Pagina 1 van 9
Astra Turbo (garrett) kleine update
Geplaatst: 09 jul 2004 23:00
door RobbieS
Vandaag bij de RDW geweest om mn belgische project-Astra in te voeren. Alles was in orde. Dus kan het om en overbouwen beginnen, eindelijk
Heb vanavond nog een 2.5 uur aan de Astra gewerkt. Schermen en bumper eraf om beschadiging te voorkomen, klep moet ook nog.
Alles ligt al los, uitlaat er helemaal onderuit. Morgen de motorsteunen los en het blok kan eruit getakeld worden, langs boven of langs onder. Maar das even bekijken aangezien ik deze keer geen brug ter beschikking heb. Omdat die werkplaats momenteel vol staat met crosswagens.
Wagen 1, donor-Astra
Mijn astra met C20let.
Wagen 2, de project wagen. Neal's oude met 2.0 8v.
Eerste fotootjes, weinig speciaal het blok wat klaar is om eruit te gaan. Heb ze verkleind ivm de layout. En NEE de kleur is niet OPC, de kleur op de astra vertekend als een gek op foto's. Degenen die Neal kennen weten hoe ie er in het echt uitziet
De bedoeling was eerst de turbomotor uit elkaar te halen en enkele nieuwe delen te steken. Na overleg met experts heb ik toch overwogen om het blok dicht te laten, even mn pot voor de revisie verder aan te spekken, en een totale revisie te laten uitvoeren dus ook oa nieuwe zuigers. Motor loopt namelijk nog goed, dus advies voor de revisie was, als je het toch open haalt ga dan nergens op bezuinigen. En dat heb ik ook besloten.
Had helaas een totaal revisie niet ingepland voor de kosten deze zomer, dus dat moet nog wachten
Verder zijn er nog op maat gemaakte bumpers onderweg. Er wordt aan gewerkt. Nog wat kleine optische details
Motorische tuning bewaar ik dus ook nog even tot na de totaalrevisie. Bovendien gaat een turbo in een Astra F al hard.
Wat moet het uiteindelijk gaan worden. Astra, helemaal strak in de lak(check) met one-off bumpers, 18inch velgen (check). Blok wat 100% is zodat ik de nagestreefde 300pk ook probleemloos kan rijden.
Ander ICE komt er ook nog aan.
Het duurt allemaal langer dan dat ik eigenlijk gepland had, maar ik wacht dan toch liever, en denk er liever goed over na voordat ik ergens aan begin, ipv zomaar wat klakkeloos doen binnen een kort tijdsbestek.
Mn moeder en zusje hebben de zwarte overgekocht, hierin komt heel het originele spul en de 2.0 8v.
Geplaatst: 09 jul 2004 23:11
door DayWaLk3R
Nou kerel.. dat is nog is wat .. mooi kleurtjuh dat ding ... Suc6 ermee
Geplaatst: 09 jul 2004 23:55
door $tefan
word een vette snelle astra! mooie kleur ook!
wel geinig dat je mam en zus je zwarte astra hebben overgekocht
tword een echte GSI familie bij jullie thuis
Geplaatst: 10 jul 2004 00:01
door RobbieS
haha ja kwam maar heel toevallig zo uit. Nooit de bedoeling geweest die astra te kopen. Maar aangezien hij hem nog had, ik mn eigen wagen wilde laten spuiten, en mijn moeder een auto zocht. Heb ik dit idee eens voorgesteld. Kostenbesparend voor ons allemaal, zeker omdat ik m goedkoop kon overnemen. Ik heb nu voor echt heel weinig een helemaal strak in de lak zijnde astra met 18inch. En mn moeder heeft een auto waarvan we zeker zijn dat ie goed is. Bovendien vind Neal het ook fijn dat zijn oorspronkelijke project toch wordt doorgezet.
Mn moeder en zusje zijn er content mee.
Allemaal Opel bij ons thuis behalve mijn broer die rijdt Ford.
Re: Mijn Project
Geplaatst: 10 jul 2004 00:25
door mgeerts
RobbieS schreef:Het duurt allemaal langer dan dat ik eigenlijk gepland had, maar ik wacht dan toch liever, en denk er liever goed over na voordat ik ergens aan begin, ipv zomaar wat klakkeloos doen binnen een kort tijdsbestek.
Respect!
Succes ermee
Geplaatst: 10 jul 2004 01:32
door GrinX
Mooi Project joh!
Houd ons op de foto's, en bezuinig VOORAL niet op de foto's
Geplaatst: 10 jul 2004 04:45
door pluggie
Top man, hadden ze toch gaatje bij RDW gevonden. TOP iig.
Zit jij wel even behoorlijke tijd zonder wagen daalijk of niet ?
Geplaatst: 10 jul 2004 11:17
door RobbieS
Ja heel toevallig 2 keer binnen een week gebeld voor een uitvaller, dus had een keer geluk.
Wat betreft auto missen zal wel meevallen. Ik zet eerst de zwarte klaar met 8v erin. Binnen een 3 a 4 uurtjes kan zo'n motor eruit afhankelijk van hoe vast alles zit. Gisteren viel het gelukkig mee en schoot het goed op. En erin is ook niet de grootste moeite.
Daarna ga ik de blauwe klaarzetten, dat zal ook niet zo heel lang duren, aangezien ik de revisie nu heb verplaatst naar later dit jaar, en het dan ECHT goed doen.
Moet nu enkel wachten op een op maat gemaakte downpipe en een nieuwe bestelde groep A. En dan is het de vraag wanneer de papieren binnen zijn, normaal binnen 1 a 2 weken. Genoeg tijd om de blokken te switchen.
Maar ondertussen mag ik ook gewoon met de zwarte rijden, als ik m nodig heb.
Zal mn best doen met de foto's
Geplaatst: 10 jul 2004 11:51
door Sin
Heej mooizo
dat wordt zeker
Geplaatst: 10 jul 2004 11:54
door RobbieS
@Sin,
ik heb met o.a. Franky overleg gehad over de revisie. Hij had voor jou toch ook een GROTE revisie uitgevoerd. Tenminste dat vertelde Neal.
Geplaatst: 10 jul 2004 11:57
door Sin
Klopt mijn C20XE is compleet bij hem gereviseerd
zeer netjes gebeurd
Geplaatst: 10 jul 2004 23:04
door Metal M GSI
OK dan Robbie! Beterrrrr succes man met de ombouw echt toppie dat t toch nog wil vlotten!!!
Geplaatst: 11 jul 2004 13:53
door RobbieS
Gisteren met een paar man de motor eruit getakeld. Ben toch niet zo'n fan van de motor langs boven. Bak moet eraf. De C20let uit mijn astra gaan we waarschijnlijk toch langs onder eruit halen. Dan maar 2 keer het subframe eraf en erop.
Zijn laatste dagen met de C20let
Daar is ie de NE. Ja hij was een beetje vet.
Lege boel zo die motorruimte.
Hier komt straks ook een heel mooi nieuw uitlaatsysteem.
Nu mensen het horen dat ik weer bezig ben zijn er weer regelmatig kijkers, waardoor je meer aan het voetballen en bierdrinken bent als werken
.
Komende week maar weer verder. Dan de C20let uit mijn astra halen.
Geplaatst: 11 jul 2004 21:07
door Maartje
Succes joh
Geplaatst: 11 jul 2004 22:39
door bobosocka
Wel koel allemaal
Maarwaarom gaat het blok in de donor Astra. Kon je je eigen bak niet gewoon over laten spuiten ????
Geplaatst: 11 jul 2004 22:53
door RobbieS
Haha ja daar zit het hem net in. Mn moeder koopt mijn astra over voor een bepaald bedrag. Die blauwe was iets duurder dan dat mijn moeder betaald voor de mijne, maar die extra kosten halen echt bij lange aan niet het bedrag wat ik anders kwijt ben voor het compleet over laten spuiten van mn eigen astra en 5 z.g.a.n. 18inch velgen + banden.
Dat red je met 1250 euro namelijk niet
Bovendien vind ik het een erg mooie kleur, en hij is compleet gestript door een professioneel bedrijf. Hij zit van binnen en buiten superstrak in de lak.
En nu heeft mn moeder ook de zekerheid van een goede wagen aangezien ie bekend is.
Geplaatst: 12 jul 2004 07:14
door sandro
go robbie
lekker bezig man ....ik zou niet zo snel meer mijn let uitbouwen maar zo te zien heb je ruimte zat ........
succes ermee
sandro
Geplaatst: 12 jul 2004 22:30
door RobbieS
Qua tijd vind ik het alles meevallen, alles schiet vlotjes op. Vind het best leuk om te doen zo, iedere dag zo een paar uurtjes hobbien.
Maar dat werken in en boven een put ben ik geen fan van. Geef mij voor zoiets maar lekker een brug.
Ben vandaag uiteraard ook nog even bezig geweest, de C20let is klaar om uit de astra te gaan. Alleen kon ik vandaag niet beschikken over een goede takel om m langs onder te laten zakken in de put.
Morgen eens naar op zoek. Foto's komen eraan, alleen lycos loopt weer te jongen over zgn illegale praktijken omdat de site weer veel gebruikt wordt
Geplaatst: 13 jul 2004 00:29
door Sounddragon
Ik heb hiero een 500 Kg kettingtakel liggen, maar tis een beetje ver naar reservebelgië
Geplaatst: 14 jul 2004 00:37
door RobbieS
Nouja was niet zozeer de takel, meer iets om de takel recht boven de wagen te kunnen hangen, boven de put. Maar we hebben geimproviseerd
, en werkte echt prima! Hebben zo binnen een avondje doorsleutelen de motoren kunnen wisselen. Morgen de 8v netjes aansluiten.
Kas omhoog heisen, blokken eronder. Takel aan de motor, subframe los en eronderuit, wagentje eronder rijden, motor zakken op het wagentje, wagentje weg, wagentje met 2.0 8v er weer onder, kas zakken tot op de blokken, takel terug aan de 8v, takelen, steunen vast, subframe terug, en klaar. Morgen de zaak netjes aansluiten.
De grote beunert zelf, ik dus
Harld, een van mn vrienden wie zo vriendelijk is me mee te helpen, had hem ook geholpen met zn 1.4 naar 1.9 gti peugeot ombouw. Op de achtergrond Michel de gastheer, had weer netjes voor lekkers van de friettent gezorgd en gekoeld bier. En de hond welke zo vriendelijk is zo nu en dan mn gereedschap of onderdelen mee te rippen en verderop op de werft weer weg de dumpen.
Hier komt de C20let uit mijn astra.
[img]hthttp://
www.speedworks.nl/projects/robbie/work12.jpg[/img]
8kleppertje eronder
Hier ligt de 8klappert erin. 3e motor voor deze astra, begon met C18xe, toen de C20let en nu deze. Wat wordt de volgende
De C20let
Geplaatst: 14 jul 2004 01:02
door snarfjuh
je bent goed bezig man, respect
Geplaatst: 14 jul 2004 01:17
door pluggie
RobbieS gaat los, mooi man !
HET GAAT GEBEUREN.
Superfoto's ! Jammer dat ze zo klein/kwaliteit zijn ! Effe cammetje lenen van iemand. tGaat hard zo. Is leuk om later goeie foto's van te hebben.
Geplaatst: 14 jul 2004 12:25
door RobbieS
ik heb groot formaat foto's, heb zel zelf verkleind met Photoshop ivm lay-out en webspace. Lycos loopt al moeilijk te doen als ik weer eens een hoop foto's post.
En zoals te zien hebben ze nu 24 uur mn site eraf geflikkerd
Ze zeggen iets van misbruik van de site bla bla. Geen opslagruimte...
Heeft iemand anders toevallig een goede site met webspace waar ik mn foto's wel op kan laten staan??
Geplaatst: 14 jul 2004 15:58
door gsi
Geplaatst: 14 jul 2004 16:30
door pluggie
Oh dat wissik nie.
Ik wil ze ook wel hosten hoor. Of daywalkert die verzameld dat soort repo's en verveelt zich toch als portier