Pagina 1 van 1

8v getund!

Geplaatst: 02 jun 2004 22:22
door gijs
ik heb van het weekend me 8v wat opgevoerd, dacht ik
ik heb er een lexmaul inlaat spruitstuk op gezet een 272 grd. nokkenas (dacht ik) in gedaan en een spagetti spruitstuk 4-1 op gezet en een kat vervanger. me gr. A midden- en eind demper komen nog, maar dat is weer een verhaal appart.

hadden we alles er in en er op dus ik ga rijden. nu vond ik hem niet veel sneller eigenlijk, in tegendeel als ik vol me gas open trap dan houd de motor zelfs in. en als je afremt voor b.v. een stoplicht. dan wil die ook nog wel es afslaan. of net aan blijven lopen.

nou zou ik willen weten of er nog mensen ervaring met een c20ne hebben met het opvoeren van het blok.

want waar zou het eventueel aan kunnen liggen. is het het motronic die het niet meer bij houd??? dat ie inhoud, of kan het wat anders wezen
had vandaag m-tech aan de lijn i.v.m me gr.a uitlaat dus ik vroeg hem wat het kon wezen. hij had zelf slechte ervaring met lexmaul dus dacht dat dat het kon zijn met het inhouden als je gas geeft. en dat ie uitvalt komt omdat het standaard tandwiel op de nokkenas zit. je heb daar weer speciaale voor.
en zou het verhaal tegendruk uit de uitlaat er ook wat mee te maken kunnen hebben??

nou ik hoor het wel
mazlss gijs

Geplaatst: 02 jun 2004 22:41
door Laagvlieger
Zonder TECH uitleescomputer kun je er niet veel van zeggen helaas.
Dus even langs de dealer rijden zou een optie zijn.

Geplaatst: 02 jun 2004 23:26
door Bossa'
he gijs,

Ik heb zelf ook met lexmaul spruitstukken rondgereden op mn 2.0 8v.Alleen was mijn uitlaatsysteem geen Groep A,maar wel "open",dus geen dempers meer..alleen een achterdemper.En mn spaghetti die was 4-2-1 ook van lexmaul.Ook reed ik (nog) met standaard nokkenas.

Ik heb met deze afstelling weinig problemen gehad.Heb even met mn kat. gereden,maar toen hield ie best veel in.Ook moest ik met een 'open'-air filter rijden.Met de standaard luchtfilter(bak) reed het voor geen meter... :?

Ik hoop dat je hier wat mee kan...

Succes verder.



Greetz Bossa' :evil:

Geplaatst: 03 jun 2004 07:21
door chucky66
na het bouwen van mijn nieuwe motor ook andere nokken assen enz.{de rest weten jullie} had ik een andere chip er in die afstelling klopte van geen kant meer omdat die nog van de oude motor was .
die chip is naar mr. hans gegaan en ik heb de orginele er weer in gedaan geen probleem meer
maar kijk eff of hij nergens geen valse lucht pakt!!

Geplaatst: 03 jun 2004 07:30
door Hans
chucky66 schreef:die chip is naar mr. hans gegaan!!

die nu de stene uit de straat trekt! :twisted:

Geplaatst: 03 jun 2004 17:28
door gijs
jah ik dacht ook wel dat ik de stenen uit de straat zou trekken maar dat viel nog dus nog wel mee.

maar asl ik de standaard nokenas er in zou doen dan loopt ie mischien dus een stuk beter??

ik kijk wel even :D tnx voor de tips(y)

Geplaatst: 03 jun 2004 17:35
door gido
Bel anders dennis de vos even op. Die kan je misschien verder helpen. Hij is mijn 8v ook aan het tunen. Hij heeft er erg veel verstand van.

Geplaatst: 03 jun 2004 21:27
door gijs
jah daar zat ik ook aan te denken jah.

maar start vanavond me auto, na dat ie 2 dagen stil stond deed ie meteen raar met stationair lopen en als je gas gaf dan leek ie wel te stikken. :? :?

maar even laten lopen en toen deed ie wel weer een beetje normaal
en tijdens het rijden als je half gas gaf dan trok ie normaal maar vol gas gaf dan haperde die weer.

Geplaatst: 04 jun 2004 07:24
door chucky66
ontsteking probleem?
valselucht langs het inlaat spruitstuk?
ik denk toch dat je het daar in moet zoeken

Geplaatst: 04 jun 2004 07:42
door Hans
ja, ken niet geloven dat met een iets gewijzigde nokkenas, dat ie dan gelijk als een ouwe krant gaat lopen...

zal vast wel ergens een stekkertje niet goed vast zitten...

ik weet niet hoeveel je veranderd hebt, maar is ie nog wel uit telezen?
wie weet.
misschien kan ik je helpen, ik werk tegenover industrie terrein 'hoorn-80' , kom anders even langs.

Geplaatst: 05 jun 2004 17:44
door gijs
ben vandaag even aan het kijken geweest wat het kon wezen. en zag dat er een grote scheur zat in me aanzuig buis. tussen het filter en me inlaat spruitsuk. dus heb dat even tijdelijk dicht gemaakt met tape. en even wezen rijden en loopt meteen een heel stuk beter en slaat niet meer af . :D

dus ik kan weer rustig slapen :wink:

nu nog een keertje laten chippen

Geplaatst: 05 jun 2004 17:58
door Risrie
Nou wat ik las in een "tuning" blad is dat als je de nokkenas veranderd...dat ie wel een niet lekker kan gaan lopen.

Ze rade een chip aan..om het weer netjes te krijgen. Dus chippen :twisted:

Mzzl.

Geplaatst: 05 jun 2004 18:05
door David
gijs schreef:ben vandaag even aan het kijken geweest wat het kon wezen. en zag dat er een grote scheur zat in me aanzuig buis. tussen het filter en me inlaat spruitsuk. dus heb dat even tijdelijk dicht gemaakt met tape. en even wezen rijden en loopt meteen een heel stuk beter en slaat niet meer af . :D

dus ik kan weer rustig slapen :wink:

nu nog een keertje laten chippen

Das mooi!! :thumbsup:

Geplaatst: 05 jun 2004 20:19
door Metal M GSI
Idd beter dat t is opgelost, niks is irritanter dan niet te weten wat het is en je groen en geel ergeren!!!

Geplaatst: 06 jun 2004 21:50
door chucky66
valse lucht dus
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 06 jun 2004 23:04
door Metal M GSI
chucky66 schreef:valse lucht dus
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ken je dat ook kopen? Bij dealer of tuner ofzo? :lol:

Geplaatst: 06 jun 2004 23:05
door pluggie
Ja heet stikstof.

Stop je in je banden voor 3x zoveel geld.

:twisted: :twisted: :twisted:

Geplaatst: 06 jun 2004 23:06
door Metal M GSI
pluggie schreef:Ja heet stikstof.

Stop je in je banden voor 3x zoveel geld.
Stikstof zit voor 80% in de lucht dus helemaal afzetterij dan :lol:

Geplaatst: 06 jun 2004 23:25
door pluggie
HOHO !

Krijg je wel groene ventieldoppies bij he !

:lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 06 jun 2004 23:28
door Metal M GSI
SO CHILLEN!!! :lol: