oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06
oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
oliekoeler blijft koud terwijl er toch druk op de leidingen naar de oliekoeler staat, alles gereinigd en oliethermostaat eruit gehaald.
hoe zou dit komen en wat is die plunjer waar iedereen het over heeft.
vriendelijke groetjes en hopelijk kunnen jullie mij helpen
koentjegsi
hoe zou dit komen en wat is die plunjer waar iedereen het over heeft.
vriendelijke groetjes en hopelijk kunnen jullie mij helpen
koentjegsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
help nogmaals.plus toerental blijf hangen op 2500 toeren en zak langzaam krukas sensor al vervangeng .pfff
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
Werkt de oliethermostaat wel?
Vergeet niet dat hij pas bij een hele hoge temperatuur open gaat.
Toerental wat hoog blijft hangen kan van alles zijn. Zelfs een missend snelheidssignaal van snelheidsmeter kan dit veroorzaken.
Foutcodes aanwezig?
Vergeet niet dat hij pas bij een hele hoge temperatuur open gaat.
Toerental wat hoog blijft hangen kan van alles zijn. Zelfs een missend snelheidssignaal van snelheidsmeter kan dit veroorzaken.
Foutcodes aanwezig?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
sensor heb ik uitgehaald ,vind dat er weinig olie in leidingen zit ,koeler moet toch beetje warm zijn ,
even tegen 180 geblazen .raar nie geen foutcodes ,maar lamdasonde geef te weinig aan uitstoot
heb nieuwe besteld .en motor draait te rijk..
even tegen 180 geblazen .raar nie geen foutcodes ,maar lamdasonde geef te weinig aan uitstoot
heb nieuwe besteld .en motor draait te rijk..
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
Ik denk dat je teveel verwacht van die oliekoeler.
Niet te druk om maken.
Motor die te rijk draait komt meestal niet door de lambdasonde maar door andere factoren in de mengselbereiding.
Ontsteking, valse lucht(vergeet de tankontluchtingsklep niet), foutieve sensorwaarden van bv LMM of temperatuursensor.
Of wat te denken van slechte massa op de brandstofgallerij. Komt erg vaak voor.
Niet te druk om maken.
Motor die te rijk draait komt meestal niet door de lambdasonde maar door andere factoren in de mengselbereiding.
Ontsteking, valse lucht(vergeet de tankontluchtingsklep niet), foutieve sensorwaarden van bv LMM of temperatuursensor.
Of wat te denken van slechte massa op de brandstofgallerij. Komt erg vaak voor.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
oky dan laat ik de koeler voor wat het is . massa overal geschekt geen valse lucht overal met remreinig gespoten. waar staat die benziene klep
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
mijn temperatuur schommelde wel 4 graden da klopt deze week heb ik nieuwe .afwachten .al vast bedankt
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
Zoals Laagvlieger aangeeft: kan aan veel factoren liggen. Op de bonnefooi dingen vervangen levert vaak alleen maar frustratie op.
Controleer zaken eerst door ze door te (laten) meten. Als daar geen gekkigheid uit komt zou ik niet direct overgaan tot vervanging, maar eerst slijtage-gevoelige plekken onderzoeken (dus ook punten waar slecht elektrisch contact kan optreden, bijvoorbeeld door draadbreuk).
Welk motortype heb je? Waarchijnlijk een C20XE, aangezien je het over een oliekoeler hebt?
Controleer zaken eerst door ze door te (laten) meten. Als daar geen gekkigheid uit komt zou ik niet direct overgaan tot vervanging, maar eerst slijtage-gevoelige plekken onderzoeken (dus ook punten waar slecht elektrisch contact kan optreden, bijvoorbeeld door draadbreuk).
Welk motortype heb je? Waarchijnlijk een C20XE, aangezien je het over een oliekoeler hebt?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
klopt. maar standaard is het maar een 8v
.en de vorige heef er een 16 v in geleg
maar waar de computer licht zijn er kabels aan elkaar gemaak , de fiche was niet hetzelfde
en er zijn nog een paar losse kabeltjes wat niet aangesloten zijn .pfffff
ps de kabelboom van de compuiter is wel heel .die kleinere kabelboom niet ,licht daar mss snelheids sinaal ...grts
.en de vorige heef er een 16 v in geleg
maar waar de computer licht zijn er kabels aan elkaar gemaak , de fiche was niet hetzelfde
en er zijn nog een paar losse kabeltjes wat niet aangesloten zijn .pfffff
ps de kabelboom van de compuiter is wel heel .die kleinere kabelboom niet ,licht daar mss snelheids sinaal ...grts
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
broeders ...aan de benzine garerij heb je daar lings en rechts een massa kabels
,en kan ik ergens meten op mijne blok of er genoeg massa aanwezich is . wordt gek as da toeren tal blijf hangen
en de moter reageert nie onmidelijk ,al vast bedank .we geven niet op
,en kan ik ergens meten op mijne blok of er genoeg massa aanwezich is . wordt gek as da toeren tal blijf hangen
en de moter reageert nie onmidelijk ,al vast bedank .we geven niet op
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
Toch eerst maar een je hele gasstroom nalopen. Gasklephuis, inlaattraject etc. Heb je een open luchtfilter? Zo ja, dan is het het overwegen waard om weer naar een gesloten systeem te gaan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
Nee heb geen openluchtfilter heb de gasklep al schoongemaakt en de rest ook nagekeken.
Alles lijkt in orde...
Zou dan graag de waardes voor de sensoren weten,of een elektries schema zodat ik verder kan...
Alvast vriendelijk bedankt broeders
Alles lijkt in orde...
Zou dan graag de waardes voor de sensoren weten,of een elektries schema zodat ik verder kan...
Alvast vriendelijk bedankt broeders
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
Ik heb wel schema voor je.
Doe me maar een PB voor de link.
Snelheidssignaal zit in een van die 3 vierkante stekkerblokjes rechts onder de ECU. Gaat vanaf je snelheidsmeter naar je MID display, naar je radiostekker en door naar de ECU.
Doe me maar een PB voor de link.
Snelheidssignaal zit in een van die 3 vierkante stekkerblokjes rechts onder de ECU. Gaat vanaf je snelheidsmeter naar je MID display, naar je radiostekker en door naar de ECU.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
oky bedankt ga da proberen .
.nu heb ik de twee sensors aan de termostaat vervangen ..
nu sprink mene ventilator niemeer aan.
en temperatuur gaat de lucht in .
en lamdasonde ook vervangen loop wel beter
ma toerental nog nie hoe het moet
al vast bedank broeders .
.nu heb ik de twee sensors aan de termostaat vervangen ..
nu sprink mene ventilator niemeer aan.
en temperatuur gaat de lucht in .
en lamdasonde ook vervangen loop wel beter
ma toerental nog nie hoe het moet
al vast bedank broeders .
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen
Was al een keer eerder gevraagd, maar krijg je ok ergens een motorstoringsmelding? Want in principe als er sensoren stuk zijn, of niet een signaal geven dat de computer verwacht dan krijg je het oranje lampje met een storingscode. Als dat niet het geval is krijgt het stuurapparaat de informatie die die verwacht en zou het in principe toch in andere zaken moeten zitten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)