Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Geplaatst: 06 apr 2017 17:03
Aangezien ik deze auto inmiddels al bijna een jaar in bezit heb wordt het toch eens hoog tijd dat ik een topic voor mijn 2e Astra F GSI aanmaak dacht ik zo.
Het betreft de ex-auto van Oenatje welke ik heb gekocht van een bekende in de Opel wereld die hem op zijn beurt
niet lang ervoor had overgenomen van Oenatje maar toch besloot een Vectra station te willen.
De nieuwe eigenaar was via Oenatje bij mij terecht gekomen aangezien ik één van de geinteresseerden was bij de verkoop van de auto.
Uiteindelijk na een korte bezichtiging de Astra meteen mee genomen.
De planning was om de auto uitgebreider te bekijken maar op de heenweg waren mijn moeder en ik betrokken bij een auto ongeluk waarbij haar Astra G total loss ging
dankzij een onoplettende vrachtwagen chauffeur
Uiteindelijk met mijn A corsa alsnog die middag naar de Astra gecrosst en meteen mee genomen.
Het betreft een Originele Astra F caravan met C20XE M2.8 motor met het laatste type coscast kop en de vergrootte inlaat.
Verder is de Astra origineel bijna full options geleverd op vollederen bekleding na.
Dit houdt in:
- Elektrisch verstelbare koplampen
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare + verwambare spiegels
- Origineel fabrieks alarm
- Stoelverwarming
- Beide voorstoelen in hoogte verstelbaar
- Schuif/kanteldak (elektrisch verstelbaar gemaakt door Oenat).
- Airco (helaas niet meer werkend)
- Boardcomputer
Verder zijn er door Oenatje nog de nodige extra gimmicks aan de Astra toegevoegd zoals cruise control, phase 1 motorkap, achter passagier leeslampjes.
Ook kreeg ik nog een hele stapel rekeningen mee van alle onderhoudsbeurten en onderdelen welke hoofdzakelijk door de dealer gemonteerd waren dus dat gaf goed vertrouwen in de auto.
Helaas verkeerd de Astra nog niet meteen in concours staat aangezien de roestduivel met name bij de achterschermen heeft toe geslagen
en de blanke lak op de gekste plekken begint los te laten. Ook zijn er nog wel andere leeftijds gerelateerde punten die nog beter kunnen.
Hieronder de lijst wat ik tot nu toe zelf aan de Astra gedaan heb:
- Originele GM speakers weer terug gemonteerd rondom
- GM 3e remlicht (voor de veiligheid)
- Gates distributieset met SKF waterpomp
- Carterpan pakking vervangen (lekt helaas nog steeds maar de oude zat volledig met vloeibare pakking dicht geknaaid).
- Nieuwe GM olie, koelvloeistof en bougies
- Banden vervangen voor Vredesteins in de originele maat
- Nieuwe passagiersdeur rechtsvoor ivm roest onderaan de oude deur
- Nieuwe originele koplamp (oude had een gecorrodeerde reflector)
- Originele GM vloermatten
- Nieuwe midden en einddemper (Imasaf)
- Voorscherm rechtsvoor vervangen
- LFR gereinigd
Verder heb ik nog een hele waslijst van dingen die ik nog zou willen aanpakken, verbeteren of herstellen alleen wegens het kopen
van een huis uit 1974 waar de 1e eigenaren niet bepaald van het onderhoud waren kom ik gewoonweg tijd tekort.
Foto's heb ik nog niet veel maar hieronder alvast een impressie van de nieuwe uitlaat
Het betreft de ex-auto van Oenatje welke ik heb gekocht van een bekende in de Opel wereld die hem op zijn beurt
niet lang ervoor had overgenomen van Oenatje maar toch besloot een Vectra station te willen.
De nieuwe eigenaar was via Oenatje bij mij terecht gekomen aangezien ik één van de geinteresseerden was bij de verkoop van de auto.
Uiteindelijk na een korte bezichtiging de Astra meteen mee genomen.
De planning was om de auto uitgebreider te bekijken maar op de heenweg waren mijn moeder en ik betrokken bij een auto ongeluk waarbij haar Astra G total loss ging
dankzij een onoplettende vrachtwagen chauffeur
Uiteindelijk met mijn A corsa alsnog die middag naar de Astra gecrosst en meteen mee genomen.
Het betreft een Originele Astra F caravan met C20XE M2.8 motor met het laatste type coscast kop en de vergrootte inlaat.
Verder is de Astra origineel bijna full options geleverd op vollederen bekleding na.
Dit houdt in:
- Elektrisch verstelbare koplampen
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare + verwambare spiegels
- Origineel fabrieks alarm
- Stoelverwarming
- Beide voorstoelen in hoogte verstelbaar
- Schuif/kanteldak (elektrisch verstelbaar gemaakt door Oenat).
- Airco (helaas niet meer werkend)
- Boardcomputer
Verder zijn er door Oenatje nog de nodige extra gimmicks aan de Astra toegevoegd zoals cruise control, phase 1 motorkap, achter passagier leeslampjes.
Ook kreeg ik nog een hele stapel rekeningen mee van alle onderhoudsbeurten en onderdelen welke hoofdzakelijk door de dealer gemonteerd waren dus dat gaf goed vertrouwen in de auto.
Helaas verkeerd de Astra nog niet meteen in concours staat aangezien de roestduivel met name bij de achterschermen heeft toe geslagen
en de blanke lak op de gekste plekken begint los te laten. Ook zijn er nog wel andere leeftijds gerelateerde punten die nog beter kunnen.
Hieronder de lijst wat ik tot nu toe zelf aan de Astra gedaan heb:
- Originele GM speakers weer terug gemonteerd rondom
- GM 3e remlicht (voor de veiligheid)
- Gates distributieset met SKF waterpomp
- Carterpan pakking vervangen (lekt helaas nog steeds maar de oude zat volledig met vloeibare pakking dicht geknaaid).
- Nieuwe GM olie, koelvloeistof en bougies
- Banden vervangen voor Vredesteins in de originele maat
- Nieuwe passagiersdeur rechtsvoor ivm roest onderaan de oude deur
- Nieuwe originele koplamp (oude had een gecorrodeerde reflector)
- Originele GM vloermatten
- Nieuwe midden en einddemper (Imasaf)
- Voorscherm rechtsvoor vervangen
- LFR gereinigd
Verder heb ik nog een hele waslijst van dingen die ik nog zou willen aanpakken, verbeteren of herstellen alleen wegens het kopen
van een huis uit 1974 waar de 1e eigenaren niet bepaald van het onderhoud waren kom ik gewoonweg tijd tekort.
Foto's heb ik nog niet veel maar hieronder alvast een impressie van de nieuwe uitlaat