Theo's Kadett E 1.6 GT
Theo's Kadett E 1.6 GT
Hallo Mede autofanaten,
Mijn naam is Theo en ik woon in Zandvoort, zo'n 200 meter bij het circuit vandaan om precies te zijn.
Ik ben dit jaar zo'n 30 jaar als autoverkoper actief in de branche, de laatste 9 jaar bij de Opel/Citroen vestiging Haarlem van het Motorhuis.
Behalve mijn obligate burgermansauto van de zaak ben ik tevens in bezit van een Z4 die al een jaar of 6 bij ons is. Erg blij mee nog steeds ondank het feit dat mijn vrouw er 99% van de tijd in rijdt en ík nauwelijks..
Mijn 1e vraag zou eigenlijk moeten zijn of ik me hier met een "E" überhaupt mag vertonen? De reden waarom mijn keuze op dit forum is gevallen is omdat ik hier veel V6 ombouw info/ervaring voorbij zie komen.
Deze info zal ik zeer goed kunnen gebruiken de komende tijd want mij Kadett moet en zal om naar V6.
Uit hoofde van mijn functie ben ik in het gelukkige bezit gekomen van hetgeen wel eens de allerlaatste overgebleven Kadett 1.6S GT zou kunnen zijn van het land. 1e serie met nog de grijze onderzijde en uitgestanst GT embleem, org 66000km op de teller en verregaand roestvrij. Bij mijn weten zijn er nog één a twéé van dergelijke auto's over in NL.
Onder een foto van de Z4 en van lijdend voorwerp de Kadett
Mijn naam is Theo en ik woon in Zandvoort, zo'n 200 meter bij het circuit vandaan om precies te zijn.
Ik ben dit jaar zo'n 30 jaar als autoverkoper actief in de branche, de laatste 9 jaar bij de Opel/Citroen vestiging Haarlem van het Motorhuis.
Behalve mijn obligate burgermansauto van de zaak ben ik tevens in bezit van een Z4 die al een jaar of 6 bij ons is. Erg blij mee nog steeds ondank het feit dat mijn vrouw er 99% van de tijd in rijdt en ík nauwelijks..
Mijn 1e vraag zou eigenlijk moeten zijn of ik me hier met een "E" überhaupt mag vertonen? De reden waarom mijn keuze op dit forum is gevallen is omdat ik hier veel V6 ombouw info/ervaring voorbij zie komen.
Deze info zal ik zeer goed kunnen gebruiken de komende tijd want mij Kadett moet en zal om naar V6.
Uit hoofde van mijn functie ben ik in het gelukkige bezit gekomen van hetgeen wel eens de allerlaatste overgebleven Kadett 1.6S GT zou kunnen zijn van het land. 1e serie met nog de grijze onderzijde en uitgestanst GT embleem, org 66000km op de teller en verregaand roestvrij. Bij mijn weten zijn er nog één a twéé van dergelijke auto's over in NL.
Onder een foto van de Z4 en van lijdend voorwerp de Kadett
Laatst gewijzigd door Twani op 06 mar 2017 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Welkom Theo!
Leuke wagen, ziet er ook erg netjes uit! Welke V6 had je op het oog?
Weet je trouwens zeker dat je dat wilt doen met deze auto? Je geeft zelf al aan dat het een zeldzame verschijning is. Mogelijk is de auto (nu, of over een paar jaar?) een stuk meer waard in originele toestand dan omgebouwd.
Maar goed, of je de Kadett hier mag vertonen zit wel goed denk ik hoor Toen ik hier 9 jaar geleden begon met een Kadett C leek dat ook gewaardeerd te worden
Anyway, interessant project! Wanneer ga je ermee beginnen?
Leuke wagen, ziet er ook erg netjes uit! Welke V6 had je op het oog?
Weet je trouwens zeker dat je dat wilt doen met deze auto? Je geeft zelf al aan dat het een zeldzame verschijning is. Mogelijk is de auto (nu, of over een paar jaar?) een stuk meer waard in originele toestand dan omgebouwd.
Maar goed, of je de Kadett hier mag vertonen zit wel goed denk ik hoor Toen ik hier 9 jaar geleden begon met een Kadett C leek dat ook gewaardeerd te worden
Anyway, interessant project! Wanneer ga je ermee beginnen?
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Van harte welkom hier op het forum!
Natuurlijk is een E geen probleem voor dit forum, althans voor mij zeker niet. We delen toch allemaal de zelfde passie 'auto's'?!
De Kadeet ziet er inderdaad ontzettend goed uit en hij zou bijna zonde zijn om hem om te bouwen. Maar ben wel erg benieuwd naar de vorderingen!
Natuurlijk is een E geen probleem voor dit forum, althans voor mij zeker niet. We delen toch allemaal de zelfde passie 'auto's'?!
De Kadeet ziet er inderdaad ontzettend goed uit en hij zou bijna zonde zijn om hem om te bouwen. Maar ben wel erg benieuwd naar de vorderingen!
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Mmm, net een hele lap tekst getypt, krijg ik 'm niet geplaatst
Te veel tekst oid? Deze reactie kan ik namelijk wel plaatsen....
Te veel tekst oid? Deze reactie kan ik namelijk wel plaatsen....
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Dank je wel Ray,
Tja, de waarde van deze inderdaad nog zeer originele Kadett zal er waarschijnlijk niet op vooruit gaan maar vooruit dan maar
1e prio is genieten van project en auto. Anderzijds is het natuurlijk ook wel fijn om met een goede basis te beginnen en dat is deze Kadett zeker...
De bedoeling is om een heel cleane transplantatie te doen waarbij de motorruimte er zo goed mogelijk opgeruimd uit gaat zien.
Zo min mogelijk kabels en slangen, slechts het hoognodige. Dát vind ik mooi
Geholpen word ik hierbij door het reeds ontbreken van stuurbekrachtiging en airco op de Kadett hetgeen ik dus echt zo wil houden.
Já hij zal zwaar sturen dat klopt, echter de bedoeling is zo puur mogelijk maar wel met de sound van de V6 voorin.
Wijk ik hierin af van hetgeen gebruikelijk is? Ik denk 't wel maar dat past wel een beetje bij me
Grappig dat je vraagt wanneer ik ga beginnen. Kom namelijk nog geen 10 minuten geleden thuis binnenvallen na een ochtendtje Duitsland alwaar ik een X25XE Vectra B heb opgehaald. Staat nog op de trailer zelfs, zal zo een foto plaatsen..
Eens kijken hoe we de hogere ansaugbrücke van dit type onder de Kadett kap kunnen wegkrijgen
Ik heb me behoorlijk ingelezen en heb ook wel wat support van de Opel monteurs bij mij op m'n werk. Tóch zijn er nog wel wat losse eindjes waar ik nog achter moet komen.
Ik heb inmiddels een setje 2,0-16v assen van een Calibra, de gedeelde dus. Nochtans zie ik her en der worden gesproken over een versatzkit die je moet gebruiken om deze assen te kunnen monteren. Waar zou ik deze kunnen bemachtigen?
Ook moet ik nog eens bekijken hoe ik de Multiriem laat lopen dit omdat ik én geen stb én geen ac heb. Volgens mij kan ik dan iig wél een aircosteun gebruiken gezien de riemvorm het ontbreken van deze twee items helemaal niet meer in de buurt van de steun komt.
Ik heb een complete Vectra B-donor, incl startonderbreker, ring en sleutels. Ander punt dat moet worden ingevuld is de tank, de pomp en het brandstofpomp relaiskastje. Moet ook op een of andere manier mee
Enfin, heel veel losse eindjes maar ook een mooi vooruitzicht. Ik heb vrij bewust voor dit forum gekozen omdat ik tav de V6 ombouw redelijk wat kennis, kunde en praktijkervaring voorbij zie komen. Ik hoop dat ik van jullie mag meeliften op deze ervaringen..
Groetjes
Theo.
Verstuurd vanaf mijn iPad
Tja, de waarde van deze inderdaad nog zeer originele Kadett zal er waarschijnlijk niet op vooruit gaan maar vooruit dan maar
1e prio is genieten van project en auto. Anderzijds is het natuurlijk ook wel fijn om met een goede basis te beginnen en dat is deze Kadett zeker...
De bedoeling is om een heel cleane transplantatie te doen waarbij de motorruimte er zo goed mogelijk opgeruimd uit gaat zien.
Zo min mogelijk kabels en slangen, slechts het hoognodige. Dát vind ik mooi
Geholpen word ik hierbij door het reeds ontbreken van stuurbekrachtiging en airco op de Kadett hetgeen ik dus echt zo wil houden.
Já hij zal zwaar sturen dat klopt, echter de bedoeling is zo puur mogelijk maar wel met de sound van de V6 voorin.
Wijk ik hierin af van hetgeen gebruikelijk is? Ik denk 't wel maar dat past wel een beetje bij me
Grappig dat je vraagt wanneer ik ga beginnen. Kom namelijk nog geen 10 minuten geleden thuis binnenvallen na een ochtendtje Duitsland alwaar ik een X25XE Vectra B heb opgehaald. Staat nog op de trailer zelfs, zal zo een foto plaatsen..
Eens kijken hoe we de hogere ansaugbrücke van dit type onder de Kadett kap kunnen wegkrijgen
Ik heb me behoorlijk ingelezen en heb ook wel wat support van de Opel monteurs bij mij op m'n werk. Tóch zijn er nog wel wat losse eindjes waar ik nog achter moet komen.
Ik heb inmiddels een setje 2,0-16v assen van een Calibra, de gedeelde dus. Nochtans zie ik her en der worden gesproken over een versatzkit die je moet gebruiken om deze assen te kunnen monteren. Waar zou ik deze kunnen bemachtigen?
Ook moet ik nog eens bekijken hoe ik de Multiriem laat lopen dit omdat ik én geen stb én geen ac heb. Volgens mij kan ik dan iig wél een aircosteun gebruiken gezien de riemvorm het ontbreken van deze twee items helemaal niet meer in de buurt van de steun komt.
Ik heb een complete Vectra B-donor, incl startonderbreker, ring en sleutels. Ander punt dat moet worden ingevuld is de tank, de pomp en het brandstofpomp relaiskastje. Moet ook op een of andere manier mee
Enfin, heel veel losse eindjes maar ook een mooi vooruitzicht. Ik heb vrij bewust voor dit forum gekozen omdat ik tav de V6 ombouw redelijk wat kennis, kunde en praktijkervaring voorbij zie komen. Ik hoop dat ik van jullie mag meeliften op deze ervaringen..
Groetjes
Theo.
Verstuurd vanaf mijn iPad
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Oké gelukt
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Voorbeeld van een V6 zónder stb en zónder ac.
Zó zou ik 'm ook moeten doen denk ik
Zó zou ik 'm ook moeten doen denk ik
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Vers (staat nog op de trailer zelfs) opgehaalde Vectra V6 (die eigenlijk ook nog veels te mooi is om te slopen ) en rechts nog nét zichtbaar onze baggersmerige Z4 op de winterpantoffels...
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Vincent_R schreef:Van harte welkom hier op het forum!
Natuurlijk is een E geen probleem voor dit forum, althans voor mij zeker niet. We delen toch allemaal de zelfde passie 'auto's'?!
De Kadeet ziet er inderdaad ontzettend goed uit en hij zou bijna zonde zijn om hem om te bouwen. Maar ben wel erg benieuwd naar de vorderingen!
Dank je wel Vincent.
Één van onze monteurs heeft een Astra F en als ik deze met de kap open naast mijn Kadett E zet zie je hoezeer deze auto's nauw aan elkaar verwand zijn.....
Is ook een van de redenen dat ik hier mijn Opel thuisbasis zoek
Laatst gewijzigd door Twani op 26 feb 2017 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Dit is de bewuste Astra zónder stb en zonder ac. Zó vind ik het mooi. Clean and tidy zeg maar
Is overigens wel op basis van een C25, de mijne is de lastiger X25XE.....
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
ik heb de zelfde kadett gt gehad en heb er een 2.0 16v gr A in gelegt .
kijk maar eens op mijn voorstel topic effe voorstellen danny kusters.
vette kadett gt E1,die mijn was maart 1985.
danny gsi 666
kijk maar eens op mijn voorstel topic effe voorstellen danny kusters.
vette kadett gt E1,die mijn was maart 1985.
danny gsi 666
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Volgens mij zijn er 2 typen Kadett E onderstellen.
1 zonder en 1 met subframe.
Zonder subframe zal ik een V6 niet aanraden. Met wel.
Wat voor bak wil je gaan rijden?
Denk erom dat het standaard V6 vliegwiel veeeel te zwaar is (14 kg) om er wat snels van te maken.
Ik heb destijds dat vliegwiel vervangen door een van 5 kg. Daardoor reageerde hij super giftig op het gas.
Mijne toen:
https://youtu.be/Y0-o4ybCekE
1 zonder en 1 met subframe.
Zonder subframe zal ik een V6 niet aanraden. Met wel.
Wat voor bak wil je gaan rijden?
Denk erom dat het standaard V6 vliegwiel veeeel te zwaar is (14 kg) om er wat snels van te maken.
Ik heb destijds dat vliegwiel vervangen door een van 5 kg. Daardoor reageerde hij super giftig op het gas.
Mijne toen:
https://youtu.be/Y0-o4ybCekE
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Komt sowieso het lichte vliegwiel op, kan niet eens anders. De F16 bak past niet om het enorme vliegwiel van de V6 heenLaagvlieger schreef:Volgens mij zijn er 2 typen Kadett E onderstellen.
1 zonder en 1 met subframe.
Zonder subframe zal ik een V6 niet aanraden. Met wel.
Wat voor bak wil je gaan rijden?
Denk erom dat het standaard V6 vliegwiel veeeel te zwaar is (14 kg) om er wat snels van te maken.
Ik heb destijds dat vliegwiel vervangen door een van 5 kg. Daardoor reageerde hij super giftig op het gas.
Mijne toen:
https://youtu.be/Y0-o4ybCekE
Volgens mij hebben D en E Kadetts nooit een subframe, pas vanaf F.
Er rijden vele D en E Kadetten rond met V6 toch? Enfin, wellicht zit ik ernaast.......
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Hi Theo,
hartelijk welkom hier!! Succes met je project! Ben benieuwd naar de voortgang. Maak gerust een projecttopic aan!
hartelijk welkom hier!! Succes met je project! Ben benieuwd naar de voortgang. Maak gerust een projecttopic aan!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
RedBill schreef:Hi Theo,
hartelijk welkom hier!! Succes met je project! Ben benieuwd naar de voortgang. Maak gerust een projecttopic aan!
Dank je wel voor het hartelijke welkom
Já? Zal ik verder gaan in het projecttopic?
Gr
Theo.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
F16.....is dat verstandig?
F28 die ik erachter had kreeg al gigantisch op zijn sodemieter met het koppel van de X30XE.
Daarbij is de F16 ook vrij kort kwa overbrenging uit mijn hoofd.
Ik had al moeite om grip te krijgen. Zelfs in de 3 dikke wielspin. Dat zal bij een F16 niet beter gaan.....
F28 die ik erachter had kreeg al gigantisch op zijn sodemieter met het koppel van de X30XE.
Daarbij is de F16 ook vrij kort kwa overbrenging uit mijn hoofd.
Ik had al moeite om grip te krijgen. Zelfs in de 3 dikke wielspin. Dat zal bij een F16 niet beter gaan.....
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Laagvlieger schreef:F16.....is dat verstandig?
F28 die ik erachter had kreeg al gigantisch op zijn sodemieter met het koppel van de X30XE.
Daarbij is de F16 ook vrij kort kwa overbrenging uit mijn hoofd.
Ik had al moeite om grip te krijgen. Zelfs in de 3 dikke wielspin. Dat zal bij een F16 niet beter gaan.....
De vraag moet eigenlijk zijn of het wel verstandig is de V6 in zo'n mooie Kadett te bouwen. De reacties hier hebben mij aan het twijfelen gebracht.
Ik heb vanmiddag eens wat zitten meten en het lijkt erop dat de X25XE met z'n volumineuze inlaattraject definitief geen ruimte gaat vinden in de Kadett. Hij is op deze manier gewoon té breed om tussen rechterchassbalk en rembooster te passen....
Dit tesamen met de in dit geval toch behoorlijke aanpassingen die moeten worden gedaan hebben mij doen besluiten om de Kadett met respect voor het oorspronkelijke verder te perfectioneren. Hier was ik al flink mee bezig overigens, het vordert zelfs gestaag.
Meespelen doet ook het feit dat de B-Vectra die ik gisterenmorgen in Duitsland heb opgehaald eigenlijk veels te mooi is om slechts als orgaandonor te fungeren.
Het plan is nu als volgt:
-Kadett e tot in detail terugbrengen in fabrieksconditie waarmee ik dus zoals gemeld al een flink eind mee onderweg ben.
-De Vectra B ontdoen van alle overbodige zooi zoals airco ed en voorzien van een X30XE.
Dát zou plug and play moeten zijn... Overigens sta ik open voor suggesties aangaande een goede 3.0 of 3.2 motor. Anders gezegd, wie heeft er voor mij een beschikbaar die ik zou kunnen overnemen of wie heeft een tip?
Dank allen!
Uiteraard zal ik hier updaten mét foto's
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Lyon Grau bekleding welke slechts in de eerste 2 bouwjaren lichtgrijs was.
Later (vanaf sept 1986) wel zelfde dessin maar bruiner.
Tevens hebben de eerste twéé bouwjaren het stofje NIET op de deurpanelen zitten. Latere GT's (dus zónder de grijze folie onderzijde) hebben het daar ook.
Óók in Duitsland is dit eerste type GT eigenlijk uitgestorven. Er zullen in Europa werkelijk nog maar een handvol van deze auto's zijn.
Dit exemplaar heeft dus ook nog carburatie, handchoke en de volle 90pk's.
De vloerbedekking ligt er momenteel uit ter reiniging. Daaronder is geen spoor van roest te vinden.
De óók bij de Astra F zeer beruchte hoekbakken aan de achterzijde. Wederom geen roest. Me happy
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Welkom hier.
De Kadett terugbrengen in fabrieksoriginele toestand is mooi, maar een V6 inbouwen is ook gewoon heel gaaf. Zeker als je het een beetje netjes eruit laat zien zoals op de voorbeeldfoto.
Je kunt het beste een C25XE pakken als donor (voor bijv. de inlaat) en welk onderblok je daar dan onder doet, maakt niet zoveel uit.
F16 lijkt me ook niet ideaal aan een V6 overigens.
De Kadett terugbrengen in fabrieksoriginele toestand is mooi, maar een V6 inbouwen is ook gewoon heel gaaf. Zeker als je het een beetje netjes eruit laat zien zoals op de voorbeeldfoto.
Je kunt het beste een C25XE pakken als donor (voor bijv. de inlaat) en welk onderblok je daar dan onder doet, maakt niet zoveel uit.
F16 lijkt me ook niet ideaal aan een V6 overigens.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Goeie beslissing!!!
Zo veel zijn er niet meer over.
Zo veel zijn er niet meer over.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Enerzijds jammer dat je het niet doorzet. Anderzijds is dat wel de beste keuze!
V.w.b. de motor van de Vectra; de 3.0 is doorgaans het makkelijkst te verkrijgen en daardoor de goedkoopste optie. De 3.2 is wat schaarser en daardoor duurder.
Het verschil is 7 pk (211 t.o.v. 218) en 20 Nm (270 t.o.v. 290). Het is aan jou dan te beslissen of je het het extra geld wilt uitgeven voor die paar pk en Nm extra.
Hoe dan ook, ook van dit project zien we graag de foto's tegemoet!
V.w.b. de motor van de Vectra; de 3.0 is doorgaans het makkelijkst te verkrijgen en daardoor de goedkoopste optie. De 3.2 is wat schaarser en daardoor duurder.
Het verschil is 7 pk (211 t.o.v. 218) en 20 Nm (270 t.o.v. 290). Het is aan jou dan te beslissen of je het het extra geld wilt uitgeven voor die paar pk en Nm extra.
Hoe dan ook, ook van dit project zien we graag de foto's tegemoet!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Welkom hier Theo
Bijzondere kadett heb je bemachtigd.
Ik ben vroeger begonnen in een witte 1.3s gt (latere type)
Als je mijn project topic nog niet gelezen hebt, kan je daar misschien de nodige info bemachtigen want ik heb een astra met 3.2 en vectra b v6 ombouwdelen.
Dus de buitenkant is dan in principe gelijk (alleen onderblok en koppen zijn anders)
Ook ik zou de kadett met rust laten wat een v6 betreft.
Veel te unieke auto inmiddels
De vectra ombouwen naar 3.0 of 3.2 is wat dat betreft een stuk haalbaarder.
Je moet daarvoor alleen een goed onderblok met koppen hebben en natuurlijk een aangepaste chip (maar die zijn via ebay.de zo verkrijgbaar)
En mocht je ermee klaar zijn, vergeet hem niet te laten omkeuren via het RDW om het geheel legaal te houden
Succes.
En nog even als moderator hier;
Graag een project topic aanmaken en bij het plaatsen van foto's is het fijner als je niet voor elke foto een nieuwe reply gebruikt
Bijzondere kadett heb je bemachtigd.
Ik ben vroeger begonnen in een witte 1.3s gt (latere type)
Als je mijn project topic nog niet gelezen hebt, kan je daar misschien de nodige info bemachtigen want ik heb een astra met 3.2 en vectra b v6 ombouwdelen.
Dus de buitenkant is dan in principe gelijk (alleen onderblok en koppen zijn anders)
Ook ik zou de kadett met rust laten wat een v6 betreft.
Veel te unieke auto inmiddels
De vectra ombouwen naar 3.0 of 3.2 is wat dat betreft een stuk haalbaarder.
Je moet daarvoor alleen een goed onderblok met koppen hebben en natuurlijk een aangepaste chip (maar die zijn via ebay.de zo verkrijgbaar)
En mocht je ermee klaar zijn, vergeet hem niet te laten omkeuren via het RDW om het geheel legaal te houden
Succes.
En nog even als moderator hier;
Graag een project topic aanmaken en bij het plaatsen van foto's is het fijner als je niet voor elke foto een nieuwe reply gebruikt
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Zeer mooie beslissing! Deze kadett heeft de potentie om concourswinnaar te worden. Hij is nog keihard als ik de foto's zo bekijk!!!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
Dank allen, ik voel mij gesterkt in mijn beslissing door jullie
Ik denk dat ik al snel foto's kan presenteren van de e GT in voltooide conditie. Er zit weinig werk aan en ik ben ook al even onderweg
Tav het openen van een nieuw topic: is het ook mogelijk dat moderatie dit topic ergens "vroeg" oppakt en verplaatst zodra ik een projecttopic heb aangemaakt?
Dat scheelt weer wat digitaal "gezeul" met fotookes
En vwb de Vectra. Ik ga mezelf maar eens trakteren op een 3.0 welke ik eerstens in de bol hang om helemaal beet te nemen.
Iemand suggesties voor een 3000?
Gr
Theo
Ik denk dat ik al snel foto's kan presenteren van de e GT in voltooide conditie. Er zit weinig werk aan en ik ben ook al even onderweg
Tav het openen van een nieuw topic: is het ook mogelijk dat moderatie dit topic ergens "vroeg" oppakt en verplaatst zodra ik een projecttopic heb aangemaakt?
Dat scheelt weer wat digitaal "gezeul" met fotookes
En vwb de Vectra. Ik ga mezelf maar eens trakteren op een 3.0 welke ik eerstens in de bol hang om helemaal beet te nemen.
Iemand suggesties voor een 3000?
Gr
Theo
Re: Theo's Kadett E 1.6 GT > V6
RedBill schreef:Zeer mooie beslissing! Deze kadett heeft de potentie om concourswinnaar te worden. Hij is nog keihard als ik de foto's zo bekijk!!!
Ik heb gisteren nog mijn kop gestoten aan de achterklep en kan je dus uit eerste hand vertellen dat ie nog keihard is
(gasdempertje slap)