Opel op de rand van de afgrond ??
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Opel op de rand van de afgrond ??
http://www.volkskrant.nl/economie/verko ... ~a4462398/
https://fd.nl/ondernemen/1187533/sterke ... ot-en-opel
http://nos.nl/artikel/2158212-peugeot-w ... ijden.html
https://fd.nl/ondernemen/1187533/sterke ... ot-en-opel
http://nos.nl/artikel/2158212-peugeot-w ... ijden.html
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Ik heb het gelezen vandaag en kan alleen maar denken "O meine güte. Als we die Franse prutelectronica krijgen dan is het voor mij het einde van Opel rijden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
behalve de dan
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Of course....
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
My thoughts exactlyRedBill schreef:Ik heb het gelezen vandaag en kan alleen maar denken "O meine güte. Als we die Franse prutelectronica krijgen dan is het voor mij het einde van Opel rijden.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Best een verassing om te lezen dit aangezien Opel nu juist net weer uit het dal lijkt te komen.
Dit bericht gaf dan een beetje valse hoop: http://www.autoweek.nl/nieuws/verkoop-o ... d-in-2016/
Het blijft jammer dat de Duitse overheid Opel niet mocht redden door alle EU regelgevingen. Dat had mij enigzins de beste oplossing geleken.
Dit bericht gaf dan een beetje valse hoop: http://www.autoweek.nl/nieuws/verkoop-o ... d-in-2016/
Het blijft jammer dat de Duitse overheid Opel niet mocht redden door alle EU regelgevingen. Dat had mij enigzins de beste oplossing geleken.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Dan heb ik nog liever dat ze samen gaan met Fiat Chrysler...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
En dan te bedenken dat VAG eigenlijk door de Porsche Cayenne gered is.....
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Of Peugeots gaan nu verschrikkelijk goed worden......of de Opels worden net zo slecht als de Peugeots.....
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Tja, laten we hopen op het eerste.
Het is nu i.i.g. wel afgelopen is met het eeuwige wegsluizen van winsten van Opel naar andere delen van GM. Ik hoop niet dat PSA hetzelfde moet doen/gaat doen. Ik kan mij niet voorstellen dat Opel an sich al zo lang verlieslijdend is.
Nogmaals: zo lang als ze maar niet met Franse elektronica gaan werken.
Het is nu i.i.g. wel afgelopen is met het eeuwige wegsluizen van winsten van Opel naar andere delen van GM. Ik hoop niet dat PSA hetzelfde moet doen/gaat doen. Ik kan mij niet voorstellen dat Opel an sich al zo lang verlieslijdend is.
Nogmaals: zo lang als ze maar niet met Franse elektronica gaan werken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Nou ja. Het mooie GM Global A platform waar een hoop Opels op staan gaat dus verdwijnen. Dus die Franse electronica die komt er wel denk ik.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Ik kan hier wel wat over zeggen eigenlijk
Wij hebben juist precies op mijn vestiging de merken Opel en Citroen onder één dak.
De verschillen in betrouwbaarheid én electronica zijn niet meer zo flagrant aanwezig als vroeger. Beide merken staan redelijk gelijk frequent bij ons in de WP met ellende.
Ik denk eigenlijk dat het imagoverlies voor Opel groter is dan de daadwerkelijke stap terug in kwaliteit.
Mi komt dat doordat deze merken kwalitatief beide wat naar het gewogen gemiddelde zijn verschoven.
Citroen is zeker niet meer zo onbetrouwbaar als vroeger daar waar Opel zeker juist niet meer zo goed is als vroeger.
Wel vind ik een Opel ivm een vergelijkbare Citroen nog steeds meer rijden als een auto "uit één stuk". T voelt in de directe confrontatie gewoon was meer solide en robuust aan zonder dat dan ook nog echt te zijn tegenwoordig.
Ik begrijp overigens wel de zorg van de Opeladepten. Fransen zijn gewoon rare onbetrouwbare klojo's, vooral in de communicatie
Ben ik blij dat ik juist nog van die ouwe Opel troep heb
Wij hebben juist precies op mijn vestiging de merken Opel en Citroen onder één dak.
De verschillen in betrouwbaarheid én electronica zijn niet meer zo flagrant aanwezig als vroeger. Beide merken staan redelijk gelijk frequent bij ons in de WP met ellende.
Ik denk eigenlijk dat het imagoverlies voor Opel groter is dan de daadwerkelijke stap terug in kwaliteit.
Mi komt dat doordat deze merken kwalitatief beide wat naar het gewogen gemiddelde zijn verschoven.
Citroen is zeker niet meer zo onbetrouwbaar als vroeger daar waar Opel zeker juist niet meer zo goed is als vroeger.
Wel vind ik een Opel ivm een vergelijkbare Citroen nog steeds meer rijden als een auto "uit één stuk". T voelt in de directe confrontatie gewoon was meer solide en robuust aan zonder dat dan ook nog echt te zijn tegenwoordig.
Ik begrijp overigens wel de zorg van de Opeladepten. Fransen zijn gewoon rare onbetrouwbare klojo's, vooral in de communicatie
Ben ik blij dat ik juist nog van die ouwe Opel troep heb
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
1.6THP........Meer hoef ik niet te zeggen.
Opel heeft gewoon beresterke motoren die duurzaam zijn.
Dat kunnen we van een hoop andere merken niet zeggen. PSa zit in dat rijtje. Net als een hoop VAG motoren.
Ik sleutel regelmatig aan peugeots en wat minder aan citroëns.
Ik spreek ook regelmatig met de buren (Peugeot dealer) en hoor daar ook nog wel eens verhalen.
Electronica kennen nogal wat problemen helaas.
Blikwerk is dun, ik vind het rijden ermee net niet.....infotainment systemen reageren traag en niet intuitief kwa bediening.
Opel heeft gewoon beresterke motoren die duurzaam zijn.
Dat kunnen we van een hoop andere merken niet zeggen. PSa zit in dat rijtje. Net als een hoop VAG motoren.
Ik sleutel regelmatig aan peugeots en wat minder aan citroëns.
Ik spreek ook regelmatig met de buren (Peugeot dealer) en hoor daar ook nog wel eens verhalen.
Electronica kennen nogal wat problemen helaas.
Blikwerk is dun, ik vind het rijden ermee net niet.....infotainment systemen reageren traag en niet intuitief kwa bediening.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
zijn k*t motoren,zou ik niet in mijn wagen willen hebben.Laagvlieger schreef:1.6THP........Meer hoef ik niet te zeggen.
dan nog liever een ECOTEC,maar die ouwe opel motoren
zijn de beste.
danny gsi 666
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Laagvlieger schreef:1.6THP........Meer hoef ik niet te zeggen.
Opel heeft gewoon beresterke motoren die duurzaam zijn.
Dat kunnen we van een hoop andere merken niet zeggen. PSa zit in dat rijtje. Net als een hoop VAG motoren.
Ik sleutel regelmatig aan peugeots en wat minder aan citroëns.
Ik spreek ook regelmatig met de buren (Peugeot dealer) en hoor daar ook nog wel eens verhalen.
Electronica kennen nogal wat problemen helaas.
Blikwerk is dun, ik vind het rijden ermee net niet.....infotainment systemen reageren traag en niet intuitief kwa bediening.
Als we zo gaan beginnen...
2,2 DGi en kettinkjes? 1,4 T en versnellingsbakjes? Zal ik nog even doorgaan?
T staat bij ons dagelijks met de bek wagenwijd ópen...
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
astra-gsi-666 schreef:1.6THP........Meer hoef ik niet te zeggen.
zijn k*t motoren,zou ik niet in mijn wagen willen hebben.
dan nog liever een ECOTEC,maar die ouwe opel motoren
zijn de beste.
danny gsi 666
Helemaal juist...
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
@Danny....Wat is er mis met de Ecotec blokken?
@TWani: Z22YH bedoel je. Is grotendeels een onderhoudskwestie. Wij hebben nog zat draaien met de originele set. Zijn de korte ritjes of verouderde olie die de kettingen doen sneuvelen doordat de spanner vastroest (korte ritjes) of vastkoekt(te lang doorgereden). Daar komt bij dat het eigenlijk geen Opel motor was maar een Amerikaans GMPT blok wat is gebouwd voor de lange afstanden en niet zozeer voor het nederlandse verkeer.
Dit blok is al geruime tijd niet meer in productie en niet relevant in de discussie omdat het nog een pre-downsize periode blok is.
Het bakkenverhaal heeft niets met de 1.4 Turbo's te maken maar met de M32 bak. Helaas heeft Opel die niet zelf geproduceerd maar uitbesteedt aan FGP wat helaas te merken is.
Jammer maar het is een probleem wat bij heel veel merken voorkomt en na revisie is het probleem verholpen en opgelost.
Gelukkig maakt Opel bij de nieuw emodellen wel weer zelf de bakken. Dus die kwaliteit moet beter zijn.
Even doorgaan? Dat mag want noem maar eens een motorisch probleem zoals vele VAG en PSA motoren mee kampen. Die zijn er niet bij Opel.
Duurzaamheid moet gewoon beter......de leaserijder zal het een worst zijn. Die kijkt alleen naar de bijtelling maar als priverijder moet je er toch niet aan denken.....
@TWani: Z22YH bedoel je. Is grotendeels een onderhoudskwestie. Wij hebben nog zat draaien met de originele set. Zijn de korte ritjes of verouderde olie die de kettingen doen sneuvelen doordat de spanner vastroest (korte ritjes) of vastkoekt(te lang doorgereden). Daar komt bij dat het eigenlijk geen Opel motor was maar een Amerikaans GMPT blok wat is gebouwd voor de lange afstanden en niet zozeer voor het nederlandse verkeer.
Dit blok is al geruime tijd niet meer in productie en niet relevant in de discussie omdat het nog een pre-downsize periode blok is.
Het bakkenverhaal heeft niets met de 1.4 Turbo's te maken maar met de M32 bak. Helaas heeft Opel die niet zelf geproduceerd maar uitbesteedt aan FGP wat helaas te merken is.
Jammer maar het is een probleem wat bij heel veel merken voorkomt en na revisie is het probleem verholpen en opgelost.
Gelukkig maakt Opel bij de nieuw emodellen wel weer zelf de bakken. Dus die kwaliteit moet beter zijn.
Even doorgaan? Dat mag want noem maar eens een motorisch probleem zoals vele VAG en PSA motoren mee kampen. Die zijn er niet bij Opel.
Duurzaamheid moet gewoon beter......de leaserijder zal het een worst zijn. Die kijkt alleen naar de bijtelling maar als priverijder moet je er toch niet aan denken.....
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
X20XEV,X20XER,X18 met siemens elc,dus veel sencoren,vooral de koppen.Laagvlieger schreef:@Danny....Wat is er mis met de Ecotec blokken?
ECOTEC dus,had je met de C20XE en C20NE,C18 enzo niet.
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Ik zie echt akelig weinig Opels langs de weg staan die echt onderweg uitgevallen zijn. Tuurlijk heeft Opel ook zijn onderhoudsdingetjes en zwakke plekken, maar nogmaals: ik zie er echt weinig langs de weg staan. Dat kan ik van sommige andere merken niet zeggen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Siemens was idd troep Danny. Gelukkig wordt dat spul al jaren niet meer gebruikt. Ergens rond '98 zijn ze gestopt daarmee. Bijna 20 jaar geleden!astra-gsi-666 schreef:X20XEV,X20XER,X18 met siemens elc,dus veel sencoren,vooral de koppen.Laagvlieger schreef:@Danny....Wat is er mis met de Ecotec blokken?
ECOTEC dus,had je met de C20XE en C20NE,C18 enzo niet.
danny gsi 666
Dat complete blok ontwerp wordt ook al jaren niet meer gebruikt. Het is oud, zwaar en vodoet niet meer aan de huidige normen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
gelukkig,die troep heb ik wel in mijn vectraB cdx daimond gehad wat een ellende,
mooie auto maar motor en elc een tegen valer.
danny gsi 666
mooie auto maar motor en elc een tegen valer.
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Klopt. Huidige normen vragen om andere ontwepen, andere materialen.Laagvlieger schreef:Dat complete blok ontwerp wordt ook al jaren niet meer gebruikt. Het is oud, zwaar en vodoet niet meer aan de huidige normen.
Maar die Family II heeft wel fantastische blokken voortgebracht. (20SEH, C20XE, C18XE, C20LET) Mooie High performance blokken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Zeker weten! En best lang doorgebruikt nog in de Astra H OPC als Z20LET.
Omdat het gewoon ontzettend sterk onderblok is. Alleen niet up to date met emissie en onderhoudsnormen.
Omdat het gewoon ontzettend sterk onderblok is. Alleen niet up to date met emissie en onderhoudsnormen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Opel op de rand van de afgrond ??
Laagvlieger schreef:@Danny....Wat is er mis met de Ecotec blokken?
@TWani: Z22YH bedoel je. Is grotendeels een onderhoudskwestie. Wij hebben nog zat draaien met de originele set. Zijn de korte ritjes of verouderde olie die de kettingen doen sneuvelen doordat de spanner vastroest (korte ritjes) of vastkoekt(te lang doorgereden). Daar komt bij dat het eigenlijk geen Opel motor was maar een Amerikaans GMPT blok wat is gebouwd voor de lange afstanden en niet zozeer voor het nederlandse verkeer.
Dit blok is al geruime tijd niet meer in productie en niet relevant in de discussie omdat het nog een pre-downsize periode blok is.
Het bakkenverhaal heeft niets met de 1.4 Turbo's te maken maar met de M32 bak. Helaas heeft Opel die niet zelf geproduceerd maar uitbesteedt aan FGP wat helaas te merken is.
Jammer maar het is een probleem wat bij heel veel merken voorkomt en na revisie is het probleem verholpen en opgelost.
Gelukkig maakt Opel bij de nieuw emodellen wel weer zelf de bakken. Dus die kwaliteit moet beter zijn.
Even doorgaan? Dat mag want noem maar eens een motorisch probleem zoals vele VAG en PSA motoren mee kampen. Die zijn er niet bij Opel.
Duurzaamheid moet gewoon beter......de leaserijder zal het een worst zijn. Die kijkt alleen naar de bijtelling maar als priverijder moet je er toch niet aan denken.....
De eerst Karls staan ook al geregeld met de bek ópen. Begrijpelijk, op die auto hoort ook helemaal geen Opel embleem thuis.
Nee, de problemen van Opel mogen dan anders luidend zijn dan die van PSA, mínder zijn het er zeker niet.