Wanneer ik mijn MID "uitlees" d.m.v. positie A en D in de uitleesstekker met elkaar door te verbinden, wordt er in het diag1-venster D12 aangegeven. Wat betekent dat? Even later verandert dat in ERROR 167. Wat betekent dat? Het systeem lijkt verder goed te werken.
Verder vraag ik me af wat je met de andere vensters kan, diag2 t/m diag4.
Diag5 heeft met de tankinhoud of rijberijk te maken. Je kan daar een variabele instellen van -3.0 tot 3.0 met stappen van 0.5, maar wat houdt dat getal precies in?
Linkjes naar informatieve pagina's over de MID zijn sowieso welkom
Foutcode in MID
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Foutcode in MID
Laatst gewijzigd door Ray op 05 jan 2017 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Foutcode in MID
Zal eens in mijn archief zoeken, daar heb ik wel wat info over geloof ik.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Foutcode in MID
Ok, dankjewel WJ,
Ik besefte me net trouwens dat ik gewoon in TIS kan kijken, daardoor zijn een aantal zaken me inmiddels duidelijk.
D12 is begin diagnose
ERROR 167 is een fout m.b.t. de tankvlotter. Dat is kennelijk een oude fout, want ik heb geen F in beeld, en rijbereik werkt gewoon.
Met die -3.0 tot 3.0 kan je een tankcorrectie toepassen met stappen van 0.5 liter. 1 Liter komt overeen met 10 km.
Nu alleen nog die diag2 t/m diag4 vensters. Weet iemand daar iets van?
Ik besefte me net trouwens dat ik gewoon in TIS kan kijken, daardoor zijn een aantal zaken me inmiddels duidelijk.
D12 is begin diagnose
ERROR 167 is een fout m.b.t. de tankvlotter. Dat is kennelijk een oude fout, want ik heb geen F in beeld, en rijbereik werkt gewoon.
Met die -3.0 tot 3.0 kan je een tankcorrectie toepassen met stappen van 0.5 liter. 1 Liter komt overeen met 10 km.
Nu alleen nog die diag2 t/m diag4 vensters. Weet iemand daar iets van?