Kadett E GSI trackcar
Kadett E GSI trackcar
Sinds oktober alweer in het bezit van een Kadett E 1986.
Deze is opgebouwd tot 2.0 GSI.
Carrosserie is gerestaureerd en bezit geen sporen van roest.
Deze auto ga ik beetje voor beetje opbouwen tot trackcar.
Momenteel opgenomen in de bedrijfsvoorraad voor
klaar te maken (en vanwege overgangstarief belasting).
Verleden week een intrax schroefset met camberplates gekocht.
Qua motor ben ik nog aan het twijfelen, nu ligt er een C20NE in.
Plan voor nu is:
- Scherpere nokkenassen;
- Lexmaul/dbilas/irmscher inlaat of webers;
- Spaghette spruitstuk;
- Groep A/N
Kan er ook een C20XE inlepelen maar een flink
gekietelde 8V heeft ook wel charmes.
Tuurlijk weet ik dat het nooit geen C20XE wordt
maar soms is het leuk eens die niet platgelopen
weg te betreden!
Voor de auto zelf komt nog een gelaste rolkooi.
Daarna komen de remmen aan de beurt.
Mijn doel is om een circuit auto neer te zetten
die opgebouwd is met hoogwaardig materiaal.
Daar het hobby is zal die beetje bij beetje worden
opgebouwd en aangepast aan de hand van ervaring op circuit.
Deze is opgebouwd tot 2.0 GSI.
Carrosserie is gerestaureerd en bezit geen sporen van roest.
Deze auto ga ik beetje voor beetje opbouwen tot trackcar.
Momenteel opgenomen in de bedrijfsvoorraad voor
klaar te maken (en vanwege overgangstarief belasting).
Verleden week een intrax schroefset met camberplates gekocht.
Qua motor ben ik nog aan het twijfelen, nu ligt er een C20NE in.
Plan voor nu is:
- Scherpere nokkenassen;
- Lexmaul/dbilas/irmscher inlaat of webers;
- Spaghette spruitstuk;
- Groep A/N
Kan er ook een C20XE inlepelen maar een flink
gekietelde 8V heeft ook wel charmes.
Tuurlijk weet ik dat het nooit geen C20XE wordt
maar soms is het leuk eens die niet platgelopen
weg te betreden!
Voor de auto zelf komt nog een gelaste rolkooi.
Daarna komen de remmen aan de beurt.
Mijn doel is om een circuit auto neer te zetten
die opgebouwd is met hoogwaardig materiaal.
Daar het hobby is zal die beetje bij beetje worden
opgebouwd en aangepast aan de hand van ervaring op circuit.
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Re: Kadett E GSI trackcar
hoi paul,
heb je toevallig ook foto's van de kadett?
ik zag vorige week een intrax set op marktplaats staan, heb jij deze gekocht?. is het eigenlijk een rsa of een 1k2 set?
een c20xe is opzich wel leuk maar op een 8 klepper kan je ook leuk en goedkoop een turbotje knutselen. 200+ pk en 300+nm zijn dan geen probleem . een swap naar een b204(saab) is ook goed te doen en die motoren zijn vrij goedkoop. met wat kleinigheidjes zit je dan ook zo aan de 280 pk.
Je wegligging is natuurlijk veel belangrijker als de motor. ik zou beginnen met alle rubbers te vervangen voor uniballs, wat caster verstel mogelijkheden creëren en een set 4 of 6 zuigerklauwen op het frontje te gooien. daarna een sper in de bak en een setje semi slicks om de velgen
heb je toevallig ook foto's van de kadett?
ik zag vorige week een intrax set op marktplaats staan, heb jij deze gekocht?. is het eigenlijk een rsa of een 1k2 set?
een c20xe is opzich wel leuk maar op een 8 klepper kan je ook leuk en goedkoop een turbotje knutselen. 200+ pk en 300+nm zijn dan geen probleem . een swap naar een b204(saab) is ook goed te doen en die motoren zijn vrij goedkoop. met wat kleinigheidjes zit je dan ook zo aan de 280 pk.
Je wegligging is natuurlijk veel belangrijker als de motor. ik zou beginnen met alle rubbers te vervangen voor uniballs, wat caster verstel mogelijkheden creëren en een set 4 of 6 zuigerklauwen op het frontje te gooien. daarna een sper in de bak en een setje semi slicks om de velgen
Re: Kadett E GSI trackcar
Leuk project ! ben erg benieuwd, klinkt goed de Kadett
Intrax is goed spul, heb zelf een RSA set op m'n Astra zitten. Op maat laten maken met uitwegen bij Intrax paar jaar terug.
En zoals PRS ook zegt, een goed setje remmen is prima te realiseren op een veerpoot van een Kadett !
Heb paar jaar terug voor Miruni van het Opel Forum voor zijn circuit Astra F bllhouses en brackets gemaakt voor 330x28 mm. Alcon schijven icm 4 zuigerige AP racing klauwen, van hoogwaardig aluminium.
Voor me eigen auto (Astra F) heb ik ze ook gemaakt, bellhouses + brackets voor 345x32 mm. AP Racing schijven icm 6 zuigerige AP racing klauwen. moet er nog mee gaan rijden maar ben erg benieuwd hoe het remt ! Optisch zal het iig wel goed staan
Intrax is goed spul, heb zelf een RSA set op m'n Astra zitten. Op maat laten maken met uitwegen bij Intrax paar jaar terug.
En zoals PRS ook zegt, een goed setje remmen is prima te realiseren op een veerpoot van een Kadett !
Heb paar jaar terug voor Miruni van het Opel Forum voor zijn circuit Astra F bllhouses en brackets gemaakt voor 330x28 mm. Alcon schijven icm 4 zuigerige AP racing klauwen, van hoogwaardig aluminium.
Voor me eigen auto (Astra F) heb ik ze ook gemaakt, bellhouses + brackets voor 345x32 mm. AP Racing schijven icm 6 zuigerige AP racing klauwen. moet er nog mee gaan rijden maar ben erg benieuwd hoe het remt ! Optisch zal het iig wel goed staan
- .:johan:.
- forum-gebruiker
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
- Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
- Locatie: Hedel
Re: Kadett E GSI trackcar
Klikt heerlijk maar ik mis de (fotos)
Re: Kadett E GSI trackcar
De set is een RSA set en stond inderdaad op marktplaats.
Wat betreft dat Saab(b204) blok past volgens mij gemakkelijk
in de Astra maar bij een Kadett schijnt het allemaal net iets krapper te zijn.
Ga nu eerst het onderstel monteren en beetje bij beetje verder opbouwen.,
Lijsten moeten weer zwart net zoals de spiegelvoeten.
Mistlampsparingen ga ik denk ik gebruiken voor koeling van
de remmen.
Qua velgen zullen er in eerste instantie RH ZW3's komen maar meer
voor de show. Puur omdat ik de huidige velgen afbreuk vindt doen aan de auto.
En dan opzoek na een nette lichte set met semi slicks.
Qua opbouw moet ik nog veel leren en dus inlezen dus zal echt een project worden.
Wat betreft dat Saab(b204) blok past volgens mij gemakkelijk
in de Astra maar bij een Kadett schijnt het allemaal net iets krapper te zijn.
Ga nu eerst het onderstel monteren en beetje bij beetje verder opbouwen.,
Lijsten moeten weer zwart net zoals de spiegelvoeten.
Mistlampsparingen ga ik denk ik gebruiken voor koeling van
de remmen.
Qua velgen zullen er in eerste instantie RH ZW3's komen maar meer
voor de show. Puur omdat ik de huidige velgen afbreuk vindt doen aan de auto.
En dan opzoek na een nette lichte set met semi slicks.
Qua opbouw moet ik nog veel leren en dus inlezen dus zal echt een project worden.
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Kadett E GSI trackcar
Mooi interessant project!
en altijd mooi zo'n Kadett, ben benieuwd
en altijd mooi zo'n Kadett, ben benieuwd
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Kadett E GSI trackcar
zeer mooi project dat ga ik zeker volgen.
en een van mijn lieveling auto,s.
kijk maar eens bij mijn voorstel topic.
danny gsi 666
en een van mijn lieveling auto,s.
kijk maar eens bij mijn voorstel topic.
danny gsi 666
Re: Kadett E GSI trackcar
De Kadett staat is inmiddels terug Duitsland waar deze een motorswap is ondergaan.
Enkele specs:
- motor is een C20NE (2.0 8V)
- gesmede zuigers (AISA)
- gepolijste C20XE/LET drijfstangen (ARP bouten)
- C20XE carterpan (meer inhoud en koeling)
- Masterpower turbokit
- VEMS vrij programeerbare ECU
- starre 6 puk koppeling met versterkte drukgroep
- F18WR -versnellingsbak met ZF-platensper
Deze setup resulteerde in 315pk/490NM op E85 brandstof.
Eigenlijk stond de motor als laatste op de ombouw maar deze
kans kwam voorbij en kon hem eigenlijk niet laten schieten aangezien
het om een complete setup ging en inclusief versnellingsbak, sper, VEMS ECU, koppeling..
Velgen zijn inmiddels 17" OZ superturismo geworden icm Achilles 123 semi-slicks 205/40/17.
205/40/17 was een maat die niet alle fabrikanten hadden in semi-slicks.
Daarna moet nog een remmenupgrade komen. Rolkooi heb ik nog eentje staan van OMP (schroefkooi).
Maar nog even aan het twijfelen wat ik precies wil. Eerst maar eens gaan strippen als de auto terugkomt.
Doel is om rond de 900 kilo uit te komen met 285pk.
Achterkant moet nog wat omlaag geschroefd worden omdat de auto
achter zo een 2,5-3,0cm hoger staat.(instelling schroefset vorige eigenaar)
Lijkt mij beter dat de auto horizontaal ligt.
En hier is de auto onderweg na Duitsland voor de motortransplantatie!!
https://www.youtube.com/watch?v=D8gxs3DPXXM
Enkele specs:
- motor is een C20NE (2.0 8V)
- gesmede zuigers (AISA)
- gepolijste C20XE/LET drijfstangen (ARP bouten)
- C20XE carterpan (meer inhoud en koeling)
- Masterpower turbokit
- VEMS vrij programeerbare ECU
- starre 6 puk koppeling met versterkte drukgroep
- F18WR -versnellingsbak met ZF-platensper
Deze setup resulteerde in 315pk/490NM op E85 brandstof.
Eigenlijk stond de motor als laatste op de ombouw maar deze
kans kwam voorbij en kon hem eigenlijk niet laten schieten aangezien
het om een complete setup ging en inclusief versnellingsbak, sper, VEMS ECU, koppeling..
Velgen zijn inmiddels 17" OZ superturismo geworden icm Achilles 123 semi-slicks 205/40/17.
205/40/17 was een maat die niet alle fabrikanten hadden in semi-slicks.
Daarna moet nog een remmenupgrade komen. Rolkooi heb ik nog eentje staan van OMP (schroefkooi).
Maar nog even aan het twijfelen wat ik precies wil. Eerst maar eens gaan strippen als de auto terugkomt.
Doel is om rond de 900 kilo uit te komen met 285pk.
Achterkant moet nog wat omlaag geschroefd worden omdat de auto
achter zo een 2,5-3,0cm hoger staat.(instelling schroefset vorige eigenaar)
Lijkt mij beter dat de auto horizontaal ligt.
En hier is de auto onderweg na Duitsland voor de motortransplantatie!!
https://www.youtube.com/watch?v=D8gxs3DPXXM
Laatst gewijzigd door BASS GSI op 05 mar 2022 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Kadett E GSI trackcar
Nette dett !
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Kadett E GSI trackcar
super vet E kadett,danny gsi 666
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Kadett E GSI trackcar
Wat een dikke Kadett, mooi kleurtie en gaaf setje licht metaal
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Kadett E GSI trackcar
Heel erg gaaf om te zien!!! Istie ook net zo hard als die eruit ziet?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Kadett E GSI trackcar
Thanks voor de reacties.
Wielkasten zijn ook volledig getectyleerd door mij in 2015 bij aanschaf.
Auto komt bij slecht weer ook nooit buiten, is eigenlijk de bedoeling om er voornamelijk trackdays
mee te gaan doen. Echter ontbreekt het me de laatste jaren vooral aan tijd. Sinds aanschaf denk ik
geen 1500km mee gereden.
Het eerstvolgende wat moet gebeuren nu is andere achteras en calibra turbo remmerij rondom.
Spullen heb ik al, alleen moet nog geplaatst worden. Maar vanwege de drukte zoek ik nog iemand
die hier tijd voor heeft, anders staat die volgend seizoen weer het hele jaar stil, zonde eigenlijk.
Dus nog liefhebbers die een centje bij willen verdienen ??
Frank Janssen zit ook tjokvol helaas. (heeft destijds de lexmaul op mijn oude GSI C20XE M2.8 perfect afgemonteerd)
Jup, hij is net zo hard als die hard gaat. Alleen 1 heel klein plekje in het lekbakje rechtsachter.RedBill schreef:Heel erg gaaf om te zien!!! Istie ook net zo hard als die eruit ziet?
Wielkasten zijn ook volledig getectyleerd door mij in 2015 bij aanschaf.
Auto komt bij slecht weer ook nooit buiten, is eigenlijk de bedoeling om er voornamelijk trackdays
mee te gaan doen. Echter ontbreekt het me de laatste jaren vooral aan tijd. Sinds aanschaf denk ik
geen 1500km mee gereden.
Het eerstvolgende wat moet gebeuren nu is andere achteras en calibra turbo remmerij rondom.
Spullen heb ik al, alleen moet nog geplaatst worden. Maar vanwege de drukte zoek ik nog iemand
die hier tijd voor heeft, anders staat die volgend seizoen weer het hele jaar stil, zonde eigenlijk.
Dus nog liefhebbers die een centje bij willen verdienen ??
Frank Janssen zit ook tjokvol helaas. (heeft destijds de lexmaul op mijn oude GSI C20XE M2.8 perfect afgemonteerd)
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Re: Kadett E GSI trackcar
Kadett is inmiddels nog steeds in bezit en afgesteld op euro 98 zodat ik weer aan de pomp kan tanken.
Afgesteld kwam dit op 282pk en 378NM.
Koppel is bewust wat begrenst voor de F18+ bak wat te sparen.
Vermogen doet prima in Kadett.
Afgesteld kwam dit op 282pk en 378NM.
Koppel is bewust wat begrenst voor de F18+ bak wat te sparen.
Vermogen doet prima in Kadett.
- Bijlagen
-
- IMG_20191213_184647.jpg (83.59 KiB) 33007 keer bekeken
-
- IMG_20191213_133825.jpg (64.03 KiB) 33007 keer bekeken
-
- IMG_20191213_101257.jpg (69.69 KiB) 33007 keer bekeken
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Kadett E GSI trackcar
Mooi dat je hem nog hebt! Mooie Kadett!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Kadett E GSI trackcar
Sowieso is een C20NE turbo ook heel cool. Is eens wat anders...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Kadett E GSI trackcar
De Kadett met nieuwe APK.
Sinds vorige APK in 2018 350km gereden.
Doelstelling buiten het verder afbouwen van het interieur is dus meer kilometers maken.
Aan de pomp staat die graag
Ook van plan om de auto eens te meten qua 0-200. Is hier ook een goede app voor?
Moet wel zeggen sinds het terug zetten van E85 naar euro98 dat die een stuk minder explosief is.
Maar hierbij ook terug gegaan van 490 naar 380NM en dat merk je dus behoorlijk.
Wel beter voor de bak
Sinds vorige APK in 2018 350km gereden.
Doelstelling buiten het verder afbouwen van het interieur is dus meer kilometers maken.
Aan de pomp staat die graag
Ook van plan om de auto eens te meten qua 0-200. Is hier ook een goede app voor?
Moet wel zeggen sinds het terug zetten van E85 naar euro98 dat die een stuk minder explosief is.
Maar hierbij ook terug gegaan van 490 naar 380NM en dat merk je dus behoorlijk.
Wel beter voor de bak
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Re: Kadett E GSI trackcar
Foto plaatsen lukt niet, na verkleinde. 498kb maar nog steeds te groot.
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Kadett E GSI trackcar
Ben niet zo op de hoogte van apps, maar je zou haast denken dat er wel iets voor moet zijn, maar of er een goede gratis app is betwijfel ik.
Maximum grootte bijlages is 350 kB.
Maximum grootte bijlages is 350 kB.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Kadett E GSI trackcar
Gaaf project, schitterende kleur ook
Re: Kadett E GSI trackcar
Thans voor de reacties! Draggy idd. Binnenkort ga ik dat eens doen. Alleen na het opnieuw afstellen op euro98 bewust voor gekozen Om het koppel onder de 400nm te houden. Voorheen bijna 500nm. Dat verschil is echter wel duidelijk merkbaar. Maar verwacht toch wel rond de 11 a 12 sec van 100-200 te gaan. We zullen zien.
Net wat Redbill zegt, het zwaar ondergewaardeerde C20NE 8v blok maakt dit projectje wel weer uniek. Normaal krijg je de standaard opmerking, ow C20let van een Calibra. Nee man, gewoon een prehistorische 8-klepper met lichte aanpassingen
Daarbij komt dat het rijden wel echt een beleving opzich is. Alhoewel ik ook echt BMW liefhebber ben met name voor de achterwielaandrijving ben ik ook echt GSI liefhebber (dus FWD). Namelijk de eerste auto na het behalen van mijn rijbewijs was een (Astra) GSI. Deze Kadett heeft ook een sper dus hij krijgt het vermogen verrassend goed weggezet op het asfalt. En een stoplicht sprint zorgt altijd weer voor verbaasde blikken.F
Net wat Redbill zegt, het zwaar ondergewaardeerde C20NE 8v blok maakt dit projectje wel weer uniek. Normaal krijg je de standaard opmerking, ow C20let van een Calibra. Nee man, gewoon een prehistorische 8-klepper met lichte aanpassingen
Daarbij komt dat het rijden wel echt een beleving opzich is. Alhoewel ik ook echt BMW liefhebber ben met name voor de achterwielaandrijving ben ik ook echt GSI liefhebber (dus FWD). Namelijk de eerste auto na het behalen van mijn rijbewijs was een (Astra) GSI. Deze Kadett heeft ook een sper dus hij krijgt het vermogen verrassend goed weggezet op het asfalt. En een stoplicht sprint zorgt altijd weer voor verbaasde blikken.F
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Re: Kadett E GSI trackcar
Na de afgelopen jaren wederom gesukkeld te hebben met de gezondheid (weer 2 maal een hernia en wederom weer aan de rug geopereerd) heb ik de energie weer teruggevonden om verder te gaan met de Kadett.
Na de auto weer eens een grondige polijstbeurt gegeven te hebben en de stootlijsten weer netjes gemaakt tevens de mistlampsparingen netjes afgewerkt met zwart gaas. Heb hier air intakes voor liggen ivm koeling naar de remmen maar die passen niet vanwege de intercoolerleidingen die achterlangs de bumper lopen. Zodoende gekozen voor een golf VR6/GTI (<93) voorlip en deze onder de originele bumper bevestigd. Ik weet het, het is vloeken in de kerk met een VW onderdeel op je Opel
In deze lip kan ik dan ronde air intakes plaatsen met extra koeling naar de remmen. Tevens leg ik nog extra koeling via deze lip aan naar de radiateur en turbo. Onder de kap wordt het toch aardig warm met zo een turbo. Auto krijgt momenteel een nieuwe distributie + 82 graden thermostaat.
De oude waterpomp spoot er alles uit als de auto warm was. Olietemperatuur blijft vrij netjes alleen de koelwatertemperatuur loopt altijd op. Vermoedelijk omdat de turbo zeer dicht tegen de radiateur aanligt.
Tevens revisiesetje gehaald voor de Calibra Turbo klauwen. Heb nog een achterbrug liggen van een Astra Gsi met schijven. Enkel na speuren op het internet tot de conclusie gekomen dat deze niet schijnt te passen ivm grotere diameter van de brug waar deze op de auto bevestigd wordt. Zodoende schuurt deze tegen de carrosserie., Dacht dat dit altijd redelijk plug and play was maar blijkbaar schijnt dat niet te kloppen. Weet iemand hier toevallig iets over af?
Dan heb ik ook nog 2 digitale tacho's liggen. Ben van plan toch een "Mausekino" erin te plaatsen omdat dat altijd zo typerend was bij een Kadett Gsi. Meestal ook de opmerking die je krijgt: "Ow, de auto met een digitale teller". Enkel is een analoge tacho met circuit rijden wel duidelijker qua aanremsnelheden voor bochten en dergelijke. Maarja, vind persoonlijk ook wel de digitale tacho erg retro en passend bij de stijl van de auto.
Na de auto weer eens een grondige polijstbeurt gegeven te hebben en de stootlijsten weer netjes gemaakt tevens de mistlampsparingen netjes afgewerkt met zwart gaas. Heb hier air intakes voor liggen ivm koeling naar de remmen maar die passen niet vanwege de intercoolerleidingen die achterlangs de bumper lopen. Zodoende gekozen voor een golf VR6/GTI (<93) voorlip en deze onder de originele bumper bevestigd. Ik weet het, het is vloeken in de kerk met een VW onderdeel op je Opel
In deze lip kan ik dan ronde air intakes plaatsen met extra koeling naar de remmen. Tevens leg ik nog extra koeling via deze lip aan naar de radiateur en turbo. Onder de kap wordt het toch aardig warm met zo een turbo. Auto krijgt momenteel een nieuwe distributie + 82 graden thermostaat.
De oude waterpomp spoot er alles uit als de auto warm was. Olietemperatuur blijft vrij netjes alleen de koelwatertemperatuur loopt altijd op. Vermoedelijk omdat de turbo zeer dicht tegen de radiateur aanligt.
Tevens revisiesetje gehaald voor de Calibra Turbo klauwen. Heb nog een achterbrug liggen van een Astra Gsi met schijven. Enkel na speuren op het internet tot de conclusie gekomen dat deze niet schijnt te passen ivm grotere diameter van de brug waar deze op de auto bevestigd wordt. Zodoende schuurt deze tegen de carrosserie., Dacht dat dit altijd redelijk plug and play was maar blijkbaar schijnt dat niet te kloppen. Weet iemand hier toevallig iets over af?
Dan heb ik ook nog 2 digitale tacho's liggen. Ben van plan toch een "Mausekino" erin te plaatsen omdat dat altijd zo typerend was bij een Kadett Gsi. Meestal ook de opmerking die je krijgt: "Ow, de auto met een digitale teller". Enkel is een analoge tacho met circuit rijden wel duidelijker qua aanremsnelheden voor bochten en dergelijke. Maarja, vind persoonlijk ook wel de digitale tacho erg retro en passend bij de stijl van de auto.
- Bijlagen
-
- forum 1download.png (161.49 KiB) 16752 keer bekeken
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Kadett E GSI trackcar
Fijn dat je fysiek weer in staat bent om wat te doen. Leuke dingen om te lezen.
Ten aanzien van volkswagen onderdelen: ik heb ook een VW onderdeel op mijn GSi zitten hoor (relais van de instelbare interval voor de ruitenwisser).
Mooi dat je wel weer een digitale teller in de wagen zet. Hoort er toch echt wel bij ja!
Ten aanzien van volkswagen onderdelen: ik heb ook een VW onderdeel op mijn GSi zitten hoor (relais van de instelbare interval voor de ruitenwisser).
Mooi dat je wel weer een digitale teller in de wagen zet. Hoort er toch echt wel bij ja!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)