Astra GSi 1.8 16v 1994 -
Astra GSi 1.8 16v 1994 -
Gistermorgen een Astra GSi C20XE opgehaald uit 1992, vast wel bekend van marktplaats en de oude van Joris.
Voorzien van een hoop opties,
Centrale vergrendeling
Elec ramen
Elec spiegels
ABS
Traction Control
Schuifdak
Fabrieksalarm
Bij aankomst bleek hij stationair niet zo lekker te lopen, tijdens het kleine stukje dat ik ermee kon en mocht rijden ( geschorst en stond alles bij elkaar al wel een jaar stil )
merkte ik er niet zoveel bijzonders aan, dus de Astra meegenomen.
Bij thuiskomst gelijk gepolijst
Eindresultaat
Alleen savonds met m'n pa eens naar de motor gekeken, cil 1 heeft maar 7 bar compressie. Na wat zoekwerk is het zeeer waarschijnlijk dat er zuiger/zuigerveerschade is.
Was een flinke tegenvaller natuurlijk maar het is redelijk netjes opgelost met de vorige eigenaar.
Vanmorgen injectoren ultrasoon gereinigd en hielp ietsjes. Vd week de motor flushen en olie v.v. + flesje brandstofsysteem reiniger erin en even een weekje mee rijden.
Hoop dat het even iets bij komt, maar duidelijk is dat de motor gereviseerd moet worden.
Schermranden zijn wat geroest en de linker sideskirt + voorbumper hebben kleurverschil.
To do list voorlopig:
- Interieur opfrissen, evt delen ( stoelframe sowieso ) vervangen
- Asbak repareren
- Einddemper vervangen voor een originele
- Motorflush + Beurt
- Roest tijdelijk behandelen
- Wielen balanceren + uitlijnen
De rest wil ik volgend jaar ofzo aanpakken. Dan gaat-ie uit elkaar, naar de spuiter en word het blok gereviseerd.
Voorzien van een hoop opties,
Centrale vergrendeling
Elec ramen
Elec spiegels
ABS
Traction Control
Schuifdak
Fabrieksalarm
Bij aankomst bleek hij stationair niet zo lekker te lopen, tijdens het kleine stukje dat ik ermee kon en mocht rijden ( geschorst en stond alles bij elkaar al wel een jaar stil )
merkte ik er niet zoveel bijzonders aan, dus de Astra meegenomen.
Bij thuiskomst gelijk gepolijst
Eindresultaat
Alleen savonds met m'n pa eens naar de motor gekeken, cil 1 heeft maar 7 bar compressie. Na wat zoekwerk is het zeeer waarschijnlijk dat er zuiger/zuigerveerschade is.
Was een flinke tegenvaller natuurlijk maar het is redelijk netjes opgelost met de vorige eigenaar.
Vanmorgen injectoren ultrasoon gereinigd en hielp ietsjes. Vd week de motor flushen en olie v.v. + flesje brandstofsysteem reiniger erin en even een weekje mee rijden.
Hoop dat het even iets bij komt, maar duidelijk is dat de motor gereviseerd moet worden.
Schermranden zijn wat geroest en de linker sideskirt + voorbumper hebben kleurverschil.
To do list voorlopig:
- Interieur opfrissen, evt delen ( stoelframe sowieso ) vervangen
- Asbak repareren
- Einddemper vervangen voor een originele
- Motorflush + Beurt
- Roest tijdelijk behandelen
- Wielen balanceren + uitlijnen
De rest wil ik volgend jaar ofzo aanpakken. Dan gaat-ie uit elkaar, naar de spuiter en word het blok gereviseerd.
Laatst gewijzigd door Mr.F op 01 feb 2016 21:35, 4 keer totaal gewijzigd.
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992
Gefeliciteerd met je 2e GSI! Zo te lezen verdiend hij nog aardig wat aandacht maar bij jou is hij zeker in goede handen voor de toekomst.
Hij ziet er al een stuk beter uit na zijn polijstbeurt, wat een verschil kan dat zeker bij een rode auto maken.
Ben benieuwd naar de verdere vorderingen Mr.F
Hij ziet er al een stuk beter uit na zijn polijstbeurt, wat een verschil kan dat zeker bij een rode auto maken.
Ben benieuwd naar de verdere vorderingen Mr.F
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992
Kijk, dat is dan wel mooi!!Mr.F schreef: Was een flinke tegenvaller natuurlijk maar het is redelijk netjes opgelost met de vorige eigenaar.
Succes met het to-do lijstje, maar jou kennende, komt dat wel goed. Houd ons op de hoogte
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Veel veilige kilometers en ben erg benieuwd volgend jaar.
Dan is hij straks weer helemaal strak
Veel veilige kilometers en ben erg benieuwd volgend jaar.
Dan is hij straks weer helemaal strak
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992
Mooie dingen, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
En succes met de to do list! Word weer wat moois
En succes met de to do list! Word weer wat moois
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992
mooi,mooi,stefan weer een gsi.
eens een gsi altijd een gsi.
danny gsi 666
eens een gsi altijd een gsi.
danny gsi 666
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
Bedankt allen.
Na wat thuis overleg besloten de GSi gelijk maar te schorsen en langzaamaan te gaan beginnen.
Motorisch gaat sowieso de kop eraf en gereviseerd worden, en kijken wat er aan de hand is met rot lopen en compressieverlies.
Versnellingsbak lekt olie op een pakking die helaas niet mee vervangen is met de koppeling, dus moet sowieso ook naar gekeken worden.
En dan onder het motto ''Als we toch bezig zijn'' en ''Als je het doet, doe het goed'' ook gelijk de remmen, stuurkogels, draagarmen, schokdempers, standaard einddemper en banden ( moet 205/50/15 zijn toch ? ) vervangen.
Optisch qua interieur heb ik nog een 2e interieur liggen dus van 2 sets 1 mooie goede frisse maken, maar uiteraard eerst alles eruit om te schoonmaken en poetsen.
Buitenkant en de roest komt waarschijnlijk wel even op een later tijdstip, nadat er weer wat gespaard is Dat zou dan zijn het voorfront spuiten, roest weghalen, deurschanier LV herstellen ( doorgehangen ) linker sideskirt spuiten, deuk(jes) weghalen, dakstijl links spuiten. De velgen mogen dan ook worden voorzien van een vers laagje verf.
Zo zijn er nog een hoop kleine dingetjes die gemaakt moeten worden, maar dat is allemaal niet zo bijzonder.
Bijna een volledige restauratie dus. De GSi zal voorlopig niet op de weg te vinden zijn maar hij word in ere hersteld
Na wat thuis overleg besloten de GSi gelijk maar te schorsen en langzaamaan te gaan beginnen.
Motorisch gaat sowieso de kop eraf en gereviseerd worden, en kijken wat er aan de hand is met rot lopen en compressieverlies.
Versnellingsbak lekt olie op een pakking die helaas niet mee vervangen is met de koppeling, dus moet sowieso ook naar gekeken worden.
En dan onder het motto ''Als we toch bezig zijn'' en ''Als je het doet, doe het goed'' ook gelijk de remmen, stuurkogels, draagarmen, schokdempers, standaard einddemper en banden ( moet 205/50/15 zijn toch ? ) vervangen.
Optisch qua interieur heb ik nog een 2e interieur liggen dus van 2 sets 1 mooie goede frisse maken, maar uiteraard eerst alles eruit om te schoonmaken en poetsen.
Buitenkant en de roest komt waarschijnlijk wel even op een later tijdstip, nadat er weer wat gespaard is Dat zou dan zijn het voorfront spuiten, roest weghalen, deurschanier LV herstellen ( doorgehangen ) linker sideskirt spuiten, deuk(jes) weghalen, dakstijl links spuiten. De velgen mogen dan ook worden voorzien van een vers laagje verf.
Zo zijn er nog een hoop kleine dingetjes die gemaakt moeten worden, maar dat is allemaal niet zo bijzonder.
Bijna een volledige restauratie dus. De GSi zal voorlopig niet op de weg te vinden zijn maar hij word in ere hersteld
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
Super!!Mr.F schreef:hij word in ere hersteld
Houd ons gerust op de hoogte met wat foto's af en toe, dat is vet
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
Goed Bezig
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
goed bezig stefan,mijn astra gsi is nu een project auto geworden.
danny gsi 666
danny gsi 666
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
Van harte gefeliciteerd Stefan !
Mooie GSI ! Rood is toch wel echt gewoon één van de kleuren voor zo'n GSI ! dat staat echt geweldig op een Astra F/GSI (maar op een fase 2 ook wel vind ik..)
V.w.b. compressie verlies, dit zou idd ook nog in de kop kunnen zitten.. wellicht door dat een klep niet goed of voldoende sluit (lekt laat maar zeggen)
Dus idd goed dat je in zo'n geval i.i.g. de kop er ook afhaalt. Dan zou dit ook vast te stellen moeten zijn.
Zuigerveren kunnen ook vast gaan zitten (of beschadigen idd) een trucje wat wel is toegepast wordt, is kortstondig een beetje remolie op de zuiger zetten en even laten inweken.
Dit lost namelijk dan koolresten en aanslag op. het is wel redelijk aggressief spul, dus zou het geen dagen erop laten staan, paar uurtjes.
Grt. Jeroen.
Mooie GSI ! Rood is toch wel echt gewoon één van de kleuren voor zo'n GSI ! dat staat echt geweldig op een Astra F/GSI (maar op een fase 2 ook wel vind ik..)
V.w.b. compressie verlies, dit zou idd ook nog in de kop kunnen zitten.. wellicht door dat een klep niet goed of voldoende sluit (lekt laat maar zeggen)
Dus idd goed dat je in zo'n geval i.i.g. de kop er ook afhaalt. Dan zou dit ook vast te stellen moeten zijn.
Zuigerveren kunnen ook vast gaan zitten (of beschadigen idd) een trucje wat wel is toegepast wordt, is kortstondig een beetje remolie op de zuiger zetten en even laten inweken.
Dit lost namelijk dan koolresten en aanslag op. het is wel redelijk aggressief spul, dus zou het geen dagen erop laten staan, paar uurtjes.
Grt. Jeroen.
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
goede tip jeroen.Jerremy schreef:Van harte gefeliciteerd Stefan !
Mooie GSI ! Rood is toch wel echt gewoon één van de kleuren voor zo'n GSI ! dat staat echt geweldig op een Astra F/GSI (maar op een fase 2 ook wel vind ik..)
V.w.b. compressie verlies, dit zou idd ook nog in de kop kunnen zitten.. wellicht door dat een klep niet goed of voldoende sluit (lekt laat maar zeggen)
Dus idd goed dat je in zo'n geval i.i.g. de kop er ook afhaalt. Dan zou dit ook vast te stellen moeten zijn.
Zuigerveren kunnen ook vast gaan zitten (of beschadigen idd) een trucje wat wel is toegepast wordt, is kortstondig een beetje remolie op de zuiger zetten en even laten inweken.
Dit lost namelijk dan koolresten en aanslag op. het is wel redelijk aggressief spul, dus zou het geen dagen erop laten staan, paar uurtjes.
Grt. Jeroen.
danny gsi 666
- aapje
- forum-gebruiker
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 11 mei 2013 13:03
- Auto('s): Corsa A GSI E16SE, Corsa A TR C16SE, Corsa A X16XE, e-Corsa F
- Locatie: Doesburg
- Contacteer:
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
Achja heb je wat te doen
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
ja,alleen jammer van het kapote onnderblok,gelukig
al een andere.
danny gsi 666
al een andere.
danny gsi 666
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
blok van Ray erin en moaaap
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
Heb waarschijnlijk een fris onderblok gevonden, even afwachten morgen.
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
mooi man,weer een frisse motor.Mr.F schreef:Heb waarschijnlijk een fris onderblok gevonden, even afwachten morgen.
danny gsi 666
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
Da's minder.., maar gelukkig een goed onderblok gevonden?!
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
Had het je gisteren al gezegd, balen van het onderblok.
Maar meteen de kans om alles netjes in orde te maken en dan heb je straks weer jaren plezier van een fris blok!
Maar meteen de kans om alles netjes in orde te maken en dan heb je straks weer jaren plezier van een fris blok!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
Irritant van dat onderblok zeg! Maar gelukkig moet het niet heel moeilijk zijn om een nieuw onderblok te vinden. Die van een C20NE is namelijk ook prima bruikbaar.
Is het blok dat je nu op het oog had OK?
Is het blok dat je nu op het oog had OK?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
Heb er een van een C20XE gevonden en volgende week zondag ophalen, 350 km enkel Kan de Astra G zn eigen weer even bewijzen
Vorig weekend en vandaag het interieur aangepakt,
Alles eruit en stofzuigen / schoonmaken
Het een en ander vervangen zoals de richtingaanwijzer hendel.. een nieuwe originele erin
Stoelen gereinigd en weer terug gezet
Dakhemel, wang vd bestuurdersstoel en nog div kleine dingetjes moeten binnenin nog gebeuren maar het is een eind op weg
Vorig weekend en vandaag het interieur aangepakt,
Alles eruit en stofzuigen / schoonmaken
Het een en ander vervangen zoals de richtingaanwijzer hendel.. een nieuwe originele erin
Stoelen gereinigd en weer terug gezet
Dakhemel, wang vd bestuurdersstoel en nog div kleine dingetjes moeten binnenin nog gebeuren maar het is een eind op weg
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Astra 2.0 16v GSi 1992 - Restauratie
Ziet er fris uit, goed bezig!
Blijft een mooi interieur
Blijft een mooi interieur