HarmsC20XE
Geplaatst: 28 apr 2015 20:13
Goedenavond Allen,
Even voorstellen dan maar.......
Mijn naam is Arthur Harms, 21 jaar uit Winschoten(Groningen)
Met TROTS kan ik jullie mededelen dat ik nieuwe eigenaar ben(eindelijk) van een nagenoeg originele Astra GSI met een goed onderhouden c20xe motor onder de kap.
een aantal jaren terug had mijn broer een zwarte Astra F GSI C18XE (HT-FB-27) gekocht, DIRECT was ik verliefd op het uiterlijk van de auto, het geluid, de stoelen, alles.. gewoon WAUW!
Helaas heeft hij een hele hoop ellende gehad met zijn astra, en het vertrouwen er niet meer in had om hem te behouden. Ik kon hem dus helaas niet meer overnemen(dat wilde mijn broer zelf ook niet), waardoor ik een grijze Astra F Cabrio(TS-ZL-08) had aangeschaft(met GSI voorbumper)
Met veel plezier heb ik in de cabrio rondgereden met een tja X18XE blokkie... het is het net niet.. het was uiteraard wel fun om in te rijden.
Helaas heb ik er afstand van moeten doen, omdat een Mazxda CX-5 de kofferbak een beste drukker heeft gegeven. De dagwaarde van de auto was niet heel hoog meer.. dus geld gevangen en de auto geschorst in de garage ivm plannen voor een C20LET. Uiteindelijk was ik er klaar mee.. dus de auto begin januari-2014 verkocht aan een maatje van mijn neef die de auto weer heeft opgeknapt.
Het kriebelde steeds meer om een GSI aan te schaffen, echter was dat (nog) niet mogelijk vanwege een aantal factoren. Die tijd is geweest, en JAWEL DAAR IS DIE DAN!!!!
Zaterdag 11-04-2015 heb de GSI opgehaald. Interieur is keurig, alleen bij de bestuurdersstoel een klein beetje instapschade.
De achterschermen zijn schoon, de tankdop helaas NIET.. eerst maar even genieten(dacht ik) en dan in de herfst de roest aanpakken door er een nieuw achterscherm in te lassen.
Woensdag 15 april 2015 even een stukkie touren, toen begon de ellende. De bobine ging kapot. Afijn een nieuwe bobine( met in het achterhoofd de APK).
Bij het maken van de testrit geen verborgen gebreken gevonden.
De oude eigenaar heeft direct aangegeven dat een nieuwe distributie-set een goed idee zal zijn. De auto naar ''Autocentrum Hoogezand'' gebracht, met de vraag of ze een inspectie wilden doen inzake de APK.
de COMPLETE remmerij was VERROT. De APK was dus aardig prijzig, laat ik daar nou net even niet op gerekend hebben.... dus helemaal zuur de auto achtergelaten. Na een aantal overwegingen dacht ik STIK TOCH... ik laat mij echt niet uit het veld slaan, een GSI zie je bijna niet meer.
Dus bij de APK is vervangen:
- distributieriem, waterpomp spanrollen etc.
- Remschijven en blokken voor en achter
- alle remleidingen vervangen(koper)
- Handremsegmenten
- Bougies
- Bobine
- Benzinefilter
- DUUR
----------------------
Inmiddels heb ik nieuwe APK op mijn Astra F GSI C20XE(BLAUW) van 03-03-1994(HP-PD-40)
uiteraard een paar minpunten:
- Scheur in de voorruit
- Scheur in de achterbumper
- Roest bij de tankdop
- geen sierstrip op de voorbumper
- er zit een trekhaak op, die gaat er af!
De sierstrip is inmiddels besteld(dacht ik) de 2 zijkanten van de voorbumper lip zijn er. Het deel in het midden schijnt NIET meer te verkrijgen zijn via Opel.
Dus binnenkort maar eens even zoeken.
De auto is motorisch , zit nog strak in de lak. Hij is in elk geval goed behandeld.. dat is echt goed te zien. Standaard interieur met stoelverwarming, hoofdsteunen achter. Reserve wiel (waaiervelg) een km teller tot 260 (origineel of niet)? Naar mijn weten is dit 1 van de laatste origineel nederlandse c20xe voor de overgang naar de gsi 2.
Ook qua verbruik valt het me niets tegen tot nu toe 640 KM gereden met 46L V-power van de Shell, waar mijn Cabrio gemiddeld 1 op 11 deed bij normaal rijden.
TO DO LIST 2015/2016:
- trekhaak verwijderen
- voorbumperlip plaatsen
- achterbumper vervangen
- achterscherm vervangen
- voorraam vervangen
- opnieuw spuiten in de originele kleur
- Lederen bekleding
- Nieuwe velgen
Op dit moment zitten de standaard velgen nog onder de wagen... PRACHTIG, alleen vind het zonde om er mee te rijden. Deze ga ik laten coaten en op winterbanden zetten.
Ik zal één dezer dagen foto's plaatsen want ik snap er geen .... van hoe dit moet:) als jullie niet kunnen wachten.. zoek even via Facebook (HELP?)
Zo een aantal kromme vingers verder..
Groeten Arthur Harms
Even voorstellen dan maar.......
Mijn naam is Arthur Harms, 21 jaar uit Winschoten(Groningen)
Met TROTS kan ik jullie mededelen dat ik nieuwe eigenaar ben(eindelijk) van een nagenoeg originele Astra GSI met een goed onderhouden c20xe motor onder de kap.
een aantal jaren terug had mijn broer een zwarte Astra F GSI C18XE (HT-FB-27) gekocht, DIRECT was ik verliefd op het uiterlijk van de auto, het geluid, de stoelen, alles.. gewoon WAUW!
Helaas heeft hij een hele hoop ellende gehad met zijn astra, en het vertrouwen er niet meer in had om hem te behouden. Ik kon hem dus helaas niet meer overnemen(dat wilde mijn broer zelf ook niet), waardoor ik een grijze Astra F Cabrio(TS-ZL-08) had aangeschaft(met GSI voorbumper)
Met veel plezier heb ik in de cabrio rondgereden met een tja X18XE blokkie... het is het net niet.. het was uiteraard wel fun om in te rijden.
Helaas heb ik er afstand van moeten doen, omdat een Mazxda CX-5 de kofferbak een beste drukker heeft gegeven. De dagwaarde van de auto was niet heel hoog meer.. dus geld gevangen en de auto geschorst in de garage ivm plannen voor een C20LET. Uiteindelijk was ik er klaar mee.. dus de auto begin januari-2014 verkocht aan een maatje van mijn neef die de auto weer heeft opgeknapt.
Het kriebelde steeds meer om een GSI aan te schaffen, echter was dat (nog) niet mogelijk vanwege een aantal factoren. Die tijd is geweest, en JAWEL DAAR IS DIE DAN!!!!
Zaterdag 11-04-2015 heb de GSI opgehaald. Interieur is keurig, alleen bij de bestuurdersstoel een klein beetje instapschade.
De achterschermen zijn schoon, de tankdop helaas NIET.. eerst maar even genieten(dacht ik) en dan in de herfst de roest aanpakken door er een nieuw achterscherm in te lassen.
Woensdag 15 april 2015 even een stukkie touren, toen begon de ellende. De bobine ging kapot. Afijn een nieuwe bobine( met in het achterhoofd de APK).
Bij het maken van de testrit geen verborgen gebreken gevonden.
De oude eigenaar heeft direct aangegeven dat een nieuwe distributie-set een goed idee zal zijn. De auto naar ''Autocentrum Hoogezand'' gebracht, met de vraag of ze een inspectie wilden doen inzake de APK.
de COMPLETE remmerij was VERROT. De APK was dus aardig prijzig, laat ik daar nou net even niet op gerekend hebben.... dus helemaal zuur de auto achtergelaten. Na een aantal overwegingen dacht ik STIK TOCH... ik laat mij echt niet uit het veld slaan, een GSI zie je bijna niet meer.
Dus bij de APK is vervangen:
- distributieriem, waterpomp spanrollen etc.
- Remschijven en blokken voor en achter
- alle remleidingen vervangen(koper)
- Handremsegmenten
- Bougies
- Bobine
- Benzinefilter
- DUUR
----------------------
Inmiddels heb ik nieuwe APK op mijn Astra F GSI C20XE(BLAUW) van 03-03-1994(HP-PD-40)
uiteraard een paar minpunten:
- Scheur in de voorruit
- Scheur in de achterbumper
- Roest bij de tankdop
- geen sierstrip op de voorbumper
- er zit een trekhaak op, die gaat er af!
De sierstrip is inmiddels besteld(dacht ik) de 2 zijkanten van de voorbumper lip zijn er. Het deel in het midden schijnt NIET meer te verkrijgen zijn via Opel.
Dus binnenkort maar eens even zoeken.
De auto is motorisch , zit nog strak in de lak. Hij is in elk geval goed behandeld.. dat is echt goed te zien. Standaard interieur met stoelverwarming, hoofdsteunen achter. Reserve wiel (waaiervelg) een km teller tot 260 (origineel of niet)? Naar mijn weten is dit 1 van de laatste origineel nederlandse c20xe voor de overgang naar de gsi 2.
Ook qua verbruik valt het me niets tegen tot nu toe 640 KM gereden met 46L V-power van de Shell, waar mijn Cabrio gemiddeld 1 op 11 deed bij normaal rijden.
TO DO LIST 2015/2016:
- trekhaak verwijderen
- voorbumperlip plaatsen
- achterbumper vervangen
- achterscherm vervangen
- voorraam vervangen
- opnieuw spuiten in de originele kleur
- Lederen bekleding
- Nieuwe velgen
Op dit moment zitten de standaard velgen nog onder de wagen... PRACHTIG, alleen vind het zonde om er mee te rijden. Deze ga ik laten coaten en op winterbanden zetten.
Ik zal één dezer dagen foto's plaatsen want ik snap er geen .... van hoe dit moet:) als jullie niet kunnen wachten.. zoek even via Facebook (HELP?)
Zo een aantal kromme vingers verder..
Groeten Arthur Harms