Corsa A 1.2S TR 10 jaren project
Geplaatst: 19 mar 2015 00:13
Naast m'n Corsa A GSi, heb ik nog een projectje in de pijplijn...
Na deze TR zal ik de GSi in een restauratie trappen afhankelijk van z'n staat tegen die tijd... Maar tot dan blijf ik lekker knorren met de GSi
Ik heb een Corsa A 1.2S TR van 1985 ooit gekocht, dit is een LUXUS versie met een Rood interieur.
Nu is het rode interieur best speciaal. De motor is niet speciaal, chassis is verder ook niks speciaals aan... Behalve dat het de identieke kleur is van de GSi Wat geinig is als ze naast elkaar staan
Maar ik heb 'm gekocht met een bult laswerk, menig Corsa's hebben laswerk... En een goede vinden zonder laswerk is nagenoeg onmogelijk... Dus vandaar dat ik gewoon maar begonnen ben met deze.
Toen ik de TR kocht was ie in deze staat:
Achter wielkasten bestonden uit Zink met popnagels en kit.
Afijn, motorkap had een deuk, kofferklep had schade/roest in de hoekjes.
Dus een bult nieuwe onderdelen gekocht:
- Kofferklep
- Voorbumper
- Inlas wielranden (buitenranden)
- Achterscherm voor rechts achter
- Dorpels (voor stukjes uit te slijpen als dit nodig is...)
- GSi brandstoftank
Tevens omdat ik een C16SE uit verveling/hobby gereviseert had... en al een tijd heb staan in de gang van m'n woning
Blok bestaat uit:
- X16XEL onderblok met: C16SE inhoud, nieuwe lagers, zuigerveren, pakkingen en alles is brandschoon van binnen,
- C16SE Kop met verse klepseals, nieuwe klepstoters, nieuwe slepers
Doel is dus om deze in te bouwen en daarbij de TR onderhuids van GSi onderdelen te voorzien....
Intussen een aantal onderdelen geplundert van andere Corsa's die ik gesloopt heb (schade/roest/aankoop voor sloop e.d.)....
- Nikkel/stalen remleidingen van een A1 facelift
- Stalen brandstofleidingen van een A2 GSi
- Onderstel van een A2 GSi (draagarmen, stabistangen, achteras) waarvan de draagarmen en motorsteunen+verstevigd zijn met extra platen.
- Vaste verlagingsset -6cm, die ik 1 jaar heb gebruikt onder diverse Corsa's (A Tigra set, dus berekend op meer gewicht, is dus extra stug op een Corsa A)
- Veerpootbrug
- Onderste draagarmbrug
- Std. Stalen 14" GT Velgen van m'n GSi (horen origineel onder de GSi, maar de lichtmetalen vind ik mooier onder de GSi )
- Deuren + motorkap heb ik van een blauwe TR gepikt
- Hoedenplank + de stalen hoedenplank die erin gelast zit... (geen speakergaten!)
- Draadboom van een C14SE Corsa A Joy (die ik dus moet verlengen met een stuk TR bedrading omdat de TR achterlichten verder naar achtere zit)
Afijn hoop gelul hierboven... lurkers willen fotoś
De motor:
Gestraalde inlaat:
Het interieur:
(Intussen eruit dus...)
Eerste laswerk, ja m'n leven op eigen houtje laswerk.... met al m'n andere projecten zat m'm oom achter mij en gaf mij een lel als ik 't verknoeide...
Kleine duts in de zijkant gedrukt met de lamellenschijf... iets met warm worden en te snel willen gaan... bla bla bla
Toen begonnen met de andere zijde...
Waarom!!111
Omdat 't kan natuurlijk en ik ervan wil leren
Het zit er nog lang niet in... maar het past om/nabij goed
Achja, geen GSi... maar straks wel onderhuids Zullen ze mooi van opkijken als ie straks als eerste weg is bij 't stoplicht Haha, mag niet opvallen dat ie rap is Komt ook gewoon een standaard TR uitlaat onder, alleen wel een 4-2-1 spruitstuk... Moet alleen nog effe uitvogelen hoe ik de middendemper verbind met de voorpijp van een GSi Want de C16SE willen we zonder de C hebben...
Na deze TR zal ik de GSi in een restauratie trappen afhankelijk van z'n staat tegen die tijd... Maar tot dan blijf ik lekker knorren met de GSi
Ik heb een Corsa A 1.2S TR van 1985 ooit gekocht, dit is een LUXUS versie met een Rood interieur.
Nu is het rode interieur best speciaal. De motor is niet speciaal, chassis is verder ook niks speciaals aan... Behalve dat het de identieke kleur is van de GSi Wat geinig is als ze naast elkaar staan
Maar ik heb 'm gekocht met een bult laswerk, menig Corsa's hebben laswerk... En een goede vinden zonder laswerk is nagenoeg onmogelijk... Dus vandaar dat ik gewoon maar begonnen ben met deze.
Toen ik de TR kocht was ie in deze staat:
Achter wielkasten bestonden uit Zink met popnagels en kit.
Afijn, motorkap had een deuk, kofferklep had schade/roest in de hoekjes.
Dus een bult nieuwe onderdelen gekocht:
- Kofferklep
- Voorbumper
- Inlas wielranden (buitenranden)
- Achterscherm voor rechts achter
- Dorpels (voor stukjes uit te slijpen als dit nodig is...)
- GSi brandstoftank
Tevens omdat ik een C16SE uit verveling/hobby gereviseert had... en al een tijd heb staan in de gang van m'n woning
Blok bestaat uit:
- X16XEL onderblok met: C16SE inhoud, nieuwe lagers, zuigerveren, pakkingen en alles is brandschoon van binnen,
- C16SE Kop met verse klepseals, nieuwe klepstoters, nieuwe slepers
Doel is dus om deze in te bouwen en daarbij de TR onderhuids van GSi onderdelen te voorzien....
Intussen een aantal onderdelen geplundert van andere Corsa's die ik gesloopt heb (schade/roest/aankoop voor sloop e.d.)....
- Nikkel/stalen remleidingen van een A1 facelift
- Stalen brandstofleidingen van een A2 GSi
- Onderstel van een A2 GSi (draagarmen, stabistangen, achteras) waarvan de draagarmen en motorsteunen+verstevigd zijn met extra platen.
- Vaste verlagingsset -6cm, die ik 1 jaar heb gebruikt onder diverse Corsa's (A Tigra set, dus berekend op meer gewicht, is dus extra stug op een Corsa A)
- Veerpootbrug
- Onderste draagarmbrug
- Std. Stalen 14" GT Velgen van m'n GSi (horen origineel onder de GSi, maar de lichtmetalen vind ik mooier onder de GSi )
- Deuren + motorkap heb ik van een blauwe TR gepikt
- Hoedenplank + de stalen hoedenplank die erin gelast zit... (geen speakergaten!)
- Draadboom van een C14SE Corsa A Joy (die ik dus moet verlengen met een stuk TR bedrading omdat de TR achterlichten verder naar achtere zit)
Afijn hoop gelul hierboven... lurkers willen fotoś
De motor:
Gestraalde inlaat:
Het interieur:
(Intussen eruit dus...)
Eerste laswerk, ja m'n leven op eigen houtje laswerk.... met al m'n andere projecten zat m'm oom achter mij en gaf mij een lel als ik 't verknoeide...
Kleine duts in de zijkant gedrukt met de lamellenschijf... iets met warm worden en te snel willen gaan... bla bla bla
Toen begonnen met de andere zijde...
Waarom!!111
Omdat 't kan natuurlijk en ik ervan wil leren
Het zit er nog lang niet in... maar het past om/nabij goed
Achja, geen GSi... maar straks wel onderhuids Zullen ze mooi van opkijken als ie straks als eerste weg is bij 't stoplicht Haha, mag niet opvallen dat ie rap is Komt ook gewoon een standaard TR uitlaat onder, alleen wel een 4-2-1 spruitstuk... Moet alleen nog effe uitvogelen hoe ik de middendemper verbind met de voorpijp van een GSi Want de C16SE willen we zonder de C hebben...