Beste forumcollega's,
hoe haal ik de toplagers van mijn veerpoot los? (zie foto). Ik heb de veer al gespannen, dus er staat nu geen kracht meer op.
Dempers en veren demonteren van de veerpoot
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Dempers en veren demonteren van de veerpoot
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Dempers en veren demonteren van de veerpoot
denk dat je lager vastgeroest zit! Moet er gewoon af kunnen schuiven nu.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dempers en veren demonteren van de veerpoot
Thanks! Gelukt! De veer het werk laten doen
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Dempers en veren demonteren van de veerpoot
Mooi!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dempers en veren demonteren van de veerpoot
Hmmm... de andere kant zit de moer aanzienlijk vaster... Dat wordt nog een uitdaging zonder luchtsleutel...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Dempers en veren demonteren van de veerpoot
Het kan lekker vast zitten allemaal inderdaad.
Heeft de stang van de demper bovenop een torx opening? Zo ja dan zou je een ringsleutel over de moer kunnen zetten en met een luchttol
met een torx dop voorzichtig proberen de moer het eerste slagje los te krijgen. Let natuurlijk wel goed op dat je de stang de juiste kant op laat draaien
Heeft de stang van de demper bovenop een torx opening? Zo ja dan zou je een ringsleutel over de moer kunnen zetten en met een luchttol
met een torx dop voorzichtig proberen de moer het eerste slagje los te krijgen. Let natuurlijk wel goed op dat je de stang de juiste kant op laat draaien
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dempers en veren demonteren van de veerpoot
Het is inmiddels al los. Even bij een autobedrijfje langs geweest die me heel sympathiek hielpen met een luchtsleutel.
Dempers zitten al onder de daily GSi van GSi Racer.
Dempers zitten al onder de daily GSi van GSi Racer.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)