van x20xev naar c20let
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
van x20xev naar c20let
Ik zit al een hele tijd in mijn kop om van mijn x20xev naar een c20let te gaan, ik wou dan een al gereviseerde c20let kopen of iig een waar al wat performance onderdelen opzitten aangezien die los kopen altijd duurder is .
Nu had ik in gedachte om dan zon 1500 tot 2000 euro uit te geven aan een (Hopelijk) goed blok , maar waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Ik heb al wat gezocht en wat topics door gelezen maar ik weet het nog niet echt.
Ik heb voor al turbo klauwen er op zitten dus dat hoeft nog niet, ook wou ik zo veel mogelijk verstevigen en powerflex bussen gaan gebruiken.
Waar moet ik dus allemaal nog meer rekening mee houden en kan ik beter een blok kopen en zelf laten reviceren / opbouwen of kan ik beter voor een al aangepast blok gaan en dat even laten na kijken?
Nu had ik in gedachte om dan zon 1500 tot 2000 euro uit te geven aan een (Hopelijk) goed blok , maar waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Ik heb al wat gezocht en wat topics door gelezen maar ik weet het nog niet echt.
Ik heb voor al turbo klauwen er op zitten dus dat hoeft nog niet, ook wou ik zo veel mogelijk verstevigen en powerflex bussen gaan gebruiken.
Waar moet ik dus allemaal nog meer rekening mee houden en kan ik beter een blok kopen en zelf laten reviceren / opbouwen of kan ik beter voor een al aangepast blok gaan en dat even laten na kijken?
Re: van x20xev na c20let
ik zou op zoek gaan naar een goed lopende c20let. eventueel even wat pakkingen en keeringen vervangen, blok in de auto hangen en toeren maar.
reviseren van een goed blok is zonde van je centen. 9 van de 10 keer is het probleem ook niet binnen in het blok te doen maar zijn het aanbouwdelen die last geven. denk hierbij aan een luchtmassa meter, klopsensor, tempsensor, amalvalve enz..
als je een goede ombouw wilt doen dan zou ik ook gelijk een sper differentieel in de bak bouwen.
reviseren van een goed blok is zonde van je centen. 9 van de 10 keer is het probleem ook niet binnen in het blok te doen maar zijn het aanbouwdelen die last geven. denk hierbij aan een luchtmassa meter, klopsensor, tempsensor, amalvalve enz..
als je een goede ombouw wilt doen dan zou ik ook gelijk een sper differentieel in de bak bouwen.
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: van x20xev na c20let
Ja ik wil wel het blok voor de inbouw goed na laten kijken en alles goed controleren/vernieuwen voor in hem inbouw. Niets is kutter als een blok inbouwen en dan na een paar weken weer iets moeten vervangen vind ik.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: van x20xev na c20let
Powerflex is leuk.
Maar voor dagelijks gebruik ga je meer slopen dan dat je er aan hebt...
Maar voor dagelijks gebruik ga je meer slopen dan dat je er aan hebt...
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: van x20xev na c20let
Wat ga je met powerflex bussen slopen dan Bart ?
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: van x20xev na c20let
Volgens mijn vorige baas. een (ex)rally rijder gaat alles scheuren omdat het te stug is
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: van x20xev na c20let
Ook als je de zachtste variant pakt en zoveel mogelijk verstevigd ?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: van x20xev na c20let
zou het niet weten.
Volgens velen valt het mee..
Volgens velen valt het mee..
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: van x20xev na c20let
Powerflex kun je best gebruiken (die paarse en gele bussen)
voor de rally gebruiken ze zwarte Powerflexen, die zijn nog harder
ik zou naar mijn mening de LET wel reviseren, des te meer lol heb je achteraf ervan.
maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
remmen aan de voorzijde minimaal Turbo schijven pakken ja, maar die had je al dus dat scheelt.
wat versta je onder verstevigen?
overal platen in de hoeken lassen op de carroserie of gewoon met stabi's?
je zou e.v.t een dikkere stabi kunnen pakken aan de voorzijde onder. dan voorzijde boven nog een veerpootbrug en op de achteras een stabi zetten.
e.v.t nog eentje achter tussen de veerpoten, dan gaat hij wel lekker de hoek om!
goede dempers en wat verlaging komt ook wel ten goede met meer vermogen...
een sperdiff is duur maar wel de moeite waard, wil je het vermogen een beetje kwijt komen (zeker als je ook nog gaat chippen)
suc6!
voor de rally gebruiken ze zwarte Powerflexen, die zijn nog harder
ik zou naar mijn mening de LET wel reviseren, des te meer lol heb je achteraf ervan.
maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
remmen aan de voorzijde minimaal Turbo schijven pakken ja, maar die had je al dus dat scheelt.
wat versta je onder verstevigen?
overal platen in de hoeken lassen op de carroserie of gewoon met stabi's?
je zou e.v.t een dikkere stabi kunnen pakken aan de voorzijde onder. dan voorzijde boven nog een veerpootbrug en op de achteras een stabi zetten.
e.v.t nog eentje achter tussen de veerpoten, dan gaat hij wel lekker de hoek om!
goede dempers en wat verlaging komt ook wel ten goede met meer vermogen...
een sperdiff is duur maar wel de moeite waard, wil je het vermogen een beetje kwijt komen (zeker als je ook nog gaat chippen)
suc6!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: van x20xev na c20let
Nou ik zou dus het liefste voor een al gereviceerde en gechipte gaan en die dan na laten kijken voor zover het kan.
En onder verstevigen bedoel ik op sommige plekken de puntlasjes door lassen ofzo of de draag armen door lassen wat ik wel is zie.
En onder verstevigen bedoel ik op sommige plekken de puntlasjes door lassen ofzo of de draag armen door lassen wat ik wel is zie.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: van x20xev na c20let
puntlasjes doorlassen hoeft eigenlijk niet.
draagarmen kan wel e.v.t ja
ik zou kijken voor een standaard LET en deze laten chippen op een rollenbank.
niet met std chips gaan lopen kloten is mijn mening
draagarmen kan wel e.v.t ja
ik zou kijken voor een standaard LET en deze laten chippen op een rollenbank.
niet met std chips gaan lopen kloten is mijn mening
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: van x20xev na c20let
Ja ik ben allemaal al op me gemak wa aan rond kijken enzo.
Maar een turbo blok kost dus zo ongeveer zon 1500 euro, dan komt er de intercooler bij de slangen dit dat.
Dus voor zon blok er in ligt en alles netjes is zit ik wel tegen de 4 duizend euro niet?
En hoe betrouwbaar is zon blok dan voor dagelijks?
Want ik was ook al want denken om gewoon een c20xe te pakken en die onderhanden te (laten) nemen en zo richting de 200pk te gaan.
Is dat niet veel betrouwbaarder en slimmer als dagelijkse auto en als je nog geen bakke geld over hebt voor de onderhoud (als turbo sneuvelt etc.)
Maar een turbo blok kost dus zo ongeveer zon 1500 euro, dan komt er de intercooler bij de slangen dit dat.
Dus voor zon blok er in ligt en alles netjes is zit ik wel tegen de 4 duizend euro niet?
En hoe betrouwbaar is zon blok dan voor dagelijks?
Want ik was ook al want denken om gewoon een c20xe te pakken en die onderhanden te (laten) nemen en zo richting de 200pk te gaan.
Is dat niet veel betrouwbaarder en slimmer als dagelijkse auto en als je nog geen bakke geld over hebt voor de onderhoud (als turbo sneuvelt etc.)
Re: van x20xev na c20let
als je de motor er goed en netjes in wilt hebben liggen dan ga je dat niet redden voor 4000 euro tenzij je tegen wat mazzeltjes aanloopt. ik heb zelf een dik jaar dagelijks met mijn astra c20let gereden (+/-20.000km) en het is dikke fun maar erg betrouwbaar is het niet. het grootste probleem is dat de motronic ecu niet erg betrouwbaar is. er is natuurlijk een oplossing voor, motronic dumpen en een vrij programeerbare ecu eraan hangen maar dat zijn ook serieuze kosten.
het torretje lust ook een aardige slok benzine als je al je paardjes eens laat werken als je je best doet is 500 km op een tank wel haalbaar, maar 300 km op een tank benzine is ook zeker geen uitzondering
veel mensen hebben een turbo astra als 2e wagen en dat is waarschijnlijk niet zonder reden
wat betreft de kosten:
het aankopen van je c20let is 1, maar de extra delen die je nodig hebt moet je zeker niet onderschatten. als je van plan bent om hem te chippen dan heb je al een versterkte koppeling nodig, dikkere uitlaat, grotere intercooler met slangen en een grotere brandstofpomp is dan ook wel wijs. dan ben je al gauw 1500/2000 euro verder. pakking, keeringetje, boutje, moertje, beetje kwaliteits olie en je ben ook weer een paar honderd euro verder. dan voor het mooie nog een sper, ook weer een een eurotje of 700 en dan hangt het er nog niet in
een astra c20xe is leuk maar niet echt snel en dat gaat hij ook niet worden met 200 pk. je kan dan beter iets met een lager gewicht kopen zoals een kadett of corsa
als je het goedkoper wilt doen dan kan je natuurlijk ook nog zo'n saab motor erin hangen.
het torretje lust ook een aardige slok benzine als je al je paardjes eens laat werken als je je best doet is 500 km op een tank wel haalbaar, maar 300 km op een tank benzine is ook zeker geen uitzondering
veel mensen hebben een turbo astra als 2e wagen en dat is waarschijnlijk niet zonder reden
wat betreft de kosten:
het aankopen van je c20let is 1, maar de extra delen die je nodig hebt moet je zeker niet onderschatten. als je van plan bent om hem te chippen dan heb je al een versterkte koppeling nodig, dikkere uitlaat, grotere intercooler met slangen en een grotere brandstofpomp is dan ook wel wijs. dan ben je al gauw 1500/2000 euro verder. pakking, keeringetje, boutje, moertje, beetje kwaliteits olie en je ben ook weer een paar honderd euro verder. dan voor het mooie nog een sper, ook weer een een eurotje of 700 en dan hangt het er nog niet in
een astra c20xe is leuk maar niet echt snel en dat gaat hij ook niet worden met 200 pk. je kan dan beter iets met een lager gewicht kopen zoals een kadett of corsa
als je het goedkoper wilt doen dan kan je natuurlijk ook nog zo'n saab motor erin hangen.
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: van x20xev na c20let
Ja ik dacht al dak al meer als 4 kwijt zou zijn maar toen dacht ik da zal toch wel erg overdreven zijn haha.
Maar is 200pk in een Astra niet snel nee?
Ja het heeft allemaal zo zijn voor en na delen en dat ben ik nu allemaal aan het afwegen ,ik wil toch pas volgend jaar beginnen aan het blok of zo maar ik wil wel eerst goed weten hoe en wat voor dat ik dadelijk iets koop waar ik achteraf spijt van krijg.
Maar is 200pk in een Astra niet snel nee?
Ja het heeft allemaal zo zijn voor en na delen en dat ben ik nu allemaal aan het afwegen ,ik wil toch pas volgend jaar beginnen aan het blok of zo maar ik wil wel eerst goed weten hoe en wat voor dat ik dadelijk iets koop waar ik achteraf spijt van krijg.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: van x20xev na c20let
Een C20XE kan zeker fun zijn ja, maar het koppel wat je uit een turboblok trekt krijg je nooit uit een XE.
en dat is nu net wat een LET snel maakt
Is ook heel anders qua beleving vind ik.
Saab motor is indd ook een optie, die draaien met gemak 400pk met standaard zuigers e.d
Maar ook hiervoor zul je het e.e.a moeten aanpassen qua steunen denk ik zo.
Moet je maar eens op het forum zoeken hier, ze hebben er al 2 gebouwd
en dat is nu net wat een LET snel maakt
Is ook heel anders qua beleving vind ik.
Saab motor is indd ook een optie, die draaien met gemak 400pk met standaard zuigers e.d
Maar ook hiervoor zul je het e.e.a moeten aanpassen qua steunen denk ik zo.
Moet je maar eens op het forum zoeken hier, ze hebben er al 2 gebouwd
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: van x20xev na c20let
Ja dat heb ik ook al een beetje gevolgd ja, maar zo goed bank nog Nie dat me dat gaat lukken.
Maar ik denk dat ik. Gewoon een keer met iemand mee rij dat ik echt voel hoe en wat, want ik wil heel graag een let maar als ik hem niet fatsoenlijk kan onderhouden dan is het natuurlijk zonde..
Maar ik denk dat ik. Gewoon een keer met iemand mee rij dat ik echt voel hoe en wat, want ik wil heel graag een let maar als ik hem niet fatsoenlijk kan onderhouden dan is het natuurlijk zonde..
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: van x20xev na c20let
Het "nadeel" daarvan is dat je eigenlijk direct verkocht bent en niet meer over andere dingen denktmikejuhhh schreef:Maar ik denk dat ik. Gewoon een keer met iemand mee rij dat ik echt voel hoe en wat.
En is een V6 geen optie?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: van x20xev na c20let
Ja dat leek me ook leuk maar aangezien ze dan zeggen dat dat weer niks is voor bochten werk omdat dat te zwaar is(wat ik heb gehoord he).
Maar zon blok is zeker wel Eem stuk degelijker en minder afgetrapt zeker.
Maar zon blok is zeker wel Eem stuk degelijker en minder afgetrapt zeker.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: van x20xev na c20let
Ligt vooral aan de bak waarmee je rijdt. Met een F28 sleep je wel wat meer gewicht mee.
Het kale blok is maar iets van 40 kg zwaarder dan een C20XE dacht ik.
Dus hoe dan ook, goed investeren in je onderstel.
Maar je wil hard gaan lees ik. De vraag is hoe hard?
En lees nu ook bochtenwerk. Terwijl het een dagelijkse auto is.
Je kan het natuurlijk altijd zo gek maken als je zelf wil, maar ik lees ook dat je reeel wilt blijven. Dus stel eerst vast wat je wil en kijk dan wat er het beste bij die visie past.
Het kale blok is maar iets van 40 kg zwaarder dan een C20XE dacht ik.
Dus hoe dan ook, goed investeren in je onderstel.
Maar je wil hard gaan lees ik. De vraag is hoe hard?
En lees nu ook bochtenwerk. Terwijl het een dagelijkse auto is.
Je kan het natuurlijk altijd zo gek maken als je zelf wil, maar ik lees ook dat je reeel wilt blijven. Dus stel eerst vast wat je wil en kijk dan wat er het beste bij die visie past.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: van x20xev na c20let
Als ik hier kijk naar de mensen die met een C20LET hebben gereden en die het ook lang hebben volgehouden (> 4 jaar) dan kom je uit bij de mensen die in ieder geval gewoon met de standaard turbo op de LET bleven rijden, dus de turbo zoals die ook in de calibra oorspronkelijk is geleverd.
Daarnaast eerst gewoon een periode met de standaard 204 PK rijden en kijken hoe het blok het houdt en wat je van de rijbeleving, het verbruik en de betrouwbaarheid vindt.
Als je er toch vooral dagelijks mee wilt rijden is 204 Pk ruim voldoende om heel lekker mee te kunnen komen toch?
Daarnaast eerst gewoon een periode met de standaard 204 PK rijden en kijken hoe het blok het houdt en wat je van de rijbeleving, het verbruik en de betrouwbaarheid vindt.
Als je er toch vooral dagelijks mee wilt rijden is 204 Pk ruim voldoende om heel lekker mee te kunnen komen toch?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: van x20xev na c20let
ik weet wel dat het een beest van een motor is en bloedje hard loopt in een kadett.
toen maakte opel nog degelijk spul, kwaliteit is tegenwoordig wel minder..
toen maakte opel nog degelijk spul, kwaliteit is tegenwoordig wel minder..
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: van x20xev na c20let
Ja hij hoeft van mij geen 300 te kunnen ofzo ,ik wil gewoon wat meer vermogen aangezien er ook wat muziek in komt te liggen die vrij zwaar zal worden. En ik wil hem er toch vrij snel uitlaten zien, maar ik vind als iets er snel uit ziet moet het dat ook zijn. Maar daarom vraag ik er nu al naar want nu heb ik tijd zat om te weten wat ik wil. Stel ik ga toch voor een let dan kan ik alvast de benodigde onderdelen kopen als ik een aanbieding oid tegen kom.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: van x20xev na c20let
V6 gaat ook zeker niet goedkoop zijn.
Wel stabiler waarschijnlijk dan een turbo.
Verbruik gaat niet veel schelen denk ik.
En zwaar tja, mijne is lichter dan Maikel's turbo (beide met f28)
Wel stabiler waarschijnlijk dan een turbo.
Verbruik gaat niet veel schelen denk ik.
En zwaar tja, mijne is lichter dan Maikel's turbo (beide met f28)
Re: van x20xev na c20let
als je een v6 achter een f16/18/20 bak hangt icm. een c20xe vliegwiel dan scheelt het nog maar een goede 25 kilo met een xe. dus kwa bochtenwerk is het zeker nog wel te doen.
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: van x20xev na c20let
V6 en TURBO tegen over een C20XE ,C20XE weegt 1080 kg(150)pk maikels C20LET 1215(300)pk als ik hetprs schreef:als je een v6 achter een f16/18/20 bak hangt icm. een c20xe vliegwiel dan scheelt het nog maar een goede 25 kilo met een xe. dus kwa bochtenwerk is het zeker nog wel te doen.
goed heb en barts V6 weegt 1200 kg(218) pk,dan is een C20XE toch veel lichter ? dan is denk ik toch de C20LET de best updat,
bedoel pk gewichts verhouding.
danny gsi 666