top c20xe

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
20seh-trekker
forum-gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: 17 dec 2012 18:50
Auto('s): Kad. C20XE - Ome. C26NE - Ast. 20SEH
Locatie: Limburg

top c20xe

Bericht door 20seh-trekker »

Wat halen jullie met je standaard c20xe als top snelheid in je Astra F, Kadett E, Corsa.

(Het gaat me om de voorwiel aangedreven lichte auto's.)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: top c20xe

Bericht door astra-gsi-666 »

20seh-trekker schreef:Wat halen jullie met je standaard c20xe als top snelheid in je Astra F, Kadett E, Corsa.

(Het gaat me om de voorwiel aangedreven lichte auto's.)
Kadett E GSI 16V fabriek 215km/h getest op 218 km/h top
Astra F GSI 16V fabriek 220km/h getest op 223 km/h top
deze weet ik uit de folders en testen die ik thuis heb.
danny gsi 666
Laatst gewijzigd door astra-gsi-666 op 25 okt 2013 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
20seh-trekker
forum-gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: 17 dec 2012 18:50
Auto('s): Kad. C20XE - Ome. C26NE - Ast. 20SEH
Locatie: Limburg

Re: top c20xe

Bericht door 20seh-trekker »

Dat zijn toch fantastische uitkomsten zeg!
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: top c20xe

Bericht door prs »

ligt er aan welke bak er achter hangt
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: top c20xe

Bericht door astra-gsi-666 »

prs schreef:ligt er aan welke bak er achter hangt
meeste C20XE hebben een F20 erachter uit de fabriek.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: top c20xe

Bericht door RedBill »

Ik haal met een F16CR bak erachter een iets lagere top dan de oorspronkelijke snelheid. Zal tussen 210 en 215 liggen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: top c20xe

Bericht door oenatje »

astra-gsi-666 schreef:
prs schreef:ligt er aan welke bak er achter hangt
meeste C20XE hebben een F20 erachter uit de fabriek.
danny gsi 666
zijn er ook zat met een f18
Gebruikersavatar
just_nll
forum-gebruiker
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
Locatie: Amsterdam

Re: top c20xe

Bericht door just_nll »

ik heb een keer snachts op de gps net 234 235 aan getikt wel met f18 bak er achter en wind mee
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: top c20xe

Bericht door RedBill »

De tests die we op de website hebben staan geven voor de Astra GSi respectievelijk aan:
217 km/h ( M2.5 )
217 km/h ( M2.5 )
220 km/h (fabrieksopgave) ( M2.5 )
217 km/h ( M2.8 )
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 858
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: top c20xe

Bericht door renej »

250 km met wind mee en bult af :wink: zonder gekheid gewoon 220.
Heb alleen wel het idee dat een rotor onsteking harder trekt dan een Dis onsteking maar dat zal waarschijnlijk door het vliegwiel komen.
Laatst gewijzigd door renej op 26 okt 2013 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
20seh-trekker
forum-gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: 17 dec 2012 18:50
Auto('s): Kad. C20XE - Ome. C26NE - Ast. 20SEH
Locatie: Limburg

Re: top c20xe

Bericht door 20seh-trekker »

Ik vond het al knap dat ik dat haal op lpg!

Is dus gelijk aan benzine ong.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: top c20xe

Bericht door Roy 2.0 16v »

Op de teller heb ik de 230 eens aangetikt.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: top c20xe

Bericht door astra-gsi-666 »

renej schreef:250 km met wind mee en bult af :wink: zonder gekheid gewoon 220.
Heb alleen wel het idee dat een rotor onsteking harder trekt dan een Dis onsteking maar dat zal waarschijnlijk door het vliegwiel komen.
plat vliegwiel(M 2.5) vs kom vliegwiel(M 2.8) en met plat vliegwiel trek hij harder en loopt hij harder op top.
danny gsi 666
Laatst gewijzigd door astra-gsi-666 op 12 nov 2013 18:48, 3 keer totaal gewijzigd.
renej
forum-gebruiker
Berichten: 858
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: top c20xe

Bericht door renej »

astra-gsi-666 schreef:
renej schreef:250 km met wind mee en bult af :wink: zonder gekheid gewoon 220.
Heb alleen wel het idee dat een rotor onsteking harder trekt dan een Dis onsteking maar dat zal waarschijnlijk door het vliegwiel komen.
plat vliegwiel(M 2.5) vs kom vliegwiel(M 2.8),plat vliegwiel trek harder en loopt harder op top.
danny gsi 666
Weet ik eigenlijks niet of een dis op top harder loopt fabrieks opgave blijft zelfde.
Wat ik ervaar met mijn omgebouwde rotor, met platvliegwiel en f18+ die is iets korter qua overbrenging trekt goed, maar de dis orgineel van mijn rode trekt pas echt goed na 4500 toeren maar blijft dan ook echt gaan en maar gaan en kakt niet in,

mijn ervaring met een Dis motor kun je rustiger rijden en heb je niet constant de verleiding om door te trekken.
rotor daar integen kan ik nooit van mijn gas pedaal afblijven.

maarja dis motor is ook aangepast op milieu, zwaardervliegwiel/brandstof druk halve bar hoger/extra sensor, andere motor sturingsapparaat,injectoren met ander sproeibeeld.

overigens zou ik het liefst de 20Xe uit de kadett hebben zonder katalysator etc
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: top c20xe

Bericht door astra-gsi-666 »

renej schreef:
astra-gsi-666 schreef:
renej schreef:250 km met wind mee en bult af :wink: zonder gekheid gewoon 220.
Heb alleen wel het idee dat een rotor onsteking harder trekt dan een Dis onsteking maar dat zal waarschijnlijk door het vliegwiel komen.
plat vliegwiel(M 2.5) vs kom vliegwiel(M 2.8),plat vliegwiel trek harder en loopt harder op top.
danny gsi 666
Weet ik eigenlijks niet of een dis op top harder loopt fabrieks opgave blijft zelfde.
Wat ik ervaar met mijn omgebouwde rotor, met platvliegwiel en f18+ die is iets korter qua overbrenging trekt goed, maar de dis orgineel van mijn rode trekt pas echt goed na 4500 toeren maar blijft dan ook echt gaan en maar gaan en kakt niet in,

mijn ervaring met een Dis motor kun je rustiger rijden en heb je niet constant de verleiding om door te trekken.
rotor daar integen kan ik nooit van mijn gas pedaal afblijven.

maarja dis motor is ook aangepast op milieu, zwaardervliegwiel/brandstof druk halve bar hoger/extra sensor, andere motor sturingsapparaat,injectoren met ander sproeibeeld.

overigens zou ik het liefst de 20Xe uit de kadett hebben zonder katalysator etc
met mijn C20XE met platvliegwiel en mijn aangepaste F20CR in mijn kadett zonder kat liep hij niet harder
maar ging vanaf +- 2500 toeren als een beest af tot aan de begrenzer.top kadett was +- 210 km/h.
nu met de astra met platvliegwiel en F20CR van de kadett gsi 16V trek hij veel harder dan met
het komvliegwiel en F18 en de top is iets minder door de korter bak maar veel sneller in de toeren
kadett en astra zijn beide gechipt wat je goed merkt(m 2.5) met rotor
danny gsi 666
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: top c20xe

Bericht door pluggie »

235 op teller vorige blok, en dat kon nog harder, maar sja, dat kost kms letterlijk op een lege snelweg, 200 is snel makkelijk, vroeger had ik een tik dat ik het bij brug Zaltbommel altijd even wilde doen elke dag. Echt top ga je richting begrenzer, en alles klinkt als een bommenwerper, en gezond is het vast niet, en dat duurt HEEEEEEEEEEEEEEUL lang dat duurt echt kilometers. Hans zat ooit op 240 ish, tellerish, deze zou beter zijn, maar ik geloof het wel.
Plaats reactie