Modbreak: | |
Afgesplist topic vanuit Vincents projecten topic. Graag hier verder discussiëren | |
Moderator: bart(astra) |
Denk dat ik Dinsdag even langs ga
Modbreak: | |
Afgesplist topic vanuit Vincents projecten topic. Graag hier verder discussiëren | |
Moderator: bart(astra) |
Deze G die hier staat roest absoluut niet op de felsrand sterker nog de hele spatbord rand is inmiddels een gat van 2x 15 cm ingerot.Laagvlieger schreef:Renej. Dit is op geen enkele manier te vergelijken met roesten van een F of een G.
Astra F en G roesten op de felsrand tussen 2 plaatdelen. Dat is niet te behandelen.
Corsa D roest in feite door een kras tot op metaal. Dus niet van binnenuit. Schuur je het weg, lak eroverheen dan is het klaar en roest het ook niet verder.
Dit type roest zien we bij een hoop merken en is het gevolg van steeds kleiner wordende carrosserienaden.
Ook zie je dit veel bij chromen lijstjes enzo waar vuil, zand en vocht zicht nestelen terwijl het chromen deel iets kan bewegen/trillen en de lak doorslijt.
In de praktijk zul je dus geen Corsa D zien met grote blaren omdat de gemiddelde eigenaar het ziet en er mee terug gaat of wat eraan laat doen.
Als je een extreem exemplaar ziet dan is het er en van iemand die nooit naar de auto omkijkt en hem ook niet regelmatig wast.
Juiste manier is ontroesten en bijspuiten en de bumper anders/beter monteren.
Ik weet echt wel waar ik het over heb, en flauwekul is het niet opel staat erom bekend dat ze roesten dat weet jij net zo goed als ik. ik heb zelf namelijk ook bij de dealer gewerkt.Laagvlieger schreef:Renej, die punten die jij noemt beginnen allemaal op de kopse kant van een plaatdeel en/of een felsrand en kruipen onder de lak door.
Heb hier zelf ook een Astra G die begint te komen. Begint op de kopse kant van een plaatdeel en kruipt zo verder.
Roest begint nooit ergens midden in een plaatdeel. Zou wat zijn zeg.
Er glippen me dagelijks meerdere Astra G's door de vingers dus weet echt wel waar ik het over heb.
Heb je er een met gaten van 15 cm...prima. Kun je 2 mensen de schuld geven. Te weten de schadehersteller die hem ooit gerepareerd heeft of jezelf dat je het niet bijgehouden hebt (blubber uit de kasten halen).
Dit is iets dat meerdere merken kan gebeuren en neej zelfs niet de minsten (Mercedes benz, VW, Renault, Ford)
Op deze manier flauwekul rondbazuinen heeft helemaal niemand baat bij en trap je een merk onterecht de grond in en zeker in deze moeilijke tijden is dat gewoon niet handig.
Als je iets te klagen hebt kom dan met een gegrond verhaal.
Ik ben het voor 90% eindelijk eens met iemand hier das zo wie zo al uniek, maar waar het mij wel omgaat is dat qua kwaliteit motoren opel niet is wat het geweest is!Laagvlieger schreef:Opel heeft de naam helaas gekregen toen met de Kadett. Maar kijk om je heen bij andere merken begin 90er jaren.......Astra F tijd. Die roesten net zo hard!!! Alleen Opel heeft de naam. JA VW roestte ook.
Destijds verkocht in grote volumes dus ja dat valt in de aantallen meer op dan andere merken. Waren de gouden tijdens overigens. Toen was er nog wat te verdienen in de autowereld.
Maar kijk nou eens begin 2000.........Ford.....2004 modelletjes....gaten vallen er massaal in. Mercedes Benz.....maakte er een zooitje van met de C klasse......En nu nog steeds met de vito's en sprinters.....paar jaar oud.....
Pak eens een gemiddelde Nissan Almera.....begin 2000. Loop daar voor de gein eens onderdoor....
Iedereen weet het maar niemand zegt het hardop......Totdat er een Opel logo opstaat dan wordt het gelijk de grond ingetrapt.
Opel staat er niet alleen in en zolang auto's van metaal blijven blijft het een gevecht tegen roest. Das gewoon een feit.
Nieuwe auto's zijn duur. Klopt. Maar kijk eens wat er op en aan zit. En kijk de huidige winst/verliesmarges.......Want die zijn vandaag de dag om te janken.
Daar kun je een merk niet mee omhooghouden. Productiekosten zijn gewoon heel hoog.
En ben het helemaal met je eens. Als ik Insignia OPC centen in de zak had kocht ik ook wat anders. Maar sowieso geen VAG. Eerder richting BMW ofzo.
Heel dat OPC had er eigenlijk nooit moeten komen en net zoals vroeger sportieve modellen door Lotus aan laten pakken.
Wat mankeert er eigenlijk aan de huidige Opel motoren? Ze geven leuk vermogen/koppel zonder massaal kapot te lopen zoals PSA en VAG.
Ik zou zeggen. Een leuke middenmoot tussen betrouwbaarheid en vermogen/koppel.
Verders is er kwa techniek niets mis met Opel. Ze hebben bepaalde keuzes gemaakt.
Opel hangt innovaties over het algemeen ook niet aan de grote klok wat andere merken bijvoorbeeld wel doen.
Opel is vaak de eerste met een bepaalde vernieuwing die andere merken later overnemen.
Verders om VW even als voorbeeld te nemen. Design is nooit gedurft of hip. Altijd saai en vierkant. Gooi eens een up! naast een Adam.
Verder is Opel is kwa onderhoud sowieso goedkoper dan de VAG auto's.
VAG auto's is met sleutelen gewoon een crime om aan te werken. Totaal niet gedacht aan de "Servicekosten". Dat is trouwens ook gebleken uit een onderzoek wat ik laatst ergens had gelezen.
Klant betaald de auto al te duur en wordt daarna met onderhoud ook nog gegrepen. Is dat eerlijk? Zo is er op elk merk wel wat aan te merken.
Feit blijft dat Opel een kleine jongen is die moet opboksen tegen het grote wereldwijde VAG met gigantische financiële reserves.
Dus dan is het op zich nog knap- dat ze het zover kunnen blijven schoppen. GM geeft bar weinig zakgeld aan Opel mee.
Markt is kapotgemaakt door de Koreaanse modelletjes met een leuk uiterlijk en weggooitechniek onder de kap met 7 jaar "garantie".
De mensen kijken uiteindelijk naar de prijs. Maargoed die discussie is in een ander topic al gevoerd
Kom ik de volgende keer mijn astra bij jou brengen voor de keuring misschien dat jij nog wat CO door de vingers kunt zien...Laagvlieger schreef:Klopt helemaal wat je zegt.
Technologisch hoogtepunt was ook eind 80, begin 90.
Waren gewoon de beste motoren in die tijd. Het moest goed lopen. Wat er uit de uitlaat kwam was wat minder belangrijk dan tegenwoordig en alles werd gebouwd met voldoende materiaalreserves. Er zat genoeg "vlees" aan een blok zeg maar.
De ellende is begonnen toen die millieurommel erop kwam en er steeds kleinere motoren kwamen met meer vermogen.
Das een probleem waar alle merken mee te kampen hebben.
Heb zelf een Vectra A gehad........C18NZ. dik 255.000 km gedraaid zonder ooit maar 1 probleem buiten 1 dynamo en 1 waterpomp om.
Tegenwoordig bestaat dat niet meer. Zoveel km probleemloos rijden.
Ding draait nu ergens in Litouwen.
Doe mij de oude meuk maar.......Hoe ouder hoe beter
Ja 95 heb je dat gedonder, als het te hoog is vallen de vogels uit de bomen als ik langs rijLaagvlieger schreef:Heb je CO te hoog dan? C20XE als ik goed herinner?
Zoiets had ik ook maar het is 1995 en dan zijn ze streng met de co meting, kan wel sportkat moet ik elk jaar katalysators wisselen.Foxs schreef:Renej gewoon een sportkat ertussen plaatsen heb ik ook nu en kom makkelijk door de co meting
Ik heb beter nieuws inmiddels hij is erweer doorheen, nieuwe katalysator eronder.Laagvlieger schreef:Ik had zelfs met een 100 cells een mooie 0,0 %CO maar dat was wel met de V6.
Op de C20XE had ik een Remus sportkat zitten en had ik ook elk jaar gedonder.
Wat ik moest doen (en dan kreeg ik hem exact op 0,0 % CO) is vlak voor de metingde motor goed warm rijden waarbij je hem een paar keer vol in toeren doortrekt.
Zelfs tot aan de begrenzer aan toe.
Dan voor de meting en wassie goed. En dat bleef hij ook totdat er weer dagelijks normaal mee werd gereden.
Voor de apk regelgeving is er trouwens geen verschil in uitstoot voor een 93er of 95er model.
In beide gevallen 0,5% stationair, 0,3% op toeren waarbij de lambda tussen 0,97 en 1,03 moet liggen.
ja denk ik dan ook, en ik ben weer een rib kwijt uit mijn lijf.Bart(astra) schreef:eind goed al goed.
Is die eerste nieuwe kat toch niet goed geweest waarschijnlijk...