Motorsteun vastgelast
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Motorsteun vastgelast
Ik ben mijn GSi (C18XE) aan het voorbereiden om de motor eruit te laten halen; helaas zie ik dat de motorsteun aan de distributiezijde is vastgelast.
Enig idee hoe ik dit het beste kan loskrijgen / hoe de volgende (liefst deze, indien mogelijk) weer vastgezet kan worden?
Foto van onder naar boven:
Voorbumper kant
Voorruit kant
Enig idee hoe ik dit het beste kan loskrijgen / hoe de volgende (liefst deze, indien mogelijk) weer vastgezet kan worden?
Foto van onder naar boven:
Voorbumper kant
Voorruit kant
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Motorsteun vastgelast
Je kan m Losslijpen en weer vastlassen maar wat een beunmanier zeg
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
Dat bedoel ik
Ben dr dan ook niet echt heel blij mee, als die een keer los moet om te vervangen mag je weer gaan slijpen en lassen;
en helaas kan ik dat niet zelf.. *slijpen wel, lassen (nog) niet*
Ben dr dan ook niet echt heel blij mee, als die een keer los moet om te vervangen mag je weer gaan slijpen en lassen;
en helaas kan ik dat niet zelf.. *slijpen wel, lassen (nog) niet*
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Motorsteun vastgelast
Misschien dat er mensen in Limburg zijn die je ermee kunnen helpen
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
Hopelijk wel
*bij deze - hulpkreet *
*bij deze - hulpkreet *
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
Ik denk dat je ook weleens zou kunnen kijken hoe de draad eruit komt als je deze steun los slijpt met een slijptol en de boutstelen uitboort, vervolgens gaten opnieuw met een draadtap bewerken.
Kan me niet voorstellen dat de draad in de carrosserie naar de kloten is.
Dan vervolgens nieuwe motorsteunen en nieuwe bouten en het zit weer OEM vast.
Ik denk dat dit een gevalletje "goedkoop door de APK krijgen" is geweest.
Kan me niet voorstellen dat de draad in de carrosserie naar de kloten is.
Dan vervolgens nieuwe motorsteunen en nieuwe bouten en het zit weer OEM vast.
Ik denk dat dit een gevalletje "goedkoop door de APK krijgen" is geweest.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
Binnenkort even een slijptolle regelen wie weet wat we tegen komen.RedBill schreef:Ik denk dat je ook weleens zou kunnen kijken hoe de draad eruit komt als je deze steun los slijpt met een slijptol en de boutstelen uitboort, vervolgens gaten opnieuw met een draadtap bewerken.
Kan me niet voorstellen dat de draad in de carrosserie naar de kloten is.
Dan vervolgens nieuwe motorsteunen en nieuwe bouten en het zit weer OEM vast.
Ik denk dat dit een gevalletje "goedkoop door de APK krijgen" is geweest.
Hoop dat ik de motorsteun niet hoef 'uit te boren' om de nieuwe tapgaten te kunnen gebruiken, maar we zullen zien
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Motorsteun vastgelast
we kijken eens voor een ander subfram,waar dat wel goed is.DarkDaedelus schreef:Binnenkort even een slijptolle regelen wie weet wat we tegen komen.RedBill schreef:Ik denk dat je ook weleens zou kunnen kijken hoe de draad eruit komt als je deze steun los slijpt met een slijptol en de boutstelen uitboort, vervolgens gaten opnieuw met een draadtap bewerken.
Kan me niet voorstellen dat de draad in de carrosserie naar de kloten is.
Dan vervolgens nieuwe motorsteunen en nieuwe bouten en het zit weer OEM vast.
Ik denk dat dit een gevalletje "goedkoop door de APK krijgen" is geweest.
Hoop dat ik de motorsteun niet hoef 'uit te boren' om de nieuwe tapgaten te kunnen gebruiken, maar we zullen zien
danny gsi 666
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
hmm, ligt (helaas) ook beetje aan de kosten..astra-gsi-666 schreef:we kijken eens voor een ander subfram,waar dat wel goed is.
danny gsi 666
weet niet voor hoeveel een subframe te vinden is + of het inderdaad vast zit aan subframe (dat weet ik niet)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Motorsteun vastgelast
motor en bak zitten op het subframe vast,met de veerpoten.DarkDaedelus schreef:hmm, ligt (helaas) ook beetje aan de kosten..astra-gsi-666 schreef:we kijken eens voor een ander subfram,waar dat wel goed is.
danny gsi 666
weet niet voor hoeveel een subframe te vinden is + of het inderdaad vast zit aan subframe (dat weet ik niet)
we kijken eens wat het gaat kosten.
danny gsi 666
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
Ben benieuwdastra-gsi-666 schreef:motor en bak zitten op het subframe vast,met de veerpoten.
we kijken eens wat het gaat kosten.
danny gsi 666
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 03 apr 2013 00:41
- Auto('s): Astra 1.6 GL
- Locatie: Gennep
Re: Motorsteun vastgelast
zal wss niet meer gelast kunnen worden, kokerbalk rond de las zal wel rot zijn dus als je slijpt slijp er dan een flink stuk vanaf en zet er een nieuw stuk balk op ofzo...
als t bij mijn auto zo zou zijn weet ik niet wat ik er mee aan zou moeten zou behoorlijk pissig zijn wat een achterlijke josti manier, boor m dan helemaal door en zet er een stuk m16 draadeind met moer aan beide kanten op
als t bij mijn auto zo zou zijn weet ik niet wat ik er mee aan zou moeten zou behoorlijk pissig zijn wat een achterlijke josti manier, boor m dan helemaal door en zet er een stuk m16 draadeind met moer aan beide kanten op
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
Dit was ook eventueel mijn eerste idee, maar weet niet tot hoe ver die eigenlijk erdoorheen komt, omdat je m maar aan 1 kant kan zien.Mark_GSI schreef:als t bij mijn auto zo zou zijn weet ik niet wat ik er mee aan zou moeten zou behoorlijk pissig zijn wat een achterlijke josti manier, boor m dan helemaal door en zet er een stuk m16 draadeind met moer aan beide kanten op
En helaas heeft die josti dat gedaan voordat ik m gekocht had
Tjah, 1e gsi, 2e auto; wist ik veel wat ik kon verwachten ><
Nu weet ik iig wel beter
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
??? Veerpoten zitten niet op het subframe hoor, je bedoelt zeker draagarmen. En 1 van de drie motor- en baksteunen zit op het subframe. Deze twee waar foto's van gepost zijn zitten op de kokerbalken, niet op het subframe.astra-gsi-666 schreef: motor en bak zitten op het subframe vast,met de veerpoten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
No offense, maar als het goed is, is het er 'maar' 1RedBill schreef:??? Veerpoten zitten niet op het subframe hoor, je bedoelt zeker draagarmen. En 1 van de drie motor- en baksteunen zit op het subframe. Deze twee waar foto's van gepost zijn zitten op de kokerbalken, niet op het subframe.astra-gsi-666 schreef: motor en bak zitten op het subframe vast,met de veerpoten.
De drie foto's zijn van dezelfde motorsteun
- just_nll
- forum-gebruiker
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2008 22:01
- Auto('s): Opel astra GSI 2.0 8 V (becomes soon a 2.0 16 V
- Locatie: Amsterdam
Re: Motorsteun vastgelast
helaas kan je niet anders dan het los te slijpen kijken hoever de roest is ikzelf denk niet dat die door en door is maar dat weet je natuurlijk zeker als je m er af geslepen hebt vervolgens moet je nagaan in hoeverre de het schroefdraad intact is
(dan zou je mischien evt in het schroefgaat op nieuw tappen ?????? mischien als je het er mee red
dus eerst maar is slijpen en dan kan je verder beslissen hoe je het aan kan pakken
(dan zou je mischien evt in het schroefgaat op nieuw tappen ?????? mischien als je het er mee red
dus eerst maar is slijpen en dan kan je verder beslissen hoe je het aan kan pakken
WestCoast Promo Team
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
Bonrath Promo Team
Shell Helix Promo Team
Irmscher Promo Team
Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5)
Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
Ow in de gauwigheid dacht ik dat zowel links als rechts vastgelast was. Scheelt alweer.DarkDaedelus schreef:No offense, maar als het goed is, is het er 'maar' 1RedBill schreef:??? Veerpoten zitten niet op het subframe hoor, je bedoelt zeker draagarmen. En 1 van de drie motor- en baksteunen zit op het subframe. Deze twee waar foto's van gepost zijn zitten op de kokerbalken, niet op het subframe.astra-gsi-666 schreef: motor en bak zitten op het subframe vast,met de veerpoten.
De drie foto's zijn van dezelfde motorsteun
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
Progress van vandaag:
voorbumper eraf:
op de krik en bokjes:
spatlap binnenkant eraf voor iets meer zicht / bewegingsruimte
motorsteun linkerkant
motorsteun onderkant
motorsteunbout niet bereikbaar met slijpschijf
Dus zoals zichtbaar; de motorsteunbouten kan ik niet zomaar eraf slijpen, simpel omdat ik er niet bij kom. De steun
zelf zou ik wel door kunnen slijpen maar hoeveel zin heeft dat? Zou ik er dan wel bij kunnen, zijn de balken waarop
deze steun zit te vervangen? Hopelijk iemand die een idee heeft..
voorbumper eraf:
op de krik en bokjes:
spatlap binnenkant eraf voor iets meer zicht / bewegingsruimte
motorsteun linkerkant
motorsteun onderkant
motorsteunbout niet bereikbaar met slijpschijf
Dus zoals zichtbaar; de motorsteunbouten kan ik niet zomaar eraf slijpen, simpel omdat ik er niet bij kom. De steun
zelf zou ik wel door kunnen slijpen maar hoeveel zin heeft dat? Zou ik er dan wel bij kunnen, zijn de balken waarop
deze steun zit te vervangen? Hopelijk iemand die een idee heeft..
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
Is het niet zo dat als je de steun eraf slijpt en het deel waar de multiriem doorheen loopt ook demonteert, en je de slijptol vervolgens omdraait, je met de tol wel bij de balk kunt komen?
Tweede optie is grotere slijpschijf monteren door de beschermkap van de tol even te verwijderen. Wel voorzichtig doen dan en handschoenen aan bij het slijpen!
Tweede optie is grotere slijpschijf monteren door de beschermkap van de tol even te verwijderen. Wel voorzichtig doen dan en handschoenen aan bij het slijpen!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
Als de steun zelf gewoon doorgeslepen wordt (blok ondersteund) zou dit misschien wel gaan jaRedBill schreef:Is het niet zo dat als je de steun eraf slijpt en het deel waar de multiriem doorheen loopt ook demonteert, en je de slijptol vervolgens omdraait, je met de tol wel bij de balk kunt komen?
Tweede optie is grotere slijpschijf monteren door de beschermkap van de tol even te verwijderen. Wel voorzichtig doen dan en handschoenen aan bij het slijpen!
de grotere slijpschijf zou dan aan de linkerkant tegen het frame aankomen; dus dat is een slecht idee (helaas ook aan gedacht)
Re: Motorsteun vastgelast
iedereen heeft het gelijk over slijpen.
als je die lassen goed bekijkt zie je dat het van die "vast pik lasjes"zijn.
pak eens een scherpe bijtel en een mokertje of vuistje hoe je het ook noemen wilt
probeer die lassen er eens af te slaan, denk dat je dan al een heel eind verder bent, plus dat je er makkelijker bij kan.
als je die lassen goed bekijkt zie je dat het van die "vast pik lasjes"zijn.
pak eens een scherpe bijtel en een mokertje of vuistje hoe je het ook noemen wilt
probeer die lassen er eens af te slaan, denk dat je dan al een heel eind verder bent, plus dat je er makkelijker bij kan.
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: Motorsteun vastgelast
Anders met een voor gewoon de bout kapot boren ,dus gewoon in het midden van de bout een gaatje boren en dan steeds groter tot heel de kop weg is.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Motorsteun vastgelast
In principe een erg goed van beide, maar als je goed kijkt is het niet alleen de bout die vast gelast is...
Ik zal het zo dadelijk even aangeven in de foto
Ik zal het zo dadelijk even aangeven in de foto
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: Motorsteun vastgelast
oh het is nu juist niet de bout zie ik ja dan denk ik toch gewoon slopen met de beitel etc.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer: