Pookknop...
Geplaatst: 26 feb 2013 10:23
Ik zit met een idee in mijn hoofd, maar voordat ik het wil graag proberen wil ik het eerst een met jullie over hebben.
Graag zou ik mijn schakelpook wat langer willen hebben (want dat vind ik prettiger), dus daar heb ik wat dingen voor bedacht.
De nieuwe pookknop wil ik van alu gaan draaien, maar ik zit een beetje met de bevestiging.
Normaal zit de pookknop gewoon over de schakelstang heen geklemd en kan je de knop er van af trekken. Dit systeem zou ik ook graag in de nieuwe pookknop willen maken, maar dat moet er een rond gat onder in komen en daar moet die plasitc huls dan ingelijmd worden ofzo...
De andere optie die ik had bedacht is om de oude knop eraf te halen en dan schroefdraad op de stang te tappen.... Dan zou ik in de nieuwe pook een gat kunnen boren > schroefdraad erin tappen en dan kan je hem zo op de stang draaien. Maar het grootste nadeel daarvan is dan dat ik de originele niet meer kan bevestigen.
Daarnaast wil ik vragen of het uberhaupt wel mogelijk is om draad op die schakelstang te tappen (heb er nog niet naar gekeken in de auto), maar neem aan dat hij van metaal is? en of dit niet in conflict komt met de achteruit vergrendeling?
Wat denken jullie?
Graag zou ik mijn schakelpook wat langer willen hebben (want dat vind ik prettiger), dus daar heb ik wat dingen voor bedacht.
De nieuwe pookknop wil ik van alu gaan draaien, maar ik zit een beetje met de bevestiging.
Normaal zit de pookknop gewoon over de schakelstang heen geklemd en kan je de knop er van af trekken. Dit systeem zou ik ook graag in de nieuwe pookknop willen maken, maar dat moet er een rond gat onder in komen en daar moet die plasitc huls dan ingelijmd worden ofzo...
De andere optie die ik had bedacht is om de oude knop eraf te halen en dan schroefdraad op de stang te tappen.... Dan zou ik in de nieuwe pook een gat kunnen boren > schroefdraad erin tappen en dan kan je hem zo op de stang draaien. Maar het grootste nadeel daarvan is dan dat ik de originele niet meer kan bevestigen.
Daarnaast wil ik vragen of het uberhaupt wel mogelijk is om draad op die schakelstang te tappen (heb er nog niet naar gekeken in de auto), maar neem aan dat hij van metaal is? en of dit niet in conflict komt met de achteruit vergrendeling?
Wat denken jullie?