Storing op de snelweg (lekker wakker worden :()
Geplaatst: 18 feb 2013 20:20
Vanmorgen....2 auto's ijsvrij gemaakt en toen richting werk. Auto was dus al even warmgedraaid.
Toen op de snelweg...
acculampje en motorstoringslampje aan en een stinkende kunststofgeur! f@#k......dacht ik!!
Langs de kant. Niets kunnen vinden behalve zoveel mogelijk verbruikers uit scheelde wat.
Ik kon nog rijden dus, dat ( tegen beter weten) toch geprobeerd .
Bijna thuis zag ik dat de benzinemeter op reserve bleef (boordcomp. nog ruim 500km) en water bleef ook "koud".
Dan maar n dag vrij!
Massaprobleem had ik al wel (nog steeds niet gevonden toen).
Elek.gedeelte van t contactslot had ik afgelopen weekend vervangen.....dus...dat zal t zijn....dacht ik.
20Ampére zekering gesmolten van de geschakelde 15V.
Multimeter er tussen (na eerst alles gecheckt te hebben op sluiting)
en stroom gemeten. koplampen aan en verwarming op 3.
15 Ampère ruim!!!
Uieindelijk in de middenkonsole had mijn voorganger de dikke zwarte draad op de achterkant vd verwarmingsschakelaar...doorgesoldeerd op een dunnere draad. De dikke zwarte draad was gebroken en hij was te lam om de middenkonsole open te maken en ze fatsoenlijk aan elkaar te zetten.
Nee.....dan maar bij n draad solderen die de helft dunner is!!!
Massa probleem is dus ook direct verholpen nu.
Met alle verbruikers aan....echt alles....loopt er tussen de 5 a 6 Ampère...beter .
Acculampje uit!
(foto's volgen)
Toen op de snelweg...
acculampje en motorstoringslampje aan en een stinkende kunststofgeur! f@#k......dacht ik!!
Langs de kant. Niets kunnen vinden behalve zoveel mogelijk verbruikers uit scheelde wat.
Ik kon nog rijden dus, dat ( tegen beter weten) toch geprobeerd .
Bijna thuis zag ik dat de benzinemeter op reserve bleef (boordcomp. nog ruim 500km) en water bleef ook "koud".
Dan maar n dag vrij!
Massaprobleem had ik al wel (nog steeds niet gevonden toen).
Elek.gedeelte van t contactslot had ik afgelopen weekend vervangen.....dus...dat zal t zijn....dacht ik.
20Ampére zekering gesmolten van de geschakelde 15V.
Multimeter er tussen (na eerst alles gecheckt te hebben op sluiting)
en stroom gemeten. koplampen aan en verwarming op 3.
15 Ampère ruim!!!
Uieindelijk in de middenkonsole had mijn voorganger de dikke zwarte draad op de achterkant vd verwarmingsschakelaar...doorgesoldeerd op een dunnere draad. De dikke zwarte draad was gebroken en hij was te lam om de middenkonsole open te maken en ze fatsoenlijk aan elkaar te zetten.
Nee.....dan maar bij n draad solderen die de helft dunner is!!!
Massa probleem is dus ook direct verholpen nu.
Met alle verbruikers aan....echt alles....loopt er tussen de 5 a 6 Ampère...beter .
Acculampje uit!
(foto's volgen)