schermpje
- rk055
- forum-gebruiker
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
- Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
- Locatie: apeldoorn
schermpje
hallo,
ik heb een vraagje in de gsi zit in het midden van je console een schermpje (tid schermpje??) daar je het verbruik en dergelijke op kan zien
ik heb nu in mijn astra alleen de tijd en datum en buitentemperatuur in staan is het mogelijk om het schermpje van een gsi in mijn astra te bouwen en werkend te krijgen op een 1.6 8 v ???
ik heb een vraagje in de gsi zit in het midden van je console een schermpje (tid schermpje??) daar je het verbruik en dergelijke op kan zien
ik heb nu in mijn astra alleen de tijd en datum en buitentemperatuur in staan is het mogelijk om het schermpje van een gsi in mijn astra te bouwen en werkend te krijgen op een 1.6 8 v ???
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: schermpje
ja maar dat is zoveel werk dat ik beter nee kan zeggen
Ik heb eens wat Duitse info langs zien komen van gekken die dat dus ingebouwd hebben, van TID naar MID multi info display
schermpje wisselen is makkelijk, 4 schroefjes en je hebt een niet werkend gsi boordcomputer in je dashboard
maar om het compleet werkend te hebben daar wil je niet aan beginnen hoor, kost je tientallen uren uitvinden op internet, honderden uren tijd om in te bouwen
handenvol sensors bijkopen en installeren, overal draden van en naar.
je kunt serieus beter dan gewoon je astra verkopen, geld bijleggen en een gsi kopen
Dan heb je meteen het echte werk zonder honderden uren tijd verprutsen met het wiel opnieuw uitvinden
Ik heb eens wat Duitse info langs zien komen van gekken die dat dus ingebouwd hebben, van TID naar MID multi info display
schermpje wisselen is makkelijk, 4 schroefjes en je hebt een niet werkend gsi boordcomputer in je dashboard
maar om het compleet werkend te hebben daar wil je niet aan beginnen hoor, kost je tientallen uren uitvinden op internet, honderden uren tijd om in te bouwen
handenvol sensors bijkopen en installeren, overal draden van en naar.
je kunt serieus beter dan gewoon je astra verkopen, geld bijleggen en een gsi kopen
Dan heb je meteen het echte werk zonder honderden uren tijd verprutsen met het wiel opnieuw uitvinden
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: schermpje
Staat een echte te koop.
Vergis je niet, tis heel ander spelletje dan 1.6 rijden of 1.8 op gas ofzo.
Vergis je niet, tis heel ander spelletje dan 1.6 rijden of 1.8 op gas ofzo.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: schermpje
Dat is heel goed werkend te krijgen en lang zoeken is niet nodig.rk055 schreef:hallo,
ik heb een vraagje in de gsi zit in het midden van je console een schermpje (tid schermpje??) daar je het verbruik en dergelijke op kan zien
ik heb nu in mijn astra alleen de tijd en datum en buitentemperatuur in staan is het mogelijk om het schermpje van een gsi in mijn astra te bouwen en werkend te krijgen op een 1.6 8 v ???
Als je een beetje verstand heb van elektronica dan is het heel goed te doen.
http://www.astrasite.de/mid-nachrusten/
Let er welk op dat je de sensoren nodig hebt als je de BC volledig wilt laten werken
Laat iedereen maar roepen dat je een "echte" moet kopen (GSI C20XE wordt dan bedoeld). Jij hebt een roestvrije kas, die vind je bijna niet op een GSI. Doe wat jij wilt, niet wat een ander wil dat je doet!!!
Re: schermpje
als je alles wilt laten werken op je MID is het redelijk wat werk,
wil je dat niet dan is het peanuts, alle draden voor sensoren aan de massa, 1 draad naar je ecu, 1 naar je brandstofinhoud, dan werkt alles behalve je checkcontrol.
zo heb ik het bij een astra wel eens gedaan
wil je dat niet dan is het peanuts, alle draden voor sensoren aan de massa, 1 draad naar je ecu, 1 naar je brandstofinhoud, dan werkt alles behalve je checkcontrol.
zo heb ik het bij een astra wel eens gedaan
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: schermpje
Zoals door een aantal anderen al gezegd: Ja het kan. Met name het boardcomputer deel werkend krijgen valt wel mee. Wil je de volledige Check-control werkend hebben, dan gaat het je veel tijd kosten en kun je het gemakkelijkst je hele kabelboom van je auto vervangen voor die uit een Astra waar dit standaard al in zat.
Je hebt dan nodig: andere dop voor je koelvloeistofreservoir, een sensor voor je ruitensproeiervloeistof, een kastje voor het meten van de stroom in je verlichting, sensoren op je remschijven voor, een carter met een mogelijkheid om de olieniveausensor in te bouwen en dus alle bedrading naar die sensoren toe.
De vraag is of je dat de moeite vindt.
Je hebt dan nodig: andere dop voor je koelvloeistofreservoir, een sensor voor je ruitensproeiervloeistof, een kastje voor het meten van de stroom in je verlichting, sensoren op je remschijven voor, een carter met een mogelijkheid om de olieniveausensor in te bouwen en dus alle bedrading naar die sensoren toe.
De vraag is of je dat de moeite vindt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- rk055
- forum-gebruiker
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
- Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
- Locatie: apeldoorn
Re: schermpje
Ok no als ik dwt zo allemaal lees va jullie dan zeg ik laat maar lol meschien dan toch m ee keer op zoek gaan naar een goeie gsi lol
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: schermpje
Het mooie van een Astra F is dat je zelf nog dingen kan inbouwen, ongeacht of het een GSI is of niet. Een GSI is leuk maar ook een stuk duurder in de verzekering
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: schermpje
bevroren vingers ?rk055 schreef:Ok no als ik dwt zo allemaal lees va jullie dan zeg ik laat maar lol meschien dan toch m ee keer op zoek gaan naar een goeie gsi lol
- rk055
- forum-gebruiker
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
- Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
- Locatie: apeldoorn
Re: schermpje
ik heb dat laatste berichtje van mij geplaatst met me telefoon en die heb ik pas nieuw samsung galaxy s3:D dus ik moet er nog eventjes aan wennen lol:p
Re: schermpje
Als jij al je plannen wilt doen, is het veel verstandiger om naar die auto van Blue te kijken.
Er zijn veel verschillen, en alleen al de kosten van je "plannen" daalijk verschillen letterlijk 1000en euro's tot 10.000 euro.
Dan kun je veel meter met een echte beginnen.
Een echte is een echte. Er zijn heel veel verschillen.
Je 1.6 is wel veel makkelijker te onderhouden en simpeler dan een echte.
En een goede start. Niet aan gaan verbouwen, allemaal zonde.
1.6en zijn er 10.000: heeft een reden. Snap je het verschil ?
Je bent pas 20, je kunt veel beter dingen leren met je 1.6, al dat onzin gedoe met "plannen" in de vuilnisbak gooien: Rijden met deze.
Onderhoud kost veel geld, netwerk opbouwen, dingen leren. Blokken vervangen, je gaat een homokineet krijgen, etc etc. Dat is met deze een stuk makkelijker.
Je plannen werken niet: dan moet je die van blue kopen. bv.
Je voordeel is wel: je zal overal en altijd gematst worden vanaf dat moment bij elke garage en onderdelentoko als jij weer uit te leggen dat het een echte is.
Wil je het echt, dan moet je bv met zoiets die van Blue beginnen. En dan begin je meteen met 150pk. Een ingewikkelde auto, en wordt het een soort vriendin.
Maar het is moeilijker om zoiets rijdend te houden.
Er zijn veel verschillen, en alleen al de kosten van je "plannen" daalijk verschillen letterlijk 1000en euro's tot 10.000 euro.
Dan kun je veel meter met een echte beginnen.
Een echte is een echte. Er zijn heel veel verschillen.
Je 1.6 is wel veel makkelijker te onderhouden en simpeler dan een echte.
En een goede start. Niet aan gaan verbouwen, allemaal zonde.
1.6en zijn er 10.000: heeft een reden. Snap je het verschil ?
Je bent pas 20, je kunt veel beter dingen leren met je 1.6, al dat onzin gedoe met "plannen" in de vuilnisbak gooien: Rijden met deze.
Onderhoud kost veel geld, netwerk opbouwen, dingen leren. Blokken vervangen, je gaat een homokineet krijgen, etc etc. Dat is met deze een stuk makkelijker.
Je plannen werken niet: dan moet je die van blue kopen. bv.
Je voordeel is wel: je zal overal en altijd gematst worden vanaf dat moment bij elke garage en onderdelentoko als jij weer uit te leggen dat het een echte is.
Wil je het echt, dan moet je bv met zoiets die van Blue beginnen. En dan begin je meteen met 150pk. Een ingewikkelde auto, en wordt het een soort vriendin.
Maar het is moeilijker om zoiets rijdend te houden.
Re: schermpje
Als je het echt wilt, moet je naar die van Blue gaan kijken, je moet er wel rekening mee houden dat alles een stuk duurder wordt als iets stuk gaat.
Hou je het netjes bij, dan valt dat ook wel weer mee.
Kun je wel 39.9 op 100 rijden, of 1 op 20
Hou je het netjes bij, dan valt dat ook wel weer mee.
Kun je wel 39.9 op 100 rijden, of 1 op 20
- rk055
- forum-gebruiker
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
- Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
- Locatie: apeldoorn
Re: schermpje
pluggie schreef:Als jij al je plannen wilt doen, is het veel verstandiger om naar die auto van Blue te kijken.
Er zijn veel verschillen, en alleen al de kosten van je "plannen" daalijk verschillen letterlijk 1000en euro's tot 10.000 euro.
Dan kun je veel meter met een echte beginnen.
Een echte is een echte. Er zijn heel veel verschillen.
Je 1.6 is wel veel makkelijker te onderhouden en simpeler dan een echte.
En een goede start. Niet aan gaan verbouwen, allemaal zonde.
1.6en zijn er 10.000: heeft een reden. Snap je het verschil ?
Je bent pas 20, je kunt veel beter dingen leren met je 1.6, al dat onzin gedoe met "plannen" in de vuilnisbak gooien: Rijden met deze.
Onderhoud kost veel geld, netwerk opbouwen, dingen leren. Blokken vervangen, je gaat een homokineet krijgen, etc etc. Dat is met deze een stuk makkelijker.
Je plannen werken niet: dan moet je die van blue kopen. bv.
Je voordeel is wel: je zal overal en altijd gematst worden vanaf dat moment bij elke garage en onderdelentoko als jij weer uit te leggen dat het een echte is.
Wil je het echt, dan moet je bv met zoiets die van Blue beginnen. En dan begin je meteen met 150pk. Een ingewikkelde auto, en wordt het een soort vriendin.
Maar het is moeilijker om zoiets rijdend te houden.
ja ok heb je allemaal gelijk in maar weet je wat het is het gaat mij nu niet in eerste instantie om het vermogen dat boeit me eigenlijk niet zo heel veel op dit moment mijn auto gaat nu ook 175 km/u op de teller en ik vind mijnes ook redelijk vlot optrekken maar zou ik nu een gsi gaan halen ben ik ten eerste een vermogen kwijt aan verzekering aangzien ik nu pas 1 schadevrij jaar heb het gaat mij meer om het uiterlijk van de auto ik rij liever in een goed uitziende auto als in een auto die mega snel gaat want dan zien ze me toch niet nee gekheid op een stokje ik zou ook heel graag een gsi willen hoor maar de kosten daarvan zijn me nou gewoon te hoog en deze auto is lekker zuinig heeft geen roest!!! en pas 127xxx km op de teller en ja die plannen het zijn maar plannen plannen kunnen ook geschrapt worden he zoals bijvoorbeeld een andere motor erin
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: schermpje
misschien een gsi kopen en op je ouders naam in de verzekering, jezelf eventueel als hoofdbestuurder invullen
zo heb ik dat ook tot mn 24e gedaan.
Maargoed je geeft meer om het uiterlijk, dus , wil je gsi bumperpakket en luchthappers op je 1.6 ?
die heb je niet in jouw kleur, dus koop je een set van 300,- en moet je laten spuiten ala 700,-
Dan ben je al 1000,- verder
voor minder dan 2000 heb je al een aardige gsi
Regulier onderhoud gsi en 1.6 verschilt niet veel hoor, beide hebben de jaarlijkse beurtjes nodig. dus nagenoeg zelfde kosten
Vandaar, zou ik aan de 1.6 niks doen, das eigelijk zonde van het geld, die auto is ook nu gewoon goed.
jaartje in rijden, verkopen voor 500,- 1000,- wat je anders kwijt zou zijn aan bumpers en spuiten bijleggen en voila, beginbudget van 1500 en ga maar op zoek naar een gsi. dan heb je meteen standaard je MID schermpje
maarja je moet doen wat je zelf wilt
zo heb ik dat ook tot mn 24e gedaan.
Maargoed je geeft meer om het uiterlijk, dus , wil je gsi bumperpakket en luchthappers op je 1.6 ?
die heb je niet in jouw kleur, dus koop je een set van 300,- en moet je laten spuiten ala 700,-
Dan ben je al 1000,- verder
voor minder dan 2000 heb je al een aardige gsi
Regulier onderhoud gsi en 1.6 verschilt niet veel hoor, beide hebben de jaarlijkse beurtjes nodig. dus nagenoeg zelfde kosten
Vandaar, zou ik aan de 1.6 niks doen, das eigelijk zonde van het geld, die auto is ook nu gewoon goed.
jaartje in rijden, verkopen voor 500,- 1000,- wat je anders kwijt zou zijn aan bumpers en spuiten bijleggen en voila, beginbudget van 1500 en ga maar op zoek naar een gsi. dan heb je meteen standaard je MID schermpje
maarja je moet doen wat je zelf wilt
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- rk055
- forum-gebruiker
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
- Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
- Locatie: apeldoorn
Re: schermpje
Roy 2.0 16v schreef:misschien een gsi kopen en op je ouders naam in de verzekering, jezelf eventueel als hoofdbestuurder invullen
zo heb ik dat ook tot mn 24e gedaan.
Maargoed je geeft meer om het uiterlijk, dus , wil je gsi bumperpakket en luchthappers op je 1.6 ?
die heb je niet in jouw kleur, dus koop je een set van 300,- en moet je laten spuiten ala 700,-
Dan ben je al 1000,- verder
voor minder dan 2000 heb je al een aardige gsi
Regulier onderhoud gsi en 1.6 verschilt niet veel hoor, beide hebben de jaarlijkse beurtjes nodig. dus nagenoeg zelfde kosten
Vandaar, zou ik aan de 1.6 niks doen, das eigelijk zonde van het geld, die auto is ook nu gewoon goed.
jaartje in rijden, verkopen voor 500,- 1000,- wat je anders kwijt zou zijn aan bumpers en spuiten bijleggen en voila, beginbudget van 1500 en ga maar op zoek naar een gsi. dan heb je meteen standaard je MID schermpje
maarja je moet doen wat je zelf wilt
nou het scheelt dat mijn oom auto spuiter is en als ik mijn oom zou vragen van wil je dat in kleur spuiten voor me zou ik alleen maar de verf hoef betalen:D en de auto op me ouders de naam zetten in verzekering doen ze niet
Re: schermpje
Ik zou gewoon met deze gaan rijden. tZijn compleet andere auto's.
Zoveel systemen zijn anders.
Wereld tussen zo'n 1.6 en C20XE is op alle fronten zo anders, heeft Roy niet eens door. Maar die heeft hem dan ook al jaren en zorgt er goed voor.
Is gewoon compleet andere hobby.
En een 1.6 is gewoon een auto zonder zorgen, zonder gewicht, zonder systemen, zonder electrische spiegels, zonder reetverwarming, zonder sensor in je achterlichten, zonder sensor in je waterdop, zonder 3 stabies, zonder sensoren overal, zonder airco, zonder ABS, zonder natrium gevulde kleppen, zonder reetverwarming, zonder pizzaplaat, zonder krassen ook van andere mensen.
En een C20XE kan echt totaal niet zomaar in zoiets, moet je assen, ondertrein, etc noem maar op remmen, aanpassen.
Op mijn avatar die ervoor is een nepper, kompleet andere auto qua techniek. Studententijd. En zo'n jongen zit dan: "hoe zij jij dat ?". Sja, me vriendin lacht al auto's uit met trommelremmen achter. Duh.
En dat is de verstandige beginnersauto.
En kwil Undertaker nog wel TC op zijn auto zien zetten.
Zoveel systemen zijn anders.
Wereld tussen zo'n 1.6 en C20XE is op alle fronten zo anders, heeft Roy niet eens door. Maar die heeft hem dan ook al jaren en zorgt er goed voor.
Is gewoon compleet andere hobby.
En een 1.6 is gewoon een auto zonder zorgen, zonder gewicht, zonder systemen, zonder electrische spiegels, zonder reetverwarming, zonder sensor in je achterlichten, zonder sensor in je waterdop, zonder 3 stabies, zonder sensoren overal, zonder airco, zonder ABS, zonder natrium gevulde kleppen, zonder reetverwarming, zonder pizzaplaat, zonder krassen ook van andere mensen.
En een C20XE kan echt totaal niet zomaar in zoiets, moet je assen, ondertrein, etc noem maar op remmen, aanpassen.
Op mijn avatar die ervoor is een nepper, kompleet andere auto qua techniek. Studententijd. En zo'n jongen zit dan: "hoe zij jij dat ?". Sja, me vriendin lacht al auto's uit met trommelremmen achter. Duh.
En dat is de verstandige beginnersauto.
En kwil Undertaker nog wel TC op zijn auto zien zetten.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: schermpje
Dat is makkelijker dan jij denkt mits je een nieuwer blok neemt en geen oude C20XEpluggie schreef:
En kwil Undertaker nog wel TC op zijn auto zien zetten.
Wel grappig, de topicstarter vraagt of het mogelijk is om een BC te installeren in een 1.6 en het antwoord is dat een C20XE een hele andere auto is
Re: schermpje
idd, en had ie meteen een c20xe gekocht dan had hij comentaar gekregen in de trend van "zou je niet eerst rijervaring opdoen in een 1.6?"
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: schermpje
Anders heb ik nog wel wat voor je, als het toch op een C20XE of V6 met C25XE inlaat moetThe Undertaker schreef:Dat is makkelijker dan jij denkt mits je een nieuwer blok neemt en geen oude C20XEpluggie schreef:
En kwil Undertaker nog wel TC op zijn auto zien zetten.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- rk055
- forum-gebruiker
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
- Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
- Locatie: apeldoorn
Re: schermpje
oenatje schreef:idd, en had ie meteen een c20xe gekocht dan had hij comentaar gekregen in de trend van "zou je niet eerst rijervaring opdoen in een 1.6?"
om even antwoord te geven hierop een astra gsi met dat type blok is niet het zwaarste wat ik dat ook maar zou rijden of hebben gereden ik heb wel in veel leukere autos gereden zoals bijvoorbeeld een nissan gtr getuned naar 800 pk dat is nog weer hele andere koek als een gsi niet om de gsi nou afte kraken ofzo hoor en uiteindelijk ben ik erg blij met mijn astratje en er zijn er weinig zo netjes een roestvrij zoals mijnes zonder dat er wat aan gedaan is aan las en spuitwerk bijvoorbeeld en zoals ik al eerder gezegd heb het gaat me niet om vermogen maar om uiterlijk van de auto dus dan kan ik wel een gsi gaan halen maar waarom zou ik dat doen als deze auto nu verder goed is
en uiteindelijk om een heel lang topic kort te maken mijn vraag was alleen of het mogelijk was om dat schermpje erin te bouwen
Re: schermpje
mijn reactie was niet op jou bedoeld
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: schermpje
Prima plan om gewoon lekker met je 1.6 te rijden en wat op te leuken waar het kan. Als je advies nodig hebt zullen we je zeker helpen. En pluggie? Die is nou eenmaal verliefd op de C20XE . Zal altijd zo blijven.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: schermpje
Denk dat je dat nog zacht uitdrukt WJ hahahaRedBill schreef:Prima plan om gewoon lekker met je 1.6 te rijden en wat op te leuken waar het kan. Als je advies nodig hebt zullen we je zeker helpen. En pluggie? Die is nou eenmaal verliefd op de C20XE . Zal altijd zo blijven.
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- rk055
- forum-gebruiker
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 22 jan 2013 19:36
- Auto('s): opel astra f 1.6 8v 96
- Locatie: apeldoorn
Re: schermpje
RedBill schreef:Prima plan om gewoon lekker met je 1.6 te rijden en wat op te leuken waar het kan. Als je advies nodig hebt zullen we je zeker helpen. En pluggie? Die is nou eenmaal verliefd op de C20XE . Zal altijd zo blijven.
hahahahahha ja nou ik zou het ook wel erg mooi vinden hoor zo 2 liter ofzo maar goed wie weet zeg ik over een half jaar wel jongens ik heb een 2 liter gekocht je weet maar nooit wat de toekomst brengt:p