Mike's GSI
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Mike's GSI
Zoals ik al had verteld heb ik onlangs een gsi gekocht ,het is een rode uit 1996 die nog helemaal origineel is.
Eerst wou ik dat ook zo houden omdat ik hem nog zo netjes vond maar nu ik een setje andere velgen heb gekocht omdat me banden toch al kaal zijn begint het weer te kriebelen.
Ik ben nu dus ook opzoek naar een setje f1 bumpers en iets om hem te verlagen, eerst zat ik te denken om een nieuw schroefsetje te kopen maar daar heb ik nu het geld niet meer voor.
Ik ben al wel met me muziek bezig want er zat een originele radio in maar die werkte niet meer dus maar even mijn oude radio er ingehangen ,tot mijn verbazing klonken de originele speakers toch nog best goed dus zolang dat nog is blijven ze er nog in en dan bouw ik alles in een keer goed in anders ga ik dat allemaal haasten en halve bak doen.
Ik wil alles zo origineel mogelijk laten lijken en er komen dus ook geen hoedeplank speakers in, ik heb me oude emphaser composet nog die het nog best goed doet ondanks die in de zee is geweest.
ik heb nu dus ook een ander setje gevonden van het zelfde model, dan komt er 16,5cm 175w rms voor en 13cm 150w rms achter in en eerst nog zonder woofers want me monoblock is nog dood.
Zo was de astra toen ik hem kocht
en al een andere set velgen gekocht alleen dinsdag heb ik de centreerringen pas.
Als je goed kijkt zie je dat de verf afbladert en daar onder zit wit ,dus ik denk dat ze eigenlijk wit waren en dat is mooi want dat was me planning eigenlijk ook.
Ik ga de schijven ook maar eens zwart spuiten denk want nu lijkt het net een bonk roest
Nou me velgen bleken dus zo krom als wat maar de velgenhandelaar had nog wat liggen zei die, voor 70 euro dus die velgen gekocht en met het balanceren zag ik wel dat er een slag in zat maar dat heb ik wel vaker gehad zonder dat ik het merkte maar deze keer dus wel.
Ik vroeg nog van merk je dat niet, nee daar merk je niets van zei die ,mooi wel dus maar ik ga morgen avond dus weer terug en dan krijgt hij ze terug.
Net toen ik die velgen er onder had liggen appte een maat van me dat hij nog velgen had liggen bij een maat van hem en die was hij al lang vergeten.
Maar goed die heb ik dus nu over kunnen kopen van hem en deze keer hoop ik dat ze wel mooi recht zijn wat ik wel geloof want deze zijn iig niet beschadigt op 1 klein plekje na, ze missen alleen de binnenste kapjes.
Nou plaatjes bij dit alles haha
zoals de velgen zijn van de bandenhandelaar
ik vind ze best mooi staan moet ik zeggen maar met dat getril kan ik echt niet rijden dus dat is niets.
En deze heb ik nu dus van me maat ,het zijn 17inch 7j 38et lenso reizen waarvan dus de middelste kapjes missen .
Zo vandaag me velgen maar weer een
s gewisseld , ik ben er onderhand wel klaar mee maar ik wil toch graag rechte velgen mee goede banden dus nog even wachten.
de achterste band is iets hoger als mijn banden dus dan lijkt het iets minder lomp.
Ik zit nog te twijfelen welke ik ga pakken.
En me nieuwe klep met spoiler natuurlijk.
Van de week even goed schoon maken en tinten.
oh heeft iemand nog zon nieuw logo liggen trouwens?
Vandaag me voedings kabel alvast naar achtergetrokken ,een ander monoblock gekocht en alles van me audio al bij elkaar gezocht wat ik nog had .
Best wel een hoop gekloot zon 50mm2 naar achterleggen en zeker als het dan halvewege ook nog eens begint te regenen .
Ook nog wat ledjes ingebouwd die ik nog had liggen van me bus ,alles is aangesloten op de deuren en is dus alleen maar voor het instappen .
Voor tijdens het rijden wou ik allemaal rode ledjes inbouwen ,ook in me teller en me radio etc.
besloten om het dit jaar maar even beter te gaan updaten zodat alles wat overzichtelijker blijft.
Ik had vorige week dus me voedingskabel naar achter gelegd en me subs aan gesloten ,nu zit achter ook mijn composetje er in omdat ik niet van die opvallende hoedeplank speakers wou en alles netjes wil gaan maken besloten om mijn 13cm composetje van emphaser achter in te gaan maken.
De tweeters komen in de b stijlen weg gewerkt en de woofers gewoon op de oude plek, en aangezien ik de zijkanten in de kofferbak nog ga dicht zetten en ga isoleren moeten die goed gaan klinken.
Gister nog bezig geweest om al mijn voedings kabels te verzien van kabelogen en vorken alleen de vorken hadden ze bij de huva niet dus die moet ik nog een paar zien te scoren.
Best netjes gedaan al zeg ik het zelf.
En dit is oud vs nieuw
Verder ben ik in autocad nu me woofer kist aan het tekenen waar ik morgen aan wil beginnen want de kist die er nu in ligt is 10x niets, rammelt en klappert van alle kanten.
Vorige week proberen de veren zelf te wisselen maar we kregen de stuurstang niet los dus hadden het maar opgegeven en een monteur laten doen.
Maandag avond weg gebracht en om 11 uur kreeg ik hem weer terug, alleen hij zat met het zelfde probleem als ons,hij kreeg hem ook niet los ,hij had van alles geprobeerd maar op de duur gewoon maar de stangen geheel los gehaald.
Alleen hij had dus geen tijd meer voor achter maar dat ga ik vandaag zelf proberen ,ben mooi heel de dat vrij en morgen hoef ik niet te rijden.
Nu is die voor 5cm verlaagd ,ik vind het nog wel meevallen als ik eerlijk moet zijn je ziet het er niet aan af .
Gister de achterkant verlaagd ,best makkelijk werkje op een ding na ,die klote moeren van de schokkers. ik kreeg ze met sleutel 6 en 17 niet los ,ook niet met een griptang er op ze bleven maar draaien. na een hoop gekloot en van alles bedacht toch maar gewoon de zaag gepakt en de moeren door gezaagd. Toen vielen ze er zo onder uit en kon ik ze wisselen, wat echt nodig was want wat waren die rot en slap zeg .
Ik had de veren al even een beetje schoongemaakt en toen in de oranje tectyl gezet zodat het het er niet uit ziet al een bonk roest.
nu ziet het er al een stuk beter uit moet ik zeggen en het rijd ook een heel stuk beter in de bochten .
Nu eerst even iets raars gaan doen ,sparen en dan zie ik wel wat het volgende wordt.
Ik heb vrijdag me achterlichten maar eens gespoten aangezien ik dat oranje onderhand echt beu was.
opzich best goed gelukt ,de rechtse heeft een paar druipers maar voorlopig is het nog wel goed.
En vanmiddag maar even aan de slag gegaan met de afwerking van me kofferbak.
Aan de linker kant komt nog een raampje waar me volt meter van me condensator achter zit ,en voor me versterker en woofers komt een rooster zodat als er gereedschap in ligt er niets kan beschadigen.
De onderkant wou ik de originele mat pakken maar die was te smal , dus dan zoek ik binnen kost voor een nieuwe mat .
Ik had in gedachte de onderkant dan een mat ,dan de eerste 3cm ook die mat ,dan mdf met structuurverf die normaal ook op die PA kisten zitten ,en daar boven dan een baan skai.
En de woofers dan achter een brede baan geperforeerde plaat .
Vandaag de plaat gemaakt die voor het rooster komt
Begin ledjes gemaakt vandaag, ik wou in al mijn tellers witte ledjes en alle schakelaars rode.
aangezien ik nog een setje schakelaars had liggen voor me ramen daar maar vast aan begonnen.
dit zijn de originele
en deze heb ik er in gesoldeerd , ik weet alleen niet of het werkt want ik heb er geen weerstandje tussen gedaan maarja het is zo weer gefixt.
Einde van de maand ga ik de rest van de ledjes bestellen.
Zo wil ik mijn teller ook hebben maar dan met rode teller naalden(even een foto geleend van Vannos)
Vandaag een mooi setje velgen gekocht en bezig geweest met me kofferbak.
Nu volgende x verder en als alles aansluit en klopt beginnen met stofferen etc.
Ook gekeken voor een mooi setje velgen ,en toevallig kwam ik deze tegen ,gekocht bij iemand die voor de hobby velgen opknapte .
En hij had ook een paar leuke auto's , een nieuwe corsa ,een omega met super brede sloffen er onder en onder een dekentje ook nog een dikke manta voor zover ik kon zien.
Nu van de week nog even een goed setje banden er op laten zetten en dan kunnen ze er onder.
Het is er voor gemaakt lijkt wel.
Vandaag eindelijk me nieuwe velgen er onder ,ik vind ze opzich toch een beetje tegen vallen maar dat is hoop ik gewoon even wennen.
Ze rijden wel een heel stuk fijner en daar heb ik het toch voor gedaan.
Ze zien er wel netjes uit dus dat is een heel plus punt.
Ooknog me ruitenwisserhendel vervangen voor een met met een regelbare interval.
En gister bij een vriendin der bmw der stoelen verwisseld van stof naar leder , dus ik zei dan begin me auto maar alvast te stofzuigen als je daar toch maar zo staat en daar trapte ze nog in ook dus nu weer een mooi schone auto
Ene het belangrijkste van mijn koffer bak niet te vergeten
Der past genoeg bier in
Ik heb deze week niet veel gepost maar zeker niet stil gezeten ,ik heb zon polyester setje gekocht en toen begon het .
tweeters netjes in die kapjes polyesteren en plamuren , toen even zwart gespoten voor het oog.
de eerste was mislukt door te weinig harder maar de 2e keer was het al een stuk beter , na een dag vroeg ik aan ons moeder of wij nog skai hadden liggen en ja hoor ,dus toen moest ik natuurlijk ineens alles gaan bekleden haha
zie hier het resultaat , na veel schuurwerk aan de tweeter die er eerst door de omgevouwen skai niet in paste zit die er nu wel netjes in.
het begin
laag polyester er over
laag plamuur er over
geschuurd
gespoten en passen
bekleed
ook me a stijl bekleed en alles terug gezet
alleen nog een x dat dopje zwart spuiten
en vandaag een ander interieur gekocht voor 30 euro en het ziet er verbazingwekkend genoeg nog goed uit .
Eerst de achterbank verwisseld maar gvd da was nog een kut karwei ook nog , ik kreeg die torx bouten van de rugleuning niet los dus die heb ik helemaal los moeten slijpen maar nu zit die toch en ik moet zeggen het is een hele vooruitgang.
Deze week toch maar weer eens iets gedaan aan de astra , heb vorige week gehoord dat ik aangenomen ben dus mijn zorgen over geld zijn voorlopig weer voorbij.
Dus toen dacht ik nu heb ik nog even de tijd om me astra aan te pakken , dus begonnen met hem leeg te halen.
Toen die eenmaal leeg was eerst een mal gemaakt en toen alles uitgezagen uit 9mm berken multiplex met aan de onderkant hpl zodat die goed tegen vocht kan aangezien er ergens een lek in mijn c stijl zit. Ook gelijk maar een kleiner reserve wiel gehaald zodat die wat makkelijker in en uit de bak kon.
Ook heb ik mijn tweeters alvast in mijn b stijlen verwerkt met polyester ,nu ben ik aan het kijken hoe het ook al weer zat met bekleden aangezien die bison kit eigenlijk niet hecht op pp ( wat haat ik dat spul zeg je kunt het bijna met niets lijmen)
Aangezien mijn korte antenne gestolen was en dat rubber onder die voet ook niets meer was heb ik hem er afgehaald en het gat dicht gelijmd en strak gezet.
Toen dakraam er uitgehaald en de rand opgeschuurd en in de primer gezet,die was zo rot als wat omdat ze hem niet behandeld hadden na het zagen.
Toen samen met een maat van me mijn dak gewrapt met carbon folie en savonds mijn achterruiten geblindeerd.
Eerst wou ik dat ook zo houden omdat ik hem nog zo netjes vond maar nu ik een setje andere velgen heb gekocht omdat me banden toch al kaal zijn begint het weer te kriebelen.
Ik ben nu dus ook opzoek naar een setje f1 bumpers en iets om hem te verlagen, eerst zat ik te denken om een nieuw schroefsetje te kopen maar daar heb ik nu het geld niet meer voor.
Ik ben al wel met me muziek bezig want er zat een originele radio in maar die werkte niet meer dus maar even mijn oude radio er ingehangen ,tot mijn verbazing klonken de originele speakers toch nog best goed dus zolang dat nog is blijven ze er nog in en dan bouw ik alles in een keer goed in anders ga ik dat allemaal haasten en halve bak doen.
Ik wil alles zo origineel mogelijk laten lijken en er komen dus ook geen hoedeplank speakers in, ik heb me oude emphaser composet nog die het nog best goed doet ondanks die in de zee is geweest.
ik heb nu dus ook een ander setje gevonden van het zelfde model, dan komt er 16,5cm 175w rms voor en 13cm 150w rms achter in en eerst nog zonder woofers want me monoblock is nog dood.
Zo was de astra toen ik hem kocht
en al een andere set velgen gekocht alleen dinsdag heb ik de centreerringen pas.
Als je goed kijkt zie je dat de verf afbladert en daar onder zit wit ,dus ik denk dat ze eigenlijk wit waren en dat is mooi want dat was me planning eigenlijk ook.
Ik ga de schijven ook maar eens zwart spuiten denk want nu lijkt het net een bonk roest
Nou me velgen bleken dus zo krom als wat maar de velgenhandelaar had nog wat liggen zei die, voor 70 euro dus die velgen gekocht en met het balanceren zag ik wel dat er een slag in zat maar dat heb ik wel vaker gehad zonder dat ik het merkte maar deze keer dus wel.
Ik vroeg nog van merk je dat niet, nee daar merk je niets van zei die ,mooi wel dus maar ik ga morgen avond dus weer terug en dan krijgt hij ze terug.
Net toen ik die velgen er onder had liggen appte een maat van me dat hij nog velgen had liggen bij een maat van hem en die was hij al lang vergeten.
Maar goed die heb ik dus nu over kunnen kopen van hem en deze keer hoop ik dat ze wel mooi recht zijn wat ik wel geloof want deze zijn iig niet beschadigt op 1 klein plekje na, ze missen alleen de binnenste kapjes.
Nou plaatjes bij dit alles haha
zoals de velgen zijn van de bandenhandelaar
ik vind ze best mooi staan moet ik zeggen maar met dat getril kan ik echt niet rijden dus dat is niets.
En deze heb ik nu dus van me maat ,het zijn 17inch 7j 38et lenso reizen waarvan dus de middelste kapjes missen .
Zo vandaag me velgen maar weer een
s gewisseld , ik ben er onderhand wel klaar mee maar ik wil toch graag rechte velgen mee goede banden dus nog even wachten.
de achterste band is iets hoger als mijn banden dus dan lijkt het iets minder lomp.
Ik zit nog te twijfelen welke ik ga pakken.
En me nieuwe klep met spoiler natuurlijk.
Van de week even goed schoon maken en tinten.
oh heeft iemand nog zon nieuw logo liggen trouwens?
Vandaag me voedings kabel alvast naar achtergetrokken ,een ander monoblock gekocht en alles van me audio al bij elkaar gezocht wat ik nog had .
Best wel een hoop gekloot zon 50mm2 naar achterleggen en zeker als het dan halvewege ook nog eens begint te regenen .
Ook nog wat ledjes ingebouwd die ik nog had liggen van me bus ,alles is aangesloten op de deuren en is dus alleen maar voor het instappen .
Voor tijdens het rijden wou ik allemaal rode ledjes inbouwen ,ook in me teller en me radio etc.
besloten om het dit jaar maar even beter te gaan updaten zodat alles wat overzichtelijker blijft.
Ik had vorige week dus me voedingskabel naar achter gelegd en me subs aan gesloten ,nu zit achter ook mijn composetje er in omdat ik niet van die opvallende hoedeplank speakers wou en alles netjes wil gaan maken besloten om mijn 13cm composetje van emphaser achter in te gaan maken.
De tweeters komen in de b stijlen weg gewerkt en de woofers gewoon op de oude plek, en aangezien ik de zijkanten in de kofferbak nog ga dicht zetten en ga isoleren moeten die goed gaan klinken.
Gister nog bezig geweest om al mijn voedings kabels te verzien van kabelogen en vorken alleen de vorken hadden ze bij de huva niet dus die moet ik nog een paar zien te scoren.
Best netjes gedaan al zeg ik het zelf.
En dit is oud vs nieuw
Verder ben ik in autocad nu me woofer kist aan het tekenen waar ik morgen aan wil beginnen want de kist die er nu in ligt is 10x niets, rammelt en klappert van alle kanten.
Vorige week proberen de veren zelf te wisselen maar we kregen de stuurstang niet los dus hadden het maar opgegeven en een monteur laten doen.
Maandag avond weg gebracht en om 11 uur kreeg ik hem weer terug, alleen hij zat met het zelfde probleem als ons,hij kreeg hem ook niet los ,hij had van alles geprobeerd maar op de duur gewoon maar de stangen geheel los gehaald.
Alleen hij had dus geen tijd meer voor achter maar dat ga ik vandaag zelf proberen ,ben mooi heel de dat vrij en morgen hoef ik niet te rijden.
Nu is die voor 5cm verlaagd ,ik vind het nog wel meevallen als ik eerlijk moet zijn je ziet het er niet aan af .
Gister de achterkant verlaagd ,best makkelijk werkje op een ding na ,die klote moeren van de schokkers. ik kreeg ze met sleutel 6 en 17 niet los ,ook niet met een griptang er op ze bleven maar draaien. na een hoop gekloot en van alles bedacht toch maar gewoon de zaag gepakt en de moeren door gezaagd. Toen vielen ze er zo onder uit en kon ik ze wisselen, wat echt nodig was want wat waren die rot en slap zeg .
Ik had de veren al even een beetje schoongemaakt en toen in de oranje tectyl gezet zodat het het er niet uit ziet al een bonk roest.
nu ziet het er al een stuk beter uit moet ik zeggen en het rijd ook een heel stuk beter in de bochten .
Nu eerst even iets raars gaan doen ,sparen en dan zie ik wel wat het volgende wordt.
Ik heb vrijdag me achterlichten maar eens gespoten aangezien ik dat oranje onderhand echt beu was.
opzich best goed gelukt ,de rechtse heeft een paar druipers maar voorlopig is het nog wel goed.
En vanmiddag maar even aan de slag gegaan met de afwerking van me kofferbak.
Aan de linker kant komt nog een raampje waar me volt meter van me condensator achter zit ,en voor me versterker en woofers komt een rooster zodat als er gereedschap in ligt er niets kan beschadigen.
De onderkant wou ik de originele mat pakken maar die was te smal , dus dan zoek ik binnen kost voor een nieuwe mat .
Ik had in gedachte de onderkant dan een mat ,dan de eerste 3cm ook die mat ,dan mdf met structuurverf die normaal ook op die PA kisten zitten ,en daar boven dan een baan skai.
En de woofers dan achter een brede baan geperforeerde plaat .
Vandaag de plaat gemaakt die voor het rooster komt
Begin ledjes gemaakt vandaag, ik wou in al mijn tellers witte ledjes en alle schakelaars rode.
aangezien ik nog een setje schakelaars had liggen voor me ramen daar maar vast aan begonnen.
dit zijn de originele
en deze heb ik er in gesoldeerd , ik weet alleen niet of het werkt want ik heb er geen weerstandje tussen gedaan maarja het is zo weer gefixt.
Einde van de maand ga ik de rest van de ledjes bestellen.
Zo wil ik mijn teller ook hebben maar dan met rode teller naalden(even een foto geleend van Vannos)
Vandaag een mooi setje velgen gekocht en bezig geweest met me kofferbak.
Nu volgende x verder en als alles aansluit en klopt beginnen met stofferen etc.
Ook gekeken voor een mooi setje velgen ,en toevallig kwam ik deze tegen ,gekocht bij iemand die voor de hobby velgen opknapte .
En hij had ook een paar leuke auto's , een nieuwe corsa ,een omega met super brede sloffen er onder en onder een dekentje ook nog een dikke manta voor zover ik kon zien.
Nu van de week nog even een goed setje banden er op laten zetten en dan kunnen ze er onder.
Het is er voor gemaakt lijkt wel.
Vandaag eindelijk me nieuwe velgen er onder ,ik vind ze opzich toch een beetje tegen vallen maar dat is hoop ik gewoon even wennen.
Ze rijden wel een heel stuk fijner en daar heb ik het toch voor gedaan.
Ze zien er wel netjes uit dus dat is een heel plus punt.
Ooknog me ruitenwisserhendel vervangen voor een met met een regelbare interval.
En gister bij een vriendin der bmw der stoelen verwisseld van stof naar leder , dus ik zei dan begin me auto maar alvast te stofzuigen als je daar toch maar zo staat en daar trapte ze nog in ook dus nu weer een mooi schone auto
Ene het belangrijkste van mijn koffer bak niet te vergeten
Der past genoeg bier in
Ik heb deze week niet veel gepost maar zeker niet stil gezeten ,ik heb zon polyester setje gekocht en toen begon het .
tweeters netjes in die kapjes polyesteren en plamuren , toen even zwart gespoten voor het oog.
de eerste was mislukt door te weinig harder maar de 2e keer was het al een stuk beter , na een dag vroeg ik aan ons moeder of wij nog skai hadden liggen en ja hoor ,dus toen moest ik natuurlijk ineens alles gaan bekleden haha
zie hier het resultaat , na veel schuurwerk aan de tweeter die er eerst door de omgevouwen skai niet in paste zit die er nu wel netjes in.
het begin
laag polyester er over
laag plamuur er over
geschuurd
gespoten en passen
bekleed
ook me a stijl bekleed en alles terug gezet
alleen nog een x dat dopje zwart spuiten
en vandaag een ander interieur gekocht voor 30 euro en het ziet er verbazingwekkend genoeg nog goed uit .
Eerst de achterbank verwisseld maar gvd da was nog een kut karwei ook nog , ik kreeg die torx bouten van de rugleuning niet los dus die heb ik helemaal los moeten slijpen maar nu zit die toch en ik moet zeggen het is een hele vooruitgang.
Deze week toch maar weer eens iets gedaan aan de astra , heb vorige week gehoord dat ik aangenomen ben dus mijn zorgen over geld zijn voorlopig weer voorbij.
Dus toen dacht ik nu heb ik nog even de tijd om me astra aan te pakken , dus begonnen met hem leeg te halen.
Toen die eenmaal leeg was eerst een mal gemaakt en toen alles uitgezagen uit 9mm berken multiplex met aan de onderkant hpl zodat die goed tegen vocht kan aangezien er ergens een lek in mijn c stijl zit. Ook gelijk maar een kleiner reserve wiel gehaald zodat die wat makkelijker in en uit de bak kon.
Ook heb ik mijn tweeters alvast in mijn b stijlen verwerkt met polyester ,nu ben ik aan het kijken hoe het ook al weer zat met bekleden aangezien die bison kit eigenlijk niet hecht op pp ( wat haat ik dat spul zeg je kunt het bijna met niets lijmen)
Aangezien mijn korte antenne gestolen was en dat rubber onder die voet ook niets meer was heb ik hem er afgehaald en het gat dicht gelijmd en strak gezet.
Toen dakraam er uitgehaald en de rand opgeschuurd en in de primer gezet,die was zo rot als wat omdat ze hem niet behandeld hadden na het zagen.
Toen samen met een maat van me mijn dak gewrapt met carbon folie en savonds mijn achterruiten geblindeerd.
Laatst gewijzigd door mikejuhhh op 24 aug 2013 07:55, 18 keer totaal gewijzigd.
Re: mijn gsitje
kVind die velgen nou net het meest oninterressante van die hele auto
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: mijn gsitje
Hoe bedoel je ?
- ivo303
- forum-gebruiker
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
- Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
- Locatie: noord-brabant
Re: mijn gsitje
hey mike als je je wielen nou is doet plasti-dippen
heb je iets wat je altijd kan veranderen en is goedkoop!!
heb je iets wat je altijd kan veranderen en is goedkoop!!
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: mijn gsitje
leuke Astra!
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: mijn gsitje
gvd net naar de velgen boer geweest voor de centreerringen en ballanceren enz, is 1 velg een beetje gescheurd en de andere zo krom als wat en de andere 2 zullen ook wel niets meer zijn ik die gast gebeld maar die wist natuurlijk van niets en wou ook niet terug geven.
Iemand hier mischien een mooi setje 17inch voor niet veel meer als 70euro, want anders pak ik die de velgen boer nog had wel dan heb ik iig profiel onder me auto want mee slicks rijden is niets nu
Iemand hier mischien een mooi setje 17inch voor niet veel meer als 70euro, want anders pak ik die de velgen boer nog had wel dan heb ik iig profiel onder me auto want mee slicks rijden is niets nu
- ivo303
- forum-gebruiker
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
- Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
- Locatie: noord-brabant
Re: mijn gsitje
ook lekker!
zal wel is meekijken of ik iets vind
zal wel is meekijken of ik iets vind
Re: mijn gsitje
kZie stickers die de roest moeten maskeren, krassen, een roze auto met achterlichten die niet kloppen.
So what ? Lekker mee gaan rijden, wat technische dingen maken als die er zijn, en rijden maar.
Mijne heeft ook roest en krassen hoor.
Maar velgen ofzo, totaaaal a-boeiend op die auto. En nu moeten het alweer 17 inch zijn voor 70 euro.
En dat past dan weer niet ET waarde, kom je daar weer achter, en zo beland je van het ene probleem in het andere daalijk. Ben je nu al mee bezig.
Maak je borst maar vast nat dan, voor de eerste keer dat er ook maar een klein iets is dan. Homokineetje ofzo.
Dat is meteen economisch total loss dan. Dus leg je prioriteiten anders, en ga genieten van die auto, en ga hem rijdend proberen te houden.
Anders is het zo weer over.
kZou lekker je oude wieltjes terugzetten, hey ! die horen eronder, een expert vind je auto veel vetter ermee en kijkt naar de auto.
De rest kijkt iedereen dwars doorheen. En boeit het echt geen fluit offie een dan "nep" astra zien met hippe bumpertjes en wieltjes die er niet onder horen.
Bovendien rij je dan zelf ook wat langer met zo'n auto, en kun je der meer van genieten.
Sorry van lang verhaaltje, maar velgen zijn je prioriteit niet, en mensen hier dan, vinden het een stuk mooier als jij lekker geniet van die auto en daar mee blijft rijden, en ding technisch daalijk lekker je maatje is waar je van geniet.
So what ? Lekker mee gaan rijden, wat technische dingen maken als die er zijn, en rijden maar.
Mijne heeft ook roest en krassen hoor.
Maar velgen ofzo, totaaaal a-boeiend op die auto. En nu moeten het alweer 17 inch zijn voor 70 euro.
En dat past dan weer niet ET waarde, kom je daar weer achter, en zo beland je van het ene probleem in het andere daalijk. Ben je nu al mee bezig.
Maak je borst maar vast nat dan, voor de eerste keer dat er ook maar een klein iets is dan. Homokineetje ofzo.
Dat is meteen economisch total loss dan. Dus leg je prioriteiten anders, en ga genieten van die auto, en ga hem rijdend proberen te houden.
Anders is het zo weer over.
kZou lekker je oude wieltjes terugzetten, hey ! die horen eronder, een expert vind je auto veel vetter ermee en kijkt naar de auto.
De rest kijkt iedereen dwars doorheen. En boeit het echt geen fluit offie een dan "nep" astra zien met hippe bumpertjes en wieltjes die er niet onder horen.
Bovendien rij je dan zelf ook wat langer met zo'n auto, en kun je der meer van genieten.
Sorry van lang verhaaltje, maar velgen zijn je prioriteit niet, en mensen hier dan, vinden het een stuk mooier als jij lekker geniet van die auto en daar mee blijft rijden, en ding technisch daalijk lekker je maatje is waar je van geniet.
Re: mijn gsitje
Als je eerder was geweest had je voor 5 tientjes PCW cupvelgen van me kunnen overnemen. Maar die liggen nu bij de oud ijzerboer omdat niemand ze wou
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: mijn gsitje
Goed dat je wilt hobbien met je auto, dat doen we hier allemaal met vel plezier!
Tip: Als je persé andere velgen wilt dan de originele, probeer dan voor 16"te gaan. Die passen sowieso goed onder je GSi en houden je wagen heel.
Informeer ook goed over ET-waarde etc. Je kunt niet zomaar alle velgen onder een GSi passen, in verband met de wielkasten achter.
V.w.b. die gescheurde en kromme velgen: Hoeveel heb je daarvoor moeten betalen? Zou het niet zo kunnen zijn dat je aan de staat van de velgen al kon zien dat ze niet zo heel best meer zijn? Als je niet zoveel geld wilt betalen voor velgen, moet je natuurlijk ook geen kwaliteit verwachten. Een nieuw setje velgen van een niet al te duur merk als Borbet kost al 400 euro zonder banden. Inclusief een beetje fatsoenlijke banden ben je 760 euro kwijt.
Bedenk zelf dan wat een setje redelijke velgen met redelijke banden waard is. Dan heb je een realistisch inschatting.
Tip: Als je persé andere velgen wilt dan de originele, probeer dan voor 16"te gaan. Die passen sowieso goed onder je GSi en houden je wagen heel.
Informeer ook goed over ET-waarde etc. Je kunt niet zomaar alle velgen onder een GSi passen, in verband met de wielkasten achter.
V.w.b. die gescheurde en kromme velgen: Hoeveel heb je daarvoor moeten betalen? Zou het niet zo kunnen zijn dat je aan de staat van de velgen al kon zien dat ze niet zo heel best meer zijn? Als je niet zoveel geld wilt betalen voor velgen, moet je natuurlijk ook geen kwaliteit verwachten. Een nieuw setje velgen van een niet al te duur merk als Borbet kost al 400 euro zonder banden. Inclusief een beetje fatsoenlijke banden ben je 760 euro kwijt.
Bedenk zelf dan wat een setje redelijke velgen met redelijke banden waard is. Dan heb je een realistisch inschatting.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: mijn gsitje
Ik heb nog een setje 17'ers liggen
150€
150€
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: mijn gsitje
Hee ja onder me blauwe zaten ook 17ers ,de er onder zaten toen ik hem kocht paste niet nee maar die zilvere wel ,en dat setje van 70euro moet wel passen want anders hoef ik ze niet ,die heeft de velgenboer iig nog liggen dus als as e niet passen komen ze er niet onder.
En ik had eerst gekeken voor 16inch 9j borbets maar die waren te duur ,en aangezien ik nodig andere banden nodig heb en toch andere velgen wou had ik deze gekocht.
Ze hebben me 190euro gekost mee bijde banden 7mm profiel dus daar deed ik dat eik voor.
En der zit geen sticker op das gewoon gespoten maar die plek moet ik nog een keer aanpakken,en ik ga hem zoizo aanpassen want hem zo laten kan ik toch niet.
En veel roest zit er ook niet aan ,bijde wielkassen zijn roest vrij opdat rode plekje na misschien dan maar dat kan ook gewoon een deuk zijn denk.
En of iemand anders hem met deze velgen mooier vind of niet maakt mij niet veel uit als ik het maar mooi vind.
Maar ik ga nu eerst alle problemen oplossen die er niet veel zijn maar altijd wel wat.
En dan heb ik denk voor niet al te veel geld een mooi begin voor mijn project lijkt me.
En ik had eerst gekeken voor 16inch 9j borbets maar die waren te duur ,en aangezien ik nodig andere banden nodig heb en toch andere velgen wou had ik deze gekocht.
Ze hebben me 190euro gekost mee bijde banden 7mm profiel dus daar deed ik dat eik voor.
En der zit geen sticker op das gewoon gespoten maar die plek moet ik nog een keer aanpakken,en ik ga hem zoizo aanpassen want hem zo laten kan ik toch niet.
En veel roest zit er ook niet aan ,bijde wielkassen zijn roest vrij opdat rode plekje na misschien dan maar dat kan ook gewoon een deuk zijn denk.
En of iemand anders hem met deze velgen mooier vind of niet maakt mij niet veel uit als ik het maar mooi vind.
Maar ik ga nu eerst alle problemen oplossen die er niet veel zijn maar altijd wel wat.
En dan heb ik denk voor niet al te veel geld een mooi begin voor mijn project lijkt me.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: mijn gsitje
Zeker! Lekker hobbyen.
Wel bijhouden met foto's enzo hè?
Wel bijhouden met foto's enzo hè?
Tja, das ook weer niet direct een prijs waar je slechte velgen voor verwacht.Ze hebben me 190euro gekost mee bijde banden 7mm profiel dus daar deed ik dat eik voor.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: mijn gsitje
Ja haha ik zit te wachten op die velgen dan maak ik weer wat foto's, van de week ook samen met ivo mijn termostaat vervangen want hij werd maar niet heet.
Nu werkt het allemaal weer netjes .
Ook al een nieuw composetje voor erbij gekocht ,heb nu voor voor 16,5cm emphaser g5 175wrms en voor achter 13cm emphaser g5 150wrms ook composet ,dus das meer als zat moet alleen nog even gaan knutselen met me b stijl om daar die tweeters netjes in te krijgen maar daarom heb ik alles uit me blauwe astra "zee" gehaald haha.
Nu werkt het allemaal weer netjes .
Ook al een nieuw composetje voor erbij gekocht ,heb nu voor voor 16,5cm emphaser g5 175wrms en voor achter 13cm emphaser g5 150wrms ook composet ,dus das meer als zat moet alleen nog even gaan knutselen met me b stijl om daar die tweeters netjes in te krijgen maar daarom heb ik alles uit me blauwe astra "zee" gehaald haha.
- ivo303
- forum-gebruiker
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
- Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
- Locatie: noord-brabant
Re: mijn gsitje
@mikejuh : gewoon mdf ringetje draaien voor die tweeter en dan zo zetten dat hij mooi zit en met polyester afwerken , plamuren, schuren, orginele kleur terug spuiten en je hebt orginele look!!
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: mijn gsitje
Mijn draaibanken kank nu even niet gebruiken ,ik ga gewoon wat ringen frezen en die er op kitten en dan bekleden met stof denk ik.
En welke achterlichten horen er dan eigenlijk in ?
En welke achterlichten horen er dan eigenlijk in ?
- ivo303
- forum-gebruiker
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
- Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
- Locatie: noord-brabant
Re: mijn gsitje
Doe mijn ringen dan ook meteen!
En als je tot januari wacht met die stof dan kunne we samen inkopen!
En als je tot januari wacht met die stof dan kunne we samen inkopen!
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: mijn gsitje
Ja ik weet nog niet welke kleur ik wil ,ik had zwart das wel mooi maar wit lijkt me ook wel gaaf.
Re: mijn gsitje
Dit wordt steeds grappiger. Qua auto is het gelukkig niet zo erg.mikejuhhh schreef:Ja ik weet nog niet welke kleur ik wil ,ik had zwart das wel mooi maar wit lijkt me ook wel gaaf.
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: mijn gsitje
Wa is daar zo grappig aan ?
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: mijn gsitje
Zo net even met ivo een gsi achterklep opgehaald in venlo, nu thuis al de achterplaat er afgehaald om binnenkort hoogglans te spuiten .
Alleen nu weet ik niet wat ik moet doen, of de f1 klep er op zetten of de f2 want op de f1 klep die ik gekocht heb zit geen opel logo meer op en de kabels zijn doorgeknipt maar als ik alleen de spoiler over zet moet ik weer gaan kutte.
En nu de klep toch los ligt kan ik hem wel makkelijk tinten.
Oftewel dilemma haha.
Gister ook nog van 2 set angeleyes 1 mooi setje gemaakt ,of iig het begin .
Hier en daar wat kleine aanpassingen als ze toch open liggen.
Alleen nu weet ik niet wat ik moet doen, of de f1 klep er op zetten of de f2 want op de f1 klep die ik gekocht heb zit geen opel logo meer op en de kabels zijn doorgeknipt maar als ik alleen de spoiler over zet moet ik weer gaan kutte.
En nu de klep toch los ligt kan ik hem wel makkelijk tinten.
Oftewel dilemma haha.
Gister ook nog van 2 set angeleyes 1 mooi setje gemaakt ,of iig het begin .
Hier en daar wat kleine aanpassingen als ze toch open liggen.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: mijn gsitje
Logo kan je nog nieuw krijgen, is die gelijk netjes (let op verschil F1 en F2 logo).
Als die klep eraf is, kan je gemakkelijk de kabels er even doorheen trekken.
Kortom: F1 klep met spoiler
Als die klep eraf is, kan je gemakkelijk de kabels er even doorheen trekken.
Kortom: F1 klep met spoiler
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: mijn gsitje
Eens met Pascal.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: mijn gsitje
lekker aan de hobby
ben benieuwd naar het resultaat! let er wel op dat je kans hebt op kleurverschil als je je
nieuwe klep laat spuite, duss k zou zelf de gehele auto een poetsbeurtje (laten) geven,
knapt altijd op (heb k et niet over een beetje water en zeep, maar gebruik maken van een poets machine,
Gr.
Alex.
ben benieuwd naar het resultaat! let er wel op dat je kans hebt op kleurverschil als je je
nieuwe klep laat spuite, duss k zou zelf de gehele auto een poetsbeurtje (laten) geven,
knapt altijd op (heb k et niet over een beetje water en zeep, maar gebruik maken van een poets machine,
Gr.
Alex.
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: mijn gsitje
Ja ik heb hier thuis zon polijst machine dus een keer als het wat beter weer is en ik tijd heb de auto een x goed poetsen en in de wax zetten.
Ja kleur verschil weet ik ja maar ik denk dat de f1 zelfs nog iets rooier is als die er nu op zit ,en ik ga denk nog niets spuiten er aan ,dat doe ik pas als die af is en ik weer geld heb .
Maar ik zit te denken welke folie ik er op wil ,op die blauwe zat 5% geloof ik maar das wel klote mee parkeren enz ,en ik heb nog wel 60% liggen maar ik weet niet of dat donker genoeg is.
Ja kleur verschil weet ik ja maar ik denk dat de f1 zelfs nog iets rooier is als die er nu op zit ,en ik ga denk nog niets spuiten er aan ,dat doe ik pas als die af is en ik weer geld heb .
Maar ik zit te denken welke folie ik er op wil ,op die blauwe zat 5% geloof ik maar das wel klote mee parkeren enz ,en ik heb nog wel 60% liggen maar ik weet niet of dat donker genoeg is.