Hoger verbruik
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
Hoger verbruik
De laatste tijd is het me opgevallen dat de astra wat meer verbruikt.
Stationair zit dit soms op 1.4L/H
Eerder was dit rond de 1.1 - 1.2L/H
Ook met constant 120 rijden zit hij op 6.0L/H en springt dan zonder gas te verhogen ineens naar 7.0L/H
Verwacht een lek nog in het uitlaatsysteem voor de lambdasonde.
Heb dit gister wel dichtgelast.
Wou het gewoon even neerzetten of iemand misschien een ander idee had.
Alvast bedankt
Stationair zit dit soms op 1.4L/H
Eerder was dit rond de 1.1 - 1.2L/H
Ook met constant 120 rijden zit hij op 6.0L/H en springt dan zonder gas te verhogen ineens naar 7.0L/H
Verwacht een lek nog in het uitlaatsysteem voor de lambdasonde.
Heb dit gister wel dichtgelast.
Wou het gewoon even neerzetten of iemand misschien een ander idee had.
Alvast bedankt
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Hoger verbruik
Of in het inlaattraject, maar valse lucht lijkt me goed om te onderzoeken.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Hoger verbruik
Ik zou als eerst valse lucht bij het inlaattraject controleren
d.m.v. met stationair draaiende motor wat remreiniger rond je gasklephuis / inlaatspruitstuk/ rubber slangen spuiten.
als dat niet uitmaakt, de lfr / stappenmotor eens schoonmaken
als dat niet uitmaakt, waardes van sensors laten checken bij de dealer
als daar niks uitkomt, simpele onderhoudsonderdelen vervangen ( filters / bougies / bij m2.5 rotor/verdeelkap )
in feite gewoon een grote beurt vervroegen.
Is de staat van jaarlijks (preventief) onderhoudt gewoon op orde? anders kan het van alles zijn..
succes!
d.m.v. met stationair draaiende motor wat remreiniger rond je gasklephuis / inlaatspruitstuk/ rubber slangen spuiten.
als dat niet uitmaakt, de lfr / stappenmotor eens schoonmaken
als dat niet uitmaakt, waardes van sensors laten checken bij de dealer
als daar niks uitkomt, simpele onderhoudsonderdelen vervangen ( filters / bougies / bij m2.5 rotor/verdeelkap )
in feite gewoon een grote beurt vervroegen.
Is de staat van jaarlijks (preventief) onderhoudt gewoon op orde? anders kan het van alles zijn..
succes!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: Hoger verbruik
Dat zou kunnen, maar ik zou het daar nooit op zoeken zelf. Als enige, voor de rest spot on.Roy 2.0 16v schreef: als daar niks uitkomt, simpele onderhoudsonderdelen vervangen ( filters / bougies / bij m2.5 rotor/verdeelkap )
in feite gewoon een grote beurt vervroegen.
En het kan nooit kwaad sowieso, dus goede post.
Maar kan echt van alles zijn, en tis geen brommer. Dus vaak heeft al dat alles vervangen totaal geen effect, en zit het op iets heel wat anders.
Ik zou overigens dromen van die waardes.
twordt ook fiks kouder he.
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
Re: Hoger verbruik
Ja zit misschien toch eerder tussen de oren.
Alles nagelopen, op het werk even uitgelezen en gegevens gecheckt met de tech1.
Niks bijzonders gevonden, ook op valste lucht gezocht.
Dus moet niet zoveel naar de display kijken, haha
Alles nagelopen, op het werk even uitgelezen en gegevens gecheckt met de tech1.
Niks bijzonders gevonden, ook op valste lucht gezocht.
Dus moet niet zoveel naar de display kijken, haha
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Hoger verbruik
Nee verhoogd verbruik gewoon meten door voltanken en kijken hoeveel km je rijdt voor het weer moet
Die BC moet vaak met een korreltje zout genomen worden.
Die BC moet vaak met een korreltje zout genomen worden.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Hoger verbruik
Verkeerde inschatting: De MID/BC is juist 1 v/d dingen die je vroelspriet zijn.pascal1109 schreef:Nee verhoogd verbruik gewoon meten door voltanken en kijken hoeveel km je rijdt voor het weer moet
Die BC moet vaak met een korreltje zout genomen worden.
Ga nou maar eens rijden met je auto. Vertellen wij je wel weer als je koppakking eruit ligt als je dat zelfs niet eens weet.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Hoger verbruik
Precies. Het is een INDICATIE.
De praktijk wijst regelmatig anders uit.
Waarom MOET ik elke dag rijden ermee?
En ik wacht met smart op al die nuttige onbegrijpelijke adviezen van je.
De praktijk wijst regelmatig anders uit.
Waarom MOET ik elke dag rijden ermee?
En ik wacht met smart op al die nuttige onbegrijpelijke adviezen van je.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Hoger verbruik
BC berekend waarde aan de hand van inspuitpuls.
Dus injector bv 2 ms geopend, X4 cilinders. dat geeft bij die brandstofdruk een bepaalde opbrengst.
Dat geeft je BC weer en is nauwkeurig.
Rijbereik enzo is een ander verhaal maar je momentele verbruik klopt gewoon mits origineel en juiste software.
Dus injector bv 2 ms geopend, X4 cilinders. dat geeft bij die brandstofdruk een bepaalde opbrengst.
Dat geeft je BC weer en is nauwkeurig.
Rijbereik enzo is een ander verhaal maar je momentele verbruik klopt gewoon mits origineel en juiste software.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Hoger verbruik
de verwarming en het kouder weer,kan je ook een hoger vebruik door krijgen.The Vizitor schreef:Ja zit misschien toch eerder tussen de oren.
Alles nagelopen, op het werk even uitgelezen en gegevens gecheckt met de tech1.
Niks bijzonders gevonden, ook op valste lucht gezocht.
Dus moet niet zoveel naar de display kijken, haha
danny gsi 666
Re: Hoger verbruik
Belasting kan ook idd.
Maar koudere weer is de grootste idd ivm mengsel, zeker op kortere ritten. Maar goed, dat is:
Maar koudere weer is de grootste idd ivm mengsel, zeker op kortere ritten. Maar goed, dat is:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Hoger verbruik
Springt hij bij het rijden nooit naar liter/100 km?The Vizitor schreef:Ook met constant 120 rijden zit hij op 6.0L/H en springt dan zonder gas te verhogen ineens naar 7.0L/H
Dan is het blokje achter je tellerhuis (de pulsgever) namelijk stuk.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)