Corsa's turbo van Bug Killer!
Geplaatst: 11 sep 2012 22:59
Zo, eindelijk weer eens online dus laat ik ook maar gelijk een project pagina maken van mijn corsa. tot nu toe.
corsa aantal jaren geleden gekocht geheel standaard, hier een paar foto's ervan:
vervolgens een powerbox gemonteerd:
Toch direct een afdekplaat erbij gekocht om het geheel af te maken:
Toen 2.0 remmerij gemonteerd:
hier een fototje:
smoke koplampen gemonteerd:
Toen schroefset, andere velgen, uitlaat en achterlichten:
toen kapotte koppaking...:
en m'n nieuwe uitlaatspruitstukkie is binnen.
filmpje van hoe dat toen reed:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 7975&hl=nl#" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen begon de ombouw ellende... de 1600 was ik inmiddels spuug zat dus maar een v6 erin:
Eerst begonnen met de versnl bak.
vies, beetje schoon gemaakt
1ste x gespoten:
nu motor verwijderen:
blok net gehaald:
Toen weer andere plannen omdat de corsa was afgekeurd bij RDW ivm met te hoge aslast. toen een x20xev ingebouwd:
Ook een andere achteras eronder:
Van:
Naar:
Toen de corsa naar de spuiter toe gegaan voor een vers lakje.. motoruimte parelmoer wit en auto dezelfde kleur weer
Toen de corsa weer terug was deze met een week weer opgebouwd.. en wat was dat heerlijk toen ik er weer mee kon rijden
vandaag was het dan zover en had ik een afspraak bij het rdw.
na lang wachten was ik dan eidenlijk aan de beurt. was een storing geweest sochtends waardoor ze iets uitliepen.
auto naar binnen. eerste waar ze om vroegen was of ik papieren had waar de motor uitkwam. zonder die papieren komt hij niet meer op kenteken daar. wat wel vreemd was want mijn motorcode/nummer werd niet bekeken....
toen ging het een tijd over het bouwjaar omdat de mijne van 98 is en eigenlijk naar lelystad moest voor een geluidstest... maar er blijkt een gedoog regeling te gelden. en als de ombouw er goed uitziet en geluids niveau laag genoeg is kon de keurmeester hem toch omkeuren zonder dat ik naar lelystad hoefde.
toen de auto over de put gereden wat maar net ging. even chasie nummer controleren en dat was allemaal OK.
daarna even motorsteunen bekeken en er werd gezecht dat hij er mooi inlag. toen de onderkant inspecteren. auto omhoog en spelingen werden gecontroleerd. alle kogels zijn nieuw + dat overal pu bussen inzitten. dit was dus dik in oorde. auto weer naar beneden en het co werd gemeten. na het lange wachten was de motor erg koud dus kwam niet aan de co.
nog een paar keurmeesters mee kijken en ik hoorde al hmm kat of lambda kapot. wat mij sterk leek had hem 2 dagen geleden zelf nog gecontroleerd op het werk. na een minut zakte het in en kwam hij netjes aan de co waarde's. toen nog even op de remmebank en met 0% verschil was dat perfect.
toen naar buiten toe om de auto op de weegbrug te zetten. auto is 5 kg zwaarder gewoorden totaal gewicht van 960 kg.
motor lag er keurig in en kreeg de complimenten van de keurmeester. toen 53,- euro afrekenen en de papieren komen over 5 werkdagen binnen.
Toen kreeg ik een heel mooi pakketje binnen:
zo kwam het binnen met de postbode uit de UK
even kaal gemaakt om de motor op te frissen.
en daar blijft een 'klein' boompje van over voor in de corsa..
oja ook nog 2 kuipstoelen met 4 punt gordels gemonteerd..
En hier dan de laatste foto's hoe de corsa erbij stond op sevenum:
Zo, dat was hem tot nu toe
corsa aantal jaren geleden gekocht geheel standaard, hier een paar foto's ervan:
vervolgens een powerbox gemonteerd:
Toch direct een afdekplaat erbij gekocht om het geheel af te maken:
Toen 2.0 remmerij gemonteerd:
hier een fototje:
smoke koplampen gemonteerd:
Toen schroefset, andere velgen, uitlaat en achterlichten:
toen kapotte koppaking...:
en m'n nieuwe uitlaatspruitstukkie is binnen.
filmpje van hoe dat toen reed:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 7975&hl=nl#" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen begon de ombouw ellende... de 1600 was ik inmiddels spuug zat dus maar een v6 erin:
Eerst begonnen met de versnl bak.
vies, beetje schoon gemaakt
1ste x gespoten:
nu motor verwijderen:
blok net gehaald:
Toen weer andere plannen omdat de corsa was afgekeurd bij RDW ivm met te hoge aslast. toen een x20xev ingebouwd:
Ook een andere achteras eronder:
Van:
Naar:
Toen de corsa naar de spuiter toe gegaan voor een vers lakje.. motoruimte parelmoer wit en auto dezelfde kleur weer
Toen de corsa weer terug was deze met een week weer opgebouwd.. en wat was dat heerlijk toen ik er weer mee kon rijden
vandaag was het dan zover en had ik een afspraak bij het rdw.
na lang wachten was ik dan eidenlijk aan de beurt. was een storing geweest sochtends waardoor ze iets uitliepen.
auto naar binnen. eerste waar ze om vroegen was of ik papieren had waar de motor uitkwam. zonder die papieren komt hij niet meer op kenteken daar. wat wel vreemd was want mijn motorcode/nummer werd niet bekeken....
toen ging het een tijd over het bouwjaar omdat de mijne van 98 is en eigenlijk naar lelystad moest voor een geluidstest... maar er blijkt een gedoog regeling te gelden. en als de ombouw er goed uitziet en geluids niveau laag genoeg is kon de keurmeester hem toch omkeuren zonder dat ik naar lelystad hoefde.
toen de auto over de put gereden wat maar net ging. even chasie nummer controleren en dat was allemaal OK.
daarna even motorsteunen bekeken en er werd gezecht dat hij er mooi inlag. toen de onderkant inspecteren. auto omhoog en spelingen werden gecontroleerd. alle kogels zijn nieuw + dat overal pu bussen inzitten. dit was dus dik in oorde. auto weer naar beneden en het co werd gemeten. na het lange wachten was de motor erg koud dus kwam niet aan de co.
nog een paar keurmeesters mee kijken en ik hoorde al hmm kat of lambda kapot. wat mij sterk leek had hem 2 dagen geleden zelf nog gecontroleerd op het werk. na een minut zakte het in en kwam hij netjes aan de co waarde's. toen nog even op de remmebank en met 0% verschil was dat perfect.
toen naar buiten toe om de auto op de weegbrug te zetten. auto is 5 kg zwaarder gewoorden totaal gewicht van 960 kg.
motor lag er keurig in en kreeg de complimenten van de keurmeester. toen 53,- euro afrekenen en de papieren komen over 5 werkdagen binnen.
Toen kreeg ik een heel mooi pakketje binnen:
zo kwam het binnen met de postbode uit de UK
even kaal gemaakt om de motor op te frissen.
en daar blijft een 'klein' boompje van over voor in de corsa..
oja ook nog 2 kuipstoelen met 4 punt gordels gemonteerd..
En hier dan de laatste foto's hoe de corsa erbij stond op sevenum:
Zo, dat was hem tot nu toe