Calibra 3.0 V6 project beëindigd
Geplaatst: 28 aug 2012 22:17
Hier bij post ik dan toch mijn project.
Weet niet of het mag, aangezien het een calibra is maar anders hoor ik het wel
Even om van af voor af te beginnen had ik dus een C25XE zien staan op het internet. Wou hem eigenlijk eerst puur
voor het blok hebben om in mijn andere calibra te leggen maar die is nu verkocht. Dus nu rijd ik er dagelijks in.
Bij de koop was ie net gekeurd en was helemaal in orde. Op het eerste gezicht was ie ook netjes interieur en hemel zijn nog netjes
had ook een proef rondje gereden. Alleen de handrem werkte niet.
ik dacht nou dat is dus een koopje. ook nog een week in gereden zonder hem nog te hebben bekeken aan de onderkant.
Het moest er toch eens van komen om het te bekijken aangezien ik er dagelijks mee rij. Hoorde een vage tik aan de voorkant/ achterkant.
keer een zaterdag middag op de brug gezet. En heb maar een a4tje er bij gepakt om het op te schrijven
( hij was helemaal in orde '' verkoper '')
hier een lijst wat ik allemaal tegen kwam.
Handrem werkt niet ( completen voering + stel mechanisme verdwenen ).
Gescheurde brandstof slangen.
Gaten in de bodem van 5 tot 10 cm doorsnee. ( maten waren gelukkig nog niet zeik nat. )
een X aantal lampen die het niet deden. ( 4 stuks )
Fusee kogel rechtsvoor zo rot als een peer.
2 kale voor banden.
Achteras rubbers liggen er uit ( grote ronde ).
En brandstof leidingen ook erg geroest ( stalen gedeelte ).
Uitlaat zo lek als een mandje.
schokbrekers lek ( achter )
Toen ik dit dus gezien had was ik vrij
heb dit dus niet op de verkoper kunnen verhalen, aangezien hij hem bij een ander bedrijf heeft laten keuren.
Toen maar aan de slag gegaan. als er iets slecht of kapot is moet het gelijk gemaakt worden
hier ook een lijst van wat ik aan onderhoud heb gedaan aan de calibra op de dag wanneer ik hem dus bekeek
Zaterdag ga ik beginnen aan het volgende.
Wat onderhoud:
Distributie riem set
Waterpomp
Multi-riem
Kleppen deksel pakkingen
Bougies
Remschoenen voor de handrem
brandstof filter
Bodem dicht lassen. ( missen een paar doppen )
Verder nog:
4 x Dunlop sp01 banden 205/50/15
Verlagings set 4 schokbrekers en 4 veren 40mm rondom.
Alle deur panelen voorzien van nieuwe klemmetjes. ( witte druk dopjes )
Nieuwe kenteken verlichting weer heldere glaasjes ipv. doffe
2 nieuwe klemmetjes voor de zonnenklep.
hier wat foto,s
Kenteken lichten ( oude waren geel )
Bandjes
Veertjes
Paar onderdelen
Als eerst de bodem gedaan, zodat het dempings matriaal en vloerkleed konden drogen in de tussen tijd
Leeg
Daarna de remklauwen maar eens aangepakt
ook alle poelies van de multieriem mee gespoten
en de fusee kogels vervangen Recht en link ( rechts was nog wel goed )
en als laast natuurlijk de distri riem kleppendeksel pakkingen en bougies.
ik kwam eigenlijk een stel handen te kort Maar na wat zwoegen en zweten ben ik er wel uitgekomen.
( deze staat iets naast het teken net een halve tand )
krukas teken heb ik geen foto van Maar deze staat stipt op het teken.
Klepdeksels gingen er lastig af, zijn de kunstof deksels nog. en er was lekker gekit gelukkig niks kapot gemaakt.
Nog wat tegen gekomen Natuurlijk !,..
een raare slijtage op de nokken assen is op allemaal. dus waarschijnlijk normaal
en wat oude brandstof slangen als ze het 18 jaar hebben vol gehouden Ben ik er tevreden mee
uiteraard direct vernieuwen
ook het brandstof filter vervangen,, kwam zwarte drap uit niet voor zijn tijd dus.
verder de bodem maar eens behandelt. zo te zien was er veel mee gescheurd eigenlijk alles zit onder de modder.
ook in de motor ruimte te zien op sommige foto,s en in elke hoekje of randje zit wel zand, dus het motortje zal wel flink
op zijn kloten gehad hebben.
Kort hierna heb ik nog wat dingen vernieuwd/ vervangen.
xenon ingebouwd en rondom geperforeerde schijven gemonteerd.
zo nu wel even genoeg foto,s geplaatst,
Zondag dus om een X30 blok. die zal voorlopig nog even niet in de calibra komen, zit nog te twijfelen of ik het hele blok open haal om de boel te bekijken.
Zaterdag zal ik nog een update doen aan de calibra. (achter as rubbers ) Poging wagen om de Bout los te krijgen die door de achteras rubbers zitten. Links achter krijg ik zo los. Rechts achter
zit denk ik een goede laag roest op. Ben bang dat ik hem er niet heel uit krijg. En daarna de handrem weer eens werkend zien te krijgen heb dat stel blokje en montage matriaal nieuw kunnen scoren.
Weet niet of het mag, aangezien het een calibra is maar anders hoor ik het wel
Even om van af voor af te beginnen had ik dus een C25XE zien staan op het internet. Wou hem eigenlijk eerst puur
voor het blok hebben om in mijn andere calibra te leggen maar die is nu verkocht. Dus nu rijd ik er dagelijks in.
Bij de koop was ie net gekeurd en was helemaal in orde. Op het eerste gezicht was ie ook netjes interieur en hemel zijn nog netjes
had ook een proef rondje gereden. Alleen de handrem werkte niet.
ik dacht nou dat is dus een koopje. ook nog een week in gereden zonder hem nog te hebben bekeken aan de onderkant.
Het moest er toch eens van komen om het te bekijken aangezien ik er dagelijks mee rij. Hoorde een vage tik aan de voorkant/ achterkant.
keer een zaterdag middag op de brug gezet. En heb maar een a4tje er bij gepakt om het op te schrijven
( hij was helemaal in orde '' verkoper '')
hier een lijst wat ik allemaal tegen kwam.
Handrem werkt niet ( completen voering + stel mechanisme verdwenen ).
Gescheurde brandstof slangen.
Gaten in de bodem van 5 tot 10 cm doorsnee. ( maten waren gelukkig nog niet zeik nat. )
een X aantal lampen die het niet deden. ( 4 stuks )
Fusee kogel rechtsvoor zo rot als een peer.
2 kale voor banden.
Achteras rubbers liggen er uit ( grote ronde ).
En brandstof leidingen ook erg geroest ( stalen gedeelte ).
Uitlaat zo lek als een mandje.
schokbrekers lek ( achter )
Toen ik dit dus gezien had was ik vrij
heb dit dus niet op de verkoper kunnen verhalen, aangezien hij hem bij een ander bedrijf heeft laten keuren.
Toen maar aan de slag gegaan. als er iets slecht of kapot is moet het gelijk gemaakt worden
hier ook een lijst van wat ik aan onderhoud heb gedaan aan de calibra op de dag wanneer ik hem dus bekeek
Zaterdag ga ik beginnen aan het volgende.
Wat onderhoud:
Distributie riem set
Waterpomp
Multi-riem
Kleppen deksel pakkingen
Bougies
Remschoenen voor de handrem
brandstof filter
Bodem dicht lassen. ( missen een paar doppen )
Verder nog:
4 x Dunlop sp01 banden 205/50/15
Verlagings set 4 schokbrekers en 4 veren 40mm rondom.
Alle deur panelen voorzien van nieuwe klemmetjes. ( witte druk dopjes )
Nieuwe kenteken verlichting weer heldere glaasjes ipv. doffe
2 nieuwe klemmetjes voor de zonnenklep.
hier wat foto,s
Kenteken lichten ( oude waren geel )
Bandjes
Veertjes
Paar onderdelen
Als eerst de bodem gedaan, zodat het dempings matriaal en vloerkleed konden drogen in de tussen tijd
Leeg
Daarna de remklauwen maar eens aangepakt
ook alle poelies van de multieriem mee gespoten
en de fusee kogels vervangen Recht en link ( rechts was nog wel goed )
en als laast natuurlijk de distri riem kleppendeksel pakkingen en bougies.
ik kwam eigenlijk een stel handen te kort Maar na wat zwoegen en zweten ben ik er wel uitgekomen.
( deze staat iets naast het teken net een halve tand )
krukas teken heb ik geen foto van Maar deze staat stipt op het teken.
Klepdeksels gingen er lastig af, zijn de kunstof deksels nog. en er was lekker gekit gelukkig niks kapot gemaakt.
Nog wat tegen gekomen Natuurlijk !,..
een raare slijtage op de nokken assen is op allemaal. dus waarschijnlijk normaal
en wat oude brandstof slangen als ze het 18 jaar hebben vol gehouden Ben ik er tevreden mee
uiteraard direct vernieuwen
ook het brandstof filter vervangen,, kwam zwarte drap uit niet voor zijn tijd dus.
verder de bodem maar eens behandelt. zo te zien was er veel mee gescheurd eigenlijk alles zit onder de modder.
ook in de motor ruimte te zien op sommige foto,s en in elke hoekje of randje zit wel zand, dus het motortje zal wel flink
op zijn kloten gehad hebben.
Kort hierna heb ik nog wat dingen vernieuwd/ vervangen.
xenon ingebouwd en rondom geperforeerde schijven gemonteerd.
zo nu wel even genoeg foto,s geplaatst,
Zondag dus om een X30 blok. die zal voorlopig nog even niet in de calibra komen, zit nog te twijfelen of ik het hele blok open haal om de boel te bekijken.
Zaterdag zal ik nog een update doen aan de calibra. (achter as rubbers ) Poging wagen om de Bout los te krijgen die door de achteras rubbers zitten. Links achter krijg ik zo los. Rechts achter
zit denk ik een goede laag roest op. Ben bang dat ik hem er niet heel uit krijg. En daarna de handrem weer eens werkend zien te krijgen heb dat stel blokje en montage matriaal nieuw kunnen scoren.