Pagina 1 van 2
Twin supercharged v6
Geplaatst: 25 aug 2012 08:46
door The Undertaker
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 25 aug 2012 10:39
door Bart(astra)
Beetje overdreven maar technisch wel gaaf !
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 25 aug 2012 10:47
door Mikeopel
jij zit ook al vaker op migweb zie ik al weer
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 25 aug 2012 10:47
door oenatje
wow, indrukwekkend
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 25 aug 2012 10:48
door The Undertaker
Mikeopel schreef:jij zit ook al vaker op migweb zie ik al weer
Al jaren
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 25 aug 2012 10:57
door Mikeopel
lieg niet vanaf 2011
heb je pas aan gemeld
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 25 aug 2012 11:00
door The Undertaker
Mikeopel schreef:lieg niet vanaf 2011
heb je pas aan gemeld
Dat wil niet zeggen dat ik daar niet al jaren meelees
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 25 aug 2012 11:01
door Mikeopel
+ 1 hier
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 25 aug 2012 23:18
door prs
Wat ik zo zie zijn het 2 eaton compressors direct op de inlaat geplaatst zonder enige vorm van koeling...? Ben benieuwd hoeveel meters hij er daadwerkelijk mee rijdt!
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 26 aug 2012 09:39
door Laagvlieger
zie ook een klein pijpje zitten in dat grote ding wat op de inlaat zit. Misschien zit er een chargecooler in?
Anders zou het idd wel een beetje raar wezen.
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 26 aug 2012 09:41
door The Undertaker
Superchargers hebben geen interkoeler nodig, het is geen turbo
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 26 aug 2012 14:21
door prs
als je lucht samenperst dan stijgt de temperatuur. op een lage druk zal koeling misschien niet noodzakelijk zijn. maar ik neem aan dat je niet 2 chargers erop bouwt voor de show? ding zal toch wat druk moeten gaan draaien?
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 26 aug 2012 19:12
door Theo Gsi
geheid riemslip! vind het een beetje low buget uit zien...
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 27 aug 2012 00:16
door Mikeopel
lekker belangrijk als het werkt
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 27 aug 2012 08:23
door The Undertaker
Mikeopel schreef:lekker belangrijk als het werkt
Precies, is wel een V6 met twee superchargers en zal zeker sneller zijn dan standaard
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 27 aug 2012 18:02
door Theo Gsi
Daar mee bedoel ik te zeggen dat hij veel vermogen zal verliezen daar door!
Dat hebben nick en ik aan de lijven ondervonden toen we alleen al een extra looprol maakte die er voor zorgde dat de riemslip voor 80% weg was.
Dit scheelde 50 pk...
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 27 aug 2012 18:54
door Mikeopel
Theo Gsi schreef:Daar mee bedoel ik te zeggen dat hij veel vermogen zal verliezen daar door!
Dat hebben nick en ik aan de lijven ondervonden toen we alleen al een extra looprol maakte die er voor zorgde dat de riemslip voor 80% weg was.
Dit scheelde 50 pk...
daarom moet je ook een ketting gebruiken
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 27 aug 2012 19:27
door Theo Gsi
nee, je moet een getande riem gebruiken incl pullies, want een riem klapt te hard voor een supercharger
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 27 aug 2012 20:14
door Mikeopel
Theo Gsi schreef:nee, je moet een getande riem gebruiken incl pullies, want een riem klapt te hard voor een supercharger
ik snap wat je bedoeld alleen het laatste, ga ik niet in mee, want sommige Motor hebben ook een ketting.
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 27 aug 2012 22:32
door Dennis_dB
Ketting heeft gewoon een hoop nadelen t.o.v. een riem. BMW gebruikt onderandere een ketting voor de distributie. Maar kijk maar eens in de tractorpulling nog nooit een supercharger gezien die aangedreven werd door een ketting.
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 27 aug 2012 22:34
door Mikeopel
Dennis_dB schreef:Ketting heeft gewoon een hoop nadelen t.o.v. een riem. BMW gebruikt onderandere een ketting voor de distributie. Maar kijk maar eens in de tractorpulling nog nooit een supercharger gezien die aangedreven werd door een ketting.
saab turbo?
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 27 aug 2012 22:38
door Dennis_dB
K ben niet bekend met saab.
De nadelen van een ketting zijn:
-meer geluid
-meer trillingen
-kan geen korte bochten maken met een riem is dit wel mogelijk
-ketting overbrenging is duurder dan riem overbrenging
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 27 aug 2012 22:43
door Mikeopel
dat dacht ik al.
korte bochten maken kan ik wel met de saab, moet wel anders zou hij niet in de astra komen.
trillen is een bij zaak, kan je afstellen. en je hebt er geen last meer van (stukje onderhoud)
riem gaat op. ketting veel minder snel.
idd duurder in aanschaf. maar op lange termijn goedkoper.
geluid geen last van.
bij twijfel moet je een keer onder me kap komen luisteren.
dus wat jij zegt ben ik het niet mee eens.
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 27 aug 2012 23:00
door Dennis_dB
dan houden we allebei onze eigen mening even goede vrienden.
Re: Twin supercharged v6
Geplaatst: 27 aug 2012 23:38
door Mikeopel
Dennis_dB schreef:dan houden we allebei onze eigen mening even goede vrienden.
ben ook niet boos
daar om zijn we een democratisch land