Pagina 1 van 2

slecht aanslaan

Geplaatst: 16 mei 2012 11:42
door Roy 2.0 16v
Vaak slaat de motor pas aan na 20 seconden doorstarten
en dan hoor je echt vanaf 1 toer / minuut de krukas draaiend op gang komen, dat je denkt, dat redt ie nooooit! :twisted:

Maar dan toch, pruttel kloink kloink en dan opeens door naar 1500 toeren, daarna zakt ie weer naar normaal stationair

Wat is waarschijnlijk, zelf denk ik de brandstofpomp aangezien ik daar al een tijdje mee aan het klooien ben
die moet ik sowieso nog weer eens uitwisselen voor een andere

Maar wat is nog meer waarschijnlijk, bougietjes ? filter? 1 of andere sensor, krukas of nokkenas ?

Misschien dat het iemand bekend voorkomt.

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 16 mei 2012 11:50
door The Undertaker
Welke motor? Die van de GSI?

Laat hem eens uitlezen zou ik zeggen, dan weet je wat meer.

Misschien is een lang stuk er mee rijden ook eens goed voor hem :roll:

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 16 mei 2012 12:12
door pascal1109
Heb ik ook. Om te beginnen is het in mijn geval een niet al te beste accu. Na een week of 2 staan is die op het randje, de ene keer pakt die hem nog net wel, de andere keer net niet meer.
Verder helpt het lange stilstaan ook niet mee aan het goed aanslaan natuurlijk ;)

Ik rijd er nooit korte stukjes mee. Als de afstand kort is, ga ik gewoon flink omrijden :mrgreen:
Ook na een 20-30 minuten even vlammen. Vind die GSi lekker en ik leuk :D


Wat rijd je op jaarbasis met dat ding?

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 16 mei 2012 12:19
door The Undertaker
80 euro brandstof per kwartaal, is een 200km per maand :roll:

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 16 mei 2012 12:22
door Mr.F
Denk niet dat dat door lang stilstaan komt of door korte stukjes te rijden.
Mijn Opel rijdt ook bijna alleen korte stukjes & staat soms ook een paar weken stil.
Maar de startmotor draait 2x rond en hij loopt :wink:

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 16 mei 2012 12:48
door oenatje
de jouwe is zowat nieuw

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 16 mei 2012 13:29
door The Undertaker
En staat denk ik binnen

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 16 mei 2012 19:17
door opel friend forever
Hoeft niet altijd de brandstofpomp te zijn, laat je stuurapperaat eens uitlezen op foutcode's. Heb op dit moment het zelfde euvel met mijn G, doet het enkele dagen goed en dan weer wat jij vertelt dat je ligt te kloten om hem aan de praat te krijgen.

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 16 mei 2012 22:40
door Roy 2.0 16v
The Undertaker schreef:Misschein is een lang stuk er mee rijden ook eens goed voor hem :roll:
The Undertaker schreef:80 euro brandstof per kwartaal, is een 200km per maand :roll:
Robert graag normaal reageren, dit is niet de eerste keer dat je van die onzinnige reacties in mn topics plaatst.
Ik begin het vervelend te vinden, misschien heb je het nieteens door, let er aub op of reageer gewoon niet.

Je denkt mijn rijstijl en de technische staat van mn gsi te weten, maar dat heb je mis.
Uiteraard ben jij de beste met de perfecte gsi.. :roll: :roll:
Van forumbeheer verwacht ik toch een betere houding en goed voorbeeld.

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 16 mei 2012 22:44
door Roy 2.0 16v
pascal1109 schreef:Heb ik ook. Om te beginnen is het in mijn geval een niet al te beste accu. Na een week of 2 staan is die op het randje, de ene keer pakt die hem nog net wel, de andere keer net niet meer.
Verder helpt het lange stilstaan ook niet mee aan het goed aanslaan natuurlijk ;)

Ik rijd er nooit korte stukjes mee. Als de afstand kort is, ga ik gewoon flink omrijden :mrgreen:
Ook na een 20-30 minuten even vlammen. Vind die GSi lekker en ik leuk :D


Wat rijd je op jaarbasis met dat ding?

Hij staat nooit lang stil, wordt elke week wel een paar keer gepakt

ook na een goed stuk rijden, start ie vaak beroerd, accu sluit ik uit.
als ik een kort stukje moet, rij ik om of compenseer het door eind van de dag een goed stuk te rijden
na een 20 minuten wordt er vaak genoeg gevlamd hoor :wink:
Op jaarbasis misschien 5000 km, wat heeft dat met aanslaan te maken. een auto die 100 000 per jaar rijdt, start beter ?

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 17 mei 2012 07:44
door The Undertaker
Waarom reageer ik niet normaal?? Ik geef antwoord op vragen, in dit geval met jouw eigen woorden. Mijn ervaring met mijn oude GSI was dat hij beter starte en liep als ik er meer lange stukken mee reed, en dan heb ik het niet over een enkele keer 40km rijden.

Je zegt zelf dat je voor 80 euro per kwartaal tankt, dat is rond de 200km per maand. Dit is een normale rekensom. Ik tank 60 euro per week voor zo'n 500km.

Nee ik ken de technische staat van jouw GSI niet, ik weet alleen wat jij post: Carterventilatie die nu weer schoon is omdat deze vol sludge zat en problemen met aanslaan. Wat ik heb gezien is dat het lakwerk (ik heb het niet over roest, die heb ik niet gezien) niet super is maar dat kan door die lakroller komen. :lol:

Ik de beste met de perfecte GSI?? Van welke planeet kom jij?? Ik heb dit nooit gezegd of beweerd. Ik ben niet beter dan een ander en een ander is niet beter dan dat ik ben. We moeten allemaal onze kont afvegen, zo ook de koningin. :shutup:
Mijn GSI perfect? Nee, perfect is ze nog lang niet :wink:

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 18 mei 2012 10:35
door Roy 2.0 16v
Je hebt groot gelijk.

Ik zal het lakwerk professioneel opnieuw laten doen,
Waarschijnlijk start ie dan ook beter :lol:

Ik rij al 7 jaar hetzelfde met de bolide en het startprobleempje is pas sedert enkele maandjes.

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 18 mei 2012 10:38
door The Undertaker
Heb je hem al laten uitlezen in de tussentijd?

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 18 mei 2012 11:05
door Roy 2.0 16v
Neen, ik wil sowieso nooit meer naar de dealer hier in Hoorn tenzij het moet..
Dan moet ik al naar Enkhuizen , 10 km verder oftewel een lange rit voor de boeg :wink:

Dat kost me een middag vrijnemen en wat tientjes
motorlampje brand niet, Ik kan wel een datacheck laten doen.

Als we meteen allemaal naar de dealer rennen, kan dit probleemdeel wel dicht
Zelf wat zoeken, vragen , vervangen is net even leuker, (zolang de motor gelukkig nog wel aanslaat)

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 18 mei 2012 11:10
door The Undertaker
Succes met het vinden dan.

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 18 mei 2012 20:53
door GSI Racer
slecht aanslaan zal niet komen door korte stukken of lang stil staan of weet ik veel.
mijn GSi staat in de winter een paar maanden stil. gewoon buiten.
en dan is het ook, starten en aanslaan.

een slechte accu zal niet de oorzaak zijn.
maar een goede accu is zowiezo wel prettig.
ook voor je stuurapparaat en sensoren/actuatoren.
zodat je altijd voldoende voeding hebt! :wink:

krukakssensor of nokkenassensor zou kunnen ja.
dan moet je langer door starten.

wat had je nu voor een pomp erin zitten?
je kunt ook eens kijken door heel kort te starten en dan even je ventiel op de br.rail indrukken.
kijken of daar dan genoeg benzine uit komt.

en anders even met paperclip uitlezen.
dan hoef je niet naar de garage :wink:

trouwens, temperatuursensor kan ook nog heel goed!!
dat hij gewoon te weinig brandstof krijgt omdat hij niet verrijkt

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 18 mei 2012 22:33
door Laagvlieger
Je hebt er niet andere olie in dan voorheen?

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 19 mei 2012 15:07
door Roy 2.0 16v
nee geen andere olie

krukassensor
nokkenas
of temperatuur

is er een truucje om er 1 uit te sluiten ?

zoals sensor loskoppelen en dan starten?

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 19 mei 2012 18:28
door TurboTim
Roy 2.0 16v schreef:nee geen andere olie

krukassensor
nokkenas
of temperatuur

is er een truucje om er 1 uit te sluiten ?

zoals sensor loskoppelen en dan starten?
Gewoon de Tech 1 er even aanhangen en de waardes meten

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 19 mei 2012 18:56
door GSI Racer
knippercodes uitlezen :wink:
via paperclip

viewtopic.php?f=3&t=15742" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 19 mei 2012 22:39
door Laagvlieger
Knippercodes hebben geen zin als er geen foutcodes zijn.

Wat je kan doen. Starten paar sec en dan stoppen en kijken of je druk op de rail hebt.
Starten zonder temperatuurvoeler aangesloten (extreme verrijking)
En kijk eens als het nog wat uitmaakt met of zonder nokkenassensor.

Ow ja! En meet tijdens het starten de accuspanning.
Deze mag niet onder de 9,6 volt zakken.

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 19 mei 2012 23:34
door wimski
Misschien rare vraag maarre
is je luchtfilter ook zuiver

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 20 mei 2012 12:51
door EKadett
is het ook niet een massa probleem?
had ik afgelopen week last van.. 1 massa punt was zo rot dat ie niet meer wou starten!
en daarvoor wou ze moeilijk starten.. kijk daar anders ook even na!
bel me even als je dit vandaag op zondag leest..
misschien kan leon wel even met me mee naar jou toe..
leon auto monteurtje weet veel van mijn troep, dus die van jou zal dan ook wel weer aan de praat te krijgen zijn!!

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 22 mei 2012 00:43
door Roy 2.0 16v
Inmiddels met Ekadett Rob al contact gehad, misschien maar eens langsrijden op een avondje

luchtfilter is zuiver


Het aparte is , als ik stop met startpoging na bijvoorbeeld 5 seconden, contact uit en aan en meteen weer opnieuw starten, dan slaat ie vaak wel direct aan

Re: slecht aanslaan

Geplaatst: 31 mei 2012 17:33
door Roy 2.0 16v
opgelost

gisteravond een andere benzinepomp geplaatst en meneer start weer als vanouds snel!