Pagina 1 van 1

motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 23 apr 2012 22:24
door vleugelr
ik heb het volgende probleem

als de motor op tempratuur is. Houd hij in als ik normaal op het gas ga.
Gebruik ik het gas als een oud opa'tje/oma'tje heb ik er geen last van dan gaat hij gewoon door tot in het rode.
als ik normaal gas geef dan heb ik het idee dat hij op drie cilinders loopt.
het motor managment lampje gaat niet branden tijdens het rijden.
Ik heb inmiddels de tempsensor vernieuwd, ook is de luchtmassameter vervangen, en de lambdasensor is ook vernieuwd.
ook zijn de bougies en bougiekabels vernieuwd. Dit alles heeft nog niet mogen baaten.

ik heb mn via de paperclip metode uit gelezen en daar kwamen de volgende codes uit.
38
39
56
71
91

Kabelbreuken heb ik niet kunnen constanteren
het betreft trouwen een c1.8xe motor

wie heeft er nog sugesties waar ik het zou moeten zoeken.

gr Richard

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 23 apr 2012 22:37
door just_nll
mischien dat ie ergens valse lucht aanzuigt (mischien dat er scheurtjes zitten in de inlaat slang waar de lucht bak op geklemt zit (of in de overige slangen ,,vaccuum slangen etc ,gasklep huis schoon maken ,stappenmoter schoon maken

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 24 apr 2012 08:32
door pascal1109
38 - Oxygen sensor circuit Voltage high
39 - Oxygen sensor circuit Voltage low
56 - Idle air control Voltage high
71 - Intake air temperature sensor Voltage high
91 - Oxygen sensor heater Voltage high


Ik zou ook eerst eens beginnen met controleren op valse lucht.

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 24 apr 2012 17:49
door Laagvlieger
En controleer de massaverbindingen maar eens.

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 24 apr 2012 18:14
door GSI Racer
kapotte bobine misschien?

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 25 apr 2012 18:11
door Laagvlieger
Heeft allemaal Voltage high codes.
Hoge spanning dus over de ingangsweerstanden van de computer, dus geen gesloten stroomkring.
Dat betekent een open verbinding zoals kabelbreuk of losse massa.
En aangezien het een aantal sensoren zijn kan het best een gezamelijk massapunt zijn.

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 26 apr 2012 13:24
door vleugelr
ik heb nu een extra massa draad vanaf massa punt op kabelgoot op de injektierail naar accu gelegt.
helpt nog niets.
krijg ik de volgende code's

14 coolant temp low
15 coolant temp high
71 intake air temp high
73 mass air flow temp low

wordt er zachtjes aan moedeloos van.

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 26 apr 2012 17:50
door Laagvlieger
Wel toevallig dat het alle sensoren betreft die in de rechter hoek zitten.
Controleer de bedrading goed tot aan de computer aan toe.

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 26 apr 2012 20:17
door vleugelr
morgen maar eens kijken of ze bij dhz tijd hebben.

hebben er iets meer verstand van dan ik

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 26 apr 2012 22:00
door wes155
laagvlieger heeft daar een punt...
zou ook eens de brandstofdruk meten
evt de computer losmaken miss wat vocht ertussen en geoxideerd

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 26 apr 2012 22:03
door wes155
heb je geen brandstof druk meter,zou je ook de retourleiding eens dicht kunnen knijpen!
zo bouwt ook iets meer druk op!
heb dit soort storingen ook al eens gezien met een te lage brandstof druk.

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 27 apr 2012 15:54
door Laagvlieger
Dan krijg je foutcode op lambdasonde met arm mengsel doordat je Block Learn Map tegen zijn dak gaat (256 stappen).
Dus je kenveldregeling kan dan niet verder meer verrijken.

Dit lijkt mij echt een elektrisch probleem ipv mechanisch.

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 02 mei 2012 00:07
door vleugelr
stand van zaken momenteel

ik heb geen foutmeldingen meer via de paperclip metode
blijft nog wel het feit dat als ik gas geef dat de motor nog steeds inhoud.
heb druk op de injectorrails als ik het ventiel in druk komt er beziene uit dus mag aannemen dat dat goed is.
ga van de week bobine uitwisselen en werkt dat nog niet dan ook de bougie kabels nog een keer.

best wel klote rijden zo.
aangezien ik afgelopen weekend in zeeland ben geweest.

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 02 mei 2012 06:47
door wes155
miss toch een mechanisch probleem?
druk op de rails meet je alleen met een meter
o,3 bar minder loopt ie wel maar bij volbelasting gaat ie vervelend doen.
als de brandstofpomp te weinig druk leverd of evt deregelaar zou ook goed kunnen,zou je gewoon de retourslang even kunnen knijpen
zodat ie iets meer druk opbouwd
veel mensen zoeken rechtstreeks naar het probleem
ik sluit altijd eerst uit ,je zult ergens moeten beginnen

Re: motor houd in op bedrijfs tempratuur

Geplaatst: 03 mei 2012 21:36
door StefanRebel
vleugelr schreef:stand van zaken momenteel

ik heb geen foutmeldingen meer via de paperclip metode
blijft nog wel het feit dat als ik gas geef dat de motor nog steeds inhoud.
heb druk op de injectorrails als ik het ventiel in druk komt er beziene uit dus mag aannemen dat dat goed is.
ga van de week bobine uitwisselen en werkt dat nog niet dan ook de bougie kabels nog een keer.

best wel klote rijden zo.
aangezien ik afgelopen weekend in zeeland ben geweest.
Blijft hij op 4500 hangen? ik had dit probleem namelijk ook, kapotte nokassensor en kapotte krukassensor waren de boosdoeners. deze waren vervangen en ik kon weer scheuren. :)