Een vraag:
Wat zijn de verschillen tussen de C20XE en X20XEV?
Ik was een beetje aan het rondneuzen op internet en ik zag dat ze allebei exact dezelfde cilinderinhoud, boring en slag hebben.
De compressie is ook zo goed als hetzelfde.
Het onderblok van beide motoren zal dan wel gelijk zijn neem ik aan.
Tevens lees je verhalen dat de C20XE een fel motorkarakter heeft, dat kan ik van mijn X20XEV niet echt zeggen.
Zijn de krukas en het vliegwiel van een C20XE lichter waardoor deze sneller/makkelijker toeren kan maken?
Ik hoor het wel
Groeten Mark
Verschil C20XE en X20XEV
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: Verschil C20XE en X20XEV
Zit volgens mij een hele andere kop op de c20xe.
Aan het klepdeksel te zien en het uitlaatspruitstuk, wat bij een c20xe standaard al een spaghetti is, is de x20xev gewoon gebaseerd op een c18xe.
Aan het klepdeksel te zien en het uitlaatspruitstuk, wat bij een c20xe standaard al een spaghetti is, is de x20xev gewoon gebaseerd op een c18xe.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Verschil C20XE en X20XEV
De cilinderkop is breder van een C20XE.
Dat geeft een betere flow door de kop. Verders zijn de uitlaatkleppen natrium gekoeld en natuurlijk een Bosch inspuitsysteem tegenover Siemens bij de X20XEV.
Dat geeft een betere flow door de kop. Verders zijn de uitlaatkleppen natrium gekoeld en natuurlijk een Bosch inspuitsysteem tegenover Siemens bij de X20XEV.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verschil C20XE en X20XEV
Daarentegen is het onderblok van de X20XEV weer iets sterker dan die van de C20XE. Het mooiste is dus een C20XE met het gietijzeren onderblok van de X20XEV, als je echt tot hoge vermogens zou gaan tunen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Verschil C20XE en X20XEV
Volgens mij zit die sterkte alleen in die losse gietijzeren versterkingsbrug onder het blok. Geen idee of die over te zetten is op de C20XE eigenlijk. Of de gaten ervoor aanwezig zijn.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠