DAEWOO ESPERO 1.8 TEST
DAEWOO ESPERO 1.8 TEST
Espero betekend 'ik wacht'.
Dat belooft niet veel goeds.
Ik heb vandaag 600 km meegereden en gereden in zo'n auto. Een 1997. Nieuwprijs, 35000 gulden.
Ter vergelijking, een Astra C20XE met dergelijke opties was in 1993 63.000 gulden. Airbagstuur.
Het eerste idee: relaxte suffe bak.
Gaan we nu terug naar de autoweek toendertijd:
De aantrekkelijk geprijsde Daewoo Espero biedt ’een auto van een klasse groter, voor het geld van een klasse kleiner’. Maar prijs is natuurlijk niet alles. AutoWeek keek of er ook nog andere zaken voor de Espero spreken.
Op het eerste gezicht zou je denken dat de Daewoo Espero een grote achterklep heeft, maar in werkelijkheid is het een sedan met een conventioneel kofferdeksel. Het ontwerp is afkomstig van Bertone en heeft, in tegenstelling tot de Nexia, niets te maken met enig Opel-model.
Het begon na 200 km, doe de motorkap eens open.
Wat je dan ziet is een C18NZ met een Opel bak, luchtfiltertraject is Koreaans. Bak, injectorrails, GM, staat ook GM op. Randonderdelen zijn Koreaans. Electromotoren achter de lampen: GM.
Het interieur:
Alles is anders idd. Werkelijke elke techniek is Opel/GM.
Verstelbare lichten: 3 traps, alleen....: in midden console.
Electrische ramen: andere plek, alleen:.... identieke schakelaars.
Materiaal: anders, alleen....zelfde weekmakers (nog goede) plastieken.
Dash: anders.
Klokken: kleiner.
Layout: hetzelfde.
Airco: ja. Idem als de Opel.
Electrische spiegels, check, verwarmd en beweegwaar, check, wel daewoo vorm. Zelfde knoppen.
EINDCONCLUSIE: 1.8 Vectra met alle GSi opties met andere sticker. Ik vond het wel verassend. Ah je pedalen, ja ook idem. Alles is idem. Alleen de plastic behuizing is idd anders.
Dat belooft niet veel goeds.
Ik heb vandaag 600 km meegereden en gereden in zo'n auto. Een 1997. Nieuwprijs, 35000 gulden.
Ter vergelijking, een Astra C20XE met dergelijke opties was in 1993 63.000 gulden. Airbagstuur.
Het eerste idee: relaxte suffe bak.
Gaan we nu terug naar de autoweek toendertijd:
De aantrekkelijk geprijsde Daewoo Espero biedt ’een auto van een klasse groter, voor het geld van een klasse kleiner’. Maar prijs is natuurlijk niet alles. AutoWeek keek of er ook nog andere zaken voor de Espero spreken.
Op het eerste gezicht zou je denken dat de Daewoo Espero een grote achterklep heeft, maar in werkelijkheid is het een sedan met een conventioneel kofferdeksel. Het ontwerp is afkomstig van Bertone en heeft, in tegenstelling tot de Nexia, niets te maken met enig Opel-model.
Het begon na 200 km, doe de motorkap eens open.
Wat je dan ziet is een C18NZ met een Opel bak, luchtfiltertraject is Koreaans. Bak, injectorrails, GM, staat ook GM op. Randonderdelen zijn Koreaans. Electromotoren achter de lampen: GM.
Het interieur:
Alles is anders idd. Werkelijke elke techniek is Opel/GM.
Verstelbare lichten: 3 traps, alleen....: in midden console.
Electrische ramen: andere plek, alleen:.... identieke schakelaars.
Materiaal: anders, alleen....zelfde weekmakers (nog goede) plastieken.
Dash: anders.
Klokken: kleiner.
Layout: hetzelfde.
Airco: ja. Idem als de Opel.
Electrische spiegels, check, verwarmd en beweegwaar, check, wel daewoo vorm. Zelfde knoppen.
EINDCONCLUSIE: 1.8 Vectra met alle GSi opties met andere sticker. Ik vond het wel verassend. Ah je pedalen, ja ook idem. Alles is idem. Alleen de plastic behuizing is idd anders.
Re: DAEWOO ESPERO 1.8 TEST
en LELIJK dat ze zijn!
*Alpine Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
Re: DAEWOO ESPERO 1.8 TEST
leuk test verslag plug
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: DAEWOO ESPERO 1.8 TEST
Ah laatst nog een afgekeurd......hihihihi
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: DAEWOO ESPERO 1.8 TEST
Grappig, wist niet dat het gewoon een goedkope Vectra was.
Issie er ook in 2000-uitvoering dan?
Issie er ook in 2000-uitvoering dan?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: DAEWOO ESPERO 1.8 TEST
ja gelukkig wel .. anders zat ik weer met dat dingLaagvlieger schreef:Ah laatst nog een afgekeurd......hihihihi
staat nu bij de mars in de buiten stalling
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: DAEWOO ESPERO 1.8 TEST
hahaha geweldig!
Slopuhhhh
Slopuhhhh
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: DAEWOO ESPERO 1.8 TEST
En zuipen zo'n ding. En 1200 kilo.
Re: DAEWOO ESPERO 1.8 TEST
Vertel ! Details !raymond schreef:ja gelukkig wel .. anders zat ik weer met dat dingLaagvlieger schreef:Ah laatst nog een afgekeurd......hihihihi
staat nu bij de mars in de buiten stalling
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: DAEWOO ESPERO 1.8 TEST
Conclusie ?
Beter een tweedehands Vectra kopen !!
Beter een tweedehands Vectra kopen !!