Even voorstellen, Antonyz
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 jul 2011 00:17
- Auto('s): Opel Astra F GSI C20LET, Opel Zafira, Mercedes 207 D '86
- Locatie: Heerlen
Even voorstellen, Antonyz
Hoi,
Ik ben Anton en woon in Heerlen, zuid Limburg.
Sinds 1996 heb ik mijn rijbewijs en heb nog nooit een ander merk auto gehad dan opel.
In 2005 heb ik een Astra F GSI aangeschaft, bouwjaar 1992 met de C20XE motor.
Deze werd meteen verwijderd en vervangen door een LET.
De versnellingsbak werd een F20 met 20 procent sper, andere tandwieloverzettingen van de F16WR, Diff 3,42.
Dus enorm lange versnellingen.
Verder meteen wielnaven voor van de Vectra B V6, 284 mm remschijven en klauwen van de Calibra Turbo.
Achter de wielnaven gebruikt van een Astra G Turbodiesel, 5 gaats.
Rondom Koni geel met de standaard veren.
Verder nog een luchtfilterkast van een Calibra Turbo veranderd ( het bovenste gedeelte eraf gezaagd en op een kast van de Astra gelast.)
De motor is standaard maar wordt nog onder handen genomen, dit is nog altijd niet gebeurd wegens gezinsuitbreiding.
De uitbouwset is van Lumma design, de kleur is zelf gemengd door de vorige eigenaar, wat zeer vervelend is om iets in die kleur te laten spuiten.
De auto staat alweer 2 jaar stil wegens lekke koppakking en wegens tijdgebrek al die tijd niet kunnen maken, maar binnenkort is ie weer van de partij.
Coscast kopje laten vlakken, Z20LET koppakking ertussen, C20XE inlaatnokkenas erin ( 7 gr. later zetten), fase 2 erin, inlaatspruitstuk van een C20XE dis,
Eindnr. 197, uitgedraaide trottlebody met een 67er klep, BMW injectoren 326 cc, brandstofgallerij van een XEV, grotere intercooler en daarna bidden dat de bak niet uit mekaar spat.
Mvg, Anton
Ik ben Anton en woon in Heerlen, zuid Limburg.
Sinds 1996 heb ik mijn rijbewijs en heb nog nooit een ander merk auto gehad dan opel.
In 2005 heb ik een Astra F GSI aangeschaft, bouwjaar 1992 met de C20XE motor.
Deze werd meteen verwijderd en vervangen door een LET.
De versnellingsbak werd een F20 met 20 procent sper, andere tandwieloverzettingen van de F16WR, Diff 3,42.
Dus enorm lange versnellingen.
Verder meteen wielnaven voor van de Vectra B V6, 284 mm remschijven en klauwen van de Calibra Turbo.
Achter de wielnaven gebruikt van een Astra G Turbodiesel, 5 gaats.
Rondom Koni geel met de standaard veren.
Verder nog een luchtfilterkast van een Calibra Turbo veranderd ( het bovenste gedeelte eraf gezaagd en op een kast van de Astra gelast.)
De motor is standaard maar wordt nog onder handen genomen, dit is nog altijd niet gebeurd wegens gezinsuitbreiding.
De uitbouwset is van Lumma design, de kleur is zelf gemengd door de vorige eigenaar, wat zeer vervelend is om iets in die kleur te laten spuiten.
De auto staat alweer 2 jaar stil wegens lekke koppakking en wegens tijdgebrek al die tijd niet kunnen maken, maar binnenkort is ie weer van de partij.
Coscast kopje laten vlakken, Z20LET koppakking ertussen, C20XE inlaatnokkenas erin ( 7 gr. later zetten), fase 2 erin, inlaatspruitstuk van een C20XE dis,
Eindnr. 197, uitgedraaide trottlebody met een 67er klep, BMW injectoren 326 cc, brandstofgallerij van een XEV, grotere intercooler en daarna bidden dat de bak niet uit mekaar spat.
Mvg, Anton
Laatst gewijzigd door Antonyz op 03 jul 2011 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Even voorstellen
Leuke binnenkomer Anton. Welkom hier.
Je mist alleen nog één ding. Foto's!!!
Je mist alleen nog één ding. Foto's!!!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Even voorstellen
welkom op het astra gsi forum.
veel lees en post plezier.
en idd FOTO"S zijn altijd welkom
veel lees en post plezier.
en idd FOTO"S zijn altijd welkom
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Even voorstellen
Welkom op het forum!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Welkom!!!! Leuke setup. Zijn er al foto's gepost?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 03 mei 2011 13:26
Re: Even voorstellen
Hoi Anton, veel plezier en veilige Km's
Pe oet Meersje,
Pe oet Meersje,
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Even voorstellen
Welkom !
je foto's werken niet !
je foto's werken niet !
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 jul 2011 00:17
- Auto('s): Opel Astra F GSI C20LET, Opel Zafira, Mercedes 207 D '86
- Locatie: Heerlen
Re: Even voorstellen
Vraagje, ik wil wel foto's plaatsen, even een uitleg hoe ik ze plaatsen kan.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Even voorstellen
Antonyz schreef:Vraagje, ik wil wel foto's plaatsen, even een uitleg hoe ik ze plaatsen kan.
oenatje schreef:Voorstellen
Dit is een voorstelforum, en als je je voorstelt ergens, begin je meestal met je naam
De 'even voorstellen', en 'ik ben nieuw hier' titels zijn de laatste tijd wel erg in de mode, maar dat maakt het er niet overzichtelijker op.
Dusss als je een nieuw topic aanmaakt, vermeld even je eigen- of forumnaam in de titel a.u.b. dan blijft het overzichtelijker en duidelijk voor iedereen.
Voor iedereen die de laatste tijd een voorsteltopic heeft gemaakt, en zich geroepen voelt, het is dus erg fijn als je alsnog even je topic titel zodanig aanpast, dat we kunnen zien wat je naam is, ipv 'Hallo, ik ben er ook', dan hoeven de mods dat niet achter je bips te doen
Als je dus achteraf door een moderator wordt gewezen op deze post, kan je je topictitel wijzigen door in de eerste post van je topic de 'edit' knop te gebruiken en de topictitel even aan te passen met je eigen- of forumnaam
Foto's plaatsen
Als je foto's op het forum wil posten moet je ze eerst uploaden op een foto site
bijvoorbeeld:
http://www.picturetrail.com
even registreren en uploaden maar. om ze te plaatsen zet je de url van je geuploade foto tussen de image tags
voorbeeld
url van de foto krijg je tezien als je op de foto met de rechtse muisknop klikt en kiest voor eigenschappenCode: Selecteer alles
[img]http://www.picturetrail.com/jouwfoto.jpeg[/img]
Bij voorbaat dank....de moddereters
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 jul 2011 00:17
- Auto('s): Opel Astra F GSI C20LET, Opel Zafira, Mercedes 207 D '86
- Locatie: Heerlen
Re: Even voorstellen, Antonyz
Laatst gewijzigd door pascal1109 op 04 jul 2011 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Alstu. Foto's erin ipv link ;)
Reden: Alstu. Foto's erin ipv link ;)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 jul 2011 00:17
- Auto('s): Opel Astra F GSI C20LET, Opel Zafira, Mercedes 207 D '86
- Locatie: Heerlen
Re: Even voorstellen, Antonyz
Het is een Opel Astra GSI C20XE U9, bouwjaar 1992.
Massa ledig voertuig is 1085 kg.
De auto is helemaal opnieuw opgebouwd in 2003.
Was origineel een zwarte.
Raymond, het is een GSI.
Interieur is standaard, alleen zit er een digidash van een E-kadett in.
Massa ledig voertuig is 1085 kg.
De auto is helemaal opnieuw opgebouwd in 2003.
Was origineel een zwarte.
Raymond, het is een GSI.
Interieur is standaard, alleen zit er een digidash van een E-kadett in.
Re: Even voorstellen, Antonyz
sorry maar die achterlichten zijn wel erg lelijk
kleur van de auto is wel mooi
kleur van de auto is wel mooi
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Even voorstellen, Antonyz
oenatje schreef:sorry maar die achterlichten zijn wel erg lelijk
kleur van de auto is wel mooi
Sluit ik mij bij aan....
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 jul 2011 00:17
- Auto('s): Opel Astra F GSI C20LET, Opel Zafira, Mercedes 207 D '86
- Locatie: Heerlen
Re: Even voorstellen, Antonyz
Dat zijn oude foto's.
Zitten nu een paar van WES-Tuning in, blanke versie.
Voorbumper moet ik ook nog vervangen, is helaas overleden.
Gisteravond het kopje gemonteerd, vandaag inlaatspruitstuk er weer op, nokkenassen monteren en afstellen.
Intercooler vervangen, die is lek.
Wastegate van de turbo repareren, de geleider van de klep heeft erorm veel speling, nieuwe erin persen.
Waarschijnlijk nieuwe schijven eronder zetten, die hebben na 2 jaar stilstaan enorm geleden.
De hemel nieuw bekleden, de stof is losgekomen.
Ik ben nog aan't twijfelen om de F28 erin te hangen, is veel werk en de F20 doet het nog erg goed en ik heb nog geen impulsgever voor de digidash ( moet 10 imp. zijn).
Ik moet ook nog de trottlebody uitdraaien, er komt een 68 mm vlinderklep in, die zitten in de TCS van een V6.
Verder nog verloopbusjes draaien omdat de injectoren korter zijn.
Zitten nu een paar van WES-Tuning in, blanke versie.
Voorbumper moet ik ook nog vervangen, is helaas overleden.
Gisteravond het kopje gemonteerd, vandaag inlaatspruitstuk er weer op, nokkenassen monteren en afstellen.
Intercooler vervangen, die is lek.
Wastegate van de turbo repareren, de geleider van de klep heeft erorm veel speling, nieuwe erin persen.
Waarschijnlijk nieuwe schijven eronder zetten, die hebben na 2 jaar stilstaan enorm geleden.
De hemel nieuw bekleden, de stof is losgekomen.
Ik ben nog aan't twijfelen om de F28 erin te hangen, is veel werk en de F20 doet het nog erg goed en ik heb nog geen impulsgever voor de digidash ( moet 10 imp. zijn).
Ik moet ook nog de trottlebody uitdraaien, er komt een 68 mm vlinderklep in, die zitten in de TCS van een V6.
Verder nog verloopbusjes draaien omdat de injectoren korter zijn.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Even voorstellen, Antonyz
Aangezien het een 92er is zullen er wel nieuwe schermen in zitten...raymond schreef:waarom zijn dan al die popnagels van het plaatwerk aan de zij kant weg danAntonyz schreef:Het is een Opel Astra GSI C20XE U9, bouwjaar 1992.
Massa ledig voertuig is 1085 kg.
De auto is helemaal opnieuw opgebouwd in 2003.
Was origineel een zwarte.
Raymond, het is een GSI.
Interieur is standaard, alleen zit er een digidash van een E-kadett in.
en wat is het kenteken van die auto dan
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: Even voorstellen, Antonyz
en de popnagels die op de deuren zitten?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Even voorstellen, Antonyz
Denk dat dan de hele auto is overgespoten en al die klinknagels hebben weggewerkt.... Waarom je dat zou doen? Tja weet ik ook niet....
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 jul 2011 00:17
- Auto('s): Opel Astra F GSI C20LET, Opel Zafira, Mercedes 207 D '86
- Locatie: Heerlen
Re: Even voorstellen, Antonyz
Kenteken is DS-SB-74 ( voor diegenen die menen dat het geen GSI 16V is)
Schermen zijn inderdaad vervangen, kokers zijn nog origineel en puntgaaf.
Dat er geen kunststof panelen op zitten vind ik mooier bij deze uitbouwset.
Wat een discussie over over die popnagels
Ieder heeft zo zijn eigen smaak over hoe hij zijn auto maakt.
Deze GSI heeft nog geen winter gereden sinds 2004, blijft ie ook wat langer goed.
Schermen zijn inderdaad vervangen, kokers zijn nog origineel en puntgaaf.
Dat er geen kunststof panelen op zitten vind ik mooier bij deze uitbouwset.
Wat een discussie over over die popnagels
Ieder heeft zo zijn eigen smaak over hoe hij zijn auto maakt.
Deze GSI heeft nog geen winter gereden sinds 2004, blijft ie ook wat langer goed.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Even voorstellen, Antonyz
Maakt verder niet uit hoor! ieder zijn eigen smaak!Antonyz schreef:Kenteken is DS-SB-74 ( voor diegenen die menen dat het geen GSI 16V is)
Schermen zijn inderdaad vervangen, kokers zijn nog origineel en puntgaaf.
Dat er geen kunststof panelen op zitten vind ik mooier bij deze uitbouwset.
Wat een discussie over over die popnagels
Ieder heeft zo zijn eigen smaak over hoe hij zijn auto maakt.
Deze GSI heeft nog geen winter gereden sinds 2004, blijft ie ook wat langer goed.
Maar dan is dat best veel werk geweest, om die pompnagelgaten weg te werken!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: Even voorstellen, Antonyz
idd ieder zijn smaak is weer anders, ben blij dat het mijn smaak niet is
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Even voorstellen, Antonyz
Ik zou alles in 1 kleur houden, dat maakt het strakker
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 jul 2011 00:17
- Auto('s): Opel Astra F GSI C20LET, Opel Zafira, Mercedes 207 D '86
- Locatie: Heerlen
Re: Even voorstellen, Antonyz
Wat een discussie over mijn GSI
En Raymond, ben jij een plaatwerker?
Ben ik wel nieuwsgierig naar
Je hebt verschillende soorten zijschermen, deze zijn niet van een GSI. Ze zijn boven de koker ingelast( weghalen wat niet nodig is van het nieuwe scherm) .
Maar ach, of jullie hem nou mooi of lelijk vinden, mij een zorg.
Is tenminste wel een turbo
En Raymond, ben jij een plaatwerker?
Ben ik wel nieuwsgierig naar
Je hebt verschillende soorten zijschermen, deze zijn niet van een GSI. Ze zijn boven de koker ingelast( weghalen wat niet nodig is van het nieuwe scherm) .
Maar ach, of jullie hem nou mooi of lelijk vinden, mij een zorg.
Is tenminste wel een turbo
Re: Even voorstellen, Antonyz
Bijna al die turbo's rijden of niet, of staan stil. of rijden niet.
Dat is niks nieuws. Alleen Marcel zijn ex V6 en ray 2.5 rijden. Ziek, maar het is echt zo.
WJ zit op 401K, die rijdt. Mijne rijdt ook weer.
Mart en die andere gast zijn enige die turbo jaren hebben onderhouden en rijdend. Matt kan 3e worden.
Alle V6en op haaye (?) na iig die zilveren rijden niet meer, de eerste in Valkenswaard rijd wel bizar ook nog.
Wat rijdt is heel zeldzaam. Bijna alles rijdt niet meer.
Dat is niks nieuws. Alleen Marcel zijn ex V6 en ray 2.5 rijden. Ziek, maar het is echt zo.
WJ zit op 401K, die rijdt. Mijne rijdt ook weer.
Mart en die andere gast zijn enige die turbo jaren hebben onderhouden en rijdend. Matt kan 3e worden.
Alle V6en op haaye (?) na iig die zilveren rijden niet meer, de eerste in Valkenswaard rijd wel bizar ook nog.
Wat rijdt is heel zeldzaam. Bijna alles rijdt niet meer.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Even voorstellen, Antonyz
Haaye zit nu ook rond de 400k met een C18XE, jawel de eerste motor