Nieuwe member: Laserlite
Nieuwe member: Laserlite
Hallo,
Ik ben Laserlite en mijn echte naam is Marza Tobias, 22 jaar oud en helaas nog niet in het bezit van een Astra gsi.
Ik wil zaterdag naar een Astra gsi kijken in de omgeving limburg/venlo.
Alleen is mijn vraag kent iemand deze Astra gsi? en wie weet de historie van deze auto?
En waar moet ik op letten bij de aanschaf? (heb al veel gelezen over roest bij de wielkasten en vulopening)
Hij staat te koop op het Opel-Forum http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=144456
Kenteken is JD-NZ-51
En mocht de koop doorgaan dan zullen jullie me misschien vaker zien op het forum! en er komen dan zeker foto's
Mvg,
Marza
Ik ben Laserlite en mijn echte naam is Marza Tobias, 22 jaar oud en helaas nog niet in het bezit van een Astra gsi.
Ik wil zaterdag naar een Astra gsi kijken in de omgeving limburg/venlo.
Alleen is mijn vraag kent iemand deze Astra gsi? en wie weet de historie van deze auto?
En waar moet ik op letten bij de aanschaf? (heb al veel gelezen over roest bij de wielkasten en vulopening)
Hij staat te koop op het Opel-Forum http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=144456
Kenteken is JD-NZ-51
En mocht de koop doorgaan dan zullen jullie me misschien vaker zien op het forum! en er komen dan zeker foto's
Mvg,
Marza
Re: Nieuwe member: Laserlite
welkom op het forum,
hier wat aankoop tips:
Carrosserie:
Let goed op roest!!! vooral op de volgende punten achterschermen, dorpels, rondom de tankdop en bij de achterlichten.
Een Astra met elektrische ramen heeft ook vaak scheurtjes in de raamstijl.
Druk op de tankdop & op het plaatwerk rond het achterwiel
roest bij de raamstijl
Motor:
-Veelvoorkomend!! vervuilde LFR c.q. stappenmotor waardoor hij niet mooi stationair draait, is zelf schoon te maken.
Heb je een C20XE motor? Dan moet je de slang volgen onderop je SFI bak dat is de slang naar de stappenmotor
Heb je een C18XE motor? Waar je luchtfilterbuis op zit dat is je gasklephuis, links hiervan zie je een 15cm lang clindertje dit is de stappenmotor.
Hieronder vindt je ook beschrijvingen om de stappenmotor en gasklephuis van een C18XE motor schoon te maken
-De C20XE en C20LET motoren kunnen nog weleens een gescheurde cilinderkop hebben, dit gaat dan wel vaak om de KS-Kolbenschmit cilinderkop. Dit scheuren gebeurt vaak tussen een Olie/waterkanaal.
Bij de Cosworth koppen komt dit niet voor.
-De thermostaat is ook vaak defect.
-GSi types van voor '93 kunnen nog weleens last hebben van een tikkende motor van de klepstoters.
-Lekke waterpomp komt vaak voor.
-Lichte olielekkage kan geen kwaad zogenaamde "zweten"
-Slecht starten door "verdroogde" bougiekabels
-Inhouden van de motor tijdens rijden of afslaan tijdens stationair gebruik wil nog weleens te maken hebben met aanzuigen van "valse" lucht oftwel warme lucht van de motor. Dit is vaak met gebruik van open lucht filters.
Monteer dan eens je orginele luchtfilerhuis.
-Probeer te achterhalen wanneer de distributieriem is vervangen, normaal wordt dit om de 60.000 km gedaan. Kan je een hoop geld schelen.
Transmissie:
-Komt vaak voor, slecht schakelen vooral in de eerste versnellingen.
Vaak moet er dan een pinnetje worden vervangen
Onderstel:
-Komt vaak voor, het afbreken van het uiteinde van de stabilisatiestang (voor) is eventueel zelf te doen(met juiste gereedschap) , een uiteinde kost zo'n 15,- euro.
Interieur:
-Dashboard en zijpanelen willen nog weleens kraken/trillen. Bij de zijpanelen is dit eventueel op te lossen met rubbertjes achter de zijpanelen.
-Alarmlicht knop in de middenconsole zitten nog weleens los.
Algemene tips:
Bedenk goed wat je wilt. Een Astra GSi is oorspronkelijk geleverd met 4 typen motoren. Elke uitvoering heeft zijn voor- en nadelen.
2 liter 8V (C20NE) motor, 115 Pk --> Loeisterk, betrouwbaar, goedkoopst in onderhoud van de GSi motoren
2 liter 16V (C20XE) motor, 150 Pk --> Felle motor, krachtigste blok dat in de GSi geleverd is, geweldige snelheidsbeleving. Absoluut de beste motor voor de GSi. Nadeel: onderhoud is aanzienlijk duurder dan de C20NE.
1.8 liter 16V (C18XE) motor, 125 Pk --> Felle motor, iets minder krachtig dan de C20XE, iets minder betrouwbaar dan de C20NE. Goede middenmoot. Deze motoren hebben vaak last van kromgetrokken uitlaatspruitstukken en vervuilde LFR (stappenmotor).
2 liter 16V (X20XEV) motor, 136 Pk --> Alleen geleverd in de "kale" GSi versie, dus zonder dikke bumpers. Prima blok, maar je mist de krachtsexplosie van de C20XE.
Roest: Let bij versies van voor augustus '94 (de dikke versie) op roest, vooral bij de achterschermen, de tankdop en de dorpels. Kijk bij voorkeur even met een zaklamp via de serviceluikjes van de achterlichten in de achterschermen. Dan kun je zien of er ooit al eens iets is gedaan tegen roest.
Bekijk voor de consequenties van het roestprobleem maar eens in dit topic.
Elke Astra F heeft last van scheurtjes in de raamstijl van de deur. Dit ligt niet aan de elektrische ruiten, maar aan de spanning die het deurrubber op de deurstijl zet, bij het dichtslaat etc. Dit is geen enorm probleem, hij moet alleen niet helemaal doorgescheurd zijn.
Zoals bij alle auto's: Check of de wagen bij stevig remmen rechtdoor wil in plaats van naar links of rechts.
Aantal gereden kilometers: Elke GSi die minder dan 140.000 kilometer heeft gereden is verdacht van fraude met de kilometerteller. GSi's uit 1991 hebben minimaal 200.000 kilometer op de teller staan (en dat is dan een hele voorzichtige schatting) Uit 1996 hebben ze er zeker 150.000 op staan. Auto's die in hun hele leven gemiddeld maar 10.000 kilometer per jaar maken zijn zeldzaam. Ter voorbeeld: Mijne heeft intussen 353.000 kilometer gelopen, en hij komt uit 1992. Nu is dat wel een uitschieter naar boven, maar dan heb je een beetje een indicatie.
Een C20NE gaat zonder problemen 300.000 kilometer mee. Een kilometerstand boven de 2 ton is dus geen reden om niet te kopen. Hoe de wagen loopt is wel belangrijk om te checken. Als je gaat kijken, kijk dan of de motor warm is wanneer je aankomt. Het mooiste is als je een koude start kunt meemaken om te kijken hoe ie loopt.
Voor de C20XE geldt dat er maximaal de eerste 30 seconden een ratelend (tikkend) geluid mag klinken uit de motor. Daarna moet het verdwenen zijn. Dit zijn de klepstoters die zich nog moeten vullen met olie. Duurt het langer dan zijn de klepstoters versleten, of is de olie hoognodig aan vervanging toe.
Check bij de 16V motoren vooral wanneer de distributieriem vervangen is. Bij de 8V is dat niet zo spannend, zelfs als die knapt is er geen vuiltje aan de lucht.
hier wat aankoop tips:
Carrosserie:
Let goed op roest!!! vooral op de volgende punten achterschermen, dorpels, rondom de tankdop en bij de achterlichten.
Een Astra met elektrische ramen heeft ook vaak scheurtjes in de raamstijl.
Druk op de tankdop & op het plaatwerk rond het achterwiel
roest bij de raamstijl
Motor:
-Veelvoorkomend!! vervuilde LFR c.q. stappenmotor waardoor hij niet mooi stationair draait, is zelf schoon te maken.
Heb je een C20XE motor? Dan moet je de slang volgen onderop je SFI bak dat is de slang naar de stappenmotor
Heb je een C18XE motor? Waar je luchtfilterbuis op zit dat is je gasklephuis, links hiervan zie je een 15cm lang clindertje dit is de stappenmotor.
Hieronder vindt je ook beschrijvingen om de stappenmotor en gasklephuis van een C18XE motor schoon te maken
-De C20XE en C20LET motoren kunnen nog weleens een gescheurde cilinderkop hebben, dit gaat dan wel vaak om de KS-Kolbenschmit cilinderkop. Dit scheuren gebeurt vaak tussen een Olie/waterkanaal.
Bij de Cosworth koppen komt dit niet voor.
-De thermostaat is ook vaak defect.
-GSi types van voor '93 kunnen nog weleens last hebben van een tikkende motor van de klepstoters.
-Lekke waterpomp komt vaak voor.
-Lichte olielekkage kan geen kwaad zogenaamde "zweten"
-Slecht starten door "verdroogde" bougiekabels
-Inhouden van de motor tijdens rijden of afslaan tijdens stationair gebruik wil nog weleens te maken hebben met aanzuigen van "valse" lucht oftwel warme lucht van de motor. Dit is vaak met gebruik van open lucht filters.
Monteer dan eens je orginele luchtfilerhuis.
-Probeer te achterhalen wanneer de distributieriem is vervangen, normaal wordt dit om de 60.000 km gedaan. Kan je een hoop geld schelen.
Transmissie:
-Komt vaak voor, slecht schakelen vooral in de eerste versnellingen.
Vaak moet er dan een pinnetje worden vervangen
Onderstel:
-Komt vaak voor, het afbreken van het uiteinde van de stabilisatiestang (voor) is eventueel zelf te doen(met juiste gereedschap) , een uiteinde kost zo'n 15,- euro.
Interieur:
-Dashboard en zijpanelen willen nog weleens kraken/trillen. Bij de zijpanelen is dit eventueel op te lossen met rubbertjes achter de zijpanelen.
-Alarmlicht knop in de middenconsole zitten nog weleens los.
Algemene tips:
Bedenk goed wat je wilt. Een Astra GSi is oorspronkelijk geleverd met 4 typen motoren. Elke uitvoering heeft zijn voor- en nadelen.
2 liter 8V (C20NE) motor, 115 Pk --> Loeisterk, betrouwbaar, goedkoopst in onderhoud van de GSi motoren
2 liter 16V (C20XE) motor, 150 Pk --> Felle motor, krachtigste blok dat in de GSi geleverd is, geweldige snelheidsbeleving. Absoluut de beste motor voor de GSi. Nadeel: onderhoud is aanzienlijk duurder dan de C20NE.
1.8 liter 16V (C18XE) motor, 125 Pk --> Felle motor, iets minder krachtig dan de C20XE, iets minder betrouwbaar dan de C20NE. Goede middenmoot. Deze motoren hebben vaak last van kromgetrokken uitlaatspruitstukken en vervuilde LFR (stappenmotor).
2 liter 16V (X20XEV) motor, 136 Pk --> Alleen geleverd in de "kale" GSi versie, dus zonder dikke bumpers. Prima blok, maar je mist de krachtsexplosie van de C20XE.
Roest: Let bij versies van voor augustus '94 (de dikke versie) op roest, vooral bij de achterschermen, de tankdop en de dorpels. Kijk bij voorkeur even met een zaklamp via de serviceluikjes van de achterlichten in de achterschermen. Dan kun je zien of er ooit al eens iets is gedaan tegen roest.
Bekijk voor de consequenties van het roestprobleem maar eens in dit topic.
Elke Astra F heeft last van scheurtjes in de raamstijl van de deur. Dit ligt niet aan de elektrische ruiten, maar aan de spanning die het deurrubber op de deurstijl zet, bij het dichtslaat etc. Dit is geen enorm probleem, hij moet alleen niet helemaal doorgescheurd zijn.
Zoals bij alle auto's: Check of de wagen bij stevig remmen rechtdoor wil in plaats van naar links of rechts.
Aantal gereden kilometers: Elke GSi die minder dan 140.000 kilometer heeft gereden is verdacht van fraude met de kilometerteller. GSi's uit 1991 hebben minimaal 200.000 kilometer op de teller staan (en dat is dan een hele voorzichtige schatting) Uit 1996 hebben ze er zeker 150.000 op staan. Auto's die in hun hele leven gemiddeld maar 10.000 kilometer per jaar maken zijn zeldzaam. Ter voorbeeld: Mijne heeft intussen 353.000 kilometer gelopen, en hij komt uit 1992. Nu is dat wel een uitschieter naar boven, maar dan heb je een beetje een indicatie.
Een C20NE gaat zonder problemen 300.000 kilometer mee. Een kilometerstand boven de 2 ton is dus geen reden om niet te kopen. Hoe de wagen loopt is wel belangrijk om te checken. Als je gaat kijken, kijk dan of de motor warm is wanneer je aankomt. Het mooiste is als je een koude start kunt meemaken om te kijken hoe ie loopt.
Voor de C20XE geldt dat er maximaal de eerste 30 seconden een ratelend (tikkend) geluid mag klinken uit de motor. Daarna moet het verdwenen zijn. Dit zijn de klepstoters die zich nog moeten vullen met olie. Duurt het langer dan zijn de klepstoters versleten, of is de olie hoognodig aan vervanging toe.
Check bij de 16V motoren vooral wanneer de distributieriem vervangen is. Bij de 8V is dat niet zo spannend, zelfs als die knapt is er geen vuiltje aan de lucht.
Re: Nieuwe member: Laserlite
Het is een hele grote post maar ik zie nieuwe dingen ertussen staan. Bedankt!
Ik ga dit uitprinten en neem het mee als ik de auto ga bekijken.
nogmaals bedankt
Ik ga dit uitprinten en neem het mee als ik de auto ga bekijken.
nogmaals bedankt
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: Nieuwe member: Laserlite
Welkom!
Astra ziet er op de foto's zeer strak uit.
Ben benieuwd hoe die echt is
Astra ziet er op de foto's zeer strak uit.
Ben benieuwd hoe die echt is
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Nieuwe member: Laserlite
Welkom !
Succes bij het vinden van een geschikte astra !
Succes bij het vinden van een geschikte astra !
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Nieuwe member: Laserlite
Welkom!
De Astra ziet er goed uit idd! En het is een 94er. Vaak de minste kans op roest..
De Astra ziet er goed uit idd! En het is een 94er. Vaak de minste kans op roest..
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Nieuwe member: Laserlite
Welkom op het forum!!
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Nieuwe member: Laserlite
Welkom!
nette Astra heb je daar op het oog
nette Astra heb je daar op het oog
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Nieuwe member: Laserlite
Iedereen bedankt voor de warme welkom
Ik heb er best zin in, om morgen die astra te bekijken, kan eigenlijk niet meer wachten! In de ochtend maar eerst paar uurtjes werken en dan richting venlo
Mvg,
Ik heb er best zin in, om morgen die astra te bekijken, kan eigenlijk niet meer wachten! In de ochtend maar eerst paar uurtjes werken en dan richting venlo
Mvg,
- thommy
- forum-gebruiker
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 11 aug 2010 23:10
- Auto('s): Astra F GSI 2.0 16v Turbo `94 Astra F GSI 1.8 16v `94 Astra F 1.6 Sport `97
- Locatie: Krabbendijke
Re: Nieuwe member: Laserlite
Welkom!
En su6 met het vinden van een leuk tje
En su6 met het vinden van een leuk tje
==========>>Westcoast promoteam<<==========
Astra GSI 2.0 16v TURBO
Astra GSI 1.8 16v
Astra GSI 1.8 16v (Donor)
Astra GSI 2.0 16v TURBO
Astra GSI 1.8 16v
Astra GSI 1.8 16v (Donor)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Nieuwe member: Laserlite
En hoe is het afgelopen?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Nieuwe member: Laserlite
ben benieuwd
Re: Nieuwe member: Laserlite
pascal1109 schreef:En hoe is het afgelopen?
Ik heb hem gekocht! zaten wel paar punten die beetje minder waren maar bij de wielkasten was hij hard en op de dorpels alleen wat vliegroest.oenatje schreef:ben benieuwd
Motor draait en klinkt goed. Rijdt lekker dus voor een mooi bedrag mee naar huis genomen
Foto's komen zo snel mogelijk
Mvg,
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Nieuwe member: Laserlite
We zijn benieuwd !
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Nieuwe member: Laserlite
nice
foto's!
foto's!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Nieuwe member: Laserlite
mooi man,
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Nieuwe member: Laserlite
Nice
Niet te lang wachten met de foto's hè
Niet te lang wachten met de foto's hè
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Nieuwe member: Laserlite
Hierbij even 2 snelle foto's met mijn blackberry gemaakt
Mvg,
Marza
Mvg,
Marza
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Nieuwe member: Laserlite
netjes!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Nieuwe member: Laserlite
ziet er op het eerste oog netjes uit !
Ben alleen zelf niet zo'n fan van stootstrips
Ben alleen zelf niet zo'n fan van stootstrips
- thommy
- forum-gebruiker
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 11 aug 2010 23:10
- Auto('s): Astra F GSI 2.0 16v Turbo `94 Astra F GSI 1.8 16v `94 Astra F 1.6 Sport `97
- Locatie: Krabbendijke
Re: Nieuwe member: Laserlite
Mooi !!
leuk autotje
leuk autotje
==========>>Westcoast promoteam<<==========
Astra GSI 2.0 16v TURBO
Astra GSI 1.8 16v
Astra GSI 1.8 16v (Donor)
Astra GSI 2.0 16v TURBO
Astra GSI 1.8 16v
Astra GSI 1.8 16v (Donor)
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Nieuwe member: Laserlite
nice!
en indd. zoals Bart al zegt.
even die stootstrips eraf gooien
en indd. zoals Bart al zegt.
even die stootstrips eraf gooien
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Nieuwe member: Laserlite
Kan dat eigenlijk zonder lakschade als die dingen er al 16-17 jaar opzittenGSI Racer schreef:nice!
en indd. zoals Bart al zegt.
even die stootstrips eraf gooien
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Nieuwe member: Laserlite
Normaal gesproken wel.The Undertaker schreef:Kan dat eigenlijk zonder lakschade als die dingen er al 16-17 jaar opzittenGSI Racer schreef:nice!
en indd. zoals Bart al zegt.
even die stootstrips eraf gooien
Alleen is er wel kans op kleurverschil