Vraagje voor de V6 specialisten
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Vraagje voor de V6 specialisten
Hoeveel pk zou je veilig uit een x30xe kunnen halen?
dus zonder interne aanpassingen aan het blok.
dus zonder interne aanpassingen aan het blok.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
als er voor deze motor tb's te krijgen zijn (throttle bodies) zou ik hier eens mee beginnen
hier kun je wel 250pk mee halen schat ik zo snel even.
mits hij goed is afgesteld op een bank.
Koppel gaat er ook aardig van omhoog.
Denk dat het op mijn C20XE ook nog eens gaat komen
hier kun je wel 250pk mee halen schat ik zo snel even.
mits hij goed is afgesteld op een bank.
Koppel gaat er ook aardig van omhoog.
Denk dat het op mijn C20XE ook nog eens gaat komen
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Met kompressor moet je gaan denken richting de 260/280pk, er van uitgaande dat een 3.0 211pk levert, een 0,4bar compressor doet niet veel om tot de 300pk te komen. Met optrekken en tussen sprintjes zal je het wel merken.
Of je moet 7400 tot 8400 euro investeren dan zit je rond de 300pk
Of je moet 7400 tot 8400 euro investeren dan zit je rond de 300pk
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Ik denk nog wel meer.
Hoeveel had die van Pascal ook al weer?
Reken als je er een goed spaghettispruitstuk op zet, groepje A eronder. Goed chippen op de bank.
Dat je zo 250 pk uit het blok trekt. En dan heb je in feite nog niets gedaan en al een hoop winst.
andere nokjes erin, koppen bewerken, grotere kleppen, throttle bodie serop, turbo, compressor. Nog zoveel mogelijk.
Alleen dan zal er ook het een en ander aangepast moeten worden aan het draaiende gedeelte uiteraard.
Hoeveel had die van Pascal ook al weer?
Reken als je er een goed spaghettispruitstuk op zet, groepje A eronder. Goed chippen op de bank.
Dat je zo 250 pk uit het blok trekt. En dan heb je in feite nog niets gedaan en al een hoop winst.
andere nokjes erin, koppen bewerken, grotere kleppen, throttle bodie serop, turbo, compressor. Nog zoveel mogelijk.
Alleen dan zal er ook het een en ander aangepast moeten worden aan het draaiende gedeelte uiteraard.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
en dat is weer het voordeel van een dik blok met dikke cc's.
sneller, meer vermogen
sneller, meer vermogen
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Ik ging uit van de specificaties, ik weet dat een goed opgebouwde X30XE 240-260 pk kan leveren, Pascal had 227 pk en 281 nm aan het wiel (zeg een 240 aan de krukas).Laagvlieger schreef:Ik denk nog wel meer.
Hoeveel had die van Pascal ook al weer?
Reken als je er een goed spaghettispruitstuk op zet, groepje A eronder. Goed chippen op de bank.
Dat je zo 250 pk uit het blok trekt. En dan heb je in feite nog niets gedaan en al een hoop winst.
andere nokjes erin, koppen bewerken, grotere kleppen, throttle bodie serop, turbo, compressor. Nog zoveel mogelijk.
Alleen dan zal er ook het een en ander aangepast moeten worden aan het draaiende gedeelte uiteraard.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
241 pk aan de krukas, 221 aan het wiel.Laagvlieger schreef: Hoeveel had die van Pascal ook al weer?
Was met groep A + spagetti en zo'n bmc airfilter buiten de motorruimte. Op straat afgesteld, niet op de bank.
Een kennis van mij heeft wel tb's erop gemaakt en die had het over 300 pk zonder fatsoenlijk afstellen, hoeverre dat klopt durf ik niet te zeggen.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Kan je daar een keer foto's en een filmpje van posten?pascal1109 schreef:241 pk aan de krukas, 221 aan het wiel.Laagvlieger schreef: Hoeveel had die van Pascal ook al weer?
Was met groep A + spagetti en zo'n bmc airfilter buiten de motorruimte. Op straat afgesteld, niet op de bank.
Een kennis van mij heeft wel tb's erop gemaakt en die had het over 300 pk zonder fatsoenlijk afstellen, hoeverre dat klopt durf ik niet te zeggen.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Heb nog wel een paar foto's in mijn archief gevonden. Heb hem verder ook al lang niet meer gesproken helaas.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Ziet er dik uit, alleen jammer dat je motorkap niet meer normaal dicht kan zonder modificaties.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Motorkap met loods
Wel gaaf TB's
Wel gaaf TB's
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Dit zou wel kunnen:
Code: Selecteer alles
CKVX06 Opel/VX V6 - SFS45 Kit
£1,666.00 exc VAT
A kit for the Opel/Vauxhall V6XE which contains; six stub inlet manifolds - six SFS42 throttle bodies - linkage - an oval fuel rail for Pico injectors and 42mm curved airhorns. Fits a RWD Omega it will also fit an Astra Vectra with a little work. This engine was used in the Omega and the Vectra. Made to order - up to 2 weeks to dispatch.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Wel makkelijk olie bijvullen zo als je kunststof kleppendeksels hebt
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
IK heb vernomen dat de aluminium kleppendeksels minder last hebben van lekkages dmv scheuren, en als je toch geld aan het uitgeven bent...pascal1109 schreef:Wel makkelijk olie bijvullen zo als je kunststof kleppendeksels hebt
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Dat klopt.The Undertaker schreef:IK heb vernomen dat de aluminium kleppendeksels minder last hebben van lekkages dmv scheuren, en als je toch geld aan het uitgeven bent...pascal1109 schreef:Wel makkelijk olie bijvullen zo als je kunststof kleppendeksels hebt
Maar scheuren van klepdeksels heb ik nog niet gezien hoor
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Weet ik, maar ik zei het ook meer zo van "i'm just saying"The Undertaker schreef:IK heb vernomen dat de aluminium kleppendeksels minder last hebben van lekkages dmv scheuren, en als je toch geld aan het uitgeven bent...pascal1109 schreef:Wel makkelijk olie bijvullen zo als je kunststof kleppendeksels hebt
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Doelde dus beetje op een compressor.
Stel je bouwt een compressor op de x30xe, zonder aanpassingen aan het blok. Kun je er dan nog veilig 280/300 pk uithalen, of wordt het dan gevaarlijk?
Stel je bouwt een compressor op de x30xe, zonder aanpassingen aan het blok. Kun je er dan nog veilig 280/300 pk uithalen, of wordt het dan gevaarlijk?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Dit is ook wel vet ja! En een complete set voor dat geld is nog niet eens zo gek!The Undertaker schreef:Dit zou wel kunnen:Code: Selecteer alles
CKVX06 Opel/VX V6 - SFS45 Kit £1,666.00 exc VAT A kit for the Opel/Vauxhall V6XE which contains; six stub inlet manifolds - six SFS42 throttle bodies - linkage - an oval fuel rail for Pico injectors and 42mm curved airhorns. Fits a RWD Omega it will also fit an Astra Vectra with a little work. This engine was used in the Omega and the Vectra. Made to order - up to 2 weeks to dispatch.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Hier komt dan nog wel een chip op maat bij, dan ben je wel de bomb al denk ik dat het brandstofverbruik wel zal toenemen
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
en zul je veilig 300 pk uit een x30xe kunnen halen zonder aanpassingen aan bv, drijfstangen, zuigers, etc?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Denk wel dat het mogelijk is om 300pk eruit te halen maar ik vraag me af hoelang de boel dan heel blijft. Ik zou het niet proberen. Ik zou er dan een tweede X30XE bijkopen en deze aanpassen (zuigers, drijfstangen, nokkenassen, etc.) en dan erop zetten wat je wilt, TB's, Turbo, kompressor. Ik denk dat een X30XE in een Astra F zich meer leent om een kompressor erop te zetten dan een turbo. Bij een turbo heb je meer leidingwerk (uitlaatsysteem en intercooler) dan bij een kompressor (direct op inlaat of alleen een intercooler) met een spaghetti spruitstuk.Trompie schreef:en zul je veilig 300 pk uit een x30xe kunnen halen zonder aanpassingen aan bv, drijfstangen, zuigers, etc?
http://www.steinmetz.no/PressRelease.aspx
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
even goed rondneuzen op het mv6.de forum !
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
dit net opgeduikeltBart(astra) schreef:even goed rondneuzen op het mv6.de forum !
You can run 0,4bar of boost on the stock engine with the X30XE injectors.
That should gain 300-320HP.
More boost requires other pistons to reduce the compression rate of the engine. Many people use the C20LET pistons.
You don't need an intercooler. Because it is no turbo and the air isn't heatet up in the compressor. But a cold air feed is good, so you should place the air filter somewhere outside the engine bay.
And don't drive too long with the standart ecu. When you finish your projekt you must do a reprogramm. Only then you gain full power and don't blast your engine.
Hope my english isn't too bad.
Greetings from Germany
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Vraagje voor de V6 specialisten
Dat lijken mij reële waardes.
rond de 300 pk met het standaard loopwerk.
rond de 300 pk met het standaard loopwerk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠