My name is Beunhaas
- T.Beunhaas
- forum-gebruiker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 feb 2011 18:31
My name is Beunhaas
Hallo allemaal,
Zoals ik reeds vermelde ben ik hier als T.Beunhaas aangemeld. Real name is Teun.
Waarom hier aangemeld?
Heb namelijk een Astra-F GSI C18XE 1992 200.000 km aangeschaft om te hobbyen. Aangezien ik wat ervaring heb in de auto wereld en veel zelf probeer (en meestal ook nog lukt) is mijn nickname beunhaas.
De aangeschafte GSI is een opknapper wat betreft motorisch. Bij aanschaf liep de motor niet omdat er een kortsluiting was. Na een week er volledig op gefocust te hebben gezeten heb ik het volgende gedaan;
Kabelboom dashboard gerepareerd. Doordat er een versterker en nog vanalles kortsluiting gemaakt had was de kabelboom half weg gebrand. Alles mooi gerepareerd en gesoldeerd.
Distrubutieriem nagekeken, doordat spanner niet goed gespannen was alles opnieuw op tijd gezet.
Motor starte weer, mm lampje brande. Resetten dmv accu los hielp niet. Uitgelezen met paperclip. Nokkenas sensor. Deze vervangen. Motor loopt en draait goed, alleen gaat hij bij 4500 toeren al in de begrenzer. Krukas sensor vervangen, nog steeds maar 4500 toeren max. mm Lampje wel uit en bij rustig rijden een prima motor. Totdat ik flink ermee ga scheuren, verder doortrekken in versnellingen, dan schiet hij in zijn begrenzer en gaat mm lampje weer aan. Bij contact uit en weer aan dan is mm lampje ook weer uit.
Dus tot zover my story.
Misschien dat er mensen zich nu al geneigd voelen om wat tips te geven. Zal binnenkort wat foto's van mijn project erbij zetten. GSI'tje zit nu onder de stof en mag er officieel er nog niet mee de weg op ivm geschorst.
Feel Free to ask questions
Mzzl Teun
Zoals ik reeds vermelde ben ik hier als T.Beunhaas aangemeld. Real name is Teun.
Waarom hier aangemeld?
Heb namelijk een Astra-F GSI C18XE 1992 200.000 km aangeschaft om te hobbyen. Aangezien ik wat ervaring heb in de auto wereld en veel zelf probeer (en meestal ook nog lukt) is mijn nickname beunhaas.
De aangeschafte GSI is een opknapper wat betreft motorisch. Bij aanschaf liep de motor niet omdat er een kortsluiting was. Na een week er volledig op gefocust te hebben gezeten heb ik het volgende gedaan;
Kabelboom dashboard gerepareerd. Doordat er een versterker en nog vanalles kortsluiting gemaakt had was de kabelboom half weg gebrand. Alles mooi gerepareerd en gesoldeerd.
Distrubutieriem nagekeken, doordat spanner niet goed gespannen was alles opnieuw op tijd gezet.
Motor starte weer, mm lampje brande. Resetten dmv accu los hielp niet. Uitgelezen met paperclip. Nokkenas sensor. Deze vervangen. Motor loopt en draait goed, alleen gaat hij bij 4500 toeren al in de begrenzer. Krukas sensor vervangen, nog steeds maar 4500 toeren max. mm Lampje wel uit en bij rustig rijden een prima motor. Totdat ik flink ermee ga scheuren, verder doortrekken in versnellingen, dan schiet hij in zijn begrenzer en gaat mm lampje weer aan. Bij contact uit en weer aan dan is mm lampje ook weer uit.
Dus tot zover my story.
Misschien dat er mensen zich nu al geneigd voelen om wat tips te geven. Zal binnenkort wat foto's van mijn project erbij zetten. GSI'tje zit nu onder de stof en mag er officieel er nog niet mee de weg op ivm geschorst.
Feel Free to ask questions
Mzzl Teun
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: My name is Beunhaas
Welkom!T.Beunhaas schreef:Hallo allemaal,
Zoals ik reeds vermelde ben ik hier als T.Beunhaas aangemeld. Real name is Teun.
Waarom hier aangemeld?
Heb namelijk een Astra-F GSI C18XE 1992 200.000 km aangeschaft om te hobbyen. Aangezien ik wat ervaring heb in de auto wereld en veel zelf probeer (en meestal ook nog lukt) is mijn nickname beunhaas.
De aangeschafte GSI is een opknapper wat betreft motorisch. Bij aanschaf liep de motor niet omdat er een kortsluiting was. Na een week er volledig op gefocust te hebben gezeten heb ik het volgende gedaan;
Kabelboom dashboard gerepareerd. Doordat er een versterker en nog vanalles kortsluiting gemaakt had was de kabelboom half weg gebrand. Alles mooi gerepareerd en gesoldeerd.
Distrubutieriem nagekeken, doordat spanner niet goed gespannen was alles opnieuw op tijd gezet.
Motor starte weer, mm lampje brande. Resetten dmv accu los hielp niet. Uitgelezen met paperclip. Nokkenas sensor. Deze vervangen. Motor loopt en draait goed, alleen gaat hij bij 4500 toeren al in de begrenzer. Krukas sensor vervangen, nog steeds maar 4500 toeren max. mm Lampje wel uit en bij rustig rijden een prima motor. Totdat ik flink ermee ga scheuren, verder doortrekken in versnellingen, dan schiet hij in zijn begrenzer en gaat mm lampje weer aan. Bij contact uit en weer aan dan is mm lampje ook weer uit.
Dus tot zover my story.
Misschien dat er mensen zich nu al geneigd voelen om wat tips te geven. Zal binnenkort wat foto's van mijn project erbij zetten. GSI'tje zit nu onder de stof en mag er officieel er nog niet mee de weg op ivm geschorst.
Feel Free to ask questions
Mzzl Teun
En al uit gelezen welke foutcode?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: My name is Beunhaas
Welkom op het forum!
Re: My name is Beunhaas
welkom,
veel lees en post plezier
c18xe is pas vanaf september 1993, motorombouw gehad?
veel lees en post plezier
c18xe is pas vanaf september 1993, motorombouw gehad?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: My name is Beunhaas
Welkom.
Als je wil weten waarom hij bij de 4500 RPM in de begrenser gaat (noodloop dus) Moet je hem uitlezen. Ook al gaat na 1 keer uitzetten en starten je lampje weer uit, blijft toch de code er in staan tot dat je hem 5 keer hebt gestart. Dus even uitlezen dan...
En fotosssss
En idd vreemd dat het een c18xe uit 92 is...
Als je wil weten waarom hij bij de 4500 RPM in de begrenser gaat (noodloop dus) Moet je hem uitlezen. Ook al gaat na 1 keer uitzetten en starten je lampje weer uit, blijft toch de code er in staan tot dat je hem 5 keer hebt gestart. Dus even uitlezen dan...
En fotosssss
En idd vreemd dat het een c18xe uit 92 is...
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: My name is Beunhaas
Welkom hier !
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: My name is Beunhaas
Welkom! En even uitlezen dan weten we meer!
En foto's zouden ook wel leuk zijn!
En foto's zouden ook wel leuk zijn!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- T.Beunhaas
- forum-gebruiker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 feb 2011 18:31
Re: My name is Beunhaas
Goedemorgen allen,
Bedankt voor het warme onthaal!
Inderdaad is het Bwj niet 1992 maar 1994...! Foutje van mezelf
Morgen weer eens aan GSi werken en zal ik nogmaals uitlezen. Zal ik gelijk wat foto's maken om hier te plaatsen.
Prettige zondag
Teun
Bedankt voor het warme onthaal!
Inderdaad is het Bwj niet 1992 maar 1994...! Foutje van mezelf
Morgen weer eens aan GSi werken en zal ik nogmaals uitlezen. Zal ik gelijk wat foto's maken om hier te plaatsen.
Prettige zondag
Teun
- wim-v6
- forum-gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 05 feb 2011 18:16
- Locatie: Ergens achteraf in Zuid Holland
Re: My name is Beunhaas
Welkom en veel plezier hier.
Willem
Willem
- T.Beunhaas
- forum-gebruiker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 feb 2011 18:31
Re: My name is Beunhaas
Toch maar vandaag even uitgelezen met paperclip methode en zie hier het resultaat;
15 temparatuur sensor Voltage te hoog.
19 RPM signaal
37 Check light
71 Intake air temp. sensor Voltage te hoog.
73 Mass air flow
91 Oxygen sensor
Motor liep niet bij uitlezen en dat verklaard storingscode 19.
Naar mijn weten bij laatste korte proefrit, liep motor temp. idd niet omhoog. Dat verklaard storingscode 15. Alleen lijkt mij sterk dat motor in noodloop springt.
Storingscode 91 mbt lambda sonde lijkt mij niet relevant omdat waarschijnlijk het mengsel niet goed wordt doorgegeven door andere sensoren.
Iemand een idee van .... Ja dat kan het zijn dat motor al bij 4500 in begrenzer gaat?
Prettige zondag verder
Teun
15 temparatuur sensor Voltage te hoog.
19 RPM signaal
37 Check light
71 Intake air temp. sensor Voltage te hoog.
73 Mass air flow
91 Oxygen sensor
Motor liep niet bij uitlezen en dat verklaard storingscode 19.
Naar mijn weten bij laatste korte proefrit, liep motor temp. idd niet omhoog. Dat verklaard storingscode 15. Alleen lijkt mij sterk dat motor in noodloop springt.
Storingscode 91 mbt lambda sonde lijkt mij niet relevant omdat waarschijnlijk het mengsel niet goed wordt doorgegeven door andere sensoren.
Iemand een idee van .... Ja dat kan het zijn dat motor al bij 4500 in begrenzer gaat?
Prettige zondag verder
Teun
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: My name is Beunhaas
Accu even los zodat alle code's gewist worden.
Daarna gaan rijden en evt daarna weer uitlezen omte kijken wat er nog inzit
Daarna gaan rijden en evt daarna weer uitlezen omte kijken wat er nog inzit
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: My name is Beunhaas
Code 71 en 73 verraden een probleem met de luchtmassameter.
Controleer die en vergete ook de stekkercontacten zelf niet goed te checken.
Maar wat Bart zegt. Wissen dan stuk rijden en kijken welke er terugkomen.
Controleer die en vergete ook de stekkercontacten zelf niet goed te checken.
Maar wat Bart zegt. Wissen dan stuk rijden en kijken welke er terugkomen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: My name is Beunhaas
Van harte welkom hier!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- T.Beunhaas
- forum-gebruiker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 feb 2011 18:31
Re: My name is Beunhaas
LLM (luchtmassa meter) vervangen en twee polige blauwe temparatuur sensor mee vervangen. Storingen gewist d.m.v. accu klem los.
Eerste instantie koude motor goed, bij optrekken in zijn 1 verslikte motor zich en brande mm lampje weer. Motor sloeg ook af maar door koppeling op te laten komen tijdens het rollen sloeg hij weer aan. Stuk gereden en hij rijd de stoeptegels van de straat af!! Alleen temparatuur meter geeft iets na het blauwe aan, dus blijft hangen in de temparatuur weergave. Bij van contact af en weer starten was mm lampje ook weer uit en bleef uit Morgenvroeg maar eens kijken hoe hij weer op koude motor reaggeerd, want eenmaal iets op temparatuur loopt motor als een wilde.
Owja...auto weer uitgelezen erna en alleen storingscode 37 zit er niet meer in Rest van de storingen blijft hij aangeven. Toerental loopt nu wel door tot het rode!! Ben er alleen nog niet gerust op dat hij zich bij koude motor verslikt, zo erg zelfs dat je met je neus tegen de voorruit knalt door het in een keer inhouden.
Er zit trouwens een sportlucht filter op gemonteerd, mag toch geen probleem zijn wat betreft het lopen?
Foto's plaatsen lukt me nog even niet, formaat moet kleiner
Eerste instantie koude motor goed, bij optrekken in zijn 1 verslikte motor zich en brande mm lampje weer. Motor sloeg ook af maar door koppeling op te laten komen tijdens het rollen sloeg hij weer aan. Stuk gereden en hij rijd de stoeptegels van de straat af!! Alleen temparatuur meter geeft iets na het blauwe aan, dus blijft hangen in de temparatuur weergave. Bij van contact af en weer starten was mm lampje ook weer uit en bleef uit Morgenvroeg maar eens kijken hoe hij weer op koude motor reaggeerd, want eenmaal iets op temparatuur loopt motor als een wilde.
Owja...auto weer uitgelezen erna en alleen storingscode 37 zit er niet meer in Rest van de storingen blijft hij aangeven. Toerental loopt nu wel door tot het rode!! Ben er alleen nog niet gerust op dat hij zich bij koude motor verslikt, zo erg zelfs dat je met je neus tegen de voorruit knalt door het in een keer inhouden.
Er zit trouwens een sportlucht filter op gemonteerd, mag toch geen probleem zijn wat betreft het lopen?
Foto's plaatsen lukt me nog even niet, formaat moet kleiner
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: My name is Beunhaas
Begin maar eens met een originele filter te plaatsen
Re: My name is Beunhaas
open kelk is slecht voor je motor en helpt geen zak