Pagina 1 van 2

Grote beurt

Geplaatst: 24 feb 2011 13:04
door Red Devil
Hallo,

Sinds vorige week heb ik het idee dat de astra anders loopt, lijkt alsof die soms wat stottert maar dat is dan alleen rond de 50 en daarboven heb ik er geen last van. Nu bedacht ik mij dat ik niet wist wanneer die grote beurt had gehad en heb het opgezocht. Ik heb hem nu bijna een jaar en heb zo,n 12000 km gereden. Nu zag ik in boekje staan dat het om de 15000km moest. Toen de vorige eigenaar hem kocht in maart 2009 heeft hij nog grote beurt gehad en daarna niet meer....Ik denk dat hij dus zeker wel 30000km heeft gereden vanaf 2009.

Het leek me misschien wel een keer nuttig om een keer een grote beurt te doen, ben daar zelf niet handig genoeg in dus hij moet dan naar de garage. Misschien dat stotteren daar verband zou kunnen hebben.

Reinigt iemand trouwens weleens zijn sport luchtfilter? Ik heb een K&N filter maar heb hem nooit gereinigd, zou dit het probleem misschien ook kunnen zijn? Wat ik zo las moeten die om de 15000km ook gereinigd worden met een of ander reinigings set van K&N.

Re: Grote beurt

Geplaatst: 24 feb 2011 18:27
door Laagvlieger
Dan wordt het echt hoog tijd voor een beurt.
Grote beurt met alles erop en eraan. Bougies, brandstofilter en interieurfilter niet vergeten!

Re: Grote beurt

Geplaatst: 24 feb 2011 19:44
door GSI Racer
schaam je, om je GSi zo te laten lijden :mrgreen:

Indd. zoals Marcel zegt.
Alle filters vervangen.
remmen los halen (schijven achter los halen om het handremmechanisme schoon te maken)
En alles maar eens na lopen qua rubbers, ophaningen enz. enz.
Remvloeistof zal ook wel vervangen moeten worden (moet iedere 2 jaar)

Jammer dat je zo ver weg woont, anders deed ik het wel voor je :wink:

Re: Grote beurt

Geplaatst: 24 feb 2011 19:45
door Bart(astra)
De luchtfilter zal niet snel het probleem van het stotteren zijn hoor

K&n kan je zo'n kitje voor kopen om te reinigen en daarna opnieuw in de olie te zetten.

Re: Grote beurt

Geplaatst: 24 feb 2011 22:42
door Laagvlieger
Stotteren zal eerder een gevolg zijn van versleten bougies of vervuild benzinefilter.

Re: Grote beurt

Geplaatst: 25 feb 2011 22:20
door Roy 2.0 16v
lastigste van beurtje ? goede bougiesleutel aangezien ze vrij diep in het blok zitten
verder is het zo simpel en nog leuk om te doen ook.

ik reinig mn k&n als ik die tegen het licht hou en het er niet meer rood en normaal uitziet maar donker en viess
met zo'n k&n reinigingssetje met 2 spuitbusjes.

Re: Grote beurt

Geplaatst: 26 feb 2011 16:10
door Laagvlieger
Bougiedop is gewoon een smalle schacht bougiedop.
En dan een nemen met magneet erin zodat de bougies erin blijven plakken.

Re: Grote beurt

Geplaatst: 26 feb 2011 16:19
door GSI Racer
Laagvlieger schreef:Bougiedop is gewoon een smalle schacht bougiedop.
En dan een nemen met magneet erin zodat de bougies erin blijven plakken.
of een rubber erin zodat ze daarin klemmen :wink:

Re: Grote beurt

Geplaatst: 26 feb 2011 21:34
door Red Devil
GSI Racer schreef:schaam je, om je GSi zo te laten lijden :mrgreen:

Indd. zoals Marcel zegt.
Alle filters vervangen.
remmen los halen (schijven achter los halen om het handremmechanisme schoon te maken)
En alles maar eens na lopen qua rubbers, ophaningen enz. enz.
Remvloeistof zal ook wel vervangen moeten worden (moet iedere 2 jaar)

Jammer dat je zo ver weg woont, anders deed ik het wel voor je :wink:
Ja nou, ik heb dan de zuinige variant van de GSi :lol: het is geen echte GSi maar dan nog hoor je je auto niet zo te laten lijden...
Nooit echt bij stil gestaan dat het daar een keer tijd voor zou zijn :oops:

Vanaf zuid limburg is het wel erg ver weg, had me wel erg fijn geleken want bij garage ben je volgens mij zo 300 euro kwijt en dan leer ik er zelf ook nog niks van..... maar in ieder geval bedankt voor de aanbieding :wink:
Bart(astra) schreef:De luchtfilter zal niet snel het probleem van het stotteren zijn hoor

K&n kan je zo'n kitje voor kopen om te reinigen en daarna opnieuw in de olie te zetten.
Ohja ik had dus geen idee, vandaar dat ik het ook vroeg, ziet er opzich ook nog gewoon goed uit. Maar zo,n met zo,n kit van K&N is dat dus goed schoon te maken? Zal wel niet al te lastig zijn :lol:
Roy 2.0 16v schreef:lastigste van beurtje ? goede bougiesleutel aangezien ze vrij diep in het blok zitten
verder is het zo simpel en nog leuk om te doen ook.

ik reinig mn k&n als ik die tegen het licht hou en het er niet meer rood en normaal uitziet maar donker en viess
met zo'n k&n reinigingssetje met 2 spuitbusjes.
Nou ik heb nog nooit eerder zoeits gedaan en heb ook niet alle materialen bij de hand maar het is wel nuttig om een keer te leren, want ja dan kan je het zelf doen. Maar goed zoals je dus al las is het wel een keer hoog nodig dus moet ik aankomende weken iets zien te regelen, anders komt het niet goed.

Re: Grote beurt

Geplaatst: 26 feb 2011 22:10
door Bart(astra)
Niet lastig nee, maar het moet wel een nacht drogen geloof ik.

Re: Grote beurt

Geplaatst: 26 feb 2011 22:17
door just_nll
klopt eerst goed uitspoelen met water nachtje laten drogen en dan in olien maar niet teveel anders zou je luchtmassa meter kapot kunnen gaan.

Re: Grote beurt

Geplaatst: 26 feb 2011 22:19
door Bart(astra)
just_nll schreef:klopt eerst goed uitspoelen met water nachtje laten drogen en dan in olien maar niet teveel anders zou je luchtmassa meter kapot kunnen gaan.
idd die zijn niet zo happig op die olie

Re: Grote beurt

Geplaatst: 26 feb 2011 22:31
door just_nll
Jaah ik ben zoiezo geen fan van openluchtfilter (had een tijdje wel een openluchtfilter er op maar dat zuipte echt als de malle kon met rustig rijden nog tegen de 300 / 350 km halen ,moter draaide niet goed stationair enz enz, nu heb ik inmiddels een orginele box er op zitten dat bevalt mij echt zeer goed eerst wel met kn inlegmatje maar daar ook weer van afgestapt gwn lekker orginele matje bevalt mij zeer goed nooit meer die troep mischien evt green cotton air matje anders niet.

Re: Grote beurt

Geplaatst: 27 feb 2011 14:24
door Red Devil
Het geeft wel een lekker geluidje als je optrekt maar verder levert het ook niks op en heb qua zuinigheid ook niks te klagen. Lange afstanden heb ik 1 op 14. Maar ik heb dan ook geen echte GSi natuurlijk :lol:

Re: Grote beurt

Geplaatst: 27 feb 2011 16:11
door pascal1109
Red Devil schreef:Lange afstanden heb ik 1 op 14. Maar ik heb dan ook geen echte GSi natuurlijk :lol:
Maar dat kan met een echte GSi ook gewoon ;)

Re: Grote beurt

Geplaatst: 27 feb 2011 19:07
door oenatje
klopt, naar essen en terug met pascal: astra c20xe 1 op 13,7

Re: Grote beurt

Geplaatst: 27 feb 2011 22:07
door The Undertaker
oenatje schreef:klopt, naar essen en terug met pascal: astra c20xe 1 op 13,7
Op de cruise?

Re: Grote beurt

Geplaatst: 27 feb 2011 22:11
door pascal1109
Nee in de file omdat er mensen gaan remmen als ze een sneeuwvlokje zien :evil:

Re: Grote beurt

Geplaatst: 27 feb 2011 22:13
door The Undertaker
pascal1109 schreef:Nee in de file omdat er mensen gaan remmen als ze een sneeuwvlokje zien :evil:
dat was waar ja, de stumpers

Re: Grote beurt

Geplaatst: 27 feb 2011 22:43
door Red Devil
oenatje schreef:klopt, naar essen en terug met pascal: astra c20xe 1 op 13,7
Haha netjes 8)

Re: Grote beurt

Geplaatst: 28 feb 2011 04:48
door pluggie
Je kunt 5.0 op 100 lopen 80 in zijn 5 met een C20XE, maar ook 33.9 op 100 bij stoplicht vol derop.

En open luchtfilter op een C20XE gaat niet werken, geen blok wat zoveel hitte genereert onder de kap.
Een en al hitte een C20XE.
Ga 10 minuutje rijden en je kunt al eitje koken of lamskoteletje bakken onder de kap.

-5 pk.

Heb me altijd afgevraagt wat echt goede airbox zou doen. Bij C20XE, januari maand, je kunt echt merken.
Of snachts, of zuurstof volle avond, man dan vlamt het. Dan heb je plots zoveel meer agressie/power.
Echt gaaf is dat. Dat merk je echt gigantisch.

Moet je nagaan wat die eigen hitte open slurpers merken, of merken die niks ? :P

kMis het. Ook dat 3km uur bij elke drempel. Schuin. Dan bij 100 haar dan dwarssmijten, moet je plannen voordattie terug is. Is gaaf. Moddervet. Sturen met je gas in de regen.
Kmis me zwarte vriendinnetje.

Re: Grote beurt

Geplaatst: 28 feb 2011 05:27
door pluggie
Echte 2 litert 16 klappert GSi kan veeel zuiniger rijden dan bv een 1.4, 1.6 of 1.8.

Je kunt bij 80 1 op 19 rijden, en bij 120 1 op 16 met een C20XE M2.8. Op 100en kms.
Bij 180 op teller rij je nog 1 op 9 ofzo. Serieus.

Alleen je kunt ook 1 op 3 rijden. Dat verpest dan de getallen, ligt aan onszelf, maar C20XE bv is 1 van meest efficiente motoren aller tijden.

Alleen wij schakelen dan weer terug naar 4 bij 110, BWAAAAAAAAAAAAAAAAP.
Stoplicht, gaan, dan soort dingen.

Theoretisch is een C20XE zuiniger dan welke Ford Ka 1.4 of 1.6 stadsauto dan ook.
Alleen we halen het zelf nooit. Sterker nog, je haalt het vaak wel t.o.v. echt gebruik veel andere autos.
Maar je kunt serieus bijna 1 op 20 rijden met een C20XE.

1 op 18 als je faalt, en je moet maar even niet kijken bij een stoplicht dan, rij je in zijn 5 100 km 80, zit je 5/6 per 100.

Donder je hem vol open rij je 39.9 per 100 ofzo, sjah....

______________________________________

Nu ontopic, zet je normale filterhuis eens terug. Vind je electronica ook leuker dan hete lucht happen.

Re: Grote beurt

Geplaatst: 28 feb 2011 09:32
door Raymond-oud
he plug volgens mij word het tijd dat jou auto weer gaat rijden
heb je de motor al eens open gemaakt voor de schade?

Re: Grote beurt

Geplaatst: 28 feb 2011 10:22
door Trompie
Volgens mij kunnen we de meeting wel plannen bij Krijn! Zorgen dat de benodigde onderdelen er zijn en iedereen gereedschap meenemen! :mrgreen:

Re: Grote beurt

Geplaatst: 01 mar 2011 13:29
door RedBill
Pluggie z'n GSi moet gered worden, of al zijn goodies moeten worden overgezet naar een andere C20XE voor die gast. Dat verdien je gewoon, plugsel. Nu eerst even de economie weer wat aantrekken zodat jij weer dik in de business zit!