Pagina 1 van 1
kantel/zonnedak sluit niet af
Geplaatst: 13 jan 2011 18:47
door bram--92
heey
ik heb net de oude auto van me vader gekregen een opel astra f uit 1994
maar het zonnedak die sloot vroeger altijd goed af maar nu zit er een beetje een spleet tussen het rubber en het raam aan de voorkant waardoor er water naar binnen lekt
iemand enig idee hoe je dit vast moet zetten ?
dit is de eerste auto waar ik aan ga sleutelen ik ben scootermonteur dus moet wel lukken
alvastbedankt
Re: kantel/zonnedak sluit niet af
Geplaatst: 13 jan 2011 22:21
door Laagvlieger
Praten we hier over een fabrieks open dakje of een achteraf ingezaagd ding?
Re: kantel/zonnedak sluit niet af
Geplaatst: 13 jan 2011 22:59
door bram--92
hier praten we over een fabrieksdak
ow en hebben jullie hier eigenlijk geen howto,s /faq of iets over hoe bepaalde dingen inmekaar zitten en hoe je het beste dingen kan doen ?
GR
Re: kantel/zonnedak sluit niet af
Geplaatst: 13 jan 2011 23:22
door testdrive
heb ongeveer hetzelfde probleem.
maar mijn raam sluit wel goed maar op een of andere manier komt het toch steedts naar binnen.
rubber al schoon gemaakt en ingespoten maar helpt niks
Re: kantel/zonnedak sluit niet af
Geplaatst: 13 jan 2011 23:39
door The Undertaker
testdrive schreef:heb ongeveer hetzelfde probleem.
maar mijn raam sluit wel goed maar op een of andere manier komt het toch steedts naar binnen.
rubber al schoon gemaakt en ingespoten maar helpt niks
Linker A-stijl bekleding demonteren en kijken of je afwatering nog is aangesloten/niet gescheurd/niet verstopt is
Re: kantel/zonnedak sluit niet af
Geplaatst: 13 jan 2011 23:54
door bram--92
het dak zit ook een beetje los lijkt wel je kan hem makkelijk naar buiten drukken dat je gewoon een hele spleet ertussen ziet
kan je die steunen op een manier vastzetten of iets ?
en ik las ergens over technisch archief waar kan ik dit vinden dan ?
Re: kantel/zonnedak sluit niet af
Geplaatst: 13 jan 2011 23:58
door The Undertaker
bram--92 schreef:het dak zit ook een beetje los lijkt wel je kan hem makkelijk naar buiten drukken dat je gewoon een hele spleet ertussen ziet
kan je die steunen op een manier vastzetten of iets ?
en ik las ergens over technisch archief waar kan ik dit vinden dan ?
Onderwerp: Donateur worden
Roy 2.0 16v schreef:Naast het lidmaatschap kent de Astra GSi club ook een donateurschap. Dit is voor mensen die een lidmaatschap te ver vinden gaan, of mensen die geen GSi hebben, maar de club wel willen ondersteunen, of gebruik willen maken van de expertise bij de club.
De voordelen :
- Toegang tot het technisch archief
- Gebruik van een signature
- Inbox van privé berichten terug naar 40
- Uploads van bijlages via het forum
- Aparte rang
- Je steunt de club financieel, en daardoor kunnen wij meer betekenen voor de leden
Waarom
Omdat de Astra GSi club alleen GSi bezitters toelaat als lid is het voor niet-GSi bezitters onmogelijk om zoals voorheen toegang te krijgen tot het technisch archief. Omdat de vraag naar het technische archief toch blijft bestaan is gekozen voor het instellen van een donateurschap. Zo kunnen mensen die geen GSi hebben toch delen in deze kennisbank.
De Kosten
De kosten voor het donateurschap bedragen €7,50 voor een jaar. Hiermee steun je dus de club en het behoud en onderhoud van het forum.
Hoe ?
Stort € 7,50 onder vermelding van Donateur en je forumnaam naar :
Postbankrek. nr. 4906514.
t.n.v Astra GSi CLub.
Ik wil meer doneren
De Astra GSi club is natuurlijk altijd blij als je meer wilt doneren en dit is uiteraard mogelijk. Hou er wel rekening mee dat aan het einde van het jaar je status als donateur evengoed vervalt. Er zal dus vanaf voor het volgende jaar opnieuw een donatie van 7,50 worden gevraagd.
Disclaimer
Zodra men heeft gedoneerd geld dit voor een heel jaar.
Er zal derhalve ook geen geld worden terug gestort wanneer men het donateurschap wil intrekken.
Ook voor donateurs gelden alle regels van het forum. Bij overtreding word men gewaarschuwd. Blijkt dat deze waarschuwing niet voldoende is kan men de toegang tot het forum worden ontnomen. Ook in dit geval wordt er geen geld terug gestort. Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het naleven van de regels.
Re: kantel/zonnedak sluit niet af
Geplaatst: 14 jan 2011 00:18
door bram--92
hmm duidelijk
gsi waar staat dat precies voor dan
ik heb een opel astra 1.4 f uit 1994
dat is geen gsi zeker ?
Re: kantel/zonnedak sluit niet af
Geplaatst: 14 jan 2011 00:24
door The Undertaker
bram--92 schreef:hmm duidelijk
gsi waar staat dat precies voor dan
ik heb een opel astra 1.4 f uit 1994
dat is geen gsi zeker ?
Nee.
Bron
Code: Selecteer alles
GSi staat voor Grand Sport injection. De term GSi wordt in 1983 door Opel geïntroduceerd in reactie op de lancering van de GTi van Volkswagen Golf als modelnaam voor een sportieve versie van verschillende Opelmodellen. De aanduiding komt in de plaats van de bestaande GT/E (Gran Turismo/Einspritz) aanduiding (Opel Kadett, Opel Manta).
Opeltypes met GSi-uitvoering:
* Manta (B) (Mk II)
* Kadett (E) (Mk V)
* Corsa (A) (Mk I)
* Astra (F) (Mk VI)
* Corsa (B) (Mk II)
* Corsa (C) (Mk III)
* Corsa (D) (Mk IV)
* Astra (J) (Mk IX) (wordt verwacht)
Tot 1998 hanteerde Opel de aanduiding GSi alleen voor de topuitvoeringen. Deze topmodellen kregen vanaf dat moment de aanduiding OPC, hetgeen staat voor Opel Performance Center. Alleen bij de Corsa C duurde dit tot de vervanging in 2006 door de Corsa D.
In 2007 kondigt Opel toch weer de komst aan van een GSi-uitvoering van de Corsa D. Dit betreft echter niet het topmodel. De prestaties liggen beneden die van de OPC-uitvoering van hetzelfde model. Bij de Astra komt de aanduiding, na twee generaties weg te zijn geweest, in 2009 weer terug op de Astra J. Ook hier is de OPC het topmodel en vult de GSi een gat daaronder.
Re: kantel/zonnedak sluit niet af
Geplaatst: 14 jan 2011 18:12
door Laagvlieger
Ik denk dat er iets defect is bij jou dakkie.
Iets afgebroken of losgelopen.
Re: kantel/zonnedak sluit niet af
Geplaatst: 14 jan 2011 19:39
door pascal1109
The Undertaker schreef:Linker A-stijl bekleding demonteren en kijken of je afwatering nog is aangesloten/niet gescheurd/niet verstopt is
Waarom niet de rechter? Of de C-stijl? Die kunnen toch ook verstopt zitten
Re: kantel/zonnedak sluit niet af
Geplaatst: 14 jan 2011 21:16
door The Undertaker
pascal1109 schreef:The Undertaker schreef:Linker A-stijl bekleding demonteren en kijken of je afwatering nog is aangesloten/niet gescheurd/niet verstopt is
Waarom niet de rechter? Of de C-stijl? Die kunnen toch ook verstopt zitten
Je heb gelijk
Ik heb met dit weer wel lat dat je het water aan de bestuurderskant goed hoort stromen (matten zijn droog, de isolatie hieronder). Ik kan me dit niet meer herinneren uit mijn zwarte of dat daar ook zo was.
Meer mensen die dit herkennen