grotere hrc + rembekrachtiger. Nieuwe vraag!
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
grotere hrc + rembekrachtiger. Nieuwe vraag!
Wat ik me af vroeg:
iedereen met een Turbo of V6 in zijn Astra zet er grotere remmen op.
maar zou een grotere hoofdremcilinder ook passen? van bijv. een Omega o.i.d
dit omdat er dan veel meer druk opgebouwd kan worden en meer vloeistof verplaatsing.
Collega van mij begon daar in eerste instantie over.
Ik heb er geen idee van.
iemand van jullie wel??
en nog een vraagje:
een F25 of F28 6 bak op een GSi C20XE, heeft dat enige voordelen.
dus hogere top o.i.d?
maar hoe zal het dan zitten met de rest van de versnellingen?
schieten de 1 2 3 4 een beetje op dan? of zijn die verschrikkelijk lang?
misschien leuk voor de toekomst als het gaat
iedereen met een Turbo of V6 in zijn Astra zet er grotere remmen op.
maar zou een grotere hoofdremcilinder ook passen? van bijv. een Omega o.i.d
dit omdat er dan veel meer druk opgebouwd kan worden en meer vloeistof verplaatsing.
Collega van mij begon daar in eerste instantie over.
Ik heb er geen idee van.
iemand van jullie wel??
en nog een vraagje:
een F25 of F28 6 bak op een GSi C20XE, heeft dat enige voordelen.
dus hogere top o.i.d?
maar hoe zal het dan zitten met de rest van de versnellingen?
schieten de 1 2 3 4 een beetje op dan? of zijn die verschrikkelijk lang?
misschien leuk voor de toekomst als het gaat
Laatst gewijzigd door GSI Racer op 03 jan 2014 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: grotere hoofdremcilinder
http://www.astrakadett.de/forum/viewtop ... 06#p203477 overigens een erg mooi restauratie project
en gelijk deze mee bestellen: (komen van een Astra G OPC)Ich hab mir nochmal Gedanken zwecks der Bremse gemacht... :gruebel:
Dafür habe ich mir ein Tandem-Bremskraftverstärker vom Vectra B X25XE besorgt - dieser hat 2 Vakuumkammern und deshalb einen höheren Verstärkungsfaktor als der originale Astra BKV. Serienmäßig fahren alle Astra GSI einen 9" Bremskraftverstärker. Der neue Tandem-BKV hat nur 8" aber 2 Kammern. Er ist vom Durchmesser also etwas kleiner, aber dafür tiefer. Der Hauptbremszylinder ist wie beim Calibra Turbo/V6 ein 23,81 mm Exemplar. Hier allerdings aus Aluminium statt aus Guss. Der Vectra B BKV hat auch den Vorteil das die Betätigungsstange nicht geändert werden muß !!! Verstärkungsfaktor: der originale Astra BKV hat i=3,9 (so wenig wie Corsa B), der hier genannte vom Vectra B i=4,5. Der Astra H hat zum Vergleich i=5,0.
hier mal ein Bild zum Vergleich:
Hoffe damit Bremsentechnisch fertig zu sein und die optimalste Lösung für den Astra gefunden zu haben (natürlich mit original Opelteilen)
jetzt wird noch alles schick gemacht...
Bin auf eure Meinungen gespannt!
LG Thomas
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
die kerel is echt gruwelijk goed bezig geweest!
meer kan ik niet zeggen.
hoe zit dat nu precies met die hoofdremcilinder dan?
ik kan wel een woordje Duits, maar lezen is wat minder.
Als ik het goed begrijp kan ik gewoon een Vectra V6 hoofdremcilinder pakken en deze op mijn bestaande bekrachtiger schroeven?
en die dingen van die Astra OPC zijn draagarm verstevigingen neem ik aan?
wel leuk om die eens te monteren
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Remkoeling?GSI Racer schreef: en die dingen van die Astra OPC zijn draagarm verstevigingen neem ik aan?
wel leuk om die eens te monteren
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
ag, inderdaad.
haha ik ben ook een klotskop
haha ik ben ook een klotskop
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Google vertalingGSI Racer schreef:
die kerel is echt gruwelijk goed bezig geweest!
meer kan ik niet zeggen.
hoe zit dat nu precies met die hoofdremcilinder dan?
ik kan wel een woordje Duits, maar lezen is wat minder.
Als ik het goed begrijp kan ik gewoon een Vectra V6 hoofdremcilinder pakken en deze op mijn bestaande bekrachtiger schroeven?
en die dingen van die Astra OPC zijn draagarm verstevigingen neem ik aan?
wel leuk om die eens te monteren
Hij heeft zowel de hoofdremcilinder als de rembekrachtiger van een Vectra V6 gepakt.Maar ik heb een tandem rembekrachtiger door de betrokken Vectra B X25XE - deze heeft 2 vacuümkamers en dus een hogere winst dan de originele Astra BKV. Standard rijden elke Astra GSI een 9 "booster. De nieuwe tandem-BKV heeft slechts 8" maar 2 kamers. Hij is de diameter die iets kleiner is, maar het dieper. De hoofdremcilinder is net als een Calibra Turbo/V6 23,81 mm exemplaar. Hier echter, gemaakt van aluminium in plaats van stemmen. De Vectra B BKV heeft ook het voordeel dat de stuurstang niet hoeft te worden veranderd! Versterkingsfactor: de originele Astra BKV i = 3,9 (zo weinig Corsa B), hier genoemd de Vectra B i = 4,5. De Astra heeft H i = 5,0 voor de vergelijking.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
thanks!
maar zou de orginele bekrachtiger ook kunnen?
maar zou de orginele bekrachtiger ook kunnen?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Marcel, Pascal, Bart, Trompie, Raymond, die rijden/reden volgens mij allen met de originele rond. Fred en gsipiloot hebben hem ook niet veranderd volgens mij.GSI Racer schreef:thanks!
maar zou de orginele bekrachtiger ook kunnen?
Sorry mannen maar ik ken nog niet alle namen
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
volgens mij rijden hun indd. allemaal nog orgineel.
ik ga zowiezo eerst de remmen aanpassen, denk dat ik dan al blij genoeg ben
maar vroeg me gewoon af of het ging.
ja dus
nu nog een antwoord op die 6 bak aan een C20XE...
ik ga zowiezo eerst de remmen aanpassen, denk dat ik dan al blij genoeg ben
maar vroeg me gewoon af of het ging.
ja dus
nu nog een antwoord op die 6 bak aan een C20XE...
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
die 6bak heeft weinig nut imho
je hebt dan ook weer een andere koppelingsplaat nodig
je hebt dan ook weer een andere koppelingsplaat nodig
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
dan moet je toch een beetje met het vermogen rijden van 200+ pk's en wat meer nm's
vooral de nm zorgen dat je 6bak tot ze kracht komt
Maar goed voor de brandstof besparing zou het wel een goed ding kunnen zijn.
vooral de nm zorgen dat je 6bak tot ze kracht komt
Maar goed voor de brandstof besparing zou het wel een goed ding kunnen zijn.
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Dat valt denk reuze mee.Theo Gsi schreef:Maar goed voor de brandstof besparing zou het wel een goed ding kunnen zijn.
Veel meer (roterende) massa.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Lager kwa toeren alleen als je op cc rijd en niet flink hoeft te versnellen denk ik toch echt dat het wel nut heeft.pascal1109 schreef:Dat valt denk reuze mee.Theo Gsi schreef:Maar goed voor de brandstof besparing zou het wel een goed ding kunnen zijn.
Veel meer (roterende) massa.
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Een daarom neem je een C20XE met een F28 bak, om lekker laag in de toeren op cc te kunnen rijden, en niet flink versnellenTheo Gsi schreef:Lager kwa toeren alleen als je op cc rijd en niet flink hoeft te versnellen denk ik toch echt dat het wel nut heeft.pascal1109 schreef:Dat valt denk reuze mee.Theo Gsi schreef:Maar goed voor de brandstof besparing zou het wel een goed ding kunnen zijn.
Veel meer (roterende) massa.
Dan kan je beter een Corsa kopen
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Tja waarom altijd hoge toeren rijden? Kijk ik weet wel dat een gsi is om lekker sportief te rijden maar waarom wil je dan een 6bak?
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Enige reden is harder te gaan. Wil je op lage toeren, kan je beter 100 of 110 gaan rijden dan een F28 monteren.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Ik rij ook niet altijd hoog in de toeren, zelden eigenlijk (komt ook meer door de files ). Denk dat het er meer om ging of de f28 korter schakelde en een hogere top zou leveren.Theo Gsi schreef:Tja waarom altijd hoge toeren rijden? Kijk ik weet wel dat een gsi is om lekker sportief te rijden maar waarom wil je dan een 6bak?
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
dus voor mij zeker een afrader
dan maar lekker in de 5 bak blijven roeren he
dank voor de info.
dan maar lekker in de 5 bak blijven roeren he
dank voor de info.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Voor kort schakelen word volgens mij in de cross de f16 bak met aanpassing gebruikt.
Denk alleen dat je top gelijk een stuk minder is.
Denk alleen dat je top gelijk een stuk minder is.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Hier nog meer info, want zoals ik al zei, is al vaker voorbij gekomen
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
thanks Pascal.
dikke afrader dus
dikke afrader dus
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Voor degene die een hoofdremcilinder met rembekrachtiger van een vectra b v6 zoekt, die heb ik nog liggen !
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
zou je dat verschil goed gaan merken Bart?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
Lijkt me wel, maar ik weet niet of het een groot karwei is om het passend te krijgenGSI Racer schreef:zou je dat verschil goed gaan merken Bart?
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden
als ik die Duitse kerel wat dat ingebouwd heeft moet geloven zou dat zo moeten passen????
http://www.astrakadett.de/forum/viewtop ... 06#p203477
http://www.astrakadett.de/forum/viewtop ... 06#p203477
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst