Chevrolet Cruze WTCC
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Chevrolet Cruze WTCC
Krijn belde me vandeweek!
Hij zag op tv in een flits de motorruimte van een Chevrolet Cruze WTCC!
Daar ligt nog steeds de C20XE in!!!!!! Anno 2010!!!!!!
Er is helaas erg weinig info over te vinden.
Ik ben erg benieuwd naar specs van deze versie!
Info verzamelen!
Wat maakt deze motor zo uniek dat ze hem, nog steeds gebruiken?
Hier wat foto's/video's:
http://www.lincah.com/2009-chevrolet-cruze-wtcc
Hij zag op tv in een flits de motorruimte van een Chevrolet Cruze WTCC!
Daar ligt nog steeds de C20XE in!!!!!! Anno 2010!!!!!!
Er is helaas erg weinig info over te vinden.
Ik ben erg benieuwd naar specs van deze versie!
Info verzamelen!
Wat maakt deze motor zo uniek dat ze hem, nog steeds gebruiken?
Hier wat foto's/video's:
http://www.lincah.com/2009-chevrolet-cruze-wtcc
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Chevrolet Cruze WTCC
Absoluut geen lelijke auto zo'n Chevrolet Cruze! Wel cool dat de C20XE nog up-to-date is hedendaags
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Chevrolet Cruze WTCC
Goed man !
Re: Chevrolet Cruze WTCC
dat is vet zeg
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Chevrolet Cruze WTCC
Ik was laatst een WTTC wedstijd aan het kijken met mijn pa.
hij wilde maar niet geloven dat er een C20XE en die Chevy's lag.
Die motoren zitten dacht ik rond de 230pk als ik me niet vergis.
die BMW's 320si van het WTTC zitten ook rond dit vermogen dacht ik.
zo zie je maar weer: je hebt geen 500pk nodig om hard te gaan
goeie remmen en plakken aan de weg is beter
hij wilde maar niet geloven dat er een C20XE en die Chevy's lag.
Die motoren zitten dacht ik rond de 230pk als ik me niet vergis.
die BMW's 320si van het WTTC zitten ook rond dit vermogen dacht ik.
zo zie je maar weer: je hebt geen 500pk nodig om hard te gaan
goeie remmen en plakken aan de weg is beter
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Chevrolet Cruze WTCC
idd hebben ze rond de 230 pk. niet normaal, echt vet vind ik dit
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Chevrolet Cruze WTCC
lang leve de C20XE
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Chevrolet Cruze WTCC
Zou die z'n 25e verjaardag (in productie) halen? Dat is in 2012.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Chevrolet Cruze WTCC
Ik hoop het!
Maar wat is het dat dit blok beter maakt dan bv een huidige 2 liter van GM?
Maar wat is het dat dit blok beter maakt dan bv een huidige 2 liter van GM?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Chevrolet Cruze WTCC
omdat ze tegenwoordig die ecotec rommel hebben
en dat een c20xe nog van t tijdperk van de goede motors is
en dat een c20xe nog van t tijdperk van de goede motors is
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Chevrolet Cruze WTCC
2 liter Ecotecs hebben hetzelfde onderblok als een C20XE. Dus dat is het niet!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Chevrolet Cruze WTCC
ja heel raar is dat, je zou denken, pak een nieuwere motor en tune die helemaal op, zal ook makkelijker zijn
een nieuwere motor met standaard al veel pk en turbo waarmee je bij wijze van spreken met 3 schroefjes aandraaien en een schoon luchtfilter ook al 230 pk heeft
misschien contractredenen ? of ze hadden nog een container van deze motoren
of zal de c20xe nou echt zo OER en OER sterk zijn dat er nog steeds voor wordt gekozen
en zijn alle nieuwere motoren maar storingsgevoelige slecht tunebare rommel..
Vaag allemaal, des te leuker voor ons!
een nieuwere motor met standaard al veel pk en turbo waarmee je bij wijze van spreken met 3 schroefjes aandraaien en een schoon luchtfilter ook al 230 pk heeft
misschien contractredenen ? of ze hadden nog een container van deze motoren
of zal de c20xe nou echt zo OER en OER sterk zijn dat er nog steeds voor wordt gekozen
en zijn alle nieuwere motoren maar storingsgevoelige slecht tunebare rommel..
Vaag allemaal, des te leuker voor ons!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: Chevrolet Cruze WTCC
Roy 2.0 16v schreef: of zal de c20xe nou echt zo OER en OER sterk zijn dat er nog steeds voor wordt gekozen
en zijn alle nieuwere motoren maar storingsgevoelige slecht tunebare rommel..
juist jij snapt hm!
Re: Chevrolet Cruze WTCC
c20xe rules bigtime
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Chevrolet Cruze WTCC
20 jaar na dato in een test door een ZA autoblaadje:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Chevrolet Cruze WTCC
Die goeie ouwe blokjes zonder milieu gezeik !
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Chevrolet Cruze WTCC
heerlijk!!!
Leuk blaadje ook!! C20XE op Nr.1!!!
Leuk blaadje ook!! C20XE op Nr.1!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Chevrolet Cruze WTCC
heb je niet meer info van dat blaadje?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Chevrolet Cruze WTCC
De Cruze doet het goed in het WTCC
Re: Chevrolet Cruze WTCC
1e race Macau, Makau, hoe spel je dat, 1 en 2 voor C20XE.
Leg dat maar eens uit.
Ik denk persoonlijk, dat fabrikanten erin zitten normaal gesproken voor vooruitgang.
kWeet regels niet van WTCC zal een limitatie Pks inzitten.
Wat we ook weten is dat vanaf Groep B, er limitaties aan vermogen zijn ingesteld.
En dat het feitelijk om wegligging (en regels) gaat.
kWeet de regels niet van WTCC, maar 1 ding is zeker, tgaat vooral om onderstel anno 2010. En imago mbt Chevrolet.
Denk niet dat Chevrolet erin zit als BMW qua ontwikkeling of bv VAG met zijn Seats om TDI te promoten, denk dat alles in onderstel en wegligging gaat.
Als je ziet hoe breed die Cruzes zijn qua kasten.
Maargoed je zou niet verwachten dat daar een C20XE in zit.
Toch wordt er 230 pk uit een C20XE gehaald. Betrouwbaar, zonder de regels. Denk dat Chevrolet officieel, GM dus, denkt, boeien.
En dat ze dus een oud blok pakken.
Ter vergelijk: De Groep A Astra 'als in superastra' rijden met meer pk zonder ondersteuning en een dergelijk tonnen/miljoenen budget.
Denk dat daar de grap zit, zal limitatie Pks zitten. En tgaat om ontwikkeling rest van onderstel.
Als je die auto's ziet allemaal, sjaaa, mijn wielen staan ook scheef in de kast, ja.
Maar je ziet mega camber op de wielen, je ziet ook als onze Nederlandse vriend zijn hele Seat, echt van voren die eerste klapper:
Ding is echt helemaal krom, echt helemaal. Erna rijdttie hem weer plat.
Ze vervangen simpelweg een hele kant qua voortrein, en hopen blok te redden.
En tis niet eens dat die monteurs niet met hamers aan het slaan zijn, doen ze nl wel. Die meppen zich suf op een motorgedeelte.
Kon je goed zien vandaag.
20 monteurs erop, en in 20 minuten zit er weer een hele linkervoortrein op, en is het recht.
Enige wat je op TV ziet is dat blok nog heel is.
Blijft bizar. Maar 1 en 2, en 2e rit, 1e en 3e weer voor C20XE.
Tis 2010. Tis Bizar. Die W staat voor "World".
Leg dat maar eens uit.
Ik denk persoonlijk, dat fabrikanten erin zitten normaal gesproken voor vooruitgang.
kWeet regels niet van WTCC zal een limitatie Pks inzitten.
Wat we ook weten is dat vanaf Groep B, er limitaties aan vermogen zijn ingesteld.
En dat het feitelijk om wegligging (en regels) gaat.
kWeet de regels niet van WTCC, maar 1 ding is zeker, tgaat vooral om onderstel anno 2010. En imago mbt Chevrolet.
Denk niet dat Chevrolet erin zit als BMW qua ontwikkeling of bv VAG met zijn Seats om TDI te promoten, denk dat alles in onderstel en wegligging gaat.
Als je ziet hoe breed die Cruzes zijn qua kasten.
Maargoed je zou niet verwachten dat daar een C20XE in zit.
Toch wordt er 230 pk uit een C20XE gehaald. Betrouwbaar, zonder de regels. Denk dat Chevrolet officieel, GM dus, denkt, boeien.
En dat ze dus een oud blok pakken.
Ter vergelijk: De Groep A Astra 'als in superastra' rijden met meer pk zonder ondersteuning en een dergelijk tonnen/miljoenen budget.
Denk dat daar de grap zit, zal limitatie Pks zitten. En tgaat om ontwikkeling rest van onderstel.
Als je die auto's ziet allemaal, sjaaa, mijn wielen staan ook scheef in de kast, ja.
Maar je ziet mega camber op de wielen, je ziet ook als onze Nederlandse vriend zijn hele Seat, echt van voren die eerste klapper:
Ding is echt helemaal krom, echt helemaal. Erna rijdttie hem weer plat.
Ze vervangen simpelweg een hele kant qua voortrein, en hopen blok te redden.
En tis niet eens dat die monteurs niet met hamers aan het slaan zijn, doen ze nl wel. Die meppen zich suf op een motorgedeelte.
Kon je goed zien vandaag.
20 monteurs erop, en in 20 minuten zit er weer een hele linkervoortrein op, en is het recht.
Enige wat je op TV ziet is dat blok nog heel is.
Blijft bizar. Maar 1 en 2, en 2e rit, 1e en 3e weer voor C20XE.
Tis 2010. Tis Bizar. Die W staat voor "World".
Re: Chevrolet Cruze WTCC
Ik had nog wat gevonden na al die jaren op een Zuid Afrikaanse forum.
De wereldkampioen, Chevrolet Cruze WTCC C20XE Engine
Engine Configuration I
Cylinders 4
Engine 2.0L Ecotec 4-cylinder
Aspiration/Induction Normal
Displacement 1998 cc | 121.9 cu in. | 2.0 L.
Valves 16 valves.
4 valves per cylinder.
Valvetrain DOHC
Horsepower 285 HP (209.76 KW) @
8400 RPM Torque 145 Ft-Lbs (197 NM) @ 5800
RPM
HP to Weight Ratio 8.9 LB / HP
HP / Liter 142.6 BHP / Liter
Compression Ratio 11.0:1
Fuel Feed Fuel Injected Intake Manifold 64 mm throttle,
individual injection.
Veel pk, weinig koppel. Motoren waren Risse motorsport.
De wereld is klein
De wereldkampioen, Chevrolet Cruze WTCC C20XE Engine
Engine Configuration I
Cylinders 4
Engine 2.0L Ecotec 4-cylinder
Aspiration/Induction Normal
Displacement 1998 cc | 121.9 cu in. | 2.0 L.
Valves 16 valves.
4 valves per cylinder.
Valvetrain DOHC
Horsepower 285 HP (209.76 KW) @
8400 RPM Torque 145 Ft-Lbs (197 NM) @ 5800
RPM
HP to Weight Ratio 8.9 LB / HP
HP / Liter 142.6 BHP / Liter
Compression Ratio 11.0:1
Fuel Feed Fuel Injected Intake Manifold 64 mm throttle,
individual injection.
Veel pk, weinig koppel. Motoren waren Risse motorsport.
De wereld is klein