vraag je over f28 bak
vraag je over f28 bak
goededag ik heb een vraagje over de f28 bak
ik heb een c2.0xe motor en wil een f28 bak er achter plaatsen om dat ik graag een extra versnelling wil
maar moet je nog wat aan het vliegwiel of koppeling vv
i.v.m ik deze toch nog nieuw moet kopen
m.v.g Botje
ik heb een c2.0xe motor en wil een f28 bak er achter plaatsen om dat ik graag een extra versnelling wil
maar moet je nog wat aan het vliegwiel of koppeling vv
i.v.m ik deze toch nog nieuw moet kopen
m.v.g Botje
Re: vraag je over f28 bak
een f28 op een c20xe zou ik niet doen omdat je daar helemaal niks mee berijkt
je hebt het vermogen nie om een 6e versnelling goed te benutten
je maakt dan een hoop kosten op niks af.
je hebt het vermogen nie om een 6e versnelling goed te benutten
je maakt dan een hoop kosten op niks af.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: vraag je over f28 bak
f28 brengt ook een stukje meer gewicht met zich mee
Re: vraag je over f28 bak
idd daar bereik je niks mee. f28 meer roterende massa
en kans dat je benzine verbruik toeneemt omdat een f28 meer interne wrijving heeft
en kans dat je benzine verbruik toeneemt omdat een f28 meer interne wrijving heeft
Re: vraag je over f28 bak
welke bak raden jullie aan dan
Re: vraag je over f28 bak
f18 of f20
Re: vraag je over f28 bak
heb er een f16 bij gehad maar wat is het verschil dan met f16 en f20
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: vraag je over f28 bak
koppel wat de bak zelf aan kan.
en het ligt natuurlijk aan de overbrengingen die de bak heeft
en het ligt natuurlijk aan de overbrengingen die de bak heeft
Re: vraag je over f28 bak
waarom zou je een f28 willen achter een c20xe? wat is er mis met je f20 dan? de motor valt bij een f28 bij wijze van spreke gewoon dood omdat je xe dat gewoon niet trekt.
mocht je toch eigenwijs zijn en een f28 nemen, dan heb je de koppelingsplaat nodig voor een calibra turbo, drukgroep ligt aan het vliegwiel dat je hebt.
mocht je een iets langere 5e versnelling willen, dan kan je beter kijken naar een f18wr oid. maar dan ook niet de langste variant nemen, want dan heb je hetzelfde als met een f28
mocht je toch eigenwijs zijn en een f28 nemen, dan heb je de koppelingsplaat nodig voor een calibra turbo, drukgroep ligt aan het vliegwiel dat je hebt.
mocht je een iets langere 5e versnelling willen, dan kan je beter kijken naar een f18wr oid. maar dan ook niet de langste variant nemen, want dan heb je hetzelfde als met een f28
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: vraag je over f28 bak
plus, nu trek je snel op neem ik aan
met f28 is dat maar de vraag vanwege de versnellingsratio's
Ik heb er ook weleens aan gedacht hoor, met snelweg, een berg toeren en geluid dan wil je naar een 6e doorschakelen
maar kost veel, motor trekt het niet of amper, benzineverbruik nihil, gewichtstoename
teveel nadelen om iets minder toeren te draaien is het niet waard lijkt me
met f28 is dat maar de vraag vanwege de versnellingsratio's
Ik heb er ook weleens aan gedacht hoor, met snelweg, een berg toeren en geluid dan wil je naar een 6e doorschakelen
maar kost veel, motor trekt het niet of amper, benzineverbruik nihil, gewichtstoename
teveel nadelen om iets minder toeren te draaien is het niet waard lijkt me
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: vraag je over f28 bak
Enige nadeel aan de F28 is zijn hogere massa en hogere weerstand.
Overbrengverhoudingen van de versnellingen zijn hetzelfde als van een F16CR en F20, maar de eindvertraging is groter dan bij de F16CR en F20 uit de Astra GSi.
F20 uit een Astra GSi C20XE heeft als eindvertraging 3,42
F20 uit een Calibra C20XE heeft als eindvertraging 3,55
F20 uit een Calibra C20NE heeft als eindvertraging 3,72
F16 uit een Astra GSi C20NE heeft als eindvertraging 3,55
F28 uit een Calibra C20LET heeft als eindvertraging 3,72
Verschil is dat er een extra versnelling bij zit. C20XE heeft best voldoende koppel vanaf 2500 toeren om die zesde versnelling goed te kunnen benutten, maar dan als overdrive.
Verder wordt de door de hogere eindvertraging veroorzaakte koppelwinst aan de aandrijfas (en daarmee potentieel grotere acceleratie) teniet gedaan door de extra massa en weerstand.
Conclusie: Minder brandstofverbruik door lagere toeren op de snelweg wordt teniet gedaan door extra brandstofverbruik massa en weerstand.
Pluspunt: minder motorgeluid bij hogere snelheden, omdat er met lagere toeren gereden kan worden.
Topsnelheid van de wagen zal ongeveer gelijk blijven.
Overbrengverhoudingen van de versnellingen zijn hetzelfde als van een F16CR en F20, maar de eindvertraging is groter dan bij de F16CR en F20 uit de Astra GSi.
F20 uit een Astra GSi C20XE heeft als eindvertraging 3,42
F20 uit een Calibra C20XE heeft als eindvertraging 3,55
F20 uit een Calibra C20NE heeft als eindvertraging 3,72
F16 uit een Astra GSi C20NE heeft als eindvertraging 3,55
F28 uit een Calibra C20LET heeft als eindvertraging 3,72
Verschil is dat er een extra versnelling bij zit. C20XE heeft best voldoende koppel vanaf 2500 toeren om die zesde versnelling goed te kunnen benutten, maar dan als overdrive.
Verder wordt de door de hogere eindvertraging veroorzaakte koppelwinst aan de aandrijfas (en daarmee potentieel grotere acceleratie) teniet gedaan door de extra massa en weerstand.
Conclusie: Minder brandstofverbruik door lagere toeren op de snelweg wordt teniet gedaan door extra brandstofverbruik massa en weerstand.
Pluspunt: minder motorgeluid bij hogere snelheden, omdat er met lagere toeren gereden kan worden.
Topsnelheid van de wagen zal ongeveer gelijk blijven.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: vraag je over f28 bak
vreemd dat mensen zeggen dat een c20xe dat helemaal niet aan kan, heb mensen hier ergens ook zien zeggen dat een c20let uit z`n boost nog trager is als een c20xe..
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: vraag je over f28 bak
Vanwege het extra gewicht, heb je er weinig voordelen aan.boerbeun schreef:vreemd dat mensen zeggen dat een c20xe dat helemaal niet aan kan, heb mensen hier ergens ook zien zeggen dat een c20let uit z`n boost nog trager is als een c20xe..
turbo zonder dat de tubo inslaat - gedraagt zich misschien wel ongeveer als een c20xe, alleen dan wel terwijl hij dat extra gewicht al heeft
Re: vraag je over f28 bak
dat bedoel ik ook
dan zou een ongeblazen c20xe het ook aan moeten kunnen, zij het dan wel zonder voordelen van de ombouw
dan zou een ongeblazen c20xe het ook aan moeten kunnen, zij het dan wel zonder voordelen van de ombouw
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: vraag je over f28 bak
Dan probeer ik nog duidelijker te zijn;boerbeun schreef:dat bedoel ik ook
dan zou een ongeblazen c20xe het ook aan moeten kunnen, zij het dan wel zonder voordelen van de ombouw
turbo met f28 gedraagt zich als c20xe met f20 - dus - c20xe met f28 wordt zwaarder en dat ga je merken
Re: vraag je over f28 bak
oftewel niet doen. heb alleen maar verlies
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: vraag je over f28 bak
Ik denk dat het alleen zin heeft bij bijvoorbeeld het oude blok van Fred, al is een f20 dan nog steeds lichter.oenatje schreef:oftewel niet doen. heb alleen maar verlies
Re: vraag je over f28 bak
vanaf een pkaatje of 200 bedoel je
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: vraag je over f28 bak
Jepoenatje schreef:vanaf een pkaatje of 200 bedoel je
- EKadett
- forum-gebruiker
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
- Locatie: huis op een berg
Re: vraag je over f28 bak
naah als ik botje mag geloven komt er ook 200 pk uit de xe van m.. ook al staat ie nog even in de schuur..
ik denk dat hij wel een f28 gaat aanschaffen..
ik denk dat hij wel een f28 gaat aanschaffen..
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: vraag je over f28 bak
Dan zullen we het binnenkort weten !
Re: vraag je over f28 bak
ben benieuwd
Re: vraag je over f28 bak
EKadett schreef:naah als ik botje mag geloven komt er ook 200 pk uit de xe van m.. ook al staat ie nog even in de schuur..
ik denk dat hij wel een f28 gaat aanschaffen..
zeggen dur wel meer die opt forum komen..
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Re: vraag je over f28 bak
wedden dat ik meer als 200pk heb ook zonder dat ie op de testbank is geweest