Pagina 1 van 1

astra 1400i opgelost

Geplaatst: 25 aug 2010 19:19
door kever461
astra 1400i


hallo heb hier een astra met een 1400i motor heeft goed gelopen maar had lekke kop hebben koppakking vervangen en nu gaat de motor wel rond maar wil niet aanslaan wie o wie heeft een idee wat het wezen kan hoor het graag
alvast bedankt

Re: astra 1400i

Geplaatst: 25 aug 2010 19:40
door KevTech
Wat heb je zelf al bekeken van de onderdelen?
En staat je riem wel goed op tijd?

Re: astra 1400i

Geplaatst: 25 aug 2010 20:04
door kever461
heb nog niks bekeken moet de auto nog ophalen maar moet dat dan nog allemaal nakijken maar wou graag voor die tijd al wat informatie in winnen
KevTech schreef:Wat heb je zelf al bekeken van de onderdelen?
En staat je riem wel goed op tijd?

Re: astra 1400i

Geplaatst: 25 aug 2010 20:34
door GSI Racer
klepstoters niet leeg gedrukt?
dan blijven je kleppen nu open staan.

draait je motor snel rond met starten? (sneller dan normaal)?

Re: astra 1400i

Geplaatst: 25 aug 2010 20:35
door kever461
als dat zo is hoe kun je de klepstoters dan weer vol krijgen
GSI Racer schreef:klepstoters niet leeg gedrukt?
dan blijven je kleppen nu open staan.

draait je motor snel rond met starten? (sneller dan normaal)?

Re: astra 1400i

Geplaatst: 25 aug 2010 20:38
door GSI Racer
die zijn nu vol (als dat het probleem is)
zijn de nokkenas(sen) eraf geweest?

om wat voor een motor type gaat het eigenlijk?

Re: astra 1400i

Geplaatst: 25 aug 2010 20:47
door kever461
weet het zo niet moet de auto nog ophalen heb hem met dat probleem gekocht van een wil kijken als ik hem weer aan de praat krijg want de carroserie is nog netjes vandaar dat ik al informatie probeer te vindenis een 1400 i 8v
GSI Racer schreef:die zijn nu vol (als dat het probleem is)
zijn de nokkenas(sen) eraf geweest?

om wat voor een motor type gaat het eigenlijk?

Re: astra 1400i

Geplaatst: 25 aug 2010 22:31
door Laagvlieger
Het zal een C14NZ of een X14SZ zijn denk ik.

Meestal na een koppakkingwissel zijn idd de stoters leeg.
Dan draait ie rond zonder compressie.
Dan moet je gewoon doorstarten tot ie aanslaat en jah dat kan best lang duren.

Verders. Sjah. Kromme kleppen, Timing niet goed. Ontsteking niet goed, EST kabel per ongeluk tussen kop en blok vastgeklemt :mrgreen: , geen benzinetoevoer.
Kun je zo op afstand niets van zeggen dus.

Re: astra 1400i

Geplaatst: 26 aug 2010 18:21
door GSI Racer
je stoters zijn dan toch vol?
omdat je de nokkenas eraf haalt.

als je stoters leeg zijn heb je echt wel compressie, alleen tikken ze dan als een gek.
of zie ik dat nu verkeerd?

maargoed, nogmaals mijn vraag: hoe daait de motor rond?
heel soepel of met enige moeite?

Re: astra 1400i

Geplaatst: 26 aug 2010 18:56
door kever461
ga hem zaterdag ophalen ga dan proberen heb ik meer informatie er over hoe hij draaid enzo dan hoor je het van mij

GSI Racer schreef:je stoters zijn dan toch vol?
omdat je de nokkenas eraf haalt.

als je stoters leeg zijn heb je echt wel compressie, alleen tikken ze dan als een gek.
of zie ik dat nu verkeerd?

maargoed, nogmaals mijn vraag: hoe daait de motor rond?
heel soepel of met enige moeite?

Re: astra 1400i

Geplaatst: 26 aug 2010 19:14
door GSI Racer
probeer hem tegen die tijd maar eens met de hand rond te draaien :wink:
als dit heel soepel gaat heeft hij geen compressie.

doe dat eerst maar eens.
dan praten we verder :shiny:

Re: astra 1400i

Geplaatst: 28 aug 2010 13:03
door kever461
heb hem aan de loop maar nu blijft hij vochtig roken iemand een idee wat dat nog kan wezen en radiateur wordt ook niet warm hoe het systeem het best ontluchten

GSI Racer schreef:probeer hem tegen die tijd maar eens met de hand rond te draaien :wink:
als dit heel soepel gaat heeft hij geen compressie.

doe dat eerst maar eens.
dan praten we verder :shiny:

Re: astra 1400i

Geplaatst: 28 aug 2010 15:34
door GSI Racer
vochtig roken zal condens in je uitlaat zijn, of misschien koelvloeistof wat in je uitlaat gekomen is tijdens demontage van de kop.
koelsysteem ontlucht zichzelf bij die Corsa.

ik doe het altijd zo:
aanjager op warmste en hoogste (4) stand zetten.
dop van koelvloeistof reservoir eraf laten.
dan de motor even op toeren houden (+/_2500)
je ziet dan vanzelf de koelvloeistof terug spuiten via het retourslangetje op het reservoir.
dit doe je 5 minuten ofzo. dan de dop van het reservoir er weer op.
stukje rijden. Dan vloeistofpijl controleren.
blijft hij dan nog koud, dan waarschijnlijk de thermostaat stuk

Re: astra 1400i

Geplaatst: 28 aug 2010 16:05
door kever461
hij wordt wel warm maar de kloevin slaat niet aan en ventilator doet het wel voor de radiater als ik er rechtstreeks stroom op zet waar komt die schakeling weg en heeft iemand mij daar meer gegevens over hoor het graag

GSI Racer schreef:vochtig roken zal condens in je uitlaat zijn, of misschien koelvloeistof wat in je uitlaat gekomen is tijdens demontage van de kop.
koelsysteem ontlucht zichzelf bij die Corsa.

ik doe het altijd zo:
aanjager op warmste en hoogste (4) stand zetten.
dop van koelvloeistof reservoir eraf laten.
dan de motor even op toeren houden (+/_2500)
je ziet dan vanzelf de koelvloeistof terug spuiten via het retourslangetje op het reservoir.
dit doe je 5 minuten ofzo. dan de dop van het reservoir er weer op.
stukje rijden. Dan vloeistofpijl controleren.
blijft hij dan nog koud, dan waarschijnlijk de thermostaat stuk

Re: astra 1400i

Geplaatst: 28 aug 2010 16:15
door GSI Racer
wacht even, dat begrijp ik niet. Beetje onduidelijk.

dus je ventilator draait wel gewoon als je hem doorverbind? maar je radiator word niet warm zeg je?
hoe hoog komt de temp. meter op je dashbord? worden je koelwaterslangen wel warm?

Re: astra 1400i

Geplaatst: 28 aug 2010 17:44
door pascal1109
Koelvin doet het niet, dat staat er ;)
Kan de temp-schakelaar in de radiateur zijn of misschien die weerstand die op koelvin zit. Of een zekering?

Re: astra 1400i

Geplaatst: 28 aug 2010 17:55
door GSI Racer
doet hij het ook niet als je de stekker van de thermoschakelaar doorverbind?
zo nee. Dan even meten of je uberhaupt spanning aan de motor van de fan krijgt.
wel spanning, waarschijnlijk fan stuk
geen spanning, zekeringen controleren. e.v.t kabelbreuk zoeken

we hadden laatst een Astra op het werk. ventilator deed het niet. Had een stekkerverbinding gesmolten (aan de bestuurderszijde achter het paneel waar ook je ontgrendeling zit van de motorkap.

Re: astra 1400i

Geplaatst: 29 aug 2010 12:09
door kever461
zender in radiateur is defekt kan iemand mij vertellen wat zoiets kost
GSI Racer schreef:doet hij het ook niet als je de stekker van de thermoschakelaar doorverbind?
zo nee. Dan even meten of je uberhaupt spanning aan de motor van de fan krijgt.
wel spanning, waarschijnlijk fan stuk
geen spanning, zekeringen controleren. e.v.t kabelbreuk zoeken

we hadden laatst een Astra op het werk. ventilator deed het niet. Had een stekkerverbinding gesmolten (aan de bestuurderszijde achter het paneel waar ook je ontgrendeling zit van de motorkap.

Re: astra 1400i

Geplaatst: 29 aug 2010 13:00
door Raymond-oud
kost rond de 30 euro
maar let wel op dat je de goed krijgt
er zijn 3 of 4 verschilende

Re: astra 1400i

Geplaatst: 30 aug 2010 19:55
door kever461
heb nu nalles weer aan de gang maar de motor als je het gas even vlug intrapt walmt hij even wit als je gas constant vast houd niet hoe lang kan het duren voor je kloelwater uit je uitlaat kwijt bent vindt dat een beetje raar

raymond schreef:kost rond de 30 euro
maar let wel op dat je de goed krijgt
er zijn 3 of 4 verschilende

Re: astra 1400i

Geplaatst: 31 aug 2010 17:41
door GSI Racer
ga gewoon eens rijden met dat ding :wink:
hij moet eens even goed op temperatuur komen.

heb je een stuk gereden en walmt hij dan nog steeds, dan is er toch iets mis.
koppakking niet op de juiste manier vervangen?
kop gescheurt? (weet niet of dit vaker voor komt bij deze types)

Re: astra 1400i

Geplaatst: 13 sep 2010 16:09
door kever461
mag dicht is opgelost

Re: astra 1400i opgelost

Geplaatst: 13 sep 2010 20:02
door GSI Racer
en wat was het probleem dan nu?

Re: astra 1400i opgelost

Geplaatst: 13 sep 2010 20:14
door kever461
het pennetje uit de nokken as gevallen dus het tandwiel kon daar op rond draaien dus een slecghte garage geweest maar bedankt voor je hulp

GSI Racer schreef:en wat was het probleem dan nu?

Re: astra 1400i opgelost

Geplaatst: 13 sep 2010 21:21
door Bart(astra)
Dat is een erg slechte garage dan.

Als de distributie op tijd staat, zit dat spietje namelijk aan de bovenkant.. :shock: