Co te hoog. (Opgelost :) )
- GSI 8V freak
- forum-gebruiker
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
- Locatie: Uden
Co te hoog. (Opgelost :) )
Beste GSI rijders, vandaag APK gehad en afgekeurt op CO, verder was alles perfect dus dat is dan wel een meevaller.
Maar nu.... Uitlaat is gasdicht, geen valse lucht, tank is vol met benzine en een flesje injector reiniger, auto was goed op temperatuur.
Maar CO schommelt nog steeds van 0.3 tot 1.1
Uitlezen hadden ze pas volgende week tijd voor, maar de monteur zei dat het schommelen in toeren 90% zeker door de lambda komt,
heeft iemand, buiten de lambda om , nog tips waar het eventueel nog aan zou kunnen liggen.
Mvg
Rob
Maar nu.... Uitlaat is gasdicht, geen valse lucht, tank is vol met benzine en een flesje injector reiniger, auto was goed op temperatuur.
Maar CO schommelt nog steeds van 0.3 tot 1.1
Uitlezen hadden ze pas volgende week tijd voor, maar de monteur zei dat het schommelen in toeren 90% zeker door de lambda komt,
heeft iemand, buiten de lambda om , nog tips waar het eventueel nog aan zou kunnen liggen.
Mvg
Rob
Laatst gewijzigd door GSI 8V freak op 13 jul 2010 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gsi C20NE
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: Co te hoog.
Als de lambda kapot is brand in de meesten gevallen het lampje van de motormanagement.
Als je stationair regeling niet goed loopt. Zou ik eens de stappenmotor schoonmaken of miss heb je iets aan LMM.
Je hebt toch een Ne he?
Als je stationair regeling niet goed loopt. Zou ik eens de stappenmotor schoonmaken of miss heb je iets aan LMM.
Je hebt toch een Ne he?
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- GSI 8V freak
- forum-gebruiker
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
- Locatie: Uden
Re: Co te hoog.
Sorry het gaat idd om een c20ne, maar lambda kapot/storing geeft juist GEEN mm lampje.
Als ik de auto start en ik trek de stekker van de lambda los hoor ik GEEN verschil, hij blijft gewoon exact hetzelfde lopen, soms heb ik ook dat als ik weg rijdt hij even in toeren zakt en bijna afslaat.
Temp sensor is al vervangen. Dus dat kan het niet meer zijn, bij het doormeten van de lambda krijg ik ook eigenlijk helemaal niets terug van de multimeter.
Als ik de auto start en ik trek de stekker van de lambda los hoor ik GEEN verschil, hij blijft gewoon exact hetzelfde lopen, soms heb ik ook dat als ik weg rijdt hij even in toeren zakt en bijna afslaat.
Temp sensor is al vervangen. Dus dat kan het niet meer zijn, bij het doormeten van de lambda krijg ik ook eigenlijk helemaal niets terug van de multimeter.
Gsi C20NE
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: Co te hoog.
LolGSI 8V freak schreef:maar lambda kapot/storing geeft juist GEEN mm lampje.
Lambda behoort tot MM
Storing (lambda kapot) in het MM gaat de controlelamp branden.
Of je lamp is kapot.
Dus juist wel moet het zijn !!!
Lampje brand bij contact, en als je hem start gaat hij uit en als die helemaal neit brand krijg je je auto nog niet eens gestart.
En toruwens als je lambda niet goed werkt, dan rijd je auto op alle toeren niet lkkr. Hij verzuipt of staat te arm.
Moet je toch wel merken als je auto niet lkkr trekt en pruttelt.
PS ik wil niet zeggen dat je monteur niet gelijk heeft. Ben de wazigste dingen al tegen gekomen bij een auto hehe.
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
Re: Co te hoog.
kat er nog wel onder zitten ????
gr
gr
- GSI 8V freak
- forum-gebruiker
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
- Locatie: Uden
Re: Co te hoog.
Mijn lampje doet het gewoon, als ik bv bij lopende motor lfr lostrek gaat ie branden, trek ik mn lambda los blijft ie gewoon uit.
De astra rijdt in principe "normaal" alleen als ik vol gas geef, houdt hij min of meer in tot 3500 toeren, en daarna geeft ie pas vol vermogen. Hij valt soms terug in toeren en schommelt ook vrij veel (stationair tussen de 800 en 1200) bij continu gas zie ik ook op de bc dat het verbruik schommelt, dat is bij mn andere gsi ook alleen dat is achter de komma, deze gaat soms van 4/100lh naar 6/100lh zonder dat ik gas geef.
Ik moet wel zeggen deze lambda is wel gescheurt op de plek waar de draden binnen komen.
Morgen ga ik nieuwe lambda halen, origineel dealert. En dan zien we wel weer verder.
De astra rijdt in principe "normaal" alleen als ik vol gas geef, houdt hij min of meer in tot 3500 toeren, en daarna geeft ie pas vol vermogen. Hij valt soms terug in toeren en schommelt ook vrij veel (stationair tussen de 800 en 1200) bij continu gas zie ik ook op de bc dat het verbruik schommelt, dat is bij mn andere gsi ook alleen dat is achter de komma, deze gaat soms van 4/100lh naar 6/100lh zonder dat ik gas geef.
Ik moet wel zeggen deze lambda is wel gescheurt op de plek waar de draden binnen komen.
Morgen ga ik nieuwe lambda halen, origineel dealert. En dan zien we wel weer verder.
Gsi C20NE
Re: Co te hoog.
meestal merk je lambda niet zo snel met je mm
dan moet je een hele tijd rijden.
trek er maar af gebeurt pas na een ahlve dag rijden wat.
dan moet je een hele tijd rijden.
trek er maar af gebeurt pas na een ahlve dag rijden wat.
astra heeft te lang geduurt
- GSI 8V freak
- forum-gebruiker
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
- Locatie: Uden
Re: Co te hoog.
haal eerst maar eens een nieuwe lambda en probeer dat maar het kan wel kloppen als je de stekker van de lambda er af trekt het lampje niet gaat branden gebeurt wel vaker.
mocht dat niet helpen wat ik vermoed . kijk eens of je een vacuumlek hebt bij je spruitstukpakking kan me bijna niet voorstellen dat je motor gaat galloperen tussen 800 - 1200 rpm als je lambda kapot is.
gr
mocht dat niet helpen wat ik vermoed . kijk eens of je een vacuumlek hebt bij je spruitstukpakking kan me bijna niet voorstellen dat je motor gaat galloperen tussen 800 - 1200 rpm als je lambda kapot is.
gr
Re: Co te hoog.
Heb je voor de keuring goed warm gereden? dat werkt ook goed.
even begrenzer aan tikken
even begrenzer aan tikken
astra heeft te lang geduurt
Re: Co te hoog.
haha klopt wel ja maar dat helpt eigenlijk alleen wanneer je co gewoon te hoog is en verder geen rare dingen.gurdi schreef:Heb je voor de keuring goed warm gereden? dat werkt ook goed.
even begrenzer aan tikken
deze loopt ook te dansen in z'n toeren stationair.
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: Co te hoog.
je kunt ook alle verbruikers aanzetten helpt ook wel eens
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Co te hoog.
lamdba geeft pas naar een paar honderd kilometer rijden een foutlampje
had het met de zwarte c20ne ook
daar was de lamdba ook dood van en kreeg je de co ook niet goed van
en vraag me niet hoe maar heb er apk op gekregen zonder dat de lamdba werkte
had het met de zwarte c20ne ook
daar was de lamdba ook dood van en kreeg je de co ook niet goed van
en vraag me niet hoe maar heb er apk op gekregen zonder dat de lamdba werkte
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Co te hoog.
Had precies hetzelfde bij de XE, schommelen in toeren, CO te hoog en geen storingslampje. Monteur zei de lambda te vermoeden.
Lambda vervangen en probleem was weg en nieuwe APK zat er 5 minuten later ook op
Lambda vervangen en probleem was weg en nieuwe APK zat er 5 minuten later ook op
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Co te hoog.
Ik zeg ook je lambda.
Je mag max. 0.3% co hebben. Je zit dus eigenlijk net goed.
Omdat het mengsel niet goed geregelt wordt schiet hij in een keer naar 1.1%
Dus even je lambda vervangen, is niet veel werk.
Doe het wel bij koude motor, is wel zo prettig
Je mag max. 0.3% co hebben. Je zit dus eigenlijk net goed.
Omdat het mengsel niet goed geregelt wordt schiet hij in een keer naar 1.1%
Dus even je lambda vervangen, is niet veel werk.
Doe het wel bij koude motor, is wel zo prettig
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: Co te hoog.
met warme motor draait de lamda wel beter eruit
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- GSI 8V freak
- forum-gebruiker
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
- Locatie: Uden
Re: Co te hoog.
Ik wilde vanmorgen de lambda losdraaien, KNAP, breek zo het hele zooitje af tot op het schoefdraait, ik had niks meer om vast te pakken, moer er op gelast, en ik buig zowat al mn gereedschap krom. Heb nu uit een andere voorpijp het lambdagat geslepen en over gelast, is dat schoefdraait dol, in 1 spoed is een hapje uit en gaat de lambda er voor geen mogelijkheid in, maandag maar even laten optappen. Heb ook gelijk maar de bougies, rotor en verdeelkap vervangen, kabels zijn pas 1500km oud.
En dan daarna ook even naar een andere station om mn CO te meten.
En dan daarna ook even naar een andere station om mn CO te meten.
Gsi C20NE
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
- GSI 8V freak
- forum-gebruiker
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
- Locatie: Uden
Re: Co te hoog.
Ja idd, er zat weinig mee, en dat bij 35+ graden, ik was door en door nat.
Gsi C20NE
Re: Co te hoog.
mocht het allemaal niet lukken met je lambda, en je verdeelkap enzo (verdeelkap met rotor kan ook het benodigde aan problemen geven als deze zijn ingesleten) dan heb ik nog wel een tip voor je co..
er loopt een klein vacuum slangetje vanaf je ... ja hoe moet ik het uit leggen, wacht ik maak even een foto....
update
als je dit slangetje bij je interieurfilter lostrekt (de linker lostrekken) Dan moet je CO naar beneden kelderen!
Dit heb ik zelf ervaren! ik moest hem vorig jaar keuren, alles zag er goed uit behalve me CO (komt omdat ik een katvervanger heb). Maar toen haalde de beste man dit slangetje los, en zijn CO meterapparaat schoot ineens van 1, nog wat, naar 0,3 ofzo
Probeer dit maar eens even,
Dus je haalt je rubber los bij je interieurfilter (dit is het rubber over de gehele breedte van de auto), dan trek je je waterafvoerplaat (kunststof plaat wat boven je interieurfilter is gemonteerd) los, en trek je je slangetje gewoon los.
Wat is het gevolg van het slangetje? Nou, je kan nu niet meer recirculeren in de auto met je blower. Dus als het buiten naar schijt stinkt, dan heeft dat knopje onder je blowerstandenknop geen nut meer.
SUCCES!!!!!
er loopt een klein vacuum slangetje vanaf je ... ja hoe moet ik het uit leggen, wacht ik maak even een foto....
update
als je dit slangetje bij je interieurfilter lostrekt (de linker lostrekken) Dan moet je CO naar beneden kelderen!
Dit heb ik zelf ervaren! ik moest hem vorig jaar keuren, alles zag er goed uit behalve me CO (komt omdat ik een katvervanger heb). Maar toen haalde de beste man dit slangetje los, en zijn CO meterapparaat schoot ineens van 1, nog wat, naar 0,3 ofzo
Probeer dit maar eens even,
Dus je haalt je rubber los bij je interieurfilter (dit is het rubber over de gehele breedte van de auto), dan trek je je waterafvoerplaat (kunststof plaat wat boven je interieurfilter is gemonteerd) los, en trek je je slangetje gewoon los.
Wat is het gevolg van het slangetje? Nou, je kan nu niet meer recirculeren in de auto met je blower. Dus als het buiten naar schijt stinkt, dan heeft dat knopje onder je blowerstandenknop geen nut meer.
SUCCES!!!!!
C20NE
Re: Co te hoog.
lambda is soms kut eruit te halen. maar wat heb je een c20ne?
astra heeft te lang geduurt
- GSI 8V freak
- forum-gebruiker
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
- Locatie: Uden
Re: Co te hoog.
@QuerulouS Dit was nou EXACT wat ik zocht, ik was al aan het kijken welke ik moest los trekken, gaan we morgen gelijk proberen.
@Gurdi idd een c20ne. (trouwens, mooie roodwangen heb jij daar, ik heb er al 25 jaar 1, die zit nu al meer dan 10 jaar buiten in de vijver tussen de koi's)
@Gurdi idd een c20ne. (trouwens, mooie roodwangen heb jij daar, ik heb er al 25 jaar 1, die zit nu al meer dan 10 jaar buiten in de vijver tussen de koi's)
Laatst gewijzigd door GSI 8V freak op 12 jul 2010 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gsi C20NE
- GSI 8V freak
- forum-gebruiker
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
- Locatie: Uden
Re: Co te hoog.
Pffff daar lig je dan, in een plas onder de auto, nu maar even bakkie doen en wachten tot het droog is.
Voordeel is wel dat het lekker af is gekoelt en ik straks weer fris en fruitig verder kan
Voordeel is wel dat het lekker af is gekoelt en ik straks weer fris en fruitig verder kan
Gsi C20NE
- GSI 8V freak
- forum-gebruiker
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
- Locatie: Uden
Re: Co te hoog.
Nou optappen van lambda was vrijwel onmogelijk, m18 fijn draad tap hebben ze hier in de buurt NERGENS, toen maar naar de sloop, oude lambda van een benz met wat langer draad gehaald, op 4 plekjes ingeslepen zoals een tap, daarna erin gedraaid, beetje snijolie dr bij. De lambda van de benz er stukje bij beetje ingekregen, ging vrij moeizaam maar uiteindelijk was het draad weer bijna zoals het moest zijn. Nieuwe pakkingen erin, hij loopt nu erg netjes stationair, zo rond de 800 a 900, hij trek een STUK beter op in lage toeren. Al met al wat werk geweest, liters zweet, pleisters op de duimen (ben net koud 3 weken uit het gips, rechterduim op 2 plekken gebroken).
Morgen nog even bougies en verdelerkap, en de astra is weer fris en fruitig. Kreeg nog komplimentje vanwege de roest die er niet zat . 1 lekbakje begint op het randje en onderkant deur ??? roest. onder skirts etc geen roest.
1 adviespunt waren de banden voor. Morgen keuren en als het goed is moet het goed komen.
Morgen nog even bougies en verdelerkap, en de astra is weer fris en fruitig. Kreeg nog komplimentje vanwege de roest die er niet zat . 1 lekbakje begint op het randje en onderkant deur ??? roest. onder skirts etc geen roest.
1 adviespunt waren de banden voor. Morgen keuren en als het goed is moet het goed komen.
Gsi C20NE
Re: Co te hoog.
Ik heb er nog maar 1, twee zijn er vorigjaar overleden.
Deze heeft nu een hele vijver voor zich alleen. Er moeten nog vissen bij maar de kleinere heeft ie opgegeten.
en mooi dat het opgelost is. heb je al afspraak apk?
Deze heeft nu een hele vijver voor zich alleen. Er moeten nog vissen bij maar de kleinere heeft ie opgegeten.
en mooi dat het opgelost is. heb je al afspraak apk?
astra heeft te lang geduurt