tikken geluid tijdens bochten (Opgelost!)
tikken geluid tijdens bochten (Opgelost!)
hey jongens..
ik heb laatst me stofhoezen aan de linkerzijde vervangen, ik merkte op dat de stofhoes aan bakzijde was gescheurd. Dus gelijk bij het wiel ook vervangen. Maar als ik nu een bocht maak, dan hoor je tok tok tok ! Dus lijkt mij dat het me homokineet moet zijn? Zit er trouwens ook een lager in me veerpoot ofzo? kan het daar niet aan liggen?
Want als ik me auto aan de linkerzijde opkrik, en hem in zijn neutrtaal zet en hem start, dan draait me wiel uiteraard, maar als ik dan me hand om me voorpoot leg, dan voel ik ook een tikkent iets...
Of is het dan nog steeds de homokineet? En wat mag de speling zijn? want in me as zit volgensmij ook wat speling, of heeft dat ook te maken met de homokineet?
27-06 UPDATE: eergister heb ik me rechterwiellager laten vervangen. Ook heb ik me veerpootlagers (links als rechts) vervangen, deze waren ook in zeer slechte conditie. kortom, Gelukkig niet me homokineet!
Bedankt voor jullie reacties. !
ik heb laatst me stofhoezen aan de linkerzijde vervangen, ik merkte op dat de stofhoes aan bakzijde was gescheurd. Dus gelijk bij het wiel ook vervangen. Maar als ik nu een bocht maak, dan hoor je tok tok tok ! Dus lijkt mij dat het me homokineet moet zijn? Zit er trouwens ook een lager in me veerpoot ofzo? kan het daar niet aan liggen?
Want als ik me auto aan de linkerzijde opkrik, en hem in zijn neutrtaal zet en hem start, dan draait me wiel uiteraard, maar als ik dan me hand om me voorpoot leg, dan voel ik ook een tikkent iets...
Of is het dan nog steeds de homokineet? En wat mag de speling zijn? want in me as zit volgensmij ook wat speling, of heeft dat ook te maken met de homokineet?
27-06 UPDATE: eergister heb ik me rechterwiellager laten vervangen. Ook heb ik me veerpootlagers (links als rechts) vervangen, deze waren ook in zeer slechte conditie. kortom, Gelukkig niet me homokineet!
Laatst gewijzigd door QuerulouS op 27 jun 2010 22:40, 3 keer totaal gewijzigd.
C20NE
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Re: tikken geluid tijdens bochten
Zal volgens mij je homokineet zijn.
Heb je de as uit de bak gehad toen je die hoezen vervangen hebt?
Volgens mij zit er zo'n konisch ringetje in je bak, althans bij VW is dat zo.
Als dit er niet in zit gaat je diff naar de kl*te en krijg je ook dat tok tok tok geluid.
Of komt het klemmetje van je ashoes toevallig ergens tegen aan??
Heb je de as uit de bak gehad toen je die hoezen vervangen hebt?
Volgens mij zit er zo'n konisch ringetje in je bak, althans bij VW is dat zo.
Als dit er niet in zit gaat je diff naar de kl*te en krijg je ook dat tok tok tok geluid.
Of komt het klemmetje van je ashoes toevallig ergens tegen aan??
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Moeilijk te zeggen, zonder live geluid.
Maar als de hoes al een tijdje stuk was en de homokineet droog is komen te staan, zou hij wel eens dood kunnen zijn gegaan
Maar als de hoes al een tijdje stuk was en de homokineet droog is komen te staan, zou hij wel eens dood kunnen zijn gegaan
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
@ GSI Racer: Dat van die VW heeft de Astra niet.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSI Racer
- Donateur 2013
Tjsa, VW he
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
ik denk wel dat ik redelijk op tijd was met constateren, zat een scheur van 1 a 2 cm in. en er zat nog steeds wel wat vet in.
Maar iemand in de buurt van den haag waaraan ik het even kan laten horen?
Maar iemand in de buurt van den haag waaraan ik het even kan laten horen?
C20NE
- Trompie
- forum-gebruiker
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Contacteer:
Er zit trouwens wel een lager in je veerpoot, maar denk niet dat het daar van komt!
Heb je de speling van de homokineet nog getest?
Heb je de speling van de homokineet nog getest?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
ik zie wel me as een beetje heen en weer gaan (lijkt op onbelans) en er zit ietewat speling in me as, maar weet niet of het uit me bak komt of van me homokineet.. (dus eigenlijk nee, niet goed gecontroleerd omdat ik er niet van uitging dat het na de reparatie er zo uit zou komen)
C20NE
owja, wat ik me wel kan herrineren, ik had de wielnaafmoer wel errug vastgezet (nee ben er niet op gaan staan met een stalenpijp) maar heb wel veel kracht gegeven met me armen. hij zat vast, maar dacht vanne, hij kan nog 1 standje verder..
Misschien heb ik hem te vast gedraaid , waardoor me lager in me veerpoot naar de kl*te is gegaan?
ik heb hem inmiddels weer normaal vastgedraaid. .
Misschien heb ik hem te vast gedraaid , waardoor me lager in me veerpoot naar de kl*te is gegaan?
C20NE
- Trompie
- forum-gebruiker
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Contacteer:
denk het niet, want dat geeft meestal niet echt een tok geluid, maar een schuurend geluidQuerulouS schreef:owja, wat ik me wel kan herrineren, ik had de wielnaafmoer wel errug vastgezet (nee ben er niet op gaan staan met een stalenpijp) maar heb wel veel kracht gegeven met me armen. hij zat vast, maar dacht vanne, hij kan nog 1 standje verder..
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
update...
nou weet ik niet of het een echt tokken geluid is.. Ik merk het geluid ook op als ik gewoon rechtdoor rijd. Vanaf een gangetje of 30 ga ik het horen, en als ik een beetje rem, dan hoor ik het harder.. Als ik een bocht maak , dan hoor ik het nog harder.. Ik ga toch even kijken of dat schild niet aanloopt op me schrijf, misschien dat me schrijf een beetje krom is ofzo.. (laten we het hopen). Maar het gekke is, ik hoor het niet als alles nog "koud" is..
nou weet ik niet of het een echt tokken geluid is.. Ik merk het geluid ook op als ik gewoon rechtdoor rijd. Vanaf een gangetje of 30 ga ik het horen, en als ik een beetje rem, dan hoor ik het harder.. Als ik een bocht maak , dan hoor ik het nog harder.. Ik ga toch even kijken of dat schild niet aanloopt op me schrijf, misschien dat me schrijf een beetje krom is ofzo.. (laten we het hopen). Maar het gekke is, ik hoor het niet als alles nog "koud" is..
C20NE
- GSI Racer
- Donateur 2013
Heb je nog voerinsmateriaal op je blokken?
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
metaal zet uit naarmate het warm wordt
ik begrijp het niet meer, nu hoor ik ook een tok als ik terug stuur uit de linkerrichting, dus als ik naar links stuur en dan weer terug (hoeft niet eens zoveel te zijn) dan hoor je af en toe een tok! lijkt wel alsof me stuurarm dan achter iets blijft hangen..
En het is inderdaad een schurend geluid wat ik hoor bij me linkerwiel..
binnenkort ga ik hem wel weer loshalen, en dan bekijken we wel even wat er aan de hand is.. word er een beetje moe van. Ik wilde me auto eigenlijk verkopen, maar zo krijg ik er dus helemaal niks voor! Heb gewoon geen geld meer voor deze hobby. Ik kan niet eens 2 nieuwe voorbanden kopen .. hahaha! :'(
En het is inderdaad een schurend geluid wat ik hoor bij me linkerwiel..
binnenkort ga ik hem wel weer loshalen, en dan bekijken we wel even wat er aan de hand is.. word er een beetje moe van. Ik wilde me auto eigenlijk verkopen, maar zo krijg ik er dus helemaal niks voor! Heb gewoon geen geld meer voor deze hobby. Ik kan niet eens 2 nieuwe voorbanden kopen .. hahaha! :'(
C20NE
ga er maar van uit dat het de homokineet is als je een wiellager te vast zet zal hij niet zo 1 2 3 kapot gaan.
maar je hebt pb!!
gegroet
maar je hebt pb!!
gegroet
Simpelste manier om te checken:
Stuur in uiterste stand zetten vanaf stilstand.
Dan iets te 'bruusk' optrekken.
Als je homokineet is hoor je een 'trekkende ratel'.
En als je ermee doorrijdt gaattie het ook rechtuit doen bij optrekken.
Begin daar es. Erna gaan we verder kijken.
Stuur in uiterste stand zetten vanaf stilstand.
Dan iets te 'bruusk' optrekken.
Als je homokineet is hoor je een 'trekkende ratel'.
En als je ermee doorrijdt gaattie het ook rechtuit doen bij optrekken.
Begin daar es. Erna gaan we verder kijken.
wat blijkt nou, ik dacht dat het aan de linkerzijde was, omdat ik daar bezig ben geweest. Dus ik laat een maat kijken, en die gaat rechts van me auto staan.. Ik zeg neehee, je moet links zijn. Hij van, nee hoor.. Het komt rechts vandaan. Dus heb ik 3 keer voor niks me wiel eraf gehaald om te kijken of alles in orde was..
Ik ga even de rechterzijde nu controleren.
Keep you op de hoogte
Ik ga even de rechterzijde nu controleren.
Keep you op de hoogte
C20NE
Re: tikken geluid tijdens bochten (ben er achter wat het is!)
update.
vandaag me rechter voorpoot gedemonteerd, (ow wat werkt me fuseekogeltrekker toch geweldig! ) Wat blijkt nou.. wiellager naar de klote, zit speling in en je voelt dat ie niet soepel loopt. Ga gelijk maar een axiaallagertje en een steunlager halen (bovenste gedeelte van me veerpoot) want hier zit ook speling in, dit verklaart het bonken wat ik af en toe merkte met het naar links en rechts sturen (dit werd versterkt door een verkeersheuvel)
dus dit gaan we even fixen, en dan moet ie het gewoon weer doen
@ alle mensen die gereageerd hebben, bedankt voor jullie reacties en adviezen
vandaag me rechter voorpoot gedemonteerd, (ow wat werkt me fuseekogeltrekker toch geweldig! ) Wat blijkt nou.. wiellager naar de klote, zit speling in en je voelt dat ie niet soepel loopt. Ga gelijk maar een axiaallagertje en een steunlager halen (bovenste gedeelte van me veerpoot) want hier zit ook speling in, dit verklaart het bonken wat ik af en toe merkte met het naar links en rechts sturen (dit werd versterkt door een verkeersheuvel)
dus dit gaan we even fixen, en dan moet ie het gewoon weer doen
@ alle mensen die gereageerd hebben, bedankt voor jullie reacties en adviezen
C20NE
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Contacteer:
Re: tikken geluid tijdens bochten (Opgelost!)
Vriend van me had ook de homokineet helemaal over bij zijn astra f cabrio c20ne
aandrijfas op de sloop gehaald voor 30 euro. We deden rustig aan en waren in een uurtje klaar
Hoezo zeg je nu gelukkig niet de homokineet ? dat wat jij had was zeker duurder en koste meer tijd om te vervangen hehehe
aandrijfas op de sloop gehaald voor 30 euro. We deden rustig aan en waren in een uurtje klaar
Hoezo zeg je nu gelukkig niet de homokineet ? dat wat jij had was zeker duurder en koste meer tijd om te vervangen hehehe
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
immitatie homokineet kost al gauw 150 tot 250 euro ofzo. En aangezien ik niet echt huiverig ben op slooponderdelen (omdat je het verleden niet kent) wil ik zoveel als mogelijk nieuwe onderdelen gebruiken als er iets vervangen dient te worden.
Lager koste me 60 euro. het erin laten persen 15 euro.
Dus zou voor 75 euro klaar zijn geweest.
Altijd goedkoper dan een homokineet.. Dus ja ik ben blij dat het me homokineet niet was.
PS. wat bedoel je met, dat je vriend ook de homokineet helemaal over had? begrijp niet echt waar je heen wilt.
Lager koste me 60 euro. het erin laten persen 15 euro.
Dus zou voor 75 euro klaar zijn geweest.
Altijd goedkoper dan een homokineet.. Dus ja ik ben blij dat het me homokineet niet was.
PS. wat bedoel je met, dat je vriend ook de homokineet helemaal over had? begrijp niet echt waar je heen wilt.
C20NE
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Contacteer:
nergens wil ik natoe ^^
was maar een voorbeeld
ja als je het nieuw koopt zien de prjzen anders uit.
daar heb je gelijk in
en bij de sloop of 2ehands weet j nooit wat je koopt
succes met je auto
groeten
was maar een voorbeeld
ja als je het nieuw koopt zien de prjzen anders uit.
daar heb je gelijk in
en bij de sloop of 2ehands weet j nooit wat je koopt
succes met je auto
groeten
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit