Pagina 1 van 1

Lexmaul

Geplaatst: 26 mei 2010 19:41
door GSI Racer
Iemand enig idee wat de diameter is van een Lexmaul uitlaatspruitstuk?

Zijn deze dikker dan de orginele spruitstukken (C20XE)

Ik wil namelijk met een 63mm pijp gaan rijden

Re: Lexmaul

Geplaatst: 26 mei 2010 21:38
door KevTech
Dacht dat ze ook 63mm waren ja.

Re: Lexmaul

Geplaatst: 26 mei 2010 22:22
door GSI Racer
hmm, dat zou heel mooi uit komen :lol:

de orginele diameter van de uitlaat is iets van 56mm dacht ik zo??

Moet ik alleen voor de einddemper een verloopstukje kopen zodat dat ook mooi past :wink:
Ben van plan om vanaf het spruitstuk alleen maar pijp (63mm) en dan alleen nog maar een einddemper (Sebring wat er nu onder zit)

Re: Lexmaul

Geplaatst: 27 mei 2010 20:11
door Trompie
GSI Racer schreef:hmm, dat zou heel mooi uit komen :lol:

de orginele diameter van de uitlaat is iets van 56mm dacht ik zo??

Moet ik alleen voor de einddemper een verloopstukje kopen zodat dat ook mooi past :wink:
Ben van plan om vanaf het spruitstuk alleen maar pijp (63mm) en dan alleen nog maar een einddemper (Sebring wat er nu onder zit)
Afbeelding

:shutup: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Lexmaul

Geplaatst: 27 mei 2010 21:51
door GSI Racer
Kan de link niet openen/zien :oops:

Re: Lexmaul

Geplaatst: 27 mei 2010 22:07
door The Undertaker
GSI Racer schreef:Kan de link niet openen/zien :oops:
Afbeelding

Re: Lexmaul

Geplaatst: 27 mei 2010 22:16
door GSI Racer
Haha, die is zeker voor de mensen die achter me rijden of op straat lopen.

Nu kijken ze allemaal al op als je door een smalle straat tussen huizen rijd o.i.d :mrgreen:

Re: Lexmaul

Geplaatst: 28 mei 2010 17:55
door pascal1109
GSI Racer schreef:Haha, die is zeker voor de mensen die achter me rijden of op straat lopen.
Na een week (of 2) is die ook voor jezelf :mrgreen: als het je daily drive is

Re: Lexmaul

Geplaatst: 28 mei 2010 18:19
door GSI Racer
is m'n daily ja :mrgreen:

ik ga gewoon eens kijken hoe het zich aanhoort, als het te gek word schroef ik er wel weer een demper bij.

In de periode dat de C20XE erin komt heb ik toch vakantie, dus dan knutsel ik wel wat aan die uitlaat :wink:

Re: Lexmaul

Geplaatst: 30 mei 2010 19:53
door Luuk >GSI<
ik heb ook alleen maar een supersprint einddemper en verders niks , gaat prima

Re: Lexmaul

Geplaatst: 30 mei 2010 23:09
door GSI Racer
Is er kans op vermogensverlies met deze combinatie? Doordat je te weinig tegendruk hebt misschien?

Of vind de motor het alleen maar fijn, omdat hij beter kan 'ademen'

Re: Lexmaul

Geplaatst: 31 mei 2010 17:52
door boerbeun
geloof dat tegendruk altijd wel beter is,

maar ben je niet bang voor decibel test?
zal niet de eerste zijn die daar boetes voor krijgt. die liegen er niet om wat ik zo links en rechts hoor..

edit:
Een overschrijding tot 9 dB levert een sanctie van 150,- op.

Daarboven bepaalt het OM het boetebedrag

Re: Lexmaul

Geplaatst: 31 mei 2010 18:06
door pascal1109
boerbeun schreef:maar ben je niet bang voor decibel test?
zal niet de eerste zijn die daar boetes voor krijgt. die liegen er niet om wat ik zo links en rechts hoor..

edit:
Een overschrijding tot 9 dB levert een sanctie van 150,- op.

Daarboven bepaalt het OM het boetebedrag
Gewoon koppeling in als de politie in de buurt is en anders op laag toerental blijven ;)

Lexmaul in- en uitlaat levert je echt geen vermogensverlies op hoor. Dat zou wat zijn. Zie de reclame al voor me: Koop nu ons spruitstuk voor 10 pk minder zodat je nog later bij je schoonmoeder kunt zijn :mrgreen:

Re: Lexmaul

Geplaatst: 31 mei 2010 18:32
door GSI Racer
haha, das waar..

Koppeling trap ik zowiezo in als de smurfen langs komen, of ik gooi hem in z'n 5 :mrgreen:

Het gedeelte waar de kat komt te zitten maak ik met flenzen, zodat de kat er altijd snel onder kan als dat nodig zou zijn.

Wat betreft de tegendruk. Een uitlaat die meer 'open' is zal dan wel beter zijn

Bedankt voor de reacties alweer :wink:

Re: Lexmaul

Geplaatst: 31 mei 2010 23:45
door Tim82
Voor je 450,00 aan het spruitstuk gaat uitgeven moet je je wel even afvragen of dat het je waard is; het spruitstuk van een C20XE is zeker niet inferieur, maar het is gemaakt om low-end power van de motor te helpen. Juist dat enorme koppel helpt voor een snelle rondetijd op de ring. Een Lexmaul zal overall zeker wel beter zijn, maar het is niet even 10 pk erbij vertalen in x aantal seconden sneller over de ring. Mooi voorbeeld is die Clio Williams die lichter is en meer vermogen heeft. De zwaardere Astra heeft wel meer koppel en daardoor toch net zo snel.

Als iemand mij een Lexmaul uitlaatspruitstuk zou geven zou ik 'm zonder nadenken monteren hoor, dat is het niet! Ik vind alleen de nieuwprijs best een hoop centjes.

Het gaat overigens niet puur om de tegendruk, meer om het ontwerp van het spruitstuk die de karakteristiek bepaalt. Tegendruk verminderen kan eenvoudiger met een katvervanger enz.

Re: Lexmaul

Geplaatst: 01 jun 2010 08:45
door GSI Racer
Ja Tim, daar heb je misschien wel gelijk in.

Maar zo superveel rij ik nu ook weer niet op de Ring he.
Heb dit jaar pas 5 rondjes gedaan, en het zal aug/sept. worden voordat ik met de nieuwe motor er weer op ga.

Maargoed, je hebt misschien wel gelijk.

Op Ebay heb ik €370 voor de Lexmaul betaald, dus dat valt dan ook nog wel mee :wink: