LeonW's Astra Total Loss op de ring
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
LeonW's Astra Total Loss op de ring
Ik heb de astra vanmiddag met 140 in de vangrail geparkeerd op de ring
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
WAAATTTT?????LeonW schreef:streep mij maar door. Ik heb de astra vanmiddag met 140 in de vangrail geparkeerd op de ring
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
WowwwMatt schreef:WAAATTTT?????LeonW schreef:streep mij maar door. Ik heb de astra vanmiddag met 140 in de vangrail geparkeerd op de ring
Zelf goed weg gekomen ?
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
Ik ben thuis, Leon nog niet. Hij mag zelf het verhaal doen als ´ie thuis is, maar hier alvast een fotootje. Zelf is ´ie gelukkig ongedeerd.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
Pfoe, dat ziet er niet best uit zeg
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
bedankt Tim voor het posten! En alle hulp vandaag.
Was een flinke klap inderdaad. Ik ben ongedeerd. Inmiddels ook weer terug in Nederland en ik ga zo eerst even goed slapen. Zal binnenkort de rest vertellen.
Leon
Was een flinke klap inderdaad. Ik ben ongedeerd. Inmiddels ook weer terug in Nederland en ik ga zo eerst even goed slapen. Zal binnenkort de rest vertellen.
Leon
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
Holy crap
Gelukkig dat jij er goed vanaf gekomen bent, maar je auto is er iets minder goed aan toe
Gelukkig dat jij er goed vanaf gekomen bent, maar je auto is er iets minder goed aan toe
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
Die ziet er niet goed uit...
Gelukkig heb je zelf niets
Gelukkig heb je zelf niets
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
Fuck! Die is toto...
Sterkte jonge!!!
Sterkte jonge!!!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
nou dat kun je nog niet zeggenhaaye schreef:Fuck! Die is toto...
Sterkte jonge!!!
wacht eerst maar op goede foto,s
maar waar en hoe is het gebeurt
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
Nou vriendje raymond, verzekeringstechnisch is ie zeker toto hoor.
Maar goed je kan hem altijd weer maken. Wel zonde volgens mijn was dit ook een hele strakke!
Ben benieuwd naar de andere fotos...
Maar goed je kan hem altijd weer maken. Wel zonde volgens mijn was dit ook een hele strakke!
Ben benieuwd naar de andere fotos...
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Arjan GSi
- forum-gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
Dat is bizar man
Gelukkig heb je zelf niets, maar zeker jammer van de auto.
Gelukkig heb je zelf niets, maar zeker jammer van de auto.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
Leon is aardig geschrokken dus zal even duren voor ´ie z´n verhaal doet.
Wat betreft de auto; ik mocht eigenlijk geen foto's maken in die garage, dit was even snel stiekem. Het rechter wiel staat gewoon rechtuit, wielophanging links is helemaal gebroken. Linker A-stijl is (licht) krom, dashboard is naar binnen gekomen. Achterkant is ook krom, als je goed kijkt zie je dat het achterwiel ook scheef staat. Eerst de vangrail geraakt met de neus aan de linkerkant, daarna 180 graden omgedraaid en ook de achterkant nog mee gepakt.
Wat betreft de auto; ik mocht eigenlijk geen foto's maken in die garage, dit was even snel stiekem. Het rechter wiel staat gewoon rechtuit, wielophanging links is helemaal gebroken. Linker A-stijl is (licht) krom, dashboard is naar binnen gekomen. Achterkant is ook krom, als je goed kijkt zie je dat het achterwiel ook scheef staat. Eerst de vangrail geraakt met de neus aan de linkerkant, daarna 180 graden omgedraaid en ook de achterkant nog mee gepakt.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
Holy shit man!!!
Dit is zwaar balen...
Gelukkig dat je zelf niks hebt.
Veel sterkte ermee iig!!!!
In welke bocht is het gebeurt??
Dit is zwaar balen...
Gelukkig dat je zelf niks hebt.
Veel sterkte ermee iig!!!!
In welke bocht is het gebeurt??
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
Helaas afgeschreven dus...
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
Crap!!! Dat is één van de strakste GSi's die nu dus Total Loss is!
Goed dat Leon er zelf goed vanaf is gekomen!
Goed dat Leon er zelf goed vanaf is gekomen!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Meeting wordt verplaatst!! - Astra GSi Club @ Nordschleife
dit resultaat en met 120 op de snelweg.. pff je mag van geluk spreken Leon!
al was je auto nog zo mooi, liever die kapot dan jij
al was je auto nog zo mooi, liever die kapot dan jij
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
LeonW's GSi
Zo, voor het complete verhaal zal ik toch maar eens een project topic aanmaken. Ondanks dat deze helaas niet aangevuld zal worden
Ik was mij in februari/maart 2009 aan het oriënteren op mijn eerste GSi. Ik las hier dat mensen heel marktplaats afspeurden om die laatste mooie harde GSi te vinden. Ik zocht gewoon de dichtstbijzijnde GSi die te koop stond uit, en ging daar eens kijken. Dat was 5km bij mij vandaan.
Auto bekeken. Zag er helemaal origineel uit! Met C20XE en zelfs de originele uitlaat nog (wel lek helaas).
Proefrit gemaakt, heerlijk! Enorme berg koppel al vanaf onderaan zeg! Dus dat was wel duidelijk, dat zou mijn nieuwe auto worden .
Maart 2009 - GSi gekocht.
GSi was nagenoeg in originele staat, zelfs alle dopjes zaten op de bouten van de waaiervelgen
Wel de accu vervangen, want die was niet zo best.
Maart 2009
De thermostaat vervangen, want de kachel wilde niet meer warm worden.
In Augustus kwam er een setje nieuwe velgen onder en heb ik de achterplaat netjes gemaakt, met verse logo's
Ook de auto helemaal uitgelijnd.
Toen 19 Oktober 2009 voor het eerst naar de Nürburgring geweest. Wow wat een ervaring!
Klik hier voor de video (eerste rondje) [101MB]
Nou dat was een geweldige ervaring! Ik had pijn in m'n armen van hoe krampachtig ik het eerste rondje achter het stuur zat! De ronden daarna ging het al beter en voorzichtig ook iets sneller.
De autobahn is ook al een feest natuurlijk. Grote stappen snel thuis, zoals Tim altijd zegt .
Autobahn video
Gemeten topsnelheid is 236km/u op de GPS.
Daarna werd het winter. Wat ook voor mooie plaatjes zorgde.
Stiekem een beetje plezier gemaakt in de sneeuw
Toen de 266.000km voorbij. Grote beurt gedaan.
Uitgerekend in de sneeuw besloot de ABS Sensor aan de linker voorkant er mee te stoppen. Dus dat was wel spannend
Die sensor had al eerder voor problemen gezorgd, dus ik zat er al op te wachten eigenlijk.
Bij Niels de sensor vervangen, Distributieriem met alle rollen en waterpomp vervangen.
Ondertussen nog een keertje naar de ring geweest.
En in april begon het alweer te kriebelen om naar de ring te gaan. Zeker omdat er hier gesproken werd over een club meeting
Maar ik had nog een droom, de remmerij upgraden naar die van een Calibra Turbo.
Zo gedroomd, zo gedaan.
Samen met Tim de remmerij eronder gebouwd.
Tadaa!
Volgende dag naar de Nürburgring!
Ik kreeg het nieuws dat een dag eerder een Coureur in een Aston Martin was overleden op de ring. Dezelfde ochtend nog was er een motorrijder vlak bij de ring dodelijk verongelukt. Dus het begon goed!
Het was best wel druk toen we daar aankwamen. De hele Ford Focus club was er ook met 100 auto's ofzo . Overal waar je keek reden die krengen.
Toen m'n eerste rondje gedaan. Nou dat ging best lekker moet ik zeggen! De remmen deden het super! Remt echt een stuk scherper!
Mijn bijrijder was nog nooit op de ring geweest, dus die vond dat ook wel spannend
Rondje Ring 25 april 2010
Vervolgens even naar Adenau gereden. Daar mooi naar alle andere auto's gekeken die hun rondje aan het doen waren. En toen we naar Zufahrt gingen reed toevallig Tim ineens achter ons . Die had wat problemen met de motor, maar werd al snel opgelost
Toen een rondje met Tim meegereden, die slicks geven echt zoveel meer grip! Echt ongelofelijk.
Tim ging daarna lekker wat eten, en ik besloot nog een rondje te doen.
Dat ging ook heerlijk, was lekker aan het scheuren. Op mn gemakje, niet aan het pushen. En toen bij Brünnchen: Disaster.
Ik stuurde de bocht in, welke daar steil naar beneden loopt. De achterkant kwam mij voorbij en 1 wiel raakte het gras.
Vervolgens gingen we head-on op de vangrail af. BAM! En kregen we nog een tikkie na op de achterkant.
Resultaat: Auto van voor tot achter in de kreukels, en alle olie op het circuit. Shit!
Tsja, hesje pakken. En gaan zwaaien naar tegemoetkomers dan maar. Na een kwartier of wat kwamen er Marshalls aan die wat pionnetjes neerzette en werd de auto afgesleept. Dat ging ook niet makkelijk want de wielen stonden tegen elkaar in. Ondertussen stond ik met knikkende knieën wat schadeformulieren in te vullen en in mn achterhoofd was ik al druk bezig te bedenken hoe we nu thuis gaan komen!
Na ongeveer 3 kwartier werden we naar zufahrt gereden waar nog wat werd uitgelegd. De auto was afgevoerd.
Inmiddels vriendinlief gebeld dat ik een ongelukje heb gehad, maar zelf niets mankeer. En Tim gebeld, die zat te eten, of 'ie heel misschien eventjes naar zufahrt wilde komen.
Toen met wat lui van Renault Tuning Club (?) mee naar Nederland gereden. Waarvoor nogmaals dank!
In Nederland, om middernacht ofzo, eerst maar eens flink bij de MAC gegeten, want ik had nog helemaal niet gedaan! En gaan slapen. Pfffffff, wat een dag.
Nou daarna stroomden langzaam wat rekeningen binnen:
€ 255 voor het afslepen van mijn auto.
€ 85 voor het uitrukken van de marshalls.
En daarbij had ik 28 meter vangrail en 5 palen geraakt. Aiiiii!
Ik had bij de Ring zelf gelijk 3200 euro mogen aftikken, of ik mocht wachten op de factuur.
Omdat ik al had gezien dat meneer marshall ook stukken vangrail had gemarkeerd met alleen een klein krasje heb ik gekozen om de factuur achteraf (na de reparatie) te ontvangen. Misschien zou er nog wel wat vanaf gaan.
Ondertussen stond mn GSi nog in Duitsland. ANWB gebeld, waar ik lid van ben en europa service heb.
Hallo. Ik wil mijn voertuig naar Nederland repatriëren. Toen kenteken, garagenaam en adres opgegeven.
De garage heeft toen foto's gemaakt en naar de ANWB gestuurd. Die mij vervolgens terugbelde met het nieuws dat ze hem niet terug gaan halen. Het ongeluk is op de Nürburgring gebeurd en volgens de uitspraak van een of andere rechter is de nurburgring geen openbare tolweg. Bovendien heeft de ANWB de auto total loss bevonden en zouden de kosten van het repatriëren hoger zijn dan wat het wrak nog waard is. Pfffff. Daarom ben je dus lid van de ANWB .
Nouja, ehhh, wat nu?
Veel papierwerk, veel uitzoekwerk en vele uren aan de telefoon. Ik heb overwogen zelf met een auto ambulance de GSi op te gaan halen. En dat wilde ik ook bijna uitvoeren. Tot dat de ANWB mij (3 weken later ) vertelde dat ze hem wel tegen betaling willen ophalen. En wat kost dat dan? 220euro. Nou goed, daar kan ik het zelf niet van doen. Dus doe dat maar!
Ik wilde hem af laten leveren op een woonerf, maar dat kon niet. De aflevering moest persé bij een garage zijn. Ik heb toen een garage gebeld die 100 meter van het betreffende woonerf zit. Mag de ANWB mijn auto heel even bij u voor de deur zetten? - Ja hoor! Geen probleem! Een dag later kreeg ik van de ANWB een sms dat mijn auto onderweg zou zijn. En nog later een SMS dat deze geweigerd was bij de opgegeven garage. Nu ging de auto naar Badhoevedorp. Pfffff, nouja, ook goed. Maar dat betekent dus dat ik hem nog een keer moet verplaatsen naar Boesingheliede. Ga ik dat zelf doen?
Het bleek dat de ANWB dat ook nog wel wil doen dan. Maar dat kost dan wel weer 75 euro. Voor die 2 kilometer! Naja, toch maar gedaan.
Uiteindelijk kwam de auto dan gistermiddag op de juiste locatie aan:
Toen moest ie nog naar het hoekje rechts achterin op de laatste foto. De voorwielen staan tegen elkaar in en rollen dus voor geen meter!
Dus toen maar met een krik over alle tegeltjes (wat geen succes is) de auto weggerold. Daar hebben we 3uur over gedaan! De krik schoot steeds weg
En ik had zn vrij inmiddels ook gevonden, dat is ongeveer zn 6 en een halve versnelling. Op de plaats waar zn zes zou zitten, daar staat ie nu vrij.
Uiteindelijk toch gelukt hoor
Nu kost 'ie mij eventjes geen geld meer. Want het vangrail grapje is al duur zat!
Totaal:
Nu hopen dat de verzekering de vangrail wil vergoeden. Ik verwacht het wel, maar heb er nog niets over gehoord.
En ik moet gaan bedenken wat ik wil houden. Want ik denk dat er wel weer een GSi komt, en dan is het zonde om bijvoorbeeld mijn velgen met banden te verkopen.
Al dat soort dingen wil ik houden. De rest gaat de verkoop in, waarvoor dit topic.
Tot zo ver deze GSi.
(Ontzettend balen natuurlijk , want ik vond hem toch errug mooi zo )
Leon
Ik was mij in februari/maart 2009 aan het oriënteren op mijn eerste GSi. Ik las hier dat mensen heel marktplaats afspeurden om die laatste mooie harde GSi te vinden. Ik zocht gewoon de dichtstbijzijnde GSi die te koop stond uit, en ging daar eens kijken. Dat was 5km bij mij vandaan.
Auto bekeken. Zag er helemaal origineel uit! Met C20XE en zelfs de originele uitlaat nog (wel lek helaas).
Proefrit gemaakt, heerlijk! Enorme berg koppel al vanaf onderaan zeg! Dus dat was wel duidelijk, dat zou mijn nieuwe auto worden .
Maart 2009 - GSi gekocht.
GSi was nagenoeg in originele staat, zelfs alle dopjes zaten op de bouten van de waaiervelgen
Wel de accu vervangen, want die was niet zo best.
Maart 2009
De thermostaat vervangen, want de kachel wilde niet meer warm worden.
In Augustus kwam er een setje nieuwe velgen onder en heb ik de achterplaat netjes gemaakt, met verse logo's
Ook de auto helemaal uitgelijnd.
Toen 19 Oktober 2009 voor het eerst naar de Nürburgring geweest. Wow wat een ervaring!
Klik hier voor de video (eerste rondje) [101MB]
Nou dat was een geweldige ervaring! Ik had pijn in m'n armen van hoe krampachtig ik het eerste rondje achter het stuur zat! De ronden daarna ging het al beter en voorzichtig ook iets sneller.
De autobahn is ook al een feest natuurlijk. Grote stappen snel thuis, zoals Tim altijd zegt .
Autobahn video
Gemeten topsnelheid is 236km/u op de GPS.
Daarna werd het winter. Wat ook voor mooie plaatjes zorgde.
Stiekem een beetje plezier gemaakt in de sneeuw
Toen de 266.000km voorbij. Grote beurt gedaan.
Uitgerekend in de sneeuw besloot de ABS Sensor aan de linker voorkant er mee te stoppen. Dus dat was wel spannend
Die sensor had al eerder voor problemen gezorgd, dus ik zat er al op te wachten eigenlijk.
Bij Niels de sensor vervangen, Distributieriem met alle rollen en waterpomp vervangen.
Ondertussen nog een keertje naar de ring geweest.
En in april begon het alweer te kriebelen om naar de ring te gaan. Zeker omdat er hier gesproken werd over een club meeting
Maar ik had nog een droom, de remmerij upgraden naar die van een Calibra Turbo.
Zo gedroomd, zo gedaan.
Samen met Tim de remmerij eronder gebouwd.
Tadaa!
Volgende dag naar de Nürburgring!
Ik kreeg het nieuws dat een dag eerder een Coureur in een Aston Martin was overleden op de ring. Dezelfde ochtend nog was er een motorrijder vlak bij de ring dodelijk verongelukt. Dus het begon goed!
Het was best wel druk toen we daar aankwamen. De hele Ford Focus club was er ook met 100 auto's ofzo . Overal waar je keek reden die krengen.
Toen m'n eerste rondje gedaan. Nou dat ging best lekker moet ik zeggen! De remmen deden het super! Remt echt een stuk scherper!
Mijn bijrijder was nog nooit op de ring geweest, dus die vond dat ook wel spannend
Rondje Ring 25 april 2010
Vervolgens even naar Adenau gereden. Daar mooi naar alle andere auto's gekeken die hun rondje aan het doen waren. En toen we naar Zufahrt gingen reed toevallig Tim ineens achter ons . Die had wat problemen met de motor, maar werd al snel opgelost
Toen een rondje met Tim meegereden, die slicks geven echt zoveel meer grip! Echt ongelofelijk.
Tim ging daarna lekker wat eten, en ik besloot nog een rondje te doen.
Dat ging ook heerlijk, was lekker aan het scheuren. Op mn gemakje, niet aan het pushen. En toen bij Brünnchen: Disaster.
Ik stuurde de bocht in, welke daar steil naar beneden loopt. De achterkant kwam mij voorbij en 1 wiel raakte het gras.
Vervolgens gingen we head-on op de vangrail af. BAM! En kregen we nog een tikkie na op de achterkant.
Resultaat: Auto van voor tot achter in de kreukels, en alle olie op het circuit. Shit!
Tsja, hesje pakken. En gaan zwaaien naar tegemoetkomers dan maar. Na een kwartier of wat kwamen er Marshalls aan die wat pionnetjes neerzette en werd de auto afgesleept. Dat ging ook niet makkelijk want de wielen stonden tegen elkaar in. Ondertussen stond ik met knikkende knieën wat schadeformulieren in te vullen en in mn achterhoofd was ik al druk bezig te bedenken hoe we nu thuis gaan komen!
Na ongeveer 3 kwartier werden we naar zufahrt gereden waar nog wat werd uitgelegd. De auto was afgevoerd.
Inmiddels vriendinlief gebeld dat ik een ongelukje heb gehad, maar zelf niets mankeer. En Tim gebeld, die zat te eten, of 'ie heel misschien eventjes naar zufahrt wilde komen.
Toen met wat lui van Renault Tuning Club (?) mee naar Nederland gereden. Waarvoor nogmaals dank!
In Nederland, om middernacht ofzo, eerst maar eens flink bij de MAC gegeten, want ik had nog helemaal niet gedaan! En gaan slapen. Pfffffff, wat een dag.
Nou daarna stroomden langzaam wat rekeningen binnen:
€ 255 voor het afslepen van mijn auto.
€ 85 voor het uitrukken van de marshalls.
En daarbij had ik 28 meter vangrail en 5 palen geraakt. Aiiiii!
Ik had bij de Ring zelf gelijk 3200 euro mogen aftikken, of ik mocht wachten op de factuur.
Omdat ik al had gezien dat meneer marshall ook stukken vangrail had gemarkeerd met alleen een klein krasje heb ik gekozen om de factuur achteraf (na de reparatie) te ontvangen. Misschien zou er nog wel wat vanaf gaan.
Ondertussen stond mn GSi nog in Duitsland. ANWB gebeld, waar ik lid van ben en europa service heb.
Hallo. Ik wil mijn voertuig naar Nederland repatriëren. Toen kenteken, garagenaam en adres opgegeven.
De garage heeft toen foto's gemaakt en naar de ANWB gestuurd. Die mij vervolgens terugbelde met het nieuws dat ze hem niet terug gaan halen. Het ongeluk is op de Nürburgring gebeurd en volgens de uitspraak van een of andere rechter is de nurburgring geen openbare tolweg. Bovendien heeft de ANWB de auto total loss bevonden en zouden de kosten van het repatriëren hoger zijn dan wat het wrak nog waard is. Pfffff. Daarom ben je dus lid van de ANWB .
Nouja, ehhh, wat nu?
Veel papierwerk, veel uitzoekwerk en vele uren aan de telefoon. Ik heb overwogen zelf met een auto ambulance de GSi op te gaan halen. En dat wilde ik ook bijna uitvoeren. Tot dat de ANWB mij (3 weken later ) vertelde dat ze hem wel tegen betaling willen ophalen. En wat kost dat dan? 220euro. Nou goed, daar kan ik het zelf niet van doen. Dus doe dat maar!
Ik wilde hem af laten leveren op een woonerf, maar dat kon niet. De aflevering moest persé bij een garage zijn. Ik heb toen een garage gebeld die 100 meter van het betreffende woonerf zit. Mag de ANWB mijn auto heel even bij u voor de deur zetten? - Ja hoor! Geen probleem! Een dag later kreeg ik van de ANWB een sms dat mijn auto onderweg zou zijn. En nog later een SMS dat deze geweigerd was bij de opgegeven garage. Nu ging de auto naar Badhoevedorp. Pfffff, nouja, ook goed. Maar dat betekent dus dat ik hem nog een keer moet verplaatsen naar Boesingheliede. Ga ik dat zelf doen?
Het bleek dat de ANWB dat ook nog wel wil doen dan. Maar dat kost dan wel weer 75 euro. Voor die 2 kilometer! Naja, toch maar gedaan.
Uiteindelijk kwam de auto dan gistermiddag op de juiste locatie aan:
Toen moest ie nog naar het hoekje rechts achterin op de laatste foto. De voorwielen staan tegen elkaar in en rollen dus voor geen meter!
Dus toen maar met een krik over alle tegeltjes (wat geen succes is) de auto weggerold. Daar hebben we 3uur over gedaan! De krik schoot steeds weg
En ik had zn vrij inmiddels ook gevonden, dat is ongeveer zn 6 en een halve versnelling. Op de plaats waar zn zes zou zitten, daar staat ie nu vrij.
Uiteindelijk toch gelukt hoor
Nu kost 'ie mij eventjes geen geld meer. Want het vangrail grapje is al duur zat!
Totaal:
Code: Selecteer alles
€ 85 - Marshalls
€ 255 - Afslepen KFZ-Bongard
€ 220 - Stalling KFZ-Bongard (€12,50 excl. BTW per dag)
€ 220 - Repatriëren naar NL
€ 75 - Transport van Badhoevedorp naar Boesingheliede
€ 2300 - Vangrailschade
------ +
€ 3155
En ik moet gaan bedenken wat ik wil houden. Want ik denk dat er wel weer een GSi komt, en dan is het zonde om bijvoorbeeld mijn velgen met banden te verkopen.
Al dat soort dingen wil ik houden. De rest gaat de verkoop in, waarvoor dit topic.
Tot zo ver deze GSi.
(Ontzettend balen natuurlijk , want ik vond hem toch errug mooi zo )
Leon
Re: LeonW's GSi
Dude!!!
erg zonde man. Je had echt een strakke gsi! weinig van zulke tegengekomen op het forum.
Maar goed gelukkig dat jou niets mankeert als ik zo kijk naar de schade had je een engel bij je!
Damned... nogmaals zonde maar geef de gsi droom niet op
erg zonde man. Je had echt een strakke gsi! weinig van zulke tegengekomen op het forum.
Maar goed gelukkig dat jou niets mankeert als ik zo kijk naar de schade had je een engel bij je!
Damned... nogmaals zonde maar geef de gsi droom niet op
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: LeonW's GSi
Heftige shit man, en inderdaad heel erg zonde van een mooie GSi. Succes met het eventueel zoeken naar een nieuwe. Ik zou zoveel mogelijk van deze bij jezelf op voorraad leggen of in onderdelen verkopen. Gaat je in de toekomst geld besparen of nu wat geld opleveren.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: LeonW's GSi
wtf
zwaar klote dit.
gelukkig heb je zelf niks zeg.
zwaar klote dit.
gelukkig heb je zelf niks zeg.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: LeonW's GSi
Zonde van de auto, maar dat zo'n enorm superstrakke GSi gewoon zo dichtbij jouw woning te koop stond
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: LeonW's GSi
flink balen man !
- Michel82
- forum-gebruiker
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
- Auto('s): opel astra gsi c20xe
- Locatie: Haarlem
Re: LeonW's GSi
Zonde,
maar goed dat je er zelf niks aan overgehouden hebt.
Hopelijk vind je weer een knappe gsi.
michel
maar goed dat je er zelf niks aan overgehouden hebt.
Hopelijk vind je weer een knappe gsi.
michel
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs