Pagina 1 van 1
c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 09 mei 2010 00:51
door pepe100
Hello , weet er iemand of een astra c18xel motor in een c18xe kan zonder computer te vervangen ?
uiteraard zal ie dan minder pk s hebben , daar kan k mee leven
Klopt het als ik er de nokkenassen van een c18 xe inleg , dat de 10 extra pk eruitkomen , ?
Ik ben in het bezit van 2x gsi c18 xe
de ene auto heeft 352 000 km op de teller
de andere 160 000 km ( hiervan heeft de distributieriem het begeven met de alom gekende gevolgen )
nu had ik hier nog een total loss astra c18xel met 120 000 km staan waarvan de motor uitstekend is ( ecu al verkocht of verloren ) nu dacht ik de c18xel er gewoon in te leggen en ryden maar
intussen heb ik de tyd om de motor uit de wagen met 352 000 km te halen , culas er af en overzetten op de motor met 160 000 km
alvast hartelijk bedankt voor de snelle reacties ( had ni anders verwacht van de gsi freaks !! )
zijn er mensen die EPC_01_2010 nodig hebben ?
kan je er met plezier aan helpen
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 09 mei 2010 10:20
door Raymond-oud
dus als ik het goed begrijp wil jij een c18xel motor laten lopen op de ecu van een c18xe motor
volgens mij kan dat wel .. maar wacht voor de zekerheid het antwoord van de echte opel monteurs maar even af
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 09 mei 2010 11:56
door Bart(astra)
Volgens mij wel, maar daar gaat hij niet sneller van worden...
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 10 mei 2010 13:20
door Roy 2.0 16v
ik zou zeggen lepel dat blok erin nu je tijd hebt, het huidige blok is toch kapot dus moet er sowieso al uit
mocht je wel een andere ecu nodig hebben, de kosten en verkrijgbaarheid daarvan is het probleem niet
dan kun jij weer rijden!
voor die nokkenassen omwisselen en 10 pk meer even DE kenners afwachten
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 10 mei 2010 18:30
door Laagvlieger
Ja kan!
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 15 mei 2010 19:16
door pepe100
Laagvlieger schreef:Ja kan!
de motor c18xel is intussen geplaatst , zonder probleem
motor starte omiddelijk , in het begin klonk t niet zo goed , maar na paar minuutjes draaide ie zoetjes , geen getik , of storende geluiden .
bij het plaatsen van de motor 2 kleine verschillen tegen gekomen
1 dit is niet 100% zeker : stekker van nokkenassen sensor was anders , maar er was al eens andere aangezet ,dus terug gewisseld die stekker , met soldeerbout en krimpkousjes
2 bij het aansluiten ontbrak een stekkertje op de c18xel motor : oliepeil sensor , dus nu op boordcomputer constant olie te kort , vermoedelijk op te lossen door wissellen carter ?
verder geen verschillen tegengekomen
,ffffff ik weer zeer gelukkig ,gsi tje weer genezen ,kunnen weer lekker gaan toeren !!!
ik ben nog op zoek naar 1 velg , een 16 " zal later even volledige omschrijving updaten
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 15 mei 2010 20:06
door Bart(astra)
idd even carter wisselen.
Tegenwoordig komt er bij een nieuwe nokkenassensor voor dat type motor, een stekker met stukjes draad mee.
Dat is een soort van upgrade. Vanwege slecht contact..
Dus dat verklaart je andere stekker
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 18 mei 2010 17:08
door boerbeun
heb nog wel een XEL ecu liggen,
stuur me effe een PB als je die wil hebben.
eventueel dat we kunnen ruilen? ik wil namelijk eens een andere XE ecu eraan hangen om te zien wat m`n motor dan doet.
gr frank
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 31 mei 2010 11:25
door pepe100
boerbeun schreef:heb nog wel een XEL ecu liggen,
stuur me effe een PB als je die wil hebben.
eventueel dat we kunnen ruilen? ik wil namelijk eens een andere XE ecu eraan hangen om te zien wat m`n motor dan doet.
gr frank
hello frank , hij rijd zonder probleem nu c18 xel motor met c18xe ecu
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 08 jun 2010 23:12
door boerbeun
dan zou ik die xel ECU er dus ook zo effe aan kunnen hangen bij mezelf?
iemand mee eens/oneens?
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 08 jun 2010 23:25
door Raymond-oud
boerbeun schreef:dan zou ik die xel ECU er dus ook zo effe aan kunnen hangen bij mezelf?
iemand mee eens/oneens?
wat wil je er mee bereiken dan
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 11 jun 2010 09:24
door boerbeun
kijken waarom mijn motor zo raar loopt, misschien is de ECU niet goed?
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 11 jun 2010 09:53
door Raymond-oud
boerbeun schreef:kijken waarom mijn motor zo raar loopt, misschien is de ECU niet goed?
ik heb anders ook nog wel een ecu van een c18xe liggen hoor
kom maar eens langs als je tijd hebt proberen we die toch eens
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 11 jun 2010 19:45
door boerbeun
kunnen dat beter over de post doen, scheelt me dot benzine.
Ik heb vandaag auto gedaan voor APK. alles oke op de lambda na,
ik naar de sloop direct van een Vectra B 1800 ecotec Met EGR en van een astra F ohne EGR de lambda eruit getrokken, allebei motorstoring..
kan dit niet ofzo? of zouden ze bij toeval beiden kapot zijn?
beiden waren het c18xe/x18xel. daarna bij Opel effe gevraagd of hun wisten hoe je zo`n universele lambda aansluit. wisten hun ook niet, kreeg van de chef monteur een 100% goeie lambda mee om te lenen voor de keuring
DAT IS PAS SERVICE
universele lambda kleuren:
wit
wit
grijs
zwart
origineel opel/NGK:
wit
geel
rood
zwart
iemand hier ervaring mee? scheelt 130 euro van uni naar
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 11 jun 2010 22:19
door Laagvlieger
Universele lambda's. NIET Doen bij een SIMTEC.
Een Simtec lambda werkt anders namelijk. Ipv 0-1 volt werken die van 0 - 5 volt.
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 12 jun 2010 00:25
door boerbeun
maar hoe is dat dan te verklaren van die lambda`s die kapot waren allebei? gewoon domme pech dan?
Re: c18 xe vs c18xel
Geplaatst: 12 jun 2010 06:42
door pascal1109
boerbeun schreef:maar hoe is dat dan te verklaren van die lambda`s die kapot waren allebei? gewoon domme pech dan?
Hoeven niet kapot te zijn. Heb nu in de V6 een imitatie-lambda zitten omdat die maar 34 euro was voor mij (kreeg belachelijk veel korting
) ipv heel veel als hij bij de Opel vandaan kwam (oude was echt kapot) en krijg nu ook geregeld motorstoringslampje. Even sparen voor een echte nu dus