Pagina 1 van 1

versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 24 apr 2010 19:23
door gurdi
vragen versnellingsbak.

1) Maakt het voor rdw keuring (swap) uit of er een versnellingsbak van een 8klepper onder ligt?
2) hoe verwissel ik het gemakkelijkst de bak
3) komt er dan olie vrij of valt dit mee?

vragen uitlaat
1) maakt het voor de rdw leuring uit of er een complete rvs uitlaqat onder ligt?

vragen distributieriem.
1) wat kost zo een set bij de dealer dus riem spanrollen waterpomp

Re: versnellingsbak en uitlaat

Geplaatst: 24 apr 2010 19:32
door Raymond-oud
op rdw vragen is antwoord 2 x nee

Re: versnellingsbak en uitlaat

Geplaatst: 25 apr 2010 01:09
door chris1508
wat voor een motor :?: welk type bak :?: welke motor swap :?:

vraag 2: op een brug is het makkelijkst en dan het subframe er onder weg draaien.

vraag 3: ja meestal komt er olie uit tenzij je de beide uiterste as delen in de bak laat zitten.

Re: versnellingsbak en uitlaat

Geplaatst: 25 apr 2010 01:38
door GSI Racer
gurdi schreef:vragen versnellingsbak.

1) Maakt het voor rdw keuring (swap) uit of er een versnellingsbak van een 8klepper onder ligt? ------> NEE
2) hoe verwissel ik het gemakkelijkst de bak -------> motor ophangen, subframe los maken, bak verwijderen van onderen (brug aanbevolen)
3) komt er dan olie vrij of valt dit mee? ----> Als je de assen laat zitten komt er geen olie vrij, wil je de assen er uit halen, dan eerst even de olie aflaten voor het mooie :mrgreen:

vragen uitlaat
1) maakt het voor de rdw leuring uit of er een complete rvs uitlaqat onder ligt? ----> NEE

Re: versnellingsbak en uitlaat

Geplaatst: 25 apr 2010 10:41
door gurdi
okay dan haal ik de olie er wel uit. heb nog van die versnellingsbak olie liggen. wass best duur dus maar eens gebruiken.

brug heb ik tot beschikking.

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 25 apr 2010 13:10
door GSI Racer
Wat betreft de distributie:

Koop hem gewoon bij een automaterialen zaak, meestal gaat het om de merken Gates of SKF.
Beide merken zijn prima! Ik zou hier niet de hoofdprijs voor gaan betalen bij de dealer...

De distributieset van de M2.5 motor kost €116 ex. btw
Voor de M2.8 motor kost ie €103 ex.btw

Beide van het merk SKF

Vervang je waterpomp ook direct mee, deze gaan 9 van de 10 keer lekken bij vervanging van de riem (omdat de spanning op de lagers en as v/d waterpomp verandert)

Waterpomp kost:

M2.5 motor: €90 ex.btw
M2.8 motor: €62 ex.btw

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 25 apr 2010 13:21
door GSI Racer
Ohw wacht even, je hebt een C20NE he :roll:

Opnieuw:

Distributieset: €82 ex. btw
Merk: SKF

Waterpomp: t/m bj. 9-'92: €72 ex.btw
vanaf bj. 10-'92: €79 ex.btw

Merk: Aquaplus

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 25 apr 2010 13:37
door Matt
Zijn C20NE heeft plaats gemaakt voor een C20XE :wink:

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 25 apr 2010 14:26
door GSI Racer
dan is ie iets duurder uit qua onderdelen :mrgreen:

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 25 apr 2010 19:13
door gurdi
okay bedankt voor de info dan dnek ik dat ik de hele meuk uit duitsland haal.
riem spanrollen waterpomp + thermostaat(waarom die erbij zit weet ik niet) voor 130 euro

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 25 apr 2010 19:17
door gurdi
Ik wilde ook nog even vragen zit er kwa distributieriem verschil in m2.5 en m2.8?

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 25 apr 2010 21:59
door Bart(astra)
gurdi schreef:Ik wilde ook nog even vragen zit er kwa distributieriem verschil in m2.5 en m2.8?
Ja, is compleet anders !

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 26 apr 2010 18:23
door GSI Racer
de M2.5 heeft ronde tanden op de riem en maar 1 looprol
de M2.8 heeft hoekige tanden en 2 looprollen. (deze is uiteraard ook wat langer)

Let dus ook op met de waterpomp. Deze verschilt dan ook voor de M2.5 en 2.8

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 26 apr 2010 18:48
door Bart(astra)
GSI Racer schreef:de M2.5 heeft ronde tanden op de riem en maar 1 looprol
de M2.8 heeft hoekige tanden en 2 looprollen. (deze is uiteraard ook wat langer)

Let dus ook op met de waterpomp. Deze verschilt dan ook voor de M2.5 en 2.8
En heeft compleet andere span en looprol(len), dus alles is anders...

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 26 apr 2010 19:24
door GSI Racer
M2.5 heeft ijzer rollen
M2.8 kunststof

Als je gewoon het kenteken geeft bij de automaterialenzaak weten ze precies wat voor onderdelen je allemaal nodig hebt :wink:

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 26 apr 2010 19:37
door pascal1109
GSI Racer schreef:Als je gewoon het kenteken geeft bij de automaterialenzaak weten ze precies wat voor onderdelen je allemaal nodig hebt :wink:
Behalve wanneer je een motorombouw gedaan hebt ;)
Dan moet je weer op zoek naar een kenteken van een auto waarbij wel alles klopt.

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 26 apr 2010 22:55
door gurdi

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 27 apr 2010 18:58
door gurdi
toch?

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 27 apr 2010 19:08
door Matt
Klopt helemaal

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 27 apr 2010 19:32
door GSI Racer
Klopt, maar waarom zou je nokkenas en krukaskeerringen erbij kopen?
of lekken die bij jouw?

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 27 apr 2010 21:49
door gurdi
nee maar waarom zou ik meer betalen voor een setje waar minder inzit?

Re: versnellingsbak en uitlaat en distributie

Geplaatst: 28 apr 2010 17:44
door GSI Racer
Sorry mijn fout, had even niet gezien dat de waterpomp er ook bij zat.

Dan kun je indd. zo'n setje via ebay pakken :wink:
Weet alleen niet wat de kwaliteit hiervan is...

Maar gezien de prijs zal die niet slecht zijn, geen Chinatown zooi iig :mrgreen: