Pagina 1 van 2

V6/turbo remmerij

Geplaatst: 17 apr 2010 18:59
door GSI Racer
Ik ben erover aan het denken om grotere remmen op mijn GSi te gaan monteren.

Nu was mijn vraag:

Kun je op de Astra zonder aanpassingen klauwen van een V6 of Turbo monteren?
En wat is de maat van de remschijven die gebruikt moeten worden?

Zijn de turboschijven even groot als de V6 schijven, of zit hier ook nog verschil in?

Bedankt,

Maikel

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 17 apr 2010 19:04
door Matt
Spul past zonder aanpassingen. Geloof dat er alleen 2 M10 ringen achter de 2 bouten van de klauwhouder gezet moeten worden.

Schijfmaat ligt aan de klauwen. FN57 is 284mm schijven geloof ik. 288mm versie is er ook nog.
Turbo en V6 is hetzelfde

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 17 apr 2010 19:07
door Bart(astra)
Ja past er gewoon op, je moet alleen wel aan 4-gats schijven zien te komen.

Je hebt alleen een vroeger en later type.
Dan is de schijf net iets kleiner/groter. De maat schijf is 284mm (of 288mm)

Turbo en v6 remmen zijn gelijk.

Ik heb evt nog twee goede remklauwen liggen van de vectra b v6

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 17 apr 2010 19:10
door LeonW
Ik heb toevallig net een hele set gekocht (klauwen, schijven, blokken en stalen leidingen). Komende week monteren.

Volgens het technisch archief zijn er verschillende 'plug and play' klauwen, de FN54 en FN57.
FN54 voor 284x24mm schijven, FN57 voor 288x24mm schijven. (16inch velgen wel aangeraden).

Die schijven passen standaard niet, zijn namelijk 5gaats. Maar een extra gaatje kun je zelf boren of met goed zoeken zijn ze ook in 4x100 te krijgen.

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 17 apr 2010 19:22
door GSI Racer
En dan heb ik geen centreerringen voor de schijf o.i.d nodig??

@Bart,

Die Vectra B klauwen zijn voor 288mm schijven dacht ik he??
Hoeveel wil je daarvoor hebben.

M-Tech heeft 4 gaats schijven liggen zag ik, maar is dit een beetje kwaliteit? ik hoor nogal veel negatieve dingen over hun. :roll:

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 17 apr 2010 19:29
door LeonW
Klopt. Er zijn centreerringen nodig om de boel passend te maken. Het naafgat van de schijf is iets groter dan de wielnaaf van je astra. In het geval van M-Tech krijg je die er bij. Geen idee wat voor kwaliteit dat verder is.

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 17 apr 2010 19:30
door Matt
Ik heb de 284 schijven van Mtech erop zitten, geen problemen mee hoor.

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 17 apr 2010 19:54
door Bart(astra)
GSI Racer schreef:En dan heb ik geen centreerringen voor de schijf o.i.d nodig??

@Bart,

Die Vectra B klauwen zijn voor 288mm schijven dacht ik he??
Hoeveel wil je daarvoor hebben.

M-Tech heeft 4 gaats schijven liggen zag ik, maar is dit een beetje kwaliteit? ik hoor nogal veel negatieve dingen over hun. :roll:
Die klauwen zijn idd voor 288x25mm schijven.
Voor €50,- zijn ze van jou !

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 17 apr 2010 20:32
door GSI Racer
Bedankt voor jullie info!

Ik denk dat ik dan de 288mm remmerij ga monteren :wink:
alleen viel me in dat ik dan met de wintervelgen niet weg kom :shock: die zijn 14 inch

even kijken hoe ik dat ga oplossen...

Bart je zult nog van me horen!

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 17 apr 2010 20:34
door LeonW
14inch gaat niet passen nee. Waaiervelgen, 15inch, passen ook alleen zonder plaklood.

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 18 apr 2010 13:38
door Jurgen
Trompie heeft Meriva schijven erop zitten, die passen ook direct geloof ik. 284mm, klauwen kwamen van een calibra v6 af.

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 18 apr 2010 15:46
door Matt
Meriva schijven passen inderdaad. Zijn wel 280mm maar daar merk je niks van

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 18 apr 2010 19:10
door chris1508
wel de 4 gaats nemen van een meriva b 1.8

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 18 apr 2010 19:53
door Matt
chris1508 schreef:wel de 4 gaats nemen van een meriva b 1.8
Ik zou ze van de Meriva A pakken :lol:

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 18 apr 2010 20:55
door chris1508
mijn fout :mrgreen: meriva A idd

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 18 apr 2010 23:45
door Tim82
Ik hoop dat ik nog op tijd ben, maar voor keuze tussen FN54 en FN57 klauwen, kies zeker voor de FN54 (dus 284 mm)!! De keuze in remblokken is voor de 284 mm groter en ze zijn goedkoper.

Centreerring is niet noodzakelijk, maar wel makkelijk met monteren. Ik rij met omgeboorde originele Vectra V6 schijven rond.

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 19 apr 2010 18:08
door GSI Racer
Ja Tim, je bent nog optijd.

Ik zit nog even te denken hoe ik dit met de wintervelgen op ga lossen :| Zitten 4 banden op. z.g.a.n

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 19 apr 2010 18:28
door LeonW
Tsja, de hele remmerij voor de winter ombouwen is ook weer zoiets :mrgreen:

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 19 apr 2010 18:29
door pascal1109
LeonW schreef:Tsja, de hele remmerij voor de winter ombouwen is ook weer zoiets :mrgreen:
Dat dus of verkopen, anders gaat het niet passen ;)
Waaiers passen net om de turbo klauwen heen, maar dan moet je slaglood gebruiken en geen plaklood.

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 19 apr 2010 18:57
door GSI Racer
Heel misschien dat ik dan een setje waaiers ergens ga uithalen.

Maar ik laat de standaart remmen voorlopig lekker zitten denk ik.

2 seizoenen en dan zijn de winterbandjes weg :mrgreen:

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 19 apr 2010 20:16
door Tim82
Ja ja ja we praten er nog wel even over am Ring ;)

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 19 apr 2010 20:55
door GSI Racer
hou ik je aan! :mrgreen:

en een rondje mee rijden, heb je dat voor me over? :lol:

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 19 apr 2010 22:51
door Peter_89
Zijn de remklauwen van een Saab 9-3 het zelfde? Oude type 9-3?

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 19 apr 2010 23:55
door Tim82
Meerijden mag altijd, iedereen die mee gaat naar de ring 8)

Re: V6/turbo remmerij

Geplaatst: 24 apr 2010 01:26
door Tim82
Peter_89 schreef:Zijn de remklauwen van een Saab 9-3 het zelfde? Oude type 9-3?
Denk het wel, de blokken zijn in elk geval wel hetzelfde.