Pagina 1 van 3

v6

Geplaatst: 22 mar 2010 19:36
door chris1508
hallo, even twee vraagjes

1: brandstof aansluiting van een 1.8 16v en v6 zijn die het zelfde?
zo nee, waar mee moet ik ze aanpassen
branstof slang van de calibra pakken

2: de kabelboom draden moet je oversolderen naar een andere stekker,
welke kabelboom stekkers kun je allemaal gebruiken.
en welke kleuren moeten er op elkaar gesoldeerd worden?
kleur op kleur zelfs al lijkt dat niet zo :mrgreen:

chris

Re: brandstof aansluiten & kabelboom draden v6

Geplaatst: 22 mar 2010 20:15
door Raymond-oud
brandstof leiding weet ik zo even niet van een c18xe
mijn c20xe leiding paste zo er op

stekkers moet je even kijken welk type je er in hebt zitten want er zijn 2 types mogelijk bij de astra
maar ik denk dat jij de 9 polige er in hebt
wat je kunt doe is even op de sloop een paar stekkers halen uit een astra en een vectra
en dan kun je gewoon een verloop stekker maken

Re: brandstof aansluiten & kabelboom draden v6

Geplaatst: 22 mar 2010 20:59
door Bart(astra)
kan zijn dat je brandstofleidingen te kort zijn..

Re: brandstof aansluiten & kabelboom draden v6

Geplaatst: 22 mar 2010 21:44
door chris1508
oke bedankt, hoe zit het met de draden is dit gewoon kleur op kleur?

hoe zit het met de uitlaat aansluiting? past deze zo aan de kat.??

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 22 mar 2010 21:52
door The Undertaker
Meestal is het bij Opel kleur op kleur.

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 22 mar 2010 21:54
door chris1508
bedankt voor het antwoord. maar k wil liever 100% zekerheid

idd het is vaak kleur op kleur maar toch even 100% zeker zijn ipv dat je je ecu oid er door knalt :|

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 22 mar 2010 22:45
door gurdi
kleur op kleur

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 22 mar 2010 22:48
door Raymond-oud
chris1508 schreef:bedankt voor het antwoord. maar k wil liever 100% zekerheid

idd het is vaak kleur op kleur maar toch even 100% zeker zijn ipv dat je je ecu oid er door knalt :|

nou die draden die je moet aan sluiten zijn niet van je ecu hoor
maar dat is voor het grooste gedeelte van je instrumenten
je moet alleen even en geschakelde plus extra trekken

kijk op de foto nummer 1 is bij mij in de auto
daar paste de v6 boom zo in de astra stekkers...moest alleen een paar draden om zetten

op foto 2 zie je de stekker wat het meest voor komt bij een astra
daar moet je dan even een verloop voor maken naar de v6 boom

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 23 mar 2010 00:11
door chris1508
weet je toevallig nog welke draden er omgezet moesten worden?
onderste foto. die stekker moet op de calibra boom gesoldeerd worden. ook kleur op kleur

chris

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 23 mar 2010 07:26
door Raymond-oud
nee weet ik zo even niet meer
maar dat zie je van zelf :mrgreen:

Re: brandstof aansluiten & kabelboom draden v6

Geplaatst: 23 mar 2010 13:31
door Trompie
chris1508 schreef:oke bedankt, hoe zit het met de draden is dit gewoon kleur op kleur?

hoe zit het met de uitlaat aansluiting? past deze zo aan de kat.??
Nope, flenzen zijn anders!

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 23 mar 2010 13:32
door Trompie
chris1508 schreef:hallo, even twee vraagjes

1: brandstof aansluiting van een 1.8 16v en v6 zijn die het zelfde?
zo nee, waar mee moet ik ze aanpassen

2: de kabelboom draden moet je oversolderen naar een andere stekker,
welke kabelboom stekkers kun je allemaal gebruiken.
en welke kleuren moeten er op elkaar gesoldeerd worden?

chris
Je hebt ook nog een ronde stekker bij de accu he!

En brandstof leiding van de calibra c25xe pakken.
welke radiateur gebruik jij en koelslangen?

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 23 mar 2010 14:39
door Raymond-oud
ja die ronde stekker kun je gewoon behouden van de astra
moet je alleen even een ander dikke plusdraad in zetten die van dynamo en startmotor
verder zit daar alles al in wat je nodig hebt
achteruit rijlampen
olienivea schakelaar en nog wat waar ik nu even niet op kom :mrgreen:

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 24 mar 2010 17:38
door Raymond-oud
nog even een tip van mij over de dynamo
doe de van de bovenste bout de moer aan de buiten kant van het blok
en van de onderste de moer naar de binnen kant van de motor
daar ga je later plezier van krijgen :mrgreen: :mrgreen:

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 24 mar 2010 20:06
door Trompie
raymond schreef:nog even een tip van mij over de dynamo
doe de van de bovenste bout de moer aan de buiten kant van het blok
en van de onderste de moer naar de binnen kant van de motor
daar ga je later plezier van krijgen :mrgreen: :mrgreen:
Anders krijg je je dynamo er later niet af! :shutup: :shutup:

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 24 mar 2010 20:20
door Raymond-oud
Trompie schreef:
raymond schreef:nog even een tip van mij over de dynamo
doe de van de bovenste bout de moer aan de buiten kant van het blok
en van de onderste de moer naar de binnen kant van de motor
daar ga je later plezier van krijgen :mrgreen: :mrgreen:
Anders krijg je je dynamo er later niet af! :shutup: :shutup:

nou dat wel maar je moet wat meer los halen :shutup:

daar kwam ik dus achter
onderste bout zat met de moer aan de buiten kant
gevolg is dat je de bout er niet uit kunt halen omdat je tegen de steun van de gedeelde as aan komt :mrgreen:

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 25 mar 2010 17:22
door Roy 2.0 16v
dan kon je de bout toch eruitslijpen ?
en nieuwe bout halen.. of was het een onmogelijk plek voor meneer slijp.tol

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 25 mar 2010 17:36
door Raymond-oud
Roy 2.0 16v schreef:dan kon je de bout toch eruitslijpen ?
en nieuwe bout halen.. of was het een onmogelijk plek voor meneer slijp.tol
:shutup: :shutup: wel eens gekeken waar de dynamo zit bij een v6 :mrgreen: :mrgreen:

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 25 mar 2010 18:34
door chris1508
radiateur moest je van een astra met airco gebruiken.
dat is geen probleem.

de uitlaat op zich ook niet.

alleen die stekkers.

ik moet veranderen:
1 dikke ronde stekker
2 stekkers onder het dashboard?

k zou even de bout omdraaien XD

chris

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 25 mar 2010 19:24
door Raymond-oud
chris1508 schreef: ik moet veranderen:
1 dikke ronde stekker
2 stekkers onder het dashboard?

chris

als je zover bent dan roept u maar en kom ik wel even langs om het aan te sluiten als je er niet uit komt

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 25 mar 2010 23:14
door chris1508
is goed aankomende zaterdag gaat de motor er in :mrgreen: en maandag staat deze ook nog op de brug.

alvast bedankt :worship:

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 26 mar 2010 07:40
door Raymond-oud
chris1508 schreef:is goed aankomende zaterdag gaat de motor er in :mrgreen: en maandag staat deze ook nog op de brug.

alvast bedankt :worship:
oh dan al
dat is snel :mrgreen: moet ik even kijken of ik kan

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 28 mar 2010 12:55
door chris1508
v6 hangt in de auto. maandag verder met kabelboom en waterslangen :mrgreen:

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 28 mar 2010 14:49
door oenatje
chris1508 schreef:v6 hangt in de auto. maandag verder met kabelboom en waterslangen :mrgreen:
in hoeverre is zo'n v6 plug and play?

Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6

Geplaatst: 28 mar 2010 15:02
door chris1508
heeel erg ver :mrgreen: echt wat super gaaf werkt dat.

motorsteunen komen 100% met elkaar over een (k heb zelf nog met de f25 bak er achter)

mijn eigen subframe gebruikt. maar volgens mij zat daar geen verschil tussen.
is leuk om te doen met 2 man kun je hem voor de eerste keer (met brug en takel) binnen 5 uur er in hangen.
ex. aansluiten enzo maar dat moet je gewoon een paar keer doen

even 2 vraagjes.

aangezien k met de v6 bezig ben aansluiten. heeft iemand een foto van hoe de koelslangen aan gesloten zitten.

aangezien k het blok los heb gekocht kon k daar geen foto's van maken .

maar het gaat om de slangen die onder de kap van de dynamo en startmotor koeling lopen.

en

weet iemand welke kleuren draden voor de motor moet over solderen. kheb een stekker voor het motor.
is dit gewoon kleur op kleur??
en welke draden moeten er nog extra bij worden getrokken?

het gaat er eerst even om dat k de motor kan starten.

iemand??

chris