Startproblemen
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Startproblemen
Als m'n GSi de hele nacht in de vocht en kou heeft gestaan kan ik 's ochtends soms mn hele accu leeg starten zonder dat de C20XE aanslaat.
Af en toe lukt het wel, op 3 cilinders en daarna op 4. Maar andere keren geeft ie geen enkel teken van leven.
However, als ik met behulp van een andere auto en startkabels mn auto start hij meestal wel normaal. Terwijl de startmotor dan echt niet harder draait dan op mijn eigen accu ofzo.
Als het droog en warmer is buiten is er geen enkel probleem. En ook als hij eenmaal gedraaid heeft kan ik hem daarna gewoon prima starten. Het gaat puur om de koude start na een nacht stilstaan.
De oplossing is natuurlijk om hem in een garagebox te stallen , maar die heb ik niet.
Is het normaal dat een C20XE last heeft van atmosferische omstandigheden?
Accu, Bosch 60Ah, is nog geen jaar oud.
Vorige maand grote beurt gedaan en daarbij ook bougies en distributie vervangen.
Bougiekabels zijn goed.
Dus ik kan me niet bedenken waar het probleem kan zitten.
Leon
Af en toe lukt het wel, op 3 cilinders en daarna op 4. Maar andere keren geeft ie geen enkel teken van leven.
However, als ik met behulp van een andere auto en startkabels mn auto start hij meestal wel normaal. Terwijl de startmotor dan echt niet harder draait dan op mijn eigen accu ofzo.
Als het droog en warmer is buiten is er geen enkel probleem. En ook als hij eenmaal gedraaid heeft kan ik hem daarna gewoon prima starten. Het gaat puur om de koude start na een nacht stilstaan.
De oplossing is natuurlijk om hem in een garagebox te stallen , maar die heb ik niet.
Is het normaal dat een C20XE last heeft van atmosferische omstandigheden?
Accu, Bosch 60Ah, is nog geen jaar oud.
Vorige maand grote beurt gedaan en daarbij ook bougies en distributie vervangen.
Bougiekabels zijn goed.
Dus ik kan me niet bedenken waar het probleem kan zitten.
Leon
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Startproblemen
Misschien een haarscheurtje in de koppakking,
Als er dan flink druk op het koelsysteem staat loopt de koelvloeistof naar je cilinder(s) in. Als je dan het smorgens wilt starten zal dit niet, of moeizaam gaan. Omdat je bougies nat zijn.
Heb dit zelf al een paar keer mee gemaakt. Maar het kan natuurlijk ook een ander probleem zijn.
Ik hoop voor je dat het iets anders is...
Als er dan flink druk op het koelsysteem staat loopt de koelvloeistof naar je cilinder(s) in. Als je dan het smorgens wilt starten zal dit niet, of moeizaam gaan. Omdat je bougies nat zijn.
Heb dit zelf al een paar keer mee gemaakt. Maar het kan natuurlijk ook een ander probleem zijn.
Ik hoop voor je dat het iets anders is...
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Startproblemen
Ik denk dat je het toch in de stroomvoorziening moet zoeken
aangezien je auto wel goed start met startkabels en andere auto erbij.
uiteraard kan het altijd beter, misschien tijd om je bougiekabels, bougies, rotor en verdeelkap te vervangen
als dit al jaren niet is gedaan. Maar het lijkt toch of het aan je accu ligt.
hang er eens een multimeter aan, en noteer het normale aantal volt, het aantal volt bij een startpoging, en aantal met draaiende motor en alle stroomverbruikers aan.
mijnes heeft er geen last van in ieder geval
slaat vaak met 1 tikje op de sleutel aan in de vrieskou
aangezien je auto wel goed start met startkabels en andere auto erbij.
uiteraard kan het altijd beter, misschien tijd om je bougiekabels, bougies, rotor en verdeelkap te vervangen
als dit al jaren niet is gedaan. Maar het lijkt toch of het aan je accu ligt.
hang er eens een multimeter aan, en noteer het normale aantal volt, het aantal volt bij een startpoging, en aantal met draaiende motor en alle stroomverbruikers aan.
mijnes heeft er geen last van in ieder geval
slaat vaak met 1 tikje op de sleutel aan in de vrieskou
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Startproblemen
Dan zul je ook altijd als de motor aan staat witte (?) rook uit de uitlaat zien?GSI Racer schreef:Misschien een haarscheurtje in de koppakking,
Als er dan flink druk op het koelsysteem staat loopt de koelvloeistof naar je cilinder(s) in. Als je dan het smorgens wilt starten zal dit niet, of moeizaam gaan. Omdat je bougies nat zijn.
Heb dit zelf al een paar keer mee gemaakt. Maar het kan natuurlijk ook een ander probleem zijn.
Ik hoop voor je dat het iets anders is...
Dat is niet het geval, als de motor op temperatuur is komt er niet echt meer zichtbare rook uit de uitlaat.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Startproblemen
Het lijkt er echt op dat de computer tijdens het starten toch te weinig spanning overhoudt om te werken.
Ik zou om te beginnen toch eens met een andere accu proberen. Controleer ook de poolklemmen op overgangsweerstand.
Ik zou om te beginnen toch eens met een andere accu proberen. Controleer ook de poolklemmen op overgangsweerstand.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Startproblemen
Bekijk de bekabeling van de krukassensor eens goed.
(met name het deel wat achter de motorsteun door gaat)
(met name het deel wat achter de motorsteun door gaat)
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Startproblemen
Hoeft niet altijdLeonW schreef:Dan zul je ook altijd als de motor aan staat witte (?) rook uit de uitlaat zien?GSI Racer schreef:Misschien een haarscheurtje in de koppakking,
Als er dan flink druk op het koelsysteem staat loopt de koelvloeistof naar je cilinder(s) in. Als je dan het smorgens wilt starten zal dit niet, of moeizaam gaan. Omdat je bougies nat zijn.
Heb dit zelf al een paar keer mee gemaakt. Maar het kan natuurlijk ook een ander probleem zijn.
Ik hoop voor je dat het iets anders is...
Dat is niet het geval, als de motor op temperatuur is komt er niet echt meer zichtbare rook uit de uitlaat.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Startproblemen
ik zou denken aan accuklem die niet zo geod vast zit en met een startkabel overwin je dat.
slechte massa ofzo naar stuurapparaat.
of inderdaad accu dood.
misschien geeft ie wel genoeg spanning maar niet genoeg stroom meer aan de computer ofzo.
slechte massa ofzo naar stuurapparaat.
of inderdaad accu dood.
misschien geeft ie wel genoeg spanning maar niet genoeg stroom meer aan de computer ofzo.
astra heeft te lang geduurt
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Startproblemen
Het gekke is. Eergisteren toen ik dit topic postte was het een donkere, vochtige, regenachtige dag. Toen heb ik bijna mn accu leeggestart. De klok heeft zijn tijd nog net wel onthouden.
Gisteren, prachtig weer, zonnetje scheen. Accu was nog steeds leeg. Ik weer starten: startmotor draaide 2x, accu leeg, lichten uit, klok op: 00:00. 5 seconden later, draai ik de sleutel om, accu draait de startmotor nog 1 keer moeizaam rond en guess what. Hij slaat aan. Ongelofelijk toch?
Dus hierbij nogmaals bewezen dat het op een dag met mooi weer geen enkel probleem is. Maar zodra er een beetje vocht is. Dan werkt het starten voor geen meter. Ik zal inderdaad alle stekkers eens langslopen.
Leon
Gisteren, prachtig weer, zonnetje scheen. Accu was nog steeds leeg. Ik weer starten: startmotor draaide 2x, accu leeg, lichten uit, klok op: 00:00. 5 seconden later, draai ik de sleutel om, accu draait de startmotor nog 1 keer moeizaam rond en guess what. Hij slaat aan. Ongelofelijk toch?
Dus hierbij nogmaals bewezen dat het op een dag met mooi weer geen enkel probleem is. Maar zodra er een beetje vocht is. Dan werkt het starten voor geen meter. Ik zal inderdaad alle stekkers eens langslopen.
Leon
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Startproblemen
Volgens mij gewoon slechte accu hoor!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Startproblemen
Ik ga ook voor de slechte accu. Bij de Kadett van m'n broertje ook soortgelijk iets en daar is de accu ook niet zo jofel van.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Startproblemen
Die was leeg omdat ik op de vochtige dag tevergeefs had geprobeerd m'n auto te starten.
Hij was vol voordat ik probeerde te starten. En ik had het starten uiteindelijk opgegeven toen de accu leeg was
De volgende dag, met mooi weer, de startmotor nog 1 keer rond gekregen op het aller-aller laatste beetje stroom. En toen startte 'ie .
Leon
Hij was vol voordat ik probeerde te starten. En ik had het starten uiteindelijk opgegeven toen de accu leeg was
De volgende dag, met mooi weer, de startmotor nog 1 keer rond gekregen op het aller-aller laatste beetje stroom. En toen startte 'ie .
Leon
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Startproblemen
Kan ook heel goed dat je bougiekabels slecht zijn! Vooral als ze nat zijn geven ze problemen e bij droog niet! Heb ik ook gehad! Klappen uit de uitlaat toen!LeonW schreef:Die was leeg omdat ik op de vochtige dag tevergeefs had geprobeerd m'n auto te starten.
Hij was vol voordat ik probeerde te starten. En ik had het starten uiteindelijk opgegeven toen de accu leeg was
De volgende dag, met mooi weer, de startmotor nog 1 keer rond gekregen op het aller-aller laatste beetje stroom. En toen startte 'ie .
Leon
mijn buitenlandse klasgenoot vond het wel gaaf: "Nice exhaust sound"
Ik vond het minder!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Startproblemen
Haha
Ja dat ging ook al door mijn hoofd. De plantenspuit-test haalde niets uit. Motor ging er niet slechter van lopen en aan de kabels viel ook niets te zien.
Had pas wel bij Opel geinformeerd naar de prijs van een nieuw setje. 350euro .
Ja dat ging ook al door mijn hoofd. De plantenspuit-test haalde niets uit. Motor ging er niet slechter van lopen en aan de kabels viel ook niets te zien.
Had pas wel bij Opel geinformeerd naar de prijs van een nieuw setje. 350euro .
Re: Startproblemen
oké, ik dacht misschien dat je dacht dat je hem leeggestart hebt maar was de accu gewoon kut, en de volgende dag weer niet.
nieuwe bij de brezan ofzo zijn nit zo duur.(kabels)
las het met het weer te maken heeft moet het wel iets zijn van elektronica.
heb je ook geprobeerd om de kabels vochtig te spuiten en dan te starten?
ipv eerst straten en dan nat maken
nieuwe bij de brezan ofzo zijn nit zo duur.(kabels)
las het met het weer te maken heeft moet het wel iets zijn van elektronica.
heb je ook geprobeerd om de kabels vochtig te spuiten en dan te starten?
ipv eerst straten en dan nat maken
astra heeft te lang geduurt