Pagina 1 van 2

C20XE vraagjes

Geplaatst: 28 feb 2010 15:41
door GSI Racer
Beste GSi rijders!

Ik had even een paar vraagjes over het blok wat ik aan het reviseren ben (zie het project topic)

1. In de carterpan zit een soort sensor geschroefd, is deze voor de olie temp. of voor het oliepijl?
2. Hoeveel graden nokkenassen kan ik het beste gaan gebruiken, voor sportief straatgebruik en regelmatig circuit gebruik?

Er zullen vast nog meer vragen komen, deze werk ik gewoon bij in dit topic!

B.V.D

:GSi:16V

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 28 feb 2010 15:56
door gurdi
volgens mij:
oliedruk dus eigenijk allebei maar wordt gebruikt voor het peil. wanneer er geen druk meer is dan krijg je zo een mooi lampje branden maar dan is het al te laat

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 28 feb 2010 16:00
door GSI Racer
Maar op je oliefilterhuis zit toch ook een oliedruk sensor? Of zit ik dr nu naast :shutup:

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 28 feb 2010 16:05
door gurdi
nu je het zegt. 1 van de twee is de temp andere de druk denk ik dan.

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 28 feb 2010 16:31
door Nick-GSI
sensor in het carter is voor het oliepijl

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 28 feb 2010 16:41
door GSI Racer
Dus als het pijl te laag komt zal dat mooie rode lampje aan gaan? In grote lijnen dus dezelfde functie als de oliedruk sensor op je oliefilterhuis?

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 28 feb 2010 16:48
door Matt
GSI Racer schreef:Dus als het pijl te laag komt zal dat mooie rode lampje aan gaan?
Nee!

Dan krijg je mooi op je BC te zien "oliepeil"

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 28 feb 2010 16:55
door GSI Racer
Ik heb geen bc in mijn Astra :oops:

Dus aan die sensor heb ik eigenlijk niets??

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Nu wilde ik nog graag wat reacties op vraag 2 :mrgreen:

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 28 feb 2010 17:17
door Raymond-oud
GSI Racer schreef:Ik heb geen bc in mijn Astra :oops:

Dus aan die sensor heb ik eigenlijk niets??

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Nu wilde ik nog graag wat reacties op vraag 2 :mrgreen:
geen bc in de astra ???
is het zeker geen gsi of wel

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 28 feb 2010 17:25
door pascal1109
Is een MY95 GSi ;)

Op kenteken niet eens een GSi trouwens zie ik nu :o

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 28 feb 2010 18:39
door RedBill
pascal1109 schreef:Is een MY95 GSi ;)

Op kenteken niet eens een GSi trouwens zie ik nu :o
Is een tailgate sport, dus geen GSi.
Aan die sensor heb je inderdaad niets, tenzij je een boardcomputer inbouwt.

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 01 mar 2010 18:10
door GSI Racer
Die discussie over wel of geen GSi hebben we al eens gehad :roll:

T is gewoon een Tailgate GSi, de bumpers enz. zijn er door de vorige eigenaar op gebouwd.
Waarom er bij de RDW gegevens SPORT staat is mij ook een raadsel.

Ben vorig jaar zelf bij de RDW op keuring geweest (na een aanrijding) hun hebben me toen nieuwe kentekenpapieren gemaakt, hier staat ook gewoon GSi op. Maargoed...

Onzinnig onderwerp eigenlijk :shutup:

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 01 mar 2010 19:39
door GSI Racer
Nog even een vraagje,

De hydro.klepstoters: Deze willen nog wel eens tikken doordat ze leeg lopen, hoe kan ik controleren of deze de olie 'vasthouden'?? Zou ik de stoter dan in moeten drukken o.i.d?

Heb de motor niet horen lopen, was al uitgebouwd.

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 01 mar 2010 19:49
door Bart(astra)
Dat is een methode die gebruikt wordt ja.

Terwijl alles nog ingebouwd is, de stoters indrukken, en degene met bijna geen weerstand zou dan niet goed zijn.


Maar als je je blok helemaal gaat aanpakken en reviseren, zou ik er gewoon 16 nieuwe inzetten !

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 09 mar 2010 20:29
door GSI Racer
Nog een vraag:

Is het verstandig om versterkte lagerschalen en bouten (ARP) te gaan gebruiken, of voldoet het standaart spul ook prima???

Ik verwacht straks rond de 180pk uit te komen en het blokje zal regelmatig de Nurburgring voor zijn kiezen krijgen :mrgreen:

Dus lekker het gewone spul kopen of toch die versterkte lagers/bouten??

Thanks!

:GSi:

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 09 mar 2010 20:55
door Trompie
Ik denk dat standaard makkelijk moet kunnen! Ik zou er pas over denken als ik ver over de 200pk zou gaan!

Maar dat is maar mijn sleutelende beunhaas gedachte, even op de geleerde monteurs wachten!

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 09 mar 2010 21:34
door Bart(astra)
waarschijnlijk niet nodig.

Maar als het budget toereikend is, zou ik er zeker voor gaan.
(mocht je ooit nog verder willen tunen, is dat vast voorbereid)

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 09 mar 2010 22:29
door Laagvlieger
Ik dacht niet dat die ARP bouten heel duur waren toch?
Niet nodig. Maar als de prijs gunstig is. Waarom niet?

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 10 mar 2010 19:45
door GSI Racer
Dank voor jullie reacties :wink:

Ik investeer de extra centen in andere dingen, er komen gewoon normale lagers en bouten op!

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 14 mar 2010 19:17
door GSI Racer
Vraagje:

1.Is het mogelijk om de carterontluchting om te lijden, zodat ik die troep niet in mijn inlaat krijg??

2.Kunnen de bougiekabels van een X20XEV op een C20XE worden gebruikt?

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 14 mar 2010 20:58
door chris1508
1. ja dat kan. je kunt er een speciaal filtertje voor krijgen. en dan je inlaat afdoppen.

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 14 mar 2010 21:04
door chris1508
2. volgens mij kan het niet. de lengte van de kabels zijn niet het zelfde( c20xe 1 cil. 625mm 2 cil. 585mm 3 cil 515 mm 4 cil 375 mm en voor x20xe 1 cil. 450 2 cil. 400 3 cil. 250 4 cil. 200) en de bougie kabel weerstand ook niet (c20xe = 1 K OHM en x20xe = 5 K OHM)

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 14 mar 2010 22:25
door Bart(astra)
chris1508 schreef:2. volgens mij kan het niet. de lengte van de kabels zijn niet het zelfde( c20xe 1 cil. 625mm 2 cil. 585mm 3 cil 515 mm 4 cil 375 mm en voor x20xe 1 cil. 450 2 cil. 400 3 cil. 250 4 cil. 200) en de bougie kabel weerstand ook niet (c20xe = 1 K OHM en x20xe = 5 K OHM)
Waar heb je die wijsheid vandaan dan ?

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 14 mar 2010 22:30
door chris1508
internet XD k log in bij onze leverancier van het werk en daar kan ik dat bekijken. (orgineel GM parts!!)

kdurf niet met 100% zeker heid te zeggen of het klopt, soms ( 1 op de 100) zitten ze er naast.

Re: C20XE vraagjes

Geplaatst: 14 mar 2010 22:58
door Dennis_dB
1. Een maat van me heeft er een stukje slang met een powerfiltertje van een brommer opgezet en werkt ook goed.