Pagina 1 van 1
astra 2.0 16v.
Geplaatst: 20 feb 2010 11:29
door rmz30
goede morgen allemaal.
ik wil zo gaan kijken naar rode astra f 2.0 16v ik wil gaan kijken of ik mijn gsi kan ruilen. hoe kan ik zien of hij olie gebruikt? waar moet ik op letten?
groeten dennis
Re: astra 2.0 16v.
Geplaatst: 20 feb 2010 11:34
door oenatje
aankooptips:
Carrosserie:
Let goed op roest!!! vooral op de volgende punten achterschermen, dorpels, rondom de tankdop en bij de achterlichten.
Een Astra met elektrische ramen heeft ook vaak scheurtjes in de raamstijl.
Druk op de tankdop & op het plaatwerk rond het achterwiel
roest bij de raamstijl
Motor:
-Veelvoorkomend!! vervuilde LFR c.q. stappenmotor waardoor hij niet mooi stationair draait, is zelf schoon te maken.
Heb je een C20XE motor? Dan moet je de slang volgen onderop je SFI bak dat is de slang naar de stappenmotor
Heb je een C18XE motor? Waar je luchtfilterbuis op zit dat is je gasklephuis, links hiervan zie je een 15cm lang clindertje dit is de stappenmotor.
Hieronder vindt je ook beschrijvingen om de stappenmotor en gasklephuis van een C18XE motor schoon te maken
-De C20XE en C20LET motoren kunnen nog weleens een gescheurde cilinderkop hebben, dit gaat dan wel vaak om de KS-Kolbenschmit cilinderkop. Dit scheuren gebeurt vaak tussen een Olie/waterkanaal.
Bij de Cosworth koppen komt dit niet voor.
-De thermostaat is ook vaak defect.
-GSi types van voor '93 kunnen nog weleens last hebben van een tikkende motor van de klepstoters.
-Lekke waterpomp komt vaak voor.
-Lichte olielekkage kan geen kwaad zogenaamde "zweten"
-Slecht starten door "verdroogde" bougiekabels
-Inhouden van de motor tijdens rijden of afslaan tijdens stationair gebruik wil nog weleens te maken hebben met aanzuigen van "valse" lucht oftwel warme lucht van de motor. Dit is vaak met gebruik van open lucht filters.
Monteer dan eens je orginele luchtfilerhuis.
-Probeer te achterhalen wanneer de distributieriem is vervangen, normaal wordt dit om de 60.000 km gedaan. Kan je een hoop geld schelen.
Transmissie:
-Komt vaak voor, slecht schakelen vooral in de eerste versnellingen.
Vaak moet er dan een pinnetje worden vervangen
Onderstel:
-Komt vaak voor, het afbreken van het uiteinde van de stabilisatiestang (voor) is eventueel zelf te doen(met juiste gereedschap) , een uiteinde kost zo'n 15,- euro.
Interieur:
-Dashboard en zijpanelen willen nog weleens kraken/trillen. Bij de zijpanelen is dit eventueel op te lossen met rubbertjes achter de zijpanelen.
-Alarmlicht knop in de middenconsole zitten nog weleens los.