Politie doet interessant....
Politie doet interessant....
Tja moet ik weer hebben.
Zondag avond rijd ik ergens in hoogvliet wordt ik aangehouden door die leuke gasten.
Eerst moest ik een blaastest doen nou dat was allemaal in orde en daarna kwam hij klagen dat mijn uitlaat teveel herrie maakte.
Ik hem uitleggen dat ik al langer dan een half jaar met deze uitlaat rijd en dat hij de 1e agent is die erover klaagt maar als dat zo is jij bent de baas he.
Daarna zegt hij ineens ja je krijgt er wel een bekeuring voor en die bedraagt 160 euro..... en hij heeft mijn deel 1 ingenomen van mijn auto papieren.
Hij heeft voor de rest mijn uitlaat niet gemeten of iets dergelijks maar gewoon op gehoor bepaald dat mijn uitlaat teveel geluid maakt en nu staat er op mijn bekeuring:
" Onnodig geluid veroorzaakt ". Ook is hij vergeten erbij te vermelden dat ik niet mag rijden zonder deel 1 alleen dat ik binnen 28 dagen een andere uitlaat erop moet zetten en alleen hij mag dat dan zien en dan krijg ik deel 1 terug heel vaag allemaal. Gelukkig heeft mijn zwager rechten gestudeerd en die weet alles van dit gedonder.
Ten eerste mag hij helemaal niet op gehoor testen of mijn uitlaat te hard is ja of nee, daar komt een hele procedure bij kijken.
Ten tweede mag hij niet mijn deel 1 in beslag nemen bij deze omschrijving, onnodig geluid veroorzaken is bijvoorbeeld extra veel gas geven als je stil staat of als je rijd en heelveel toeren maakt maar dat is ook niet het geval en dat kan ook bij een normale uitlaat + bij deze artikel code neem je helemaal geen deel 1 in beslag.
Anyways ik ga er wel nu een andere uitlaat op knallen want stel hij moet uiteindelijk getest worden heeft hij geen poot om op te staan als ik ineens een andere uitlaat heb.
Dus iemand nog een leuk uitlaatje? (demper dan)
Zondag avond rijd ik ergens in hoogvliet wordt ik aangehouden door die leuke gasten.
Eerst moest ik een blaastest doen nou dat was allemaal in orde en daarna kwam hij klagen dat mijn uitlaat teveel herrie maakte.
Ik hem uitleggen dat ik al langer dan een half jaar met deze uitlaat rijd en dat hij de 1e agent is die erover klaagt maar als dat zo is jij bent de baas he.
Daarna zegt hij ineens ja je krijgt er wel een bekeuring voor en die bedraagt 160 euro..... en hij heeft mijn deel 1 ingenomen van mijn auto papieren.
Hij heeft voor de rest mijn uitlaat niet gemeten of iets dergelijks maar gewoon op gehoor bepaald dat mijn uitlaat teveel geluid maakt en nu staat er op mijn bekeuring:
" Onnodig geluid veroorzaakt ". Ook is hij vergeten erbij te vermelden dat ik niet mag rijden zonder deel 1 alleen dat ik binnen 28 dagen een andere uitlaat erop moet zetten en alleen hij mag dat dan zien en dan krijg ik deel 1 terug heel vaag allemaal. Gelukkig heeft mijn zwager rechten gestudeerd en die weet alles van dit gedonder.
Ten eerste mag hij helemaal niet op gehoor testen of mijn uitlaat te hard is ja of nee, daar komt een hele procedure bij kijken.
Ten tweede mag hij niet mijn deel 1 in beslag nemen bij deze omschrijving, onnodig geluid veroorzaken is bijvoorbeeld extra veel gas geven als je stil staat of als je rijd en heelveel toeren maakt maar dat is ook niet het geval en dat kan ook bij een normale uitlaat + bij deze artikel code neem je helemaal geen deel 1 in beslag.
Anyways ik ga er wel nu een andere uitlaat op knallen want stel hij moet uiteindelijk getest worden heeft hij geen poot om op te staan als ik ineens een andere uitlaat heb.
Dus iemand nog een leuk uitlaatje? (demper dan)
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
Re: Politie doet interessant....
volgens mij moet hij dit meten, en niet op gehoor. dat kan niemand
Re: Politie doet interessant....
moet idd gemeten worden, op het automaxx forum (ja ik kijk daar wel is ) stond er pas geleden nog een heel topic over . daar stond ook in hoe ze de db meter enz moeten plaatsen..
Re: Politie doet interessant....
Ik ben ook pas geleden aan de kant gezet in Hoogvliet.Ik was in mijn nachtdienst niet lekker en ben na de pauze +- 3.15 uur naar huis gereden.Door Hoogvliet bij de gavengenis naar de Spijkenisserbrug en ja hoor ik haalde de politie in die stond aan de zijkant te wachten.Ik reed ze voorbij en binnen 10 sec. Politie Stop.
Mag ik je rijbewijs en of ik wilde meewerken aan een blaastest.
Alles goed en toen vroegen ze mij de kofferbak te openen enz. ,was ook goed en toen zei die agent wel raar dat als je naar Spijk moet dat je door hoogvliet gaat.Ik zei dat ik heel mijn leve al zo rijd.Uiteindelijk kon ik doorrijden maar ze bleven me volgen tot de brug en sloegen toen over de doorgetrokken streep keihard om.
Echt een trieste *&#&^#^%% homo's zijn het
Mag ik je rijbewijs en of ik wilde meewerken aan een blaastest.
Alles goed en toen vroegen ze mij de kofferbak te openen enz. ,was ook goed en toen zei die agent wel raar dat als je naar Spijk moet dat je door hoogvliet gaat.Ik zei dat ik heel mijn leve al zo rijd.Uiteindelijk kon ik doorrijden maar ze bleven me volgen tot de brug en sloegen toen over de doorgetrokken streep keihard om.
Echt een trieste *&#&^#^%% homo's zijn het
Astra Station GSi 16v
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
Re: Politie doet interessant....
Paar jaar geleden in Spijkenisse ook aan de kant gezet (door een agent die vroeger veel last van Acne heeft gehad ) zelfde verhaal.
Eerst blaas testje en controle van de papieren, toen ook geblaat over me uitlaat en boete gekregen toen nog 90 euro, zelfde omschrijving..
Bezwaar opgemaakt en gewonnen
Eerst blaas testje en controle van de papieren, toen ook geblaat over me uitlaat en boete gekregen toen nog 90 euro, zelfde omschrijving..
Bezwaar opgemaakt en gewonnen
Geen spoilers maar liters!
Re: Politie doet interessant....
Ik heb ooit een keertje ergens iets gevonden met betrekking tot de geluidsmeting.
Weet alleen niet in hoeverre dit nog geldt nu.
Meting geluid uitlaat personenauto
De manier waarop het geluid van een personenauto moet worden gemeten is terug te vinden in de Regeling Permanente Eisen.
Artikel 2.3.2
1. De in deze paragraaf gestelde eisen ten aanzien van de geluidsniveaumeting gelden alleen voor personenauto's.
2. Deze eisen worden niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsbewijs.
Artikel 2.3.3
Het geluidsniveau moet worden gemeten met gebruikmaking van de in de artikelen 2.3.4 en 2.3.5 genoemde meetapparatuur, waarbij de in artikel 2.3.6 bedoelde meetcondities in acht moeten worden genomen.
Artikel 2.3.4
1. De geluidsniveaumeter moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 651, eerste editie 1979,
Geluidsniveaumeters, van de Internationale Electrotechnische Commissie (IEC) voor geluidsniveaumeters met de
nauwkeurigheidsklasse Type 1.
2. De calibratiegeluidsbron moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 942, eerste editie 1988, van de
IEC voor calibratiegeluidsbronnen met de nauwkeurigheidsklasse 1.
3. De geluidsniveaumeter en de calibratiegeluidsbron moeten jaarlijks gecalibreerd en getoetst worden aan de eisen
bedoeld in het eerste respectievelijk het tweede lid. Hiervan moeten verklaringen aanwezig zijn, afgegeven door NMI
IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling, waaruit blijkt dat zij aan de eisen voldoen.
Artikel 2.3.5
1. De toerenteller moet een nauwkeurigheid hebben van ten minste 3%.
2. Bij de toerenteller moet een verklaring aanwezig zijn ten aanzien van de nauwkeurigheid, welke niet ouder mag zijn dan twee jaar, afgegeven door NMI IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling.
Artikel 2.3.6
1. De meting vindt plaats in de open lucht.
2. Het proefterrein mag niet blootstaan aan sterke akoestische storingen. Hieraan wordt voldaan indien het oppervlak van
het terrein bestaat uit beton, asfalt, tegels of een vergelijkbaar hard materiaal.
3. Het proefterrein moet minimaal de afmetingen van een rechthoek hebben, waarvan de zijden zich op ten minste 3,00 m
afstand van de personenauto bevinden, zoals weergegeven in figuur 4. Binnen deze rechthoek mogen zich geen
personen of voorwerpen bevinden die niet noodzakelijk zijn voor de meting. De personenauto wordt op zodanige wijze
binnen de rechthoek geplaatst dat de microfoon zich op ten minste 1,00 m afstand van eventueel aanwezige
trottoirbanden bevindt.
4. De waarden die door de geluidsniveaumeter voor het omgevingsgeluid en de wind worden aangegeven, moeten ten
minste 10 dB (A) beneden het geluidsniveau zijn gelegen dat in het kentekenregister wordt vermeld. Dit wordt
gecontroleerd door vaststelling van het achtergrondgeluidsniveau voor en na de meting. De microfoon van de
geluidsniveaumeter mag van een passende windkap worden voorzien, mits rekening wordt gehouden met de invloed
daarvan op de gevoeligheid van de microfoon.
5. Voor aanvang van de meting moet de motor van de personenauto op bedrijfstemperatuur worden gebracht.
6. De meting vindt plaats bij een stilstaande personenauto.
Artikel 2.3.7
De meting van het geluidsniveau wordt uitgevoerd aan de hand van de onderstaande wijze van keuren:
1. voor de aanvang van de meting wordt de geluidsniveaumeter ingesteld op de tijdweging "F" (voorheen aangeduid met
"Fast") en de frequentieweging "A" bedoeld in artikel 2.3.4, eerste lid, genoemde IEC publicatie;
2. de motor is op bedrijfstemperatuur indien deze ongeveer vijftien minuten onder normale bedrijfsomstandigheden heeft
gefunctioneerd;
3. aan het begin en einde van iedere serie metingen moet de geluidsniveaumeter gecalibreerd worden volgens de
aanwijzingen van de fabrikant met behulp van een calibratiegeluidsbron, welke voldoet aan artikel 2.3.4, tweede en
derde lid;
4. de afwijking tussen het geluidsdrukniveau van de calibratiegeluidsbron en de aanwijzing van de geluidsniveaumeter mag
niet groter zijn dan 1 dB(A). Indien deze waarde bij de aanvangscontrole wordt overschreden moet de
geluidsniveaumeter zodanig gejusteerd worden dat wel aan deze eis wordt voldaan. Als aan het einde van de serie
metingen wordt geconstateerd dat deze afwijking groter is dan 1 dB(A), is de serie metingen ongeldig;
5. de microfoon van de geluidsniveaumeter moet in de volgende positie worden geplaatst, zoals weergegeven in figuur 5:
1. ter hoogte van de uitlaatmonding, in ieder geval ten minste 0,20 m boven het wegdek;
2. het membraan van de microfoon is naar de uitlaatmonding gericht en bevindt zich op een afstand van 0,50 m
(waarbij een afwijking van 50 mm is toegestaan);
3. de hoofdgevoeligheidsas van de microfoon loopt evenwijdig aan het wegdek en vormt een hoek van niet minder
dan 35° en niet meer dan 55° met het loodrechte vlak waarin de emissierichting van de uitlaatgassen ligt; de
microfoon is zo geplaatst dat de afstand tussen de microfoon en de personenauto het grootst is;
4. indien het uitlaatsysteem meerdere uitmondingen heeft, die zijn aangesloten op eenzelfde geluidsdemper, waarvan
de middelpunten niet meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, is de microfoon gericht op de uitmonding die
zich het dichtst bij de omtrek van de personenauto of zich het hoogst boven het wegdek bevindt. Indien de
middelpunten van de uitmondingen meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, wordt bij iedere uitmonding een
afzonderlijke meting verricht, waarbij alleen de hoogst gemeten waarde wordt aangehouden;
6. het toerental van de motor wordt op de waarde gebracht die in het kentekenregister voor de betreffende
personenauto is vermeld;
7. na het bereiken van de in onderdeel f vermelde waarde wordt het gaspedaal snel losgelaten. De tijdsduur van de
meting van het geluidsniveau omvat de periode, waarin het toerental constant wordt gehouden, en de gehele
duur van de vermindering van het toerental tot het stationaire toerental weer is bereikt;
8. er wordt per meetpunt ten minste een serie van drie metingen verricht, waarbij:
1. de hoogste waarde die de geluidsniveaumeter heeft aangegeven, als meetwaarde per meting geldt;
2. de meetwaarde per meting op de meest nabijgelegen hele decibel wordt afgerond;
3. alleen meetwaarden die bij drie opeenvolgende metingen worden verkregen en onderling niet meer dan 2 dB(A)
verschillen, mogen worden aangehouden;
4. als meetresultaat de hoogste van deze drie meetwaarden geldt.
Weet alleen niet in hoeverre dit nog geldt nu.
Meting geluid uitlaat personenauto
De manier waarop het geluid van een personenauto moet worden gemeten is terug te vinden in de Regeling Permanente Eisen.
Artikel 2.3.2
1. De in deze paragraaf gestelde eisen ten aanzien van de geluidsniveaumeting gelden alleen voor personenauto's.
2. Deze eisen worden niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsbewijs.
Artikel 2.3.3
Het geluidsniveau moet worden gemeten met gebruikmaking van de in de artikelen 2.3.4 en 2.3.5 genoemde meetapparatuur, waarbij de in artikel 2.3.6 bedoelde meetcondities in acht moeten worden genomen.
Artikel 2.3.4
1. De geluidsniveaumeter moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 651, eerste editie 1979,
Geluidsniveaumeters, van de Internationale Electrotechnische Commissie (IEC) voor geluidsniveaumeters met de
nauwkeurigheidsklasse Type 1.
2. De calibratiegeluidsbron moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 942, eerste editie 1988, van de
IEC voor calibratiegeluidsbronnen met de nauwkeurigheidsklasse 1.
3. De geluidsniveaumeter en de calibratiegeluidsbron moeten jaarlijks gecalibreerd en getoetst worden aan de eisen
bedoeld in het eerste respectievelijk het tweede lid. Hiervan moeten verklaringen aanwezig zijn, afgegeven door NMI
IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling, waaruit blijkt dat zij aan de eisen voldoen.
Artikel 2.3.5
1. De toerenteller moet een nauwkeurigheid hebben van ten minste 3%.
2. Bij de toerenteller moet een verklaring aanwezig zijn ten aanzien van de nauwkeurigheid, welke niet ouder mag zijn dan twee jaar, afgegeven door NMI IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling.
Artikel 2.3.6
1. De meting vindt plaats in de open lucht.
2. Het proefterrein mag niet blootstaan aan sterke akoestische storingen. Hieraan wordt voldaan indien het oppervlak van
het terrein bestaat uit beton, asfalt, tegels of een vergelijkbaar hard materiaal.
3. Het proefterrein moet minimaal de afmetingen van een rechthoek hebben, waarvan de zijden zich op ten minste 3,00 m
afstand van de personenauto bevinden, zoals weergegeven in figuur 4. Binnen deze rechthoek mogen zich geen
personen of voorwerpen bevinden die niet noodzakelijk zijn voor de meting. De personenauto wordt op zodanige wijze
binnen de rechthoek geplaatst dat de microfoon zich op ten minste 1,00 m afstand van eventueel aanwezige
trottoirbanden bevindt.
4. De waarden die door de geluidsniveaumeter voor het omgevingsgeluid en de wind worden aangegeven, moeten ten
minste 10 dB (A) beneden het geluidsniveau zijn gelegen dat in het kentekenregister wordt vermeld. Dit wordt
gecontroleerd door vaststelling van het achtergrondgeluidsniveau voor en na de meting. De microfoon van de
geluidsniveaumeter mag van een passende windkap worden voorzien, mits rekening wordt gehouden met de invloed
daarvan op de gevoeligheid van de microfoon.
5. Voor aanvang van de meting moet de motor van de personenauto op bedrijfstemperatuur worden gebracht.
6. De meting vindt plaats bij een stilstaande personenauto.
Artikel 2.3.7
De meting van het geluidsniveau wordt uitgevoerd aan de hand van de onderstaande wijze van keuren:
1. voor de aanvang van de meting wordt de geluidsniveaumeter ingesteld op de tijdweging "F" (voorheen aangeduid met
"Fast") en de frequentieweging "A" bedoeld in artikel 2.3.4, eerste lid, genoemde IEC publicatie;
2. de motor is op bedrijfstemperatuur indien deze ongeveer vijftien minuten onder normale bedrijfsomstandigheden heeft
gefunctioneerd;
3. aan het begin en einde van iedere serie metingen moet de geluidsniveaumeter gecalibreerd worden volgens de
aanwijzingen van de fabrikant met behulp van een calibratiegeluidsbron, welke voldoet aan artikel 2.3.4, tweede en
derde lid;
4. de afwijking tussen het geluidsdrukniveau van de calibratiegeluidsbron en de aanwijzing van de geluidsniveaumeter mag
niet groter zijn dan 1 dB(A). Indien deze waarde bij de aanvangscontrole wordt overschreden moet de
geluidsniveaumeter zodanig gejusteerd worden dat wel aan deze eis wordt voldaan. Als aan het einde van de serie
metingen wordt geconstateerd dat deze afwijking groter is dan 1 dB(A), is de serie metingen ongeldig;
5. de microfoon van de geluidsniveaumeter moet in de volgende positie worden geplaatst, zoals weergegeven in figuur 5:
1. ter hoogte van de uitlaatmonding, in ieder geval ten minste 0,20 m boven het wegdek;
2. het membraan van de microfoon is naar de uitlaatmonding gericht en bevindt zich op een afstand van 0,50 m
(waarbij een afwijking van 50 mm is toegestaan);
3. de hoofdgevoeligheidsas van de microfoon loopt evenwijdig aan het wegdek en vormt een hoek van niet minder
dan 35° en niet meer dan 55° met het loodrechte vlak waarin de emissierichting van de uitlaatgassen ligt; de
microfoon is zo geplaatst dat de afstand tussen de microfoon en de personenauto het grootst is;
4. indien het uitlaatsysteem meerdere uitmondingen heeft, die zijn aangesloten op eenzelfde geluidsdemper, waarvan
de middelpunten niet meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, is de microfoon gericht op de uitmonding die
zich het dichtst bij de omtrek van de personenauto of zich het hoogst boven het wegdek bevindt. Indien de
middelpunten van de uitmondingen meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, wordt bij iedere uitmonding een
afzonderlijke meting verricht, waarbij alleen de hoogst gemeten waarde wordt aangehouden;
6. het toerental van de motor wordt op de waarde gebracht die in het kentekenregister voor de betreffende
personenauto is vermeld;
7. na het bereiken van de in onderdeel f vermelde waarde wordt het gaspedaal snel losgelaten. De tijdsduur van de
meting van het geluidsniveau omvat de periode, waarin het toerental constant wordt gehouden, en de gehele
duur van de vermindering van het toerental tot het stationaire toerental weer is bereikt;
8. er wordt per meetpunt ten minste een serie van drie metingen verricht, waarbij:
1. de hoogste waarde die de geluidsniveaumeter heeft aangegeven, als meetwaarde per meting geldt;
2. de meetwaarde per meting op de meest nabijgelegen hele decibel wordt afgerond;
3. alleen meetwaarden die bij drie opeenvolgende metingen worden verkregen en onderling niet meer dan 2 dB(A)
verschillen, mogen worden aangehouden;
4. als meetresultaat de hoogste van deze drie meetwaarden geldt.
2003 Astra G OPC II 2.0 16v Turbo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: Politie doet interessant....
In Hoogvliet hebben ze niks te doen blijkbaar.
Ik ben er ook al eens aangehouden met de Astra. Moest de papieren laten zien. Meneer agent rondje om de auto gelopen waarna hij de papieren teruggaf en mij een prettige avond wenste
Ik ben er ook al eens aangehouden met de Astra. Moest de papieren laten zien. Meneer agent rondje om de auto gelopen waarna hij de papieren teruggaf en mij een prettige avond wenste
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Politie doet interessant....
bij jullie hebben ze gewoon een hekel aan gsi'tjes TUIG IS HET
ik ben in 5 jaar gsi tijd nog nooit aangehouden
sowieso nog nooit sinds ik me rijbewijs heb ( ze krijgen me niet te pakken die scotoe) hahaha
Die uitlaatboete slaat nergens op, tenzij je agent een robotje is met ingebouwde geluidsmeter
of het is zijn plan dat als je naar het bureau gaat om je papieren op te halen, dan ter plekke geluidsmeting
Het slaat dan evengoed nog nergens op om je alvast boete te geven..
ik ben in 5 jaar gsi tijd nog nooit aangehouden
sowieso nog nooit sinds ik me rijbewijs heb ( ze krijgen me niet te pakken die scotoe) hahaha
Die uitlaatboete slaat nergens op, tenzij je agent een robotje is met ingebouwde geluidsmeter
of het is zijn plan dat als je naar het bureau gaat om je papieren op te halen, dan ter plekke geluidsmeting
Het slaat dan evengoed nog nergens op om je alvast boete te geven..
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: Politie doet interessant....
Ik ben vorige week aangehouden nadat ik met 3 km p/u schuin over een drempel reed.
'Ja wij constateerden iets anders, u verloor de macht over het stuur, en bevond zich in een slipsituatie'.
Zo da's een bijzondere conclusie.
Toen ik me kenteken zei in Maurechaussee stijl crashte hun onboard computertje. Hier me rijbewijs, wisttie ook niet wattie mee aan moest.
'Ja let op uw wagenbeheersing'.
U ook he (ontging hem), prettige avond.
'ik constateerde dat u zich in een slipsituatie bevond'.
Oh daar met 3 km/u voor de drempel waar ik schuin overheen reed meneer ?
Sja, vroeger toen ze nog autoschades en inbraken deden was anders
'Ja wij constateerden iets anders, u verloor de macht over het stuur, en bevond zich in een slipsituatie'.
Zo da's een bijzondere conclusie.
Toen ik me kenteken zei in Maurechaussee stijl crashte hun onboard computertje. Hier me rijbewijs, wisttie ook niet wattie mee aan moest.
'Ja let op uw wagenbeheersing'.
U ook he (ontging hem), prettige avond.
'ik constateerde dat u zich in een slipsituatie bevond'.
Oh daar met 3 km/u voor de drempel waar ik schuin overheen reed meneer ?
Sja, vroeger toen ze nog autoschades en inbraken deden was anders
Re: Politie doet interessant....
Vandaag brief van RDW binnen gekregen dat mijn kenteken ongeldig is.
Wordt je echt niet vrolijk van....
Ik moet dus een andere uitlaat eronder knallen en opnieuw laten keuren.
Wordt je echt niet vrolijk van....
Ik moet dus een andere uitlaat eronder knallen en opnieuw laten keuren.
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
Re: Politie doet interessant....
Yup en dan bel ik naar de RDW en hebben zij een foutje gemaakt.
Ik moet dus naar het politiebureau daarvoor en niet bij de RDW laten keuren.
lekker slim allemaal....
Ik moet dus naar het politiebureau daarvoor en niet bij de RDW laten keuren.
lekker slim allemaal....
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
Re: Politie doet interessant....
Vraag me af wat ik het beste kan doen nu...
DB-killer, andere uitlaat(sport zonder herrie) of een standaard uitlaatje alleen voor de test bij de politie...
DB-killer, andere uitlaat(sport zonder herrie) of een standaard uitlaatje alleen voor de test bij de politie...
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
- Luuk >GSI<
- forum-gebruiker
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 08 dec 2009 17:42
Re: Politie doet interessant....
wat heb je nu voor uitlaat dan? ik heb hier nog een standaard demper liggen , dan wel van een F 1.6 16 v , weet niet of dat past?
alleen gekken en dwazen blijven kassenbouwen en beglazen
Re: Politie doet interessant....
Wat voor uitlaat had je eronder dan?
Heb nu zelf middendemperVV en einddemper van Sebring eronder hangen.
Voor de einddemper ook een typegoedkeuringsbewijs.
Middendemper nooit geloof ik.
Heb nu zelf middendemperVV en einddemper van Sebring eronder hangen.
Voor de einddemper ook een typegoedkeuringsbewijs.
Middendemper nooit geloof ik.
CORSA X1.4SZ
Re: Politie doet interessant....
oke nice.
Nu zit er een Fox uitlaat onder.
Heb nu even geen betere foto ervan.
Moet zeggen dat hij inderdaad wel wat geluid maakt.
Nu zit er een Fox uitlaat onder.
Heb nu even geen betere foto ervan.
Moet zeggen dat hij inderdaad wel wat geluid maakt.
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Politie doet interessant....
Ziet er ook wel uit als een brulpijp
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Politie doet interessant....
Tommy666 schreef:Ik heb ooit een keertje ergens iets gevonden met betrekking tot de geluidsmeting.
Weet alleen niet in hoeverre dit nog geldt nu.
Meting geluid uitlaat personenauto
De manier waarop het geluid van een personenauto moet worden gemeten is terug te vinden in de Regeling Permanente Eisen.
Artikel 2.3.2
1. De in deze paragraaf gestelde eisen ten aanzien van de geluidsniveaumeting gelden alleen voor personenauto's.
2. Deze eisen worden niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsbewijs.
Artikel 2.3.3
Het geluidsniveau moet worden gemeten met gebruikmaking van de in de artikelen 2.3.4 en 2.3.5 genoemde meetapparatuur, waarbij de in artikel 2.3.6 bedoelde meetcondities in acht moeten worden genomen.
Artikel 2.3.4
1. De geluidsniveaumeter moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 651, eerste editie 1979,
Geluidsniveaumeters, van de Internationale Electrotechnische Commissie (IEC) voor geluidsniveaumeters met de
nauwkeurigheidsklasse Type 1.
2. De calibratiegeluidsbron moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 942, eerste editie 1988, van de
IEC voor calibratiegeluidsbronnen met de nauwkeurigheidsklasse 1.
3. De geluidsniveaumeter en de calibratiegeluidsbron moeten jaarlijks gecalibreerd en getoetst worden aan de eisen
bedoeld in het eerste respectievelijk het tweede lid. Hiervan moeten verklaringen aanwezig zijn, afgegeven door NMI
IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling, waaruit blijkt dat zij aan de eisen voldoen.
Artikel 2.3.5
1. De toerenteller moet een nauwkeurigheid hebben van ten minste 3%.
2. Bij de toerenteller moet een verklaring aanwezig zijn ten aanzien van de nauwkeurigheid, welke niet ouder mag zijn dan twee jaar, afgegeven door NMI IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling.
Artikel 2.3.6
1. De meting vindt plaats in de open lucht.
2. Het proefterrein mag niet blootstaan aan sterke akoestische storingen. Hieraan wordt voldaan indien het oppervlak van
het terrein bestaat uit beton, asfalt, tegels of een vergelijkbaar hard materiaal.
3. Het proefterrein moet minimaal de afmetingen van een rechthoek hebben, waarvan de zijden zich op ten minste 3,00 m
afstand van de personenauto bevinden, zoals weergegeven in figuur 4. Binnen deze rechthoek mogen zich geen
personen of voorwerpen bevinden die niet noodzakelijk zijn voor de meting. De personenauto wordt op zodanige wijze
binnen de rechthoek geplaatst dat de microfoon zich op ten minste 1,00 m afstand van eventueel aanwezige
trottoirbanden bevindt.
4. De waarden die door de geluidsniveaumeter voor het omgevingsgeluid en de wind worden aangegeven, moeten ten
minste 10 dB (A) beneden het geluidsniveau zijn gelegen dat in het kentekenregister wordt vermeld. Dit wordt
gecontroleerd door vaststelling van het achtergrondgeluidsniveau voor en na de meting. De microfoon van de
geluidsniveaumeter mag van een passende windkap worden voorzien, mits rekening wordt gehouden met de invloed
daarvan op de gevoeligheid van de microfoon.
5. Voor aanvang van de meting moet de motor van de personenauto op bedrijfstemperatuur worden gebracht.
6. De meting vindt plaats bij een stilstaande personenauto.
Artikel 2.3.7
De meting van het geluidsniveau wordt uitgevoerd aan de hand van de onderstaande wijze van keuren:
1. voor de aanvang van de meting wordt de geluidsniveaumeter ingesteld op de tijdweging "F" (voorheen aangeduid met
"Fast") en de frequentieweging "A" bedoeld in artikel 2.3.4, eerste lid, genoemde IEC publicatie;
2. de motor is op bedrijfstemperatuur indien deze ongeveer vijftien minuten onder normale bedrijfsomstandigheden heeft
gefunctioneerd;
3. aan het begin en einde van iedere serie metingen moet de geluidsniveaumeter gecalibreerd worden volgens de
aanwijzingen van de fabrikant met behulp van een calibratiegeluidsbron, welke voldoet aan artikel 2.3.4, tweede en
derde lid;
4. de afwijking tussen het geluidsdrukniveau van de calibratiegeluidsbron en de aanwijzing van de geluidsniveaumeter mag
niet groter zijn dan 1 dB(A). Indien deze waarde bij de aanvangscontrole wordt overschreden moet de
geluidsniveaumeter zodanig gejusteerd worden dat wel aan deze eis wordt voldaan. Als aan het einde van de serie
metingen wordt geconstateerd dat deze afwijking groter is dan 1 dB(A), is de serie metingen ongeldig;
5. de microfoon van de geluidsniveaumeter moet in de volgende positie worden geplaatst, zoals weergegeven in figuur 5:
1. ter hoogte van de uitlaatmonding, in ieder geval ten minste 0,20 m boven het wegdek;
2. het membraan van de microfoon is naar de uitlaatmonding gericht en bevindt zich op een afstand van 0,50 m
(waarbij een afwijking van 50 mm is toegestaan);
3. de hoofdgevoeligheidsas van de microfoon loopt evenwijdig aan het wegdek en vormt een hoek van niet minder
dan 35° en niet meer dan 55° met het loodrechte vlak waarin de emissierichting van de uitlaatgassen ligt; de
microfoon is zo geplaatst dat de afstand tussen de microfoon en de personenauto het grootst is;
4. indien het uitlaatsysteem meerdere uitmondingen heeft, die zijn aangesloten op eenzelfde geluidsdemper, waarvan
de middelpunten niet meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, is de microfoon gericht op de uitmonding die
zich het dichtst bij de omtrek van de personenauto of zich het hoogst boven het wegdek bevindt. Indien de
middelpunten van de uitmondingen meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, wordt bij iedere uitmonding een
afzonderlijke meting verricht, waarbij alleen de hoogst gemeten waarde wordt aangehouden;
6. het toerental van de motor wordt op de waarde gebracht die in het kentekenregister voor de betreffende
personenauto is vermeld;
7. na het bereiken van de in onderdeel f vermelde waarde wordt het gaspedaal snel losgelaten. De tijdsduur van de
meting van het geluidsniveau omvat de periode, waarin het toerental constant wordt gehouden, en de gehele
duur van de vermindering van het toerental tot het stationaire toerental weer is bereikt;
8. er wordt per meetpunt ten minste een serie van drie metingen verricht, waarbij:
1. de hoogste waarde die de geluidsniveaumeter heeft aangegeven, als meetwaarde per meting geldt;
2. de meetwaarde per meting op de meest nabijgelegen hele decibel wordt afgerond;
3. alleen meetwaarden die bij drie opeenvolgende metingen worden verkregen en onderling niet meer dan 2 dB(A)
verschillen, mogen worden aangehouden;
4. als meetresultaat de hoogste van deze drie meetwaarden geldt.
Bovenstaand klopt helemaal.
Dit heb ik meerdere malen hier op het forum geplaatst.
Nu rest enkel beroep te doen op de wet mulder.
Hoe? bezwaarschrift opstellen het handelen van de uitvoerende ambtenaar in functie met naam en toenaam dit staat vermeld op de verbaal.
Foutief handelen in de vorm: van fout der procedure.
99,99 % dat binnen 7 weken een brief op de deurmat ligt met opschrift wet mulder.
Het verbaal wordt bij deze nietig verklaard.
Re: Politie doet interessant....
ga ik ook zeker doen!
dat moet ook goed komen.
maar ja om mijn deel 1 terug te krijgen moet ik wel even een uitlaatje fixen
dat moet ook goed komen.
maar ja om mijn deel 1 terug te krijgen moet ik wel even een uitlaatje fixen
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
Re: Politie doet interessant....
Ik zag vandaag op de sloop een blauwe gsi met een einddemper van Sebring maar ja er zat nog 1 lelijke astra F boven op die gsi dus die was helemaal geplet...GSi-mon schreef:Wat voor uitlaat had je eronder dan?
Heb nu zelf middendemperVV en einddemper van Sebring eronder hangen.
Voor de einddemper ook een typegoedkeuringsbewijs.
Middendemper nooit geloof ik.
zonde want die uitlaat zag er goed uit.
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
Re: Politie doet interessant....
weet niet of het een 16v was, hij was helemaal gestript wat betreft logo'sDiem schreef:een 16v,welke sloperij was dat
Rotterdam Alexander
Laatst gewijzigd door jazzgsi op 20 jan 2010 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
Re: Politie doet interessant....
Shit die Sebring uitlaten zijn duur man . Voor zo een einddemper alleen alGSi-mon schreef:Wat voor uitlaat had je eronder dan?
Heb nu zelf middendemperVV en einddemper van Sebring eronder hangen.
Voor de einddemper ook een typegoedkeuringsbewijs.
Middendemper nooit geloof ik.
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
Re: Politie doet interessant....
Eerst je bezwaarschrift doen, daarna naar het bureau.
Dan deel 1 terug vragen of ter plekke een geluidsmeting laten doen.
Dan deel 1 terug vragen of ter plekke een geluidsmeting laten doen.
Re: Politie doet interessant....
Jaja kwaliteit kost geld helaas he! hahajazzgsi schreef:Shit die Sebring uitlaten zijn duur man . Voor zo een einddemper alleen alGSi-mon schreef:Wat voor uitlaat had je eronder dan?
Heb nu zelf middendemperVV en einddemper van Sebring eronder hangen.
Voor de einddemper ook een typegoedkeuringsbewijs.
Middendemper nooit geloof ik.
je zou huilen als je wist wat voor marge's erop zat
heb t spulletje netto incl btw kunnen kopen
vergeleken met een joekiejoekie uitlaat van 50 euro ist veel ja mja deze zijn pasklaar en goed.
+ van de corsa's die ik met ander spul heb gehoord klinkt dit nog mooi rest is echt schel.
(niet irmscher,sebring,remus, is trouwens 1 pot nat, enkel irmscher had kleinere marge dus kwam voor mij duurder uit)
CORSA X1.4SZ